Zobacz pełną wersję : samodiagnostyka w D13b2
Na początek HEJ !
Mam własnie taki problem bo dokopałem sie w koncu do komputerka w moim autku i po zapaleniu na zimnym motorze ( stał ok 1 godziny) mruga mi komputer/ moduł ten po stronie pasażera. I teraz pytanko co oznacza 10 szybkich mrugnięc w tym silniku.Kiedyś czytałem o smamodiagnostyce ale nie było tam modelu 1.3 L ... Wolałbym azeby odpowiedzieli mi na to pytanie posiadacze takiego własnie silnika! ale oczywiście przeczytam wszystkie odpowiedzi i przemyślę ..z tqago co wyczytałem to 10 szybkich mrugnięć to jest awaria czujnika temp. powietrza i jego wbwód. Czy to się zgadza również dla mojego silnika? jeśli tak to co mam zrobić zeby to naprawić.co sie moogło popsuć ?
[ Dodano: Pon 16 Sty, 2006 ]
aha mam tak jak pisałem 10 mrugnięc ale nie zwierałem tej wtyszki diagnostycznej ! ! !
1.na przyszłosc -> szukaj
2.tak, 10 mrugniec to czujnik temp. pow.
3.zrob reset kompa i sprawdz czy nadal mryga, jesli nie, mozliwe ze ktos kiedys przekrecil stacyjke bez podpietego czujnika i stad komp załapał bląd.
ja tam mam jakąs 1 kostkę i nie wiem czy mam ją zewrzec np spinaczem. i co wtedy mam liczyć . .ps ten komp mrugał jak motor pracował ! ! !
tez tak mialem. powodem byl odlaczony czujnik temperatury. od spodu puchy obudowy filtra powietrza. jak stoisz na przeciwko auta to za gaznikiem od spodu puchy. taka kostka
aby zresetowac wystarczy odlaczyc ujemna kleme od aku na jakas minute
pozniej wlacz stacyjke i zobacz czy dalej mruga
w jaki sposób diagnozujecie kompy - czy jest tam jakas dioda mrugająca czy trzeba coś podpiąć ???? gdzie znajdę opis kodów błędów - co znaczy jakie mrugnięcie - przeszukuje forum i nie znqlazłem dotąd odpowiedzi :(( sorry za moje lamerstwo ale nie wiem od czego zacząć . pozdro i czekam na pomoc.
wpisz w szukajke "samodiagnostyka"
http://www.hondapl.org/samodiagnostyka/samodiagnostyka.html slabo szukasz;/
tylko nic tam nie pisze o d13b2 :(((
to nic/ instrukcja obowiazuje tez do d13b2
kody sa takie same. niktore po prostu nie wystepuja
a gdzie jest dioda dzieki której odczytam kody błędów - nie mam jej na desce rozdzielczej - pod dywanik jeszcze nie zagladałem - czy w to złącze samodiagn. mam wcisnąć diodę ???? gdzi eznajdę wykaz co oznacza dana ilość mrugnięć w przełożeni na błędy ?????
sorry za upierdliwość ale nie moge załapać tego :)))
4 posty wyzej masz linka do instrukcji samodiagnostyki, ktorego widze ze nie przestudiowales wogole
a gdzie jest dioda dzieki której odczytam kody błędów - nie mam jej na desce rozdzielczej - pod dywanik jeszcze nie zagladałem - czy w to złącze samodiagn. mam wcisnąć diodę ???? gdzi eznajdę wykaz co oznacza dana ilość mrugnięć w przełożeni na błędy ?????
sorry za upierdliwość ale nie moge załapać tego :)))
staryy... skup sie kurna... wszystko jest napisane...
- podegnij dywanik pasazera
- po prawej stronie masz metalową puszke (wyglada jak dysk twardy)
- po srodku ma szkielko za ktorym jest dioda i widac jak mruga
WSIO
nawet w roczniku po 92r. ????? czyli mam zmostkować złącze diagnostyczne spinaczem a dalej : .... ?????
...a dalej odczutyjesz bledy :/
Jest taka opcja na forum "szukaj" jak czegos nie wiesz, to ona Ci prawde powie!
nic nie mostkuj. przekrec kluczyk na swiecace kontrolki. 2-3 sekundy pozniej dioda mrugnie raz i po chwili przerwy zacznie mrugac kodem. licz mrugniecia. potem przerwa chwile i dioda powtarza kod mrugnieciami..
jak juz policzysz sprawdz w tabeli. jak usuniesz ewentualne usterki zrestartuj kompa. tego ci juz nei bede tlumaczyl bo to juz masz za zadanie sam znalezc na tym forum.
odpisalem tylko dla tego ze lubie wołów :evil:
jeszcze jedno pytanie bo nigdzie nie jest napisane jak wyglada sytuacje kiedy bledow nie ma. Czy dioda zgasnie czy bedzie sie caly czas swiecic. Pytam poniewaz probowalem zroobic samodiagnostyke (d16z9) i po zmostkowaniu dioda wogole nie gasnie, swieci sie caly czas
jeszcze jedno pytanie bo nigdzie nie jest napisane jak wyglada sytuacje kiedy bledow nie ma. Czy dioda zgasnie czy bedzie sie caly czas swiecic. Pytam poniewaz probowalem zroobic samodiagnostyke (d16z9) i po zmostkowaniu dioda wogole nie gasnie, swieci sie caly czas
świeci sie caly czas albo gasnie... roznie bywa
mam eg3 d13b2 z 93r sprowadzony z niemiec kompletny basic i u mnie jest tak:
jak wlaczam zaplon to jeden krotki blysk diody przez ok 0.1 sekundy i potem gasnie czyli nic!
0.1 sekundy
dobre masz oko ;) ja bym nie mogl tak dokladnie ocenic :)
ja mam tak samo jak kołodziej - jedno szybkie mrugnięcie a potem nic - czy to znaczy że nie ma błędów ???
nie ma bledu, poprostu komp sie melduje... ze dioda jest sprawna i tyle
to spox
teraz już jestem specem od diagnostyki hond :))) :lol: :lol: :lol:
BIG THX for all za cierpliwość i wyrozumiałeość
Mam takie jedno pytanie co do komputeraz w d13b2 - odkrywając pokrycie wykładziny w samochodzie widze komputer oraz to "oczko" z diodą - mam takie pytanie bo jak przekręce kluczyk do pozycji że świecą się kontrolki to i tak nic nie daje i nic się nie świeci, czekałem ostatnio 10 minut i nic Mam takie pytanie czy w tym silniku trzeba poszukać kostki i gdzie ona jest dokładnie? Niestety nie posiadam kontrolki Check Engine
Bardzo prosze o odpowiedź bo chciałbym dokonać samodiagnostyki a po przeszukaniu całego forum nie mogłem tego znaleźć nigdzie.
nie trzeba zadnej kostki.
po przekreceniu kluczyka powinna 1 mignac dioda na znak ze komp jest OK. nastepne migniecia to ew. bledy.
A ja mam takie pytanie bo tez mam zamiar zrobic diagnoze tylko ze wyczytałen ze złącze diagnostyczne nie występowało w autach do roku 92 a potem juz było i ze trzeba je zmostkować zeby przeprowadzić samodiagnostyke i jedni mówią,że trzeba je mostkować inni ze nie.To jak to w końcu ma być.Mój cif to D13B2 95rok????
a jak sądzisz ?
czy rok 95 był po 92, czy przed 92 ?
jak znasz tą odpowiedz, to poznasz i właściwą
A ja mam takie pytanie bo tez mam zamiar zrobic diagnoze tylko ze wyczytałen ze złącze diagnostyczne nie występowało w autach do roku 92 a potem juz było i ze trzeba je zmostkować zeby przeprowadzić samodiagnostyke i jedni mówią,że trzeba je mostkować inni ze nie.To jak to w końcu ma być.Mój cif to D13B2 95rok????
kris nic nie musisz mostkowac poprostu odegnij wykladzine wloz i przekrec kluczyk looknij czy ci raz pełgnie na przywitanie i zczytaj ewentualne błedy (jesli są, bo jak nie bedzie to wiadomo ze nic nie bedzie migało:).
PS
wczoraj robilem reset kompa i ponowne programowanie, wentylator zalaczyl sie dopiero po jakich 25 minutach... a i tak stałem w garazu (blaszak) :) wiec Panowie cierpliwosci!:D
jesli komp jest z diodą LED jak w opisie na hondapl.org to sie nie mostkuje, jak błyski są poprzez lampke check engine na desce rozdzielczej, to sie mostkuje
Wielkie dzieki panowie za nieopierd......mnie :lol: poprostu chciałem sie upewnic zeby czegos nie spieprzyć,chyba za duzo tych postów na temat diagnostyki na raz przeczytałem i mi troche sprało mózg :D
czy ta diagnostyke robi się po restarcie kompa czy mozna po odpaleniu a raczej włożeniu kluczyka w stacyjkę
na forum juz jest tyle napisane o tym co i jak sie robi i kiedy, ze naprawde wstyd jest pytac juz o to i pisanie tego po raz kolejny tez jest juz meczace.
dobranoc :-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.