Zobacz pełną wersję : Odświeżenie kolektora 4-2-1 lub 4-1
Tematów odnośnie malowania pokrywy zaworów jest dość, jednak jesli chodzi o kolektor to nie znalazłem żadnego.
Z tego względu, że jedzie do mnie już kolektor 4-2-1 z D16z6 to pomyslałem, że warto byłoby odświeżyć kolektor, zanim zawita pod machą. I teraz do was pytanie:
- jaką zastosowac metodę, tzn jak malowac żeby zmalować
- w jaki kolor
A może nie malować tylko spolerować jesli w ogóle się da? Wszelkie wskazówki sa jak najbardziej pomocne.
Jeżeli chodzi Ci o kolektor z nierdzewki - jego się nie maluje.
Co najwyżej mozna go owinąć taśmami izolacyjnymi aby organiczyć emisję ciepła.
Jeżeli kolektor żeliwny - to chyba nikt nie praktykuje jego "odświeżania" Ciężko go doczyścić nie mówiąc już o wygładzeniu. Ewntualnie można pomalować osłonę kolektora (jeśli ją masz) - użyłbym odpornej na wysokie temperatury farby w spray`u
Jeżeli chodzi Ci o kolektor z nierdzewki - jego się nie maluje.
Co najwyżej mozna go owinąć taśmami izolacyjnymi aby organiczyć emisję ciepła.
Jeżeli kolektor żeliwny - to chyba nikt nie praktykuje jego "odświeżania" Ciężko go doczyścić nie mówiąc już o wygładzeniu. Ewntualnie można pomalować osłonę kolektora (jeśli ją masz) - użyłbym odpornej na wysokie temperatury farby w spray`u
Mnie chodzi o żeliwny. Wiem, że ktoś na forum malował na srebrno ten kolektor.
ja to bym sie zastanowil jak wyglada taki kolektor w srodku tzn "czy duzo sadzy ma ten komin" :)
Ja tez mysle ze lepiej go wyczyscic porzadnie w srodku a z zewnatrz pomalowac oslone farba w spray odporna na temp i bedzie i tak dobrze wygladac pod maska :)
skoro tak mówicie, to pomaluje tylko osłonę. Ale teraz nasuwa sie pytanie jak go przeczycić od środka?
Zdemontować: odkręcić od silnika, odkręcić od wydechu środkowego i już. Potem szczota na kiju w dłoń, troche chemii i jedziesz!
mi mój mechanior doradził by mój kolektor wyszkiełkować w środku
Koledzy z zewnątrz to można go wypiaskować hyba no nie?? Piaskowanie powinno dokładnie usunąć rdze a puźniej mozna pomalować:) Tylko ciekawe jak długo farba wytrzyma temperature:) Pozdrawiam
ja wyczyściłem od środka w następujący sposób: gąbka druciana do mycia naczyń + szprycha lub jakiś twardy drut, zaczepiłem gąbkę na szprychę i po kilkunastu (kilkudziesięciu przy biwku ;) ) kolektorek od środka był czysty...
pozdrawiam
jesli chodzi o malowanie to udzerz do uzytkownika skolopendra na PW to powinien ci pomoc bo w swoim opisie modyfikacji silnika pisal o odswiezaniu kolektora - mycie w kwasie i malowanie srebrzanka http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15180&highlight=poprawa+mocy
jeśli chodzi o malowanie osłony na kolektor wydechowy do ilu stopni dobrać farbę? 800? czy 650 wystarczy? 800 są tylko srebrne ;/
Ja malowalem czarna chyba 650 i raczej bez problemow tylko trzeba umiejetnie cienko pomalowac jak na puszce pisze.
Też kupiłem kolektor żeliwny od D16Z6 i chce go trochę oczyścić lekko z wierzchu szczotką drucianą a środek jak można wyczyścić?
chyba zrobię tak jak pisał molekss
ja wyczyściłem od środka w następujący sposób: gąbka druciana do mycia naczyń + szprycha lub jakiś twardy drut, zaczepiłem gąbkę na szprychę i po kilkunastu (kilkudziesięciu przy biwku ) kolektorek od środka był czysty...
a jak chemicznie to jakie środki najlepsze?
a tak w ogóle to ten temat nie powinien być w Turbo NA Swap?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.