Zobacz pełną wersję : odprezanie/sprezanie-- o co kaman??
Czesc wszystkim ,
nie znalazlem niestety tematu co do odprazania i doprezanie silnika.
troche kiepski jestem z mechaniki i jakby ktos mi mogl teraz wyklad zrobic na tym forum bym byl calkiem wdzieczny :)
chodzi mi dokladnie w jakich sytuacjach i po co sie odpreza albo spreza silnik .
Zreszta piszcie wszystko co wiecie :) wiem moze to dosc banalny temat ale ja troche zielony jestem ;)
z gory dziekuje :)
widac, ze jestes zielony, bo nawet nie chcialo ci sie odrobine poszukac, zeby napisac to poprawnie.
zapewne chodzi o doprezanie i odprezanie. dopreza sie pod modyfikacje NA, odpreza pod doladowanie.
odprezenie = zmniejszenie stopnia sprezania
doprezenie = zwiekszenie stopnia sprezania
wyklad? www.google.pl
ok to jesli chodzi o modyfikacje NA to po co sie stosuje doprezanie ???
chodzi tutaj zmiane charakteru spalania mieszanki ??? jak to sie ma do uszczelnienia silnika no i charakterystyki pracy??
zgory dzieki :)
---> Google przyjacielem zagubionych
Polecam zaczac od podstaw dzialania silnika spalinowego...
dobra dzieki troche przestudiuje google ;) troche wyskoczylem z tym tematem ale jakby ktos mial ochote cos naskrobac do tematu to smialo i dzieki ;)
pzdr
Misiekemeryt160
28-01-09, 15:08
wiekdze ciśnienie sprężania- większe ciśnienie rozpręzania
polecam goraco lekture - tam jest troche o wszystkich tematach: http://www.carbibles.com/
wiekdze ciśnienie sprężania- większe ciśnienie rozpręzaniaze co?
Misiekemeryt160
29-01-09, 15:19
chodzi o z/aleznośc między sprązaniem i rozpręzaniem. im bardziej spręzysz mieszankę tym bardziej ją rozpręzy przy spalniu. gdzuies na necie taki fany wykres widziałem jak tios ie ma do siebie ale nie wiem gdzie to mozna znaleźdź
Przekładając z Polskiego na Nasze: Jeśli nie odprężysz silnika przy turbo to uszczelkę spod głowicy będziesz wydłubywał z grilla :D Jeśli masz NA to zwiększenie sprężania = wzrost mocy, był nawet jakiś wzór ale to musisz sobie poszukać na forum...