zeeuss
31-01-09, 20:48
Witam.
Diagnozowałem taki problem. W Civicu 98 Aerodeck 2.0TDi zaświeciła się lampka ABS-u i nie chciała zgasnąć. Po włączeniu zapłonu gasła, ale wystarczyło że ruszyłem i lampka zapalała się i już nie chciała zgasnąć. Po przeczytaniu kilku postów i przejrzeniu manuala doszedłem do wniosku, że błędy (zakłócenia) pochodzą z czujników abs-u przy kołach. Pytanie którego. Chciałem przeprowadzić samodiagnostykę ABS-u, znalazłem pod schowkiem złączkę pięciostykową (niebieska wtyczka), odnalazłem piny, które trzeba zewrzeć (nawet kolory zgadzały się z manualem), zwarłem oba spinaczem biurowym, włączyłem zapłon i... nic lampka ABS-u zgasła, nie pokazując żadnych błędów. Pytanie dlaczego, co źle zrobiłem że nie wykazuje błędów???
Czujniki z tyłu, były trochę pordzewiałe, przeczyściłem szczotką drucianą, napuściłem WD40-pewnie na trochę wystarczy, ale w przyszłości do wymiany, szczególnie prawy tylny, bo nie było wymieniane łożysko i poważnie koroduje. Lewy mniej ale widać, że ktoś wymieniał piastę i łożysko. ABS działa poprawnie:D
Zauważyłem przy okazji, że wszystkie piasty, tarcze, elementy chamulca ręcznego i wszystkie "łapki" mocujące elementy do nadwozia są skorodowane, podobnie w silniku. Czy u was też tak korodują, czy też to przypadłość "anglika"- autko a silnikiem Rovera składane w Anglii....:rolleyes:
Diagnozowałem taki problem. W Civicu 98 Aerodeck 2.0TDi zaświeciła się lampka ABS-u i nie chciała zgasnąć. Po włączeniu zapłonu gasła, ale wystarczyło że ruszyłem i lampka zapalała się i już nie chciała zgasnąć. Po przeczytaniu kilku postów i przejrzeniu manuala doszedłem do wniosku, że błędy (zakłócenia) pochodzą z czujników abs-u przy kołach. Pytanie którego. Chciałem przeprowadzić samodiagnostykę ABS-u, znalazłem pod schowkiem złączkę pięciostykową (niebieska wtyczka), odnalazłem piny, które trzeba zewrzeć (nawet kolory zgadzały się z manualem), zwarłem oba spinaczem biurowym, włączyłem zapłon i... nic lampka ABS-u zgasła, nie pokazując żadnych błędów. Pytanie dlaczego, co źle zrobiłem że nie wykazuje błędów???
Czujniki z tyłu, były trochę pordzewiałe, przeczyściłem szczotką drucianą, napuściłem WD40-pewnie na trochę wystarczy, ale w przyszłości do wymiany, szczególnie prawy tylny, bo nie było wymieniane łożysko i poważnie koroduje. Lewy mniej ale widać, że ktoś wymieniał piastę i łożysko. ABS działa poprawnie:D
Zauważyłem przy okazji, że wszystkie piasty, tarcze, elementy chamulca ręcznego i wszystkie "łapki" mocujące elementy do nadwozia są skorodowane, podobnie w silniku. Czy u was też tak korodują, czy też to przypadłość "anglika"- autko a silnikiem Rovera składane w Anglii....:rolleyes: