PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka ABS ciągle świeci...



zeeuss
31-01-09, 20:48
Witam.
Diagnozowałem taki problem. W Civicu 98 Aerodeck 2.0TDi zaświeciła się lampka ABS-u i nie chciała zgasnąć. Po włączeniu zapłonu gasła, ale wystarczyło że ruszyłem i lampka zapalała się i już nie chciała zgasnąć. Po przeczytaniu kilku postów i przejrzeniu manuala doszedłem do wniosku, że błędy (zakłócenia) pochodzą z czujników abs-u przy kołach. Pytanie którego. Chciałem przeprowadzić samodiagnostykę ABS-u, znalazłem pod schowkiem złączkę pięciostykową (niebieska wtyczka), odnalazłem piny, które trzeba zewrzeć (nawet kolory zgadzały się z manualem), zwarłem oba spinaczem biurowym, włączyłem zapłon i... nic lampka ABS-u zgasła, nie pokazując żadnych błędów. Pytanie dlaczego, co źle zrobiłem że nie wykazuje błędów???
Czujniki z tyłu, były trochę pordzewiałe, przeczyściłem szczotką drucianą, napuściłem WD40-pewnie na trochę wystarczy, ale w przyszłości do wymiany, szczególnie prawy tylny, bo nie było wymieniane łożysko i poważnie koroduje. Lewy mniej ale widać, że ktoś wymieniał piastę i łożysko. ABS działa poprawnie:D
Zauważyłem przy okazji, że wszystkie piasty, tarcze, elementy chamulca ręcznego i wszystkie "łapki" mocujące elementy do nadwozia są skorodowane, podobnie w silniku. Czy u was też tak korodują, czy też to przypadłość "anglika"- autko a silnikiem Rovera składane w Anglii....:rolleyes:

Oktawian86
31-01-09, 21:31
może klocki hamulcowe się kończą, albo już dawno się skończyły:)??

zeeuss
31-01-09, 22:00
może klocki hamulcowe się kończą, albo już dawno się skończyły:)??

Nie klocki sprawdzałem, są dobre. A zapomniałem, że lampka ABS-u już nie świeci podczas jazdy, czyli zanieczyszczone czujniki tylnych kół. Moje pytanie dlaczego komputer nie pokazywał błędów???:rolleyes:

DamianPietras
01-02-09, 11:01
Nie klocki sprawdzałem, są dobre. A zapomniałem, że lampka ABS-u już nie świeci podczas jazdy, czyli zanieczyszczone czujniki tylnych kół. Moje pytanie dlaczego komputer nie pokazywał błędów???:rolleyes:

błędy wyskakują podczas jazdy , gdy stoisz czujniki nie zczytują żadnych impulsów z czujników ABS.:D

asphaltsurfer
01-02-09, 17:37
A powiedzmy że kontrolka ABS-u jest spalona. I co? Jak przetestować czy system ABS działa poprawnie?

drex87
01-02-09, 18:10
.sory za tego posta prosze moderatora o usuniecie go

zeeuss
01-02-09, 19:56
błędy wyskakują podczas jazdy , gdy stoisz czujniki nie zczytują żadnych impulsów z czujników ABS.:D

Ok, ale diagnostykę robiłem przed usunięciem usterki, tzn. wtedy gdy lampka ABS jeszcze ciągle świeciła. W manualu nic nie było o tym, że samochód ma być w ruchu. Przecież komputer powinien zapamiętać błędy, które pojawiły się wcześniej podczas jazdy i wykazać je przy samodiagnostyce. Ja podejrzewam, że znalazłem nie to złącze co trzeba, albo zwarłem nie te przewody. A może w tym złączu serwisowym co go podaje manual jest jeszcze coś zwarte???:rolleyes:
Kody usterek (DTC)
Sygnalizowanie kodów usterek (DTC)
1. Zewrzeç zworà ABS zΠàcze testera po prawej stronie pod deskà rozdzielczà.
2. WΠàczyç zapΠon, ale nie uruchamiaç silnika.
UWAGA: Nie wciskaç pedaΠu hamulca przy wΠàczaniu zapΠonu.
3. Odczytaç cz´stotliwoÊç migania lampki ABS. Cz´stotliwoÊç ta wskazuje kod DTC.
4. WyΠàczyç zapΠon, wyjàç zwor´ ABS.
5. Wykonaç kasowanie pami´ci DTC wΠàczajàc i wyΠàczajàc zapΠon 20 lub wi´cej razy.
Wymagane warunki odczytania kodów usterek (DTC)
• Samochód zatrzymany.
• Zwarcie zΠàcza serwisowego przed wΠàczeniem zapΠonu.
• Zwolniony pedaΠ hamulca.
• Nie rozΠàczanie zΠàcza serwisowego w czasie odczytywania kodów.
Wskazywanie kodów usterek (DTC) zostaje przerwane i uruchamia si´ dziaΠanie oprogramowania moduΠu ABS, gdy wystàpi
przynajmniej jeden z poni˝szych przypadków.
• Samochód nie jest zatrzymany.
• Zwora SCS zostaje wyj´ta ze zΠàcza serwisowego.
Z¸ÑCZE TESTERA
(5 STYKOWE)
ZWORA ABS (5 STYKOWA)
Pytanie. Jak wygląda (kolor) i gdzie dokładnie jest (pod deską rozdzielczą) ta zwora ABS. Ja znalazłem dwie wtyczki, nad prawym nadkolem po stronie pasażera, pięciostykowa miała kolor niebieski. Jak jest u was???