PDA

Zobacz pełną wersję : odprezanie/sprezanie-- o co kaman??

btrl
27-01-09, 22:22
Czesc wszystkim ,
nie znalazlem niestety tematu co do odprazania i doprezanie silnika.
troche kiepski jestem z mechaniki i jakby ktos mi mogl teraz wyklad zrobic na tym forum bym byl calkiem wdzieczny :)
chodzi mi dokladnie w jakich sytuacjach i po co sie odpreza albo spreza silnik .
Zreszta piszcie wszystko co wiecie :) wiem moze to dosc banalny temat ale ja troche zielony jestem ;)
z gory dziekuje :)

!markos
27-01-09, 22:39
widac, ze jestes zielony, bo nawet nie chcialo ci sie odrobine poszukac, zeby napisac to poprawnie.

zapewne chodzi o doprezanie i odprezanie. dopreza sie pod modyfikacje NA, odpreza pod doladowanie.
odprezenie = zmniejszenie stopnia sprezania
doprezenie = zwiekszenie stopnia sprezania

wyklad? www.google.pl

btrl
28-01-09, 12:36
ok to jesli chodzi o modyfikacje NA to po co sie stosuje doprezanie ???
chodzi tutaj zmiane charakteru spalania mieszanki ??? jak to sie ma do uszczelnienia silnika no i charakterystyki pracy??
zgory dzieki :)

Kras
28-01-09, 14:29
---> Google przyjacielem zagubionych

Polecam zaczac od podstaw dzialania silnika spalinowego...

btrl
28-01-09, 15:07
dobra dzieki troche przestudiuje google ;) troche wyskoczylem z tym tematem ale jakby ktos mial ochote cos naskrobac do tematu to smialo i dzieki ;)
pzdr

Misiekemeryt160
28-01-09, 15:08
wiekdze ciśnienie sprężania- większe ciśnienie rozpręzania

alphaOne
28-01-09, 17:21
polecam goraco lekture - tam jest troche o wszystkich tematach: http://www.carbibles.com/

!markos
28-01-09, 22:28
wiekdze ciśnienie sprężania- większe ciśnienie rozpręzaniaze co?

Misiekemeryt160
29-01-09, 15:19
chodzi o z/aleznośc między sprązaniem i rozpręzaniem. im bardziej spręzysz mieszankę tym bardziej ją rozpręzy przy spalniu. gdzuies na necie taki fany wykres widziałem jak tios ie ma do siebie ale nie wiem gdzie to mozna znaleźdź

taz666
01-02-09, 23:41