Zobacz pełną wersję : kolektor 4-2-1 vs 4-1
Moje pytanie tak jak w temacie który kolektor jest według was lepszy do civica 1.4 i dlaczego? Pytam ponieważ niebardzo mogę coś znaleźć na ten temat. Ogólnie chodzi o plusy i minusy tego i tego kolektora.
bierz 4-2-1 i się nie zastanawiaj. 4-1 to masz w standardzie
No to wiem tylko ze jest chyba spora roznica miedzy 4-1 standard a montowanym nowym. Jedyne co znalazlem na temat tych kolektorow w necie to to ze 4-1 przemieszcza max moment obrotowy na wyzsze obroty a 4-2-1 na nizsze a chciał bym cos wiecej na ten temat sie dowiedziec no i tez jaka jest wogole roznica po takiej zamianie w mocy momencie no i odczuwalna zmiana.
Misiekemeryt160
28-01-09, 20:02
ja bym wolał 4-1 osobiście. jakiejś szczególnej róznicy w osiagach nie będzie conajwyżej odczujesz może lepszy dół na 4-2-1
ja bym wolał 4-1 osobiście. jakiejś szczególnej róznicy w osiagach nie będzie conajwyżej odczujesz może lepszy dół na 4-2-1
zgadzam się z przedmówcą co do lepszego dołu;d a ja bym brał właśnie 4-2-1
Czyli dobrze wyczytał że przy 4-1 trzeba wyosko kręcić żeby dobrze szedł a czy jest jakaś róznica we wzrości mocy i momentu ??
Misiekemeryt160
28-01-09, 20:24
trudno jest tak wytłomaczyc piszać musiałbys zobaczyć kilka wykresów itp. to nie są róznice jaieś ogromne.. poprostu na 4-1 nie dławi sie na gózre co wynka miedzy innymi z kolejności zapłonu cylindrów na niskich ładnie się spalinki nawzajem uzupełniaja i pokolei układaja w ruzre wylotu zaś na wyższych obrotach zaczyna sie problem i tu 4-1 ma pzrewage . i jeden i drugi jest dobry. ja bym założył 4-1
CZy to dławienie może w jakiś posób zaszkodzić silnikowi i czy bardzo osłabia samochód na tych wysokich obrotach no i mniej wiecej przy jakich obrotach zaczyna sie problem
Misiekemeryt160
28-01-09, 20:34
nie ma zadnego problemu. te dławi sie to tak napisąłem żeby ci pzrybliżyc jakos sprawę. poprostu 4-1 na wyzszym zakresie obrotów lepiej sie spsuje,ale tez nie zawsze. zalezy od jednostki.
Czytałem jakis arykul o tym i z tego co zrozumiałem do komry dostaja sie spaliny czyli musi to osłabiac troche silnik tak ?? A i tak pozatym to czy duzo roboty jest przy demntażu starego kolektora i montowaniem nowego. Ile to mniej wiecej moze zajac ??
Jak koledzy pisali 4-2-1 poprawia moment w niższym zakresie obrotów niż 4-1, do codziennej normalnej jazdy zdecydowanie lepszy jest ten pierwszy, tym bardziej do silnika 1,4.
Wymiana (zakładając że masz kanał i odpowiednie narzędzia ) to 30-45 min. w zależności od zdolności manualnych, i oporności śrub.:D
Jw zależności od zdolności manualnych, i oporności śrub.:D
raczej sonda jest tutaj nawiekszym problemem...
generalnie 4-2-1 ebayowy jest jzu sprawdzony
praktycznie daje podwyzszenie mocy i momentu w całym zakresie
teoretycznie 4-1 moze byc lepszy w szczycie ale chyba nikt ich nie pomierzył w D series jako konfrontacjie
4-1 miał/ma chyba gruszkin
ja bym brał 4-2-1 bo:
- sprawdzony
- jest mozliwosc ze 4-1 bedzie słabszy na dole a w H przyda sie tam coś podniesc
juz podawałem kilkanascie razy opis hamowania 4-2-1, które zrobiłem prawie 3 lata temu: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=4679&highlight=kolektor+ebay
a temat 4-2-1 vs 4 - 1 juz jeden niedawno był- poszukac warto.
co do demontażu starego kolektora - w moim przypadku odkrecenie kolektora odbyło sie bez najmniejszych przeszkód, gorzej było z sondą poprostu sie urwała-gwint został w kolektorze reszta w kluczu tak że razem z kolektorem mialem nową sonde :|
do mnie własnie niedługo przybędzie kolektor 4-2-1 z d16z6 z sondą :D
Mnie ciekawi, czy naprawdę jest odczuwalna jest różnica dla D15B7 z kolektorem 4-2-1 z D16Z6, a e-bay-owym. Zmieniał ktoś może, aby aby opisac różnice??
generalnie 4-2-1 ebayowy jest jzu sprawdzony
praktycznie daje podwyzszenie mocy i momentu w całym zakresie
teoretycznie 4-1 moze byc lepszy w szczycie ale chyba nikt ich nie pomierzył w D series jako konfrontacjie
4-1 miał/ma chyba gruszkin
ja bym brał 4-2-1 bo:
- sprawdzony
- jest mozliwosc ze 4-1 bedzie słabszy na dole a w H przyda sie tam coś podniesc
a jak wyglądała sprawa ze spalaniem? Sonda w innym miejscu więc czy dalo sie zauważyc że pali więcej po montażu?
a jak wyglądała sprawa ze spalaniem? Sonda w innym miejscu więc czy dalo sie zauważyc że pali więcej po montażu?
przeważnie spalanie pozostaje na tym samym poziomie, ale były przypadki ze po założeniu kolektora auto zaczęło więcej palić
u siebie seryjnie miałem żeliwny ciężki 4-2-1 teraz mam ebajowy o połowe lżejszy raczej dobrze wykonany średnica rur jest sporo większa różnice było czuć zmienił sie tez dzwiek silnika bardziej metaliczy spalanie pozostało bez zmian ale jak pisałem musiałem założyć nową sonde. Jedynym minusem jest dużo wyższa temperatura w komorze bo kolektor nie ma żadnej osłony i bardziej sie nagrzewa
ceramiczny kolektor 4-2-1 nie wydziela aż tyle ciepła ale nie świeci się jak nierdzewna :)
Miesiąc temu zmieniłem kolektor w D13B2 z 4-1 na 4-2-1 D16Z6 jednym zamachem wywaliłem kata który jest dobry (ma prześwit) i różnice przyśpieszenia poczułem od razu :) seryjne 4-1 w moim silniczku na 2 biegu wyciągało max 95km/h :) teraz na 2 dobijam do 110km/h i dopiero 3 :) a przyśpieszenie spadło do poniżej 10 sek do 100 ;. Nic więcej nie dodam zakup 4-2-1 a jeśli masz problem z 4-1 to mogę ci oddać mój za grosze :D
Przesadzasz z tym poniżej 10sek do setki. Moje seryjne ej9 niszczy eg3 z 4-2-1 (d16z6) i przelotem w miejsce kata.
Masz przykład zaraz po załozeniu nagrałem... gdybym 2 wsadził przy 60-70km/h to by wyszło mniej niz 10 :] a tak zamuliłem 1 :) na dniach nagram lepszy i udowodnię :) niedowiarkom :P
Ja u siebie w d16z9 miałem 4-1 Obxa i dalej przelot 2,25" . Dawało radę , nie hamowane niestety ale dół bez tragedii a zaczął zapiepszać ładnie gdzieś tak od 5500obr do końca. Mimo to do d14 polecam 4-2-1.
piotrek-mi
29-01-09, 21:13
Ja jeżdzę na 4-2-1 w d15b2 i nie poczułem rewelacji. Zrobił się fajny dzwięk silniczka, syczy podczas przyśpieszania. Dół faktycznie troszkę lepszy, ale nie czuć już kopa po przekroczeniu 3.5-4 tys.obr.- pewnie dlatego, że dół się polepszył. Ogólnie autko śmiga fajnie. Polecam.
to, że sonda jest w innym miejscy nie ma znaczenia, poza tym ebayowy 4-2-1 ma dwa miejsca na sonde i można ją wkręcić tak samo jak seryjnym
to, że sonda jest w innym miejscy nie ma znaczenia, poza tym ebayowy 4-2-1 ma dwa miejsca na sonde i można ją wkręcić tak samo jak seryjnym tylko w punkcie pierwszym sonda jest obmywana spalinami z jednego cilindra i niestety robi sie kicha bo nigdy nie jest ruwnomiernie dawkowana mieszanka ( nierównomiernośc wtrysków ,przepływ powietrza)i koniec jest taki że auto albo kopci jak diesel albo lata na ubogiej.więc nie ma co trzeba sonde zamontować przy wyjściu kolektora.
tylko w punkcie pierwszym sonda jest obmywana spalinami z jednego cilindra i niestety robi sie kicha bo nigdy nie jest ruwnomiernie dawkowana mieszanka ( nierównomiernośc wtrysków ,przepływ powietrza)i koniec jest taki że auto albo kopci jak diesel albo lata na ubogiej.więc nie ma co trzeba sonde zamontować przy wyjściu kolektora.
tyle, że 98% userów ma zamontowaną w tym pojedyńczym "baranie" ni nie zanotowało wzrostu spalnia. Sam tak miałem u siebie i w d15b7 i mam w 16z6 i żadno z tych aut nie pali wiecej....
tyle, że 98% userów ma zamontowaną w tym pojedyńczym "baranie" ni nie zanotowało wzrostu spalniawiększość ludzi naet nie zauważa że im koło odpadai albo twierdzą że magnetyzer obniżył spalanie o 1,5 litra i co z tego .
a tym razem raz sie uda a raz nie lepiej sprawdzić ,nierównomierność wtrysków po 15 latach czasami szokóje.i jak nie sprawdziłeś to skąd wiesz że jest dobrze???, dupochamownia nie powie ci prawdy a ja w cuda nie wierze tylko tylko cyferki na sprzęcie pomiarowym i czasy na torze.pozatym tym to 4 cylindrowy silnik i pomiar ma być na wszystkich nie na jednym!
większość ludzi naet nie zauważa że im koło odpadai albo twierdzą że magnetyzer obniżył spalanie o 1,5 litra i co z tego .
a tym razem raz sie uda a raz nie lepiej sprawdzić ,nierównomierność wtrysków po 15 latach czasami szokóje.i jak nie sprawdziłeś to skąd wiesz że jest dobrze???, dupochamownia nie powie ci prawdy a ja w cuda nie wierze tylko tylko cyferki na sprzęcie pomiarowym i czasy na torze.pozatym tym to 4 cylindrowy silnik i pomiar ma być na wszystkich nie na jednym!
generalni to myslałem, ze sie odnosisz do spalania (bo był temat, ze w zaleznosci od miejsca montazu jest inne)
ale jezeli chodzi o osiagi to mierzyłem seria vs załozony ebay (co juz wykazuje zmiane w ustawieniu, którą oppisujesz)
i zawsze były przyrosty...
Tobie jak rozumiem chodzi o załozenie tego samego kolektora i zmierzenie osiągów na sondzie wkręconej u góry w pojedyńczy kanał a potem 2gi pomiar na sondzie wkręconej w to 2gie końcowe miejsce kolektora?
Moim zdaniem nie ędziee ma róznicy w osiągach (pomiary nie wykażą nic ponad błąd hamowni).
Chociazby dlatego, ze seryjna sonda mierzy tylko 3 napiecia co ją ogranicza i nawet jakby chciala "lepiej" zareagować to tego nie zrobi bo nie ma jak.
Rozumiem, ze Ty uważasz inaczej-czekam na pomiary wiec.
ze seryjna sonda mierzy tylko 3 napiecia co ją ogranicza i nawet jakby chciala "lepiej" zareagować to tego nie zrobi bo nie ma jak.nie wiem o czym piszesz nic takiego nie istnieje nie będziemy polemizować bo to nie ma sęsu. wiesz w/w tematy to moja praca i nie da sie przekazać w realnym czasie wiedzy z 15 lat (jak chcesz to na priwa po co śmiecić)
a ja mam zamontowany w 1.4 4-1 z d16z5 ( trzeba byl go "troszke" podszlifować ) na niskich gorzej, za to na wysokich wydaje mi sei ze spooooro fajniej :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.