Zobacz pełną wersję : Głośna i słaba dmuchwa - co się zepsuło? Co mam wymienić?
Witam
Od pewnego czasu dmuchawa kiepsko mi pracowała, stawała sie coraz głosniejsza, az w końcu wczoraj na obrotach 1 i 2 pozycji prawie nieodczuwalne powietrze, natomiast na 3 i 4 pozycji bardzo głośno chodzi, brzęczy jak jakiś motor, głos jest nie dowytrzymania.
Bardzo wszystkich proszę o pomoc co mam wymienić.
Czy wymienic całą dmuchawę nagrzewnicy ? Czy wentylator?
Z góry dziekuje za odpowiedz.[/SIZE]
rozbierz dmuchawe i powyjmuj liście :) przy okazji zobacz czy masz duży luz na łożysku wiatraka. Jeżeli tak to wiatrak do wymiany.
Mnie to samo czeka, 1 prawie nic, 2 minimalnie, 3 i 4 daje ale też uszy więdną...
wojtek5300
31-01-09, 19:59
Panowie liscie i bardzo ważne filtr kabinowy .Pewnie też jest zapchany.
asphaltsurfer
01-02-09, 17:47
Mi 1 i 2 nie działały wogóle, wyjąłem ten 'sprężynkowy rezystor' i zrobiłem na rezystorach 10W -ych. Ale teraz sie dzieją dziwne rzeczy. Gdy odpalę samochód i obroty dam na 4, z nawiewu leci mi siwy dym i śmierdzi jak diabli, ale tylko przez jakieś 2-3 minuty. Jak to!? Pozatym gdy przekręcę na 4 to na luzie spadają mi trochę obroty silnika- Co jest? Czy wentylator na pełnych obrotach pobiera aż tak dużo prądu?
Mi 1 i 2 nie działały wogóle, wyjąłem ten 'sprężynkowy rezystor' i zrobiłem na rezystorach 10W -ych. Ale teraz sie dzieją dziwne rzeczy. Gdy odpalę samochód i obroty dam na 4, z nawiewu leci mi siwy dym i śmierdzi jak diabli, ale tylko przez jakieś 2-3 minuty. Jak to!? Pozatym gdy przekręcę na 4 to na luzie spadają mi trochę obroty silnika- Co jest? Czy wentylator na pełnych obrotach pobiera aż tak dużo prądu?
Brachu, cewka wentylatora przypalona- na 4 biegu działa bez oporu, na pełnych obrotach a skoro idzie dym to przypalona. Wymontuj dmuchawę i wymień, przy okazji wyczyść kanały nawiewu, bo z jakiegoś powodu przypaliła się.:o
Brachu, cewka wentylatora przypalona- na 4 biegu działa bez oporu, na pełnych obrotach a skoro idzie dym to przypalona. Wymontuj dmuchawę i wymień, przy okazji wyczyść kanały nawiewu, bo z jakiegoś powodu przypaliła się.:o
Witam
Wyciągnąłem cały wentylator i osoby które pisały w czy tkwi przyczyna sprawdziła się. Wentylator był cały w liściach, taki syf ze dosłownie masakra, w wyniku czego przepalił sie rezystor. Zamówiełem nowy w serwisie, wentylator przeczysciłem i wszystko fajnie chodzi jak przed awarią. Pozdrawiam wszystkich wielbicieli hondy.
Witam
Wyciągnąłem cały wentylator i osoby które pisały w czy tkwi przyczyna sprawdziła się. Wentylator był cały w liściach, taki syf ze dosłownie masakra, w wyniku czego przepalił sie rezystor. Zamówiełem nowy w serwisie, wentylator przeczysciłem i wszystko fajnie chodzi jak przed awarią. Pozdrawiam wszystkich wielbicieli hondy.
W jaki sposob wymontowuje sie wentylator? On znajduje sie pod schowkiem, taka czarna puszka?
przyłącze sie do pytania MrUkAsa mam to samo 1 i 2 bieg nie działa a 3 daje dobrze ale jest strasznie głośno. Gdzie szukać wentylatora dmuchawy i jak go wyjąć?
Bylo juz o tym na forum Panowie.
Gruszka zgadza sie było sporo ale większość wątków jest juz nieaktualna niestety, znalazłem fajnego manuala odnośnie oporników ale o dmuchawie to każdy tylko odkręć trzy śrubki hehehe może rzeczywiste odkręcę jakieś 3 śrubki i zobaczę co będzie;]
Mam jeszcze pytanie odnośnie czyszczenia kanałów znalazłem na forum patent na czyszczenie wężem ogrodowym podłączonym do odkurzacza , ale jakoś nie moglem sie doczytać gdzie go najlepiej włożyć? od strony silnika w ta kratkę pod szyba? czy jak wyjmę wentylator w te kanały? jak juz będę czyścił to od razu zrobił bym i to:)
Gruszka zgadza sie było sporo ale większość wątków jest juz nieaktualna niestety, znalazłem fajnego manuala odnośnie oporników ale o dmuchawie to każdy tylko odkręć trzy śrubki hehehe może rzeczywiste odkręcę jakieś 3 śrubki i zobaczę co będzie;]
Mam jeszcze pytanie odnośnie czyszczenia kanałów znalazłem na forum patent na czyszczenie wężem ogrodowym podłączonym do odkurzacza , ale jakoś nie moglem sie doczytać gdzie go najlepiej włożyć? od strony silnika w ta kratkę pod szyba? czy jak wyjmę wentylator w te kanały? jak juz będę czyścił to od razu zrobił bym i to:)
Wymieniałem rezystor i wszystko dobrze pracuje, ale jest jeden problem, gdyż dmuchawa nieco głosniej chodzi i jest to denerwujące. Mechanik powiedział mi że jest to wina silniczka od wentylatora, ze jest on juz słaby. Czy mial ktos juz taki problem i czy wiecie gdzie moznak kupić silniczek od wentylatora.
Witam ponownie
Nikt nie odpowiedział mi na wyzej zadane pytanie i jako AUTOR tego postu informuje DLACZEGO MACIE GŁOŚNĄ I SŁABĄ DMUCHAWE. Na początku spalił mi sie rezystor, była to wina lisci w wentylatorze, straszny syf tam był a silnik wentylatora sie zużył i były luzy na łożyskach(I TO JEST CAŁA PRZYCZYNA GŁOŚNEJ I SŁABEJ DMUCHAWY). Wymieniłem rezystor aby 1,2,3 bieg wentylatora zaczął działac oraz wymieniłem SILNIK wentylatora i po sprawie. Dmuchawa chodzi cichutko, mocno jak nóweczka, nawet o wiele lepiej niż przed awarią. Silnik kupilem używany na allegro.
Mam nadzieje ze ten post dla wielu osób się przyda.
PS. Sprawdzie swoje wentylatry czy nie są zasywione w liściach, bo to jest przyczyna zuzywania sie silnika wentylatora i spalenia rezystora.
PS. Sprawdzie swoje wentylatry czy nie są zasywione w liściach, bo to jest przyczyna zuzywania sie silnika wentylatora i spalenia rezystora.
No dobra, tylko gdzie ten wentylator sie znajduje? Gdzie go szukac?
No dobra, tylko gdzie ten wentylator sie znajduje? Gdzie go szukac?
za schowkiem nad nogami pasażera
Hm, jak sciagne schowek to mam filtr kabinowy i taka czarna puszke to ten wentylator? Tej puszki rozmontowac nie idzie...
po prawej stronie jet wentylator co sie nie da wszystko sie da rozmontowac ja juz nie pamietam zabardzo jak ale da sie napewno
po prawej stronie jet wentylator co sie nie da wszystko sie da rozmontowac ja juz nie pamietam zabardzo jak ale da sie napewno
Odkrec 3 srubki i nic wiecej, wyjmij wentylator i go przeczysc
Zgadzam sie z przedmówcą, trzy śrubki od dołu, trochę poruszać i cały wentylator wychodzi dołem. Osobiście sprawdził bym jeszcze filtr pyłkowy.
Dodam ze w moim civicu rocznik 1997 sedan nie było filtra kabinowego. Sprawdziłem. A samochód mam od nowości.
Hm, jak sciagne schowek to mam filtr kabinowy i taka czarna puszke to ten wentylator? Tej puszki rozmontowac nie idzie...
mrukas nic sie nie martw znajdziesz bez problemu ja tez zanim sie za to zabrałem balem sie ze będzie ciężko. silnik - 3 złote śrubki od dołu po prawej stronie schowka, wtyczka zasilania i silnik spada Ci na rękę. Możesz od razu rozebrać cala komorę i poczyścić odkurzaczem ja jeszcze założyłem asekuracyjnie pończochę:D
czara, pomoglo Ci to cos? :) Ja na wiosne zabieram sie za odgrzybienie, wymiane filtra kabinowego i wyczyszczenie wlasnie tego wentylatora.
czara, pomoglo Ci to cos? :) Ja na wiosne zabieram sie za odgrzybienie, wymiane filtra kabinowego i wyczyszczenie wlasnie tego wentylatora.
wiesz ja i tak musiałem to rozebrać bo nie działał mi 1 i 2 bieg dmuchawy wiec zabawa z opornikami ale profilaktycznie poczyściłem wszystko. Wydaje mi sie ze pomogło nie wiem niestety jak bylo wczesniej na 1 i 2 biegu bo go on zakupu auta nie miałem i nie moglem sie zebrać ze by to zrobić heheh ale teraz na tych dwóch biegach praktycznie nie słychać dmuchawy ani silnika. nie rozbierałem go całego ale popsikałem dobrze w środku B10 przedmuchałem sprężarką i zamontowałem. Rzeczywiście było pełno liści i drobnego pyłu w tych komorach. Wyczytałem na forum właśnie patent z pończochą zamontowałem za filtrem pyłkowych i mam teraz cichutko w kanałach jak makiem zasiał hhehe :D
mam podobny problem 1 wogólen nie działa, a 2,3,4 bardzo głośno - piszecie o oprnikach - gdzie ich szukać?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15002 wystarczy poszukać
A ja jeszcze dodam ze warto tez wyjac te krateczki u gory ja przeczyscilem filtr i wiatrak ale jak wyjalem te kratki i puscilem na 4 to mnie normalnie zasypalo lisciami funelo ze caly samochod byl w lisciach do odkurzania ale zle zrobilem bo jeszcze powinienem wyjac te boczne przy szybach a nie zrobilem tego wiec bede musial poprawiac robote ktoregos weekendu.
Dodam tez ze czasami ten silniczek tak "pierdzi" bo jak sie lala woda wlasnie tam (teraz juz to naprawile) to sie zbierala i jest przyrdzewialy musze go moze czyms spsiukac moze pomoze jakims smarem w szpreju :)
Ale jak rozebrać wentylator jak się go już wyjęło? Bo miałem go w ręce, wyjąłem liście ale jakoś nie bardzo wiedziałem jak dostać się do łożyska, żeby jest przesmarować.
Ciężko będzie dostać się do łożysko..
Ja próbowałem (bez potrzeby;]) i nie udało mi się bo trochę się bałem że coś zniszczę. A nawet śmigło ciężko ściągnąć. Próbowałem podważać i tylko troszkę wyskakiwało i nic więcej.
Krismarzyk
07-04-10, 11:03
Panowie,
nie widze odpowiedzi na swoje pytanie wiec pytam.
Jak sie dostac do dmuchawy - wszyscy pisza " trzy srubki w schowku i jest git"
tylko ze dla laika to wyglada tak:
otwieram schowek pasażera i ni cholery nie mam dostepu do czegokolwiek. czy to znaczy ze trzeba odkręcic "drzwiczki od showka i wtedy wszystko widac jak na dloni i wtedy widzimy ta puszek i odkrecamy sruby?.
z gory sorry za brak jakiejkolwiek wiedzy w temacie ale jak by ktos mogl mi to opisac krok po kroku (dostanie sie do dmuchawy w celu przeczyszczenia wiatraka) to bylbym bardzo wdzieczny.
brak.loginu87
07-04-10, 13:29
Usiać na miejscu pasażera i jak prawą stopę podniesiesz do góry to kopniesz w dekiel wentylatora który trzyma się na owych śrubkach. Wentylator nie jest w schowku a jest za nim.
Usiać na miejscu pasażera i jak prawą stopę podniesiesz do góry to kopniesz w dekiel wentylatora który trzyma się na owych śrubkach. Wentylator nie jest w schowku a jest za nim.
A owe 3 śrubki są od spodu.
Witajcie, podłączę się do pytania.
U mnie w aucie nie ma różnicy między pierwszym i drugim biegiem dmuchawy. Do niedawna jeszcze było słychać różnicę.
Trójka i czwórka pracują jak trzeba. Czy to wina rezystora ?
Z tego co wyczytałem w sieci, to jakby się coś spaliło, to nie miałbym któregoś "biegu".
Dmuchawa pracuje na wszystkich ustawieniach, z ta różnicą, że 1 kręci się tak samo szybko jak 2.
Pomóżcie proszę
brak.loginu87
24-04-10, 21:28
Wykręć schowek i tam w przewodzie powietrznym jest mały klapka do której przymocowane są rezystory. Oryginalnie tam są rezystory drutowe (wygląda jak sprężynka od długopisu). Zobacz czy przypadkiem się nie zwarła, u mnie rezystory zostały wytarmoszone przez kawałek patyka i musiałem wymienić na ceramiczne.
Rozkręciłem schowek i okazało się, że rezystor dmuchawy jest OK. Wszystkie zwoje wyglądają w porządku, żaden nie jest przepalony czy przerwany. Nie są też splątane ze sobą.
Nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu, może jest coś jest nie tak z przełącznikiem prędkości nadmuchu? Ale tutaj szykowało by się już większe grzebanko.
brak.loginu87
30-05-10, 19:26
Rezystory sprawdź omomierzem, a jak nie masz to przez żaróweczka od latarki. Wtedy będzie pewne na 100%.
Omomierza niestety nie mam.
A sztuczka z żarówka na czym polega? Puścić prąd przez każdy ze zwojów i zobaczyć czy są różnice w oporach prądu?
Kucze a myślałem, że nie będę już tam musiał zaglądać :rolleyes:
za schowkiem nad nogami pasażera
Witam Wszystkich, koledzy dziś odkręciłem dmuchawę, ładnie spadła mi na ręce, ale napotkałem problem, nie mogłem jej całkowicie wyjąć, czułem jakiś opór jakby pierścień czy coś takiego, dmuchawa wisiała mi. Wyczyściłem ją tylko z grubsza - wyciągałem igłą wepchnięte liście w wentylator.
Jak można ją wyjąć - bardzo PROSZĘ O PORADĘ, za mocno nie szarpałem bo bałem się, że coś wyrwę. Nadmieniam, że odkręciłem 3 złote śruby kluczem nr 8 i oczywiście wyjąłem wtyczkę, z oporem ale wyszła. Bardzo proszę i dziękuję za podpowiedzi. Musiałem się tego podjąć bo bardzo hałasowała.
4 strony o brudnej dmuchawie... jeździcie bez filtrów kabinowych to jak ma być sprawna dmuchawa potem cewkę spala
4 strony o brudnej dmuchawie... jeździcie bez filtrów kabinowych to jak ma być sprawna dmuchawa potem cewkę spala
Filtr kabinowy znajduje się przed nagrzewnicą a za dmuchawą .
U mnie w aucie nie ma różnicy między pierwszym i drugim biegiem dmuchawy. Do niedawna jeszcze było słychać różnicę.
Spróbuj wyjąc filtr kabinowy i włożyć ramkę bez niego i zobacz czy jest różnica w dmuchaniu, u mnie czasem się blokuje sama dmuchawa i na wiosnę lato będzie trzeba pewnie wymienić łożyska.
Czy może ktoś mi odpisać na mój post. Dziękuję
jak sie dobrac do lozyska silniczka dmuchawy, ma ktos jakies foto z prac albo opis? Sam silniczek latwo mi wyjac ale wlasniejak ktos pisal co dalej?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.