Zobacz pełną wersję : Civic z 97 - problem z olejem.
Witam
Niedawno nabyłem Hondę Civic IV 1.4i z 97 roku z przebiegiem 105 tys. Sęk w tym, że nie mam pojęcia jaki był wcześniej lany olej - czy syntetyk, mineralny czy jaki. Z komisu dzwonili do gościa i on mówi, że nie pamięta jaki lał (........). Zamierzam - jak mi poradzono na innym forum, ale nie stricte samochodowym - wlać tam Castrol 10w40 - czy to jest dobry wybór? A co z innymi płynami - hamulcowy i chłodniczy - jakie polecicie? To mój pierwszy samochód i bardzo przydały by się takie rady.
P.S.
Wiem, że trudno uwierzyć w tak mały przebieg, ale jeżeli jest faktyczny, to czy trzeba wymieniać już rozrząd?
Witam
Niedawno nabyłem Hondę Civic IV 1.4i z 97 roku z przebiegiem 105 tys. Sęk w tym, że nie mam pojęcia jaki był wcześniej lany olej - czy syntetyk, mineralny czy jaki. Z komisu dzwonili do gościa i on mówi, że nie pamięta jaki lał (........). Zamierzam - jak mi poradzono na innym forum, ale nie stricte samochodowym - wlać tam Castrol 10w40 - czy to jest dobry wybór? A co z innymi płynami - hamulcowy i chłodniczy - jakie polecicie? To mój pierwszy samochód i bardzo przydały by się takie rady.
P.S.
Wiem, że trudno uwierzyć w tak mały przebieg, ale jeżeli jest faktyczny, to czy trzeba wymieniać już rozrząd?
Jeżeli przebieg oryginalny to pokusiłbym sie o syntetyk. Rozrząd trzeba wymienić na pewno jeżeli ktoś tego nie zrobil. I Przeszukaj forum. Było o tym milion razy.
jezeli przebieg oryginalny to syntetyk, jezeli masz obawy to zalej na pierwsza wymiane polsyntetyk 10w40.jezeli oliwy nie bedzie wciagac to zawsze mozna potem zmienic na oliwe syntetyczna. jezeli jestes zainteresowany dobrym olejem i plynem hamulcowym ,to zapraszam do siebie :) , do ukladu chlodzenia polecam dynagel, dostepny w kazdym motoryzacyjnym.
wlać tam Castrol 10w40 - czy to jest dobry wybór?
...nie najgorszy z mozliwych i było juz na forum o tym...
Zalej sobie półsyntetykiem i się o nic nie martw bo z syntetyka na pół można zmienic gorzej sprawa wygląda w drugą strone ponieważ olej syntetyczny ma największe właściwości czyszczące i mogą się pojawic jakies wycieki a i silnik bedzie głośniej pracował. A jeśli chcesz spac spokojnie wymien rozrząd ( pasek+rolka+pompa wody) i ciesz się z jazdy swoją Hondą.
Do paska rozrzadu zawsze mozna zajrzec i to bym zrobil w pierwszej kolejnosci bo poprzedni wlasciciel mogl nie wymienic a to ostatni dzwonek. Pasek po ewentualnych 100 tys latwo bedzie poznac. Nowy bedzie mial napisy ;)
Co do oleju to teoretycznie mozna oddac probke do sprawdzenia ale gdzie i z jakimi kosztami to sie wiaze to Ci nie powiem.
...nie najgorszy z mozliwych i było juz na forum o tym...
Możesz pokazać gdzie lub powiedzieć dlaczego, używając sensownych argumentów? ;) Ja uważam że jest przeciętny ale może lepiej przejde na Lotos :o
skolopendra
21-02-09, 13:58
Możesz pokazać gdzie lub powiedzieć dlaczego, używając sensownych argumentów?
poszukaj na forum lub w google.a odpowiedz otrzymasz
Fachowa rada, nie wpadłbym na to :D zapytałem bo silnik zrobił już przynajmniej 90 tys.km na kastrolu, wczoraj sprawdzałem luzy zaworowe i w środku jest czyściutko, oleju ubywa poniżej 0,1l/1000km, silnik nie sprawia problemów, ale OK, przejde na jakiś lotos czy inny superol jak nie ma gorszych od kastrola ;)
Nie wiem co za bezsens, może ktoś castrol z podrabianym mobilem pomylił. castrol jest bardzo w porządku.
lotos niestety w testach odpada mocno, a szkoda, bo zwykle się mówi "dobre bo polskie"....
castrol jest bardzo w porządku tak jesli jest rozlewany poza polską, opakowania litrowe są rozlewane w polsce (kod kreskowy zaczyna sie od trzech pierwszych cyfr 590.. )na bazach olejowych których uzywa lotos i tego nie polecam...reszta jest kwestią gustu...ale wiadomo ze "kto smaruje ten jedzie"...
Racja, mam to na uwadze, bańki które kupuje mają kod kreskowy 9-coś, olej wspaniały nie jest ale i nienajgorszy parząc na własności, ale np. tej samej lepkości motul jest teoretycznie lepszy, tylko gorzej z dostępnością...
kurcze... ja kupuje z kodem niemieckim, ale to dlatego że po drodze z pracy mam hurtownię z tymi właśnie olejami.
Jak tak jedziecie na Lotos, to sprawdźcie w praktyce :) Testami się nie sugerujcie, 99% jest sponsorowanych. Proponuję zdobyć i przeanalizować parametry - Lotos wypada lepiej niż Mobil np. jeśli chodzi o rozruch w niskiej temperaturze.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.