Zobacz pełną wersję : Jaki olej do skrzyni biegów??
Mam mb7 20T2R. Jaki najlepiej olej do skrzyni żeby dobrze śmigała?? Bo wymieniłem olej jakieś pół roku temu na 10W/40 Castrola i kurcze czasem zdarza się że wsteczny nie chce wejść... :(
MTF od Hondy. Było już sporo na forum co i jak.
Ja kiedyś nieświadomy zalałem zwykłym, sądząc że olej to olej. I skrzynia chodziła fatalnie, gorzej niż na starym. Nie minął miesiąc miałem już zalany MTF i od razu czuć, że tak powinno być.
trzebaby sprawdzic w dieslu jest inna skrzynia chyba, co?
Najpierw szukaj a potem pisz pytanie!
****a ludzie. mowice biednemu chlopakowi bzdury ze mtf i opierdalacie go ze nie szuka a sami c**** wiecie. z manuala: "use API service SG or SH grade oil. sae: 10W40" czyli problemy ze skrzynka to raczej nie przez olej.
Problem z wstecznym jest chyba niezależny od oleju. Mam skrzynię zalaną olejem MTF, a mimo to,często mam trudności z włączeniem wstecznego biegu.
Slawkowski
02-02-09, 22:09
z tego co sie orientuje to prawie norma, ze wsteczny czasami haczy w Hani.
TTTM czyli ten typ tak ma :)
Pomaga wrzucenie np. trzeciego biegu i potem wstecznego, ew. ponowne wysprzęglenie ale wtedy będzie zgrzyt ;)
Pomaga wrzucenie np. trzeciego biegu i potem wstecznego, ew. ponowne wysprzęglenie ale wtedy będzie zgrzyt ;)
Panowie to ze wam bieg wsteczny czasami nie wchodzi to nic powaznego , ten model tak poprostu ma, Mam hondzine od nowości i zawsze tak było. Wysprzeglic i wbijamy wsteczny i jest po sprawie. A co do oleju. W salonie kupujecie olej 10W40 i nic innego. Nie musze chyba pisac skąd to wiem.
Dzwoniłem do ASO w sprawie wymiany oleju w skrzyni poinformowali mnie że do mojego auta należy zalać olej 10w40 ale nie określili czy półsynetyk czy syntetyk :confused:
Zamierzam zalać mobil1 10w40 – czy to dobre rozwiązanie ? :cool:
Ty zalej MTF, az dziwne za w ASO powiedzieli Ci ze inny niz mtf
:cool:…no właśnie chce zalać MTF-em 10w40 ale nie wiem jakim pół czy syntetykiem?
To wtedy do diesla MTF czy 10W40?? Bo zalałem 10W/40 półsyntetykiem Magnatec`a Castrol. Czy dobrze zrobiłem??
Tylko MTF. Na innym syfie skrzynie wyją w zakrętach. Już to przerabiałem...
Tylko MTF. Na innym syfie skrzynie wyją w zakrętach. Już to przerabiałem...
w dieslu przerabiałeś? bo to chyba nie jest skrzynia Hondy?
Kol. mutaba ma w opisie:
"HONDA CIVIC 1995r. 1,5i 16V [D15Z3 = VTEC-E]"
I do tego się ustosunkowałem.
Dżizas, ale jad i nerwy na tym forum.
Wymienialem ostatnio na MTF (D14Z4) i powiem ze nie ma sensu kombinowac. Zreguly jest to jedna wymiana na jednego wlasciciela a koszt niski. Fakt ze w instrukcji rzeczywiscie zalecaja 10W/40 a nie oryginal.
W salonie kupujecie olej 10W40 i nic innego. Nie musze chyba pisac skąd to wiem.
Miałem w najblizszym czasie kupowac mtf w Aso, ale mi zabiłeś ćwieka:confused:. Mozesz sprecyzować o co chodziło, bo nie wiem czy dobrze myśle?
Kol. mutaba ma w opisie:
"HONDA CIVIC 1995r. 1,5i 16V [D15Z3 = VTEC-E]"
I do tego się ustosunkowałem.
Dżizas, ale jad i nerwy na tym forum.
nie jad tylko zamieszanie: temat założył kolega od diesla, piszesz pod postem o dieslu a na myśli masz silnik (skrzynię) Hondy więc po prostu chciałem sprecyzować...
zalecaja? kiedys pisali ze dopuszczaja? a moze to bylo od jakiejs starszej generacji?
10W40 to ja znam jako półsyntetyk i na oczy nie widziałem takiego syntetycznego.
W niektórych serwisach ASO leją tylko 10W40 i fakt, że niektórzy na tym jeźdzą. Tłumaczyli się tym, że MTF tak drogi, że ludzi nie chcieli go brać i tak leją 10W40.
Ja osobiście odradzam stosowanie 10W40 do skrzyni Hond. Jak poszukacie ogólnie w google, to znajdziecie wiele opinii, że po 10W40 często głośno itp. Po krótkich przebiegach przejście na MTF powodował natychmiastową poprawę.
Ale to wszystko zależy od przebiegu części, traktowania i miejsca użytkowania auta. Ale niezależnie od wszystkiego, uważam, że MTF czym kolwiek nie jest, jest po prostu lepszy dla skrzyń Hond. Potwierdzają mi to opinie użytkowników, jak i moje własne.Teraz żałuję, że kiedyś wlałem do siebie 10W40 i do tej pory skrzynia nosi tego konsekwencje, ale teraz jeźdzę na MTF i też nastąpiła poprawa u mnie, ale widocznie za długo na 10W40 jeździłem...
Jeśli chodzi o skrzynie w benzyniakach to instrukcja dla modeli przedliftowych (95-97) mówi o oleju 10W30 lub 10W40 i niczym innym bo wtedy MTF jeszcze wogóle nie było.
Po wprowadzeniu MTF (chyba 1997 rok??) każą go lać do skrzyni ale dalej dopuszczeją te 10W30 i 10W40 przy częstszej wymianie niż MTF.
Oleje silnikowe lane do skrzyni musza mieć konkretną klasę jakości, pamiętam że jakąś wysoką, taką gdzie olej silnikowy ma już pewne własności EP (które MTF napewno posiada).
Tu jest co nieco o powstawaniu tego zgrzytu i metoda ograniczenia go.Miłej lektury.
http://images39.fotosik.pl/103/5da167ef239b7296m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5da167ef239b7296)
OK poszukałem - pocztałem .... zastanowiłem się i doszedłem do wniosku że nie czesto wymienia się ten olej a koszt zakupu w przełożeniu na okres użytkowania jest niewielki :cool: - więc postanowiłem zakupić oryginał dokładnie 2 opakowania po 1 litr + 2x podkładki pod korki spustowe :D
opakowanie MTF - 3
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/53949fb43ce58763.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8d7ed4e58aa75cc2.html
no i podkładki :cool:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f4c056a5c0a9194b.html
kolego a skad masz opakowanie litrowe MTFu z ASO jak byłem kupowac to powiedzieli ze mają w bańkach 20l i zeby im dac pokmnik to naleją a ja bym jednak wolał w oryginalnym pakowaniu
SPUTNIK1957
13-05-09, 03:13
kolego a skad masz opakowanie litrowe MTFu z ASO jak byłem kupowac to powiedzieli ze mają w bańkach 20l i zeby im dac pokmnik to naleją a ja bym jednak wolał w oryginalnym pakowaniu
Bo teraz mają już w litrówkach, zresztą bardzo dobrze zabezpieczonych.
nie chciałem lanego z beczki bo nie był bym pewien czy mam nalane MTF-u :confused: zreszta róznica w cenie mała więc wolałem kupić w oryginalnych opakowaniach .... a pozatym nie miałem żadnej bańki przy sobie :D
olej lany z beczki 71 zł a w 1 litrowych opakowaniach 76zł - biorąc pod uwagę czestotliwości wymiany tego oleju (robi się to bardzo rzadko) koszt zakupu oryginału jest mały ...
olej kupiłem w ASO w Kielcach ;)
Koledzy a jak to jest z wymianą oleju w skrzyni, da radę samemu to dobrze zrobić? Szukałem u siebie korka spustowego ale nie znalazłem, tak samo nie wiem którędy się go nalewa. Może ktoś zarzuci fotkami, silnik d14z4 oczywiscie, dzięki
skolopendra
13-05-09, 13:07
Szukałem u siebie korka spustowego ale nie znalazłem, tak samo nie wiem
opis wraz ze zdjęciami masz w manualu !
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=12626
więc wysil się choć trochę:cool:
SPUTNIK1957
13-05-09, 17:04
Mało lub w ogóle sie o tym niemówi ale jezeli skrzynia pracowała na 75w90 lub spuszczany olej jest ciemny to nalezy ją wypłukać, płukanie polega na zalaniu skrzyni 10W40 zrobienie kilometra lub 2 i go spuszczamy, i jeszcze jedno- ustawienie sam. na równej płaszczyznie niegwarantuje spuszczenie oleju do konca poprostu podnosnikiem trzeba unieć lewą strone samochodu najlepiej jak przednią strone pózniej tylną.
Ja popełniłem ten błąd i niewypłukałem skrzyni przez to ta wymiana to jest tak do konca nietrafiona :/
Dzisiaj wymieniłem olej = niespodziewałem się takiej różnicy na plus.
Wydawało mi się przed wymianą że jest „pozornie ok.” tzn biegi wchodzą bez problemu więc po co wymieniać. :cool:
Ale teraz faktycznie czuję różnicę – teraz dopiero biegi wchodzą leciutko ! :D
Wrażenia z wymiany jak najbardziej pozytywne = osobiście polecam (niespodziewałem się takiej pozytywnej różnicy)
aha do skrzyni weszło do przelania na korku wlewowym ok. 1,8 l ;)
Slawkowski
22-05-09, 10:04
Dzisiaj wymieniłem olej = niespodziewałem się takiej różnicy na plus.
Wydawało mi się przed wymianą że jest „pozornie ok.” tzn biegi wchodzą bez problemu więc po co wymieniać. :cool:
Ale teraz faktycznie czuję różnicę – teraz dopiero biegi wchodzą leciutko ! :D
Wrażenia z wymiany jak najbardziej pozytywne = osobiście polecam (niespodziewałem się takiej pozytywnej różnicy)
i jestes kolejna osoba, ktora potwierdza, ze do skrzyni warto lac oryginal :)
potwierdzam, ze wsteczny "haczy".. ja wrzucam 1szy bieg a potem wsteczny wchodzi bez problemu :)
Manual zaleca 10W40 i taki zalałem (Mobil1)... biegi mogę wrzucać jednym palcem nawet na czerwonym polu obrotomierza... jak ktoś nie wierzy, to zapraszam na sprawdzenie...
W takim wypadku nie widzę sensu przepłacać za MTF...
Misiekemeryt160
27-05-09, 10:51
Manual zaleca 10W40 i taki zalałem (Mobil1)... biegi mogę wrzucać jednym palcem nawet na czerwonym polu obrotomierza... jak ktoś nie wierzy, to zapraszam na sprawdzenie...
W takim wypadku nie widzę sensu przepłacać za MTF...
potwierdzam Zrobiłę to samo... szkoda zachodu z mtfem... mobil 1 ogarnia sprawe wysmienicie.
Manual zaleca 10W40 i taki zalałem (Mobil1)... biegi mogę wrzucać jednym palcem nawet na czerwonym polu obrotomierza... jak ktoś nie wierzy, to zapraszam na sprawdzenie...
W takim wypadku nie widzę sensu przepłacać za MTF...
Za niedlugo czeka mnie takze wymiana i bardzo waham sie miedzy MTFem i dobrym olejem 10W40.
Powiedz mi jak dlugo masz zalane takim olejem? Ile km? Jaki to dokładnie rodzaj oleju? Polsyntetyk?
Powiedz mi jak dlugo masz zalane takim olejem? Ile km? Jaki to dokładnie rodzaj oleju? Polsyntetyk?
Półsyntetyk Mobil Super S 10W40. 4000 km na tym oleju i biegi chodzą idealnie...
PS. Ogólnie, to półsyntetykiem mam zalane odkąd ten samochód wyjechał z fabryki, bo MTF wtedy nawet nie było ;)
Półsyntetyk Mobil Super S 10W40.
Dokładnie taki mam w silniku.... :p
Ja w skrzyni mam silnikowy Agip Sint 2000 10W40 SL/CF już długi czas i przymierzam sie do wymiany. Nie mam porównania z MTF ale nie narzekam na prace skrzyni, dlatego zastanawiam sie co tam wlać. Raczej będzie to znowu silnikowy półsyntetyk, pewnie to samo co jest, albo ten Mobil skoro też sie sprawdza.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.