PDA

Zobacz pełną wersję : ile zniesie seryjny D14Z4?!



Cloud
28-01-09, 17:55
pytanie jak w temacie - jaką moc jest w stanie wydygac "seryjne" D14Z4 oczywiście mam na myśli sytuacje np z zmienionym dolotem czy wydechem. Pytanie konkretniej dotyczy tego , do jakiej mocy możne sie obyć bez konkretnej "rzeźby" silnika? I ile barów jest w stanie znieść ten silniczek gdybym chciał tam upchnąć turbo lub samą sprężarkę?

wunat
28-01-09, 17:58
chlopaki robia n/a po jakies 110hp, a co do turbo to nie w tym silniku, nie ma sensu.

Kras
29-01-09, 08:00
Kiedys sie bujaly jakies D14 z Turbo...chyba ze 140KM znosily.

ppm702
29-01-09, 08:08
znosiły 140KM, ale dość krótko. D14 to nie jest dobra baza do podnoszenia mocy

gruby
29-01-09, 10:18
a takie podobne pyanko jak kolegi tylko o D16Z6

Pati
29-01-09, 10:53
a to se poszukaj

Cywa
29-01-09, 13:16
d16 bardzo dobrze znosi soft turbo mozesz spokojnie dmuchac 0.3 do 0.4 bara wypluje cos w granicach 170 koni i co wazne pojezdzi dlugo! w d15 padaly korby bo byly za dlugie nie wiem jak w d14

Fawor
29-01-09, 13:19
znosiły 140KM, ale dość krótko
i nadal się bedziecie upierac, że przykład siwego jest wyjątkiem potwierdzającym regułę krótkowieczności tego motoru? Teraz jego zestaw jezdzi w innym d14, również obecnym na forum. Może by się kolega wypowiedział?

Pati
29-01-09, 13:19
w d15 padaly korby bo byly za dlugie
lol

Arni
29-01-09, 14:10
lol

Właśnie

adamac
29-01-09, 17:31
Właśnie
D16 ma dłuższe korby niż d15

Cywa
29-01-09, 18:42
sory .... pisalem to w pospiechu na uczelni mialem na mysli "za slabe" ale co do tej dlugosci (chociaz nie wiem skad to tam sie wzielo) tez cos czytalem na forum ale teraz nie jestem w stanie powiedziec o co chodzilo trzeba by poszukac, prawdopodobnie chodzilo o korby b16 i d15 (stad mogla byc pomylka)

xkarlx
30-01-09, 08:48
i nadal się bedziecie upierac, że przykład siwego jest wyjątkiem potwierdzającym regułę krótkowieczności tego motoru? Teraz jego zestaw jezdzi w innym d14, również obecnym na forum. Może by się kolega wypowiedział?

no to sie wypowiem dmucham teraz 0,5 bara wskaznik pokazuje czasami 0,6:eek: autko calkiem ladnie jezdzi i nic nie zapowiada zeby mialo przestac :rolleyes:nie mam dokladnego wykresu z hamowni bo mam problemy z paliwem ale na chwile obecna jest w okolicach 160km i 210nm

Arni
01-02-09, 12:31
D16 ma dłuższe korby niż d15

przecież wiem,hehe

Arturvf500
03-02-09, 16:04
sory .... pisalem to w pospiechu na uczelni mialem na mysli "za slabe" ale co do tej dlugosci (chociaz nie wiem skad to tam sie wzielo) tez cos czytalem na forum ale teraz nie jestem w stanie powiedziec o co chodzilo trzeba by poszukac, prawdopodobnie chodzilo o korby b16 i d15 (stad mogla byc pomylka)

korby od d15 d14 d16 i nawet d13 maja podobna grubość - tylko dlatego ze już nie dało się cieńszych zrobić;D
i spokojnie wystarczą do 200-250KM byle moc była wysoko; zaczynają się giąć ponad 13-16psi

pozdrawiam
Artur


przecież wiem,hehe

a D15Z?;>

pozdrawiam
Artur

Pati
03-02-09, 16:17
korby od d15 d14 d16 i nawet d13 maja podobna grubość - tylko dlatego ze już nie dało się cieńszych zrobić;D
i spokojnie wystarczą do 200-250KM byle moc była wysoko; zaczynają się giąć ponad 13-16psi

Nie no litości... korby w d13 czy d14 sa cienkie jak maly palec. w d14 i d15 sa niewiele grubsze. D16 sohc ma jeszcze troszke grubsze i te potrafią do 200hp zniesc. potem mozna jeszcze podmienic na te z d16 dohc, albo po niewielkiej modyfikacji, na korbowody z b18a/b ktore sa jeszcze grubsze, ale i tak ciensze niz np te w b16a/b18c.

Fawor
03-02-09, 17:59
no i chcialbym zobaczyc u kogos te spokojne 250KM na seryjnej korbie..

Arturvf500
04-02-09, 14:24
Nie no litości... korby w d13 czy d14 sa cienkie jak maly palec. w d14 i d15 sa niewiele grubsze. D16 sohc ma jeszcze troszke grubsze i te potrafią do 200hp zniesc. potem mozna jeszcze podmienic na te z d16 dohc, albo po niewielkiej modyfikacji, na korbowody z b18a/b ktore sa jeszcze grubsze, ale i tak ciensze niz np te w b16a/b18c.

co nie zmienia faktu ze D15 wytrzymaja sporo ponad 10psi; to nie jest jakas moja wydumka - niejedna osoba opisywala eksperymenty z podnoszeniem doladowania i giely sie dopiero przy kilkunastu PSI - żeby nie być gołosłownym - LINK (http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1308220); poza tym co ma moc do korb? one umierają od momentu - 200Nm znoszą bez problemu, a przy obrotach pod 8000 masz z tego ponad 220KM


no i chcialbym zobaczyc u kogos te spokojne 250KM na seryjnej korbie..

możesz zobaczyć jak najbardziej - kolega POPO strojony u mnie - 300KM na seryjnym B18C4

pozdrawiam
Artur

Pati
04-02-09, 19:34
moze zle kombinuje, ale moc jest powiązana z momentem obrotowym. tak?

300 koni w B18C4 (na seryjnej korbie) to TROCHE różnica w porownaniu z 200 koni w D14Z4 na seryjnej korbie. tak?

Fawor
04-02-09, 23:27
możesz zobaczyć jak najbardziej - kolega POPO strojony u mnie - 300KM na seryjnym B18C4
nie wiem czy zauważyłeś ale rozmawiamy o D14 i ogólnie Dserii, a nie o B18...