Zobacz pełną wersję : Wałek rozrządu
Witam
Chciałbym w swoim D13B2 wymienić wałek na ten z D15B2 i mam kilka pytań.
Jak wpłynie to na wytrzymałość silnika?
Czy silnik będzie można wyżej kręcić?
Czy będą wyższe obroty przy tej samej prędkości przez co zwiększy się spalanie?
Czy dużo jest zabawy przy wymianie i ile mniej więcej może wziąć za to mechanik?
Z tego co wiem, to trzeba pompkę paliwa zakładać... d14a1 się nadaje, bo pasuje i nie trzeba nic kombinować..
Zmiana wałka nie wpływa na żywotność silnika, bo ja już od jakichś 50 tyś km mam zmieniony wałek, przez pierwsze 30 tyś był to wałek z d14a1, a obecnie jeźdze na wałku z d15b2 właśnie ( w bardzo dobrym stanie, a nie tak jak ten z d14a1-był juz wytarty trochę). Silnik można zakrecić wyżej, ciągnie chyba tak do 500 rpm wyżej niż obecnie z wałkiem 1.3.
Czy będą wyższe obroty przy tej samej prędkości przez co zwiększy się spalanie?
To jest bez sensu, tak byłoby gdybyś zmienił skrzynię na krótszą. Po zmianie wałka coś takiego nie ma miejsca, nadal na 5 biegu przy 3000 rpm jest 100 KMH. Według mnie autko pali mniej z wyższym wałkiem o ile nie korzystasz cały czas z obrotów z przedziału 5000-8000 rpm :P.
Zmiana takiego wałka nie powinna kosztować więcej niż 100 zł. Po zmianie wałka nalezy wyregulować zawory i zapłon. Radzę dobrze przypilnować mechanika, żeby czasem nie przestawił rozrządu bo są tacy co potem nie potrafią go ustawić na znaki...
Z tego co wiem, to trzeba pompkę paliwa zakładać... d14a1 się nadaje
Czy trzeba zmieniać pompę paliwa?
Czy mocno wyczuwalna jest różnica w przyśpieszaniu?
do wałków innych niż d14a1/d15b3/d15b4 trzeba zakładać niskociśnieniową elektryczną pompkę paliwa. Do wymienionych wałków nie trzeba, wystarczy je tylko założyć.
Po zmianie wałka jest odczuwalne lepsze przyspieszenie, zwłaszcza z połaczeniem z odblokowanym gaźnikiem.
odkopuję, podobno nie można zakładać wałka po planowaniu głowicy
skolopendra
25-06-09, 08:25
podobno nie można zakładać wałka po planowaniu głowicy
a to dlaczego?
kolega mi mówił, że zawory mogą o tłoki uderzać.. nie wiem już:)
zobacz na były projekt kolegi NFS, splanował głowice ponad milimetr, do tego niska uszczelka tez o 0.6 mm niższa i miał 136 NM i 106 KM i to tylko na gazie i jakoś nic mu nie uderzało. Zawory otwierają sie dopiero jak tłoki schodzą w dół, także nie ma szans żeby coś się uderzało. Pozatym d13 z dużo niższą głowicą od d16z6 i duzo wyższym wałkiem niż ten w d13 jakoś jeździ i nic tam o tłoki nie uderza.
dzięki jogal za wyjaśnienie.. zakładam bez obaw, do tego kolektor 4-2-1 i chyba niecałe 100km będzie:)
[dR.lasCa] Zakładasz z D14A1 czy z dodatkową pompką od D15B2/7???
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.