Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : zgasł w czasie jazdy - wyrzuca błąd 16



kmikolaj
25-01-09, 02:06
Witam! Dziś spotkało mnie coś dziwnego. Mianowicie wskaźnik paliwa wskazywał już rezerwę zajechałem więc na orlena, zalałem 10litrów 95. Odjechałem 100-150 metrów po czym przy próbie skrętu w lewo silnik zgasł. Próba odpalenia nic już nie dała. A że stałem na środku skrzyżowania a za mną również ze stacji jechała policja, to zjechała na bok i ...heh pomogli mi pchnąć go gdzieś na bok (taka ciekawostka) No ale wracając do tematu. zrobiłem samodiagnostykę - wyrzuciło błąd 16. Zacząłem słuchać czy cyka przekaźnik od pompy paliwa - cykał (już był przelutowywany;) ) Słychać jednak było jakby od pompy paliwa przez te kilka sekund lekki pisk - nie normalny dźwięk pracy. po dwu-trzykrotnej ponownie próbie odpalenia auto traciło 'moc' jakby nie miał siły nawet go zakręcić. Co ciekawe po odholowaniu go pod dom po jednej godzinie postoju odpalił już 'normalnie' - troche dłużej niż zwykle trzeba było zakręcić. Coś radzicie, co to może być? co sprawdzić? nie chcę mieć przygody że następnym razem auto stanie gdzieś na trasie..

jero11
25-01-09, 09:39
jak jeździłeś na resztce paliwa i do tego piszesz że pompa piszczała to pewnie ją załatwiłeś:D

kmikolaj
25-01-09, 09:50
no właśnie to nie bardzo była reszta paliwa, bo wskazówka paliwa dopiero co zaczęła wskazywać E, a nie była jeszcze pod kreską. no i ogólnie zdarzenie to było po zatankowaniu, wcześniej wszystko było ok

pwl
25-01-09, 10:41
Pociągnęła syfu z dna zbiorika ;/ jak masz pecha to pompa mówi papa, jak fart to tylko filtr przypchany.

jero11
25-01-09, 10:53
co do błędu to:
16-Fuel Injector System defective circuit or unplugged / defective fuel injector
sprawdź co się dzieje z wtryskami

kmikolaj
25-01-09, 13:09
wiec dzisiaj zrobiłem reset kompa, po 2 próbie odpalenia odpalił, potrzymałem go 5 minut z gazowaniem żadnych objawów, duszenia się czy cokolwiek. Następnie przejechałem się po mieście - ujechałem 1km sytuacja powtórzyła się. Zero szarpnięcia czy coś po prostu w pewniej chwili zaczął zwalniać i zero reakcji na wciskanie gazu. Po dwóch godzinach nadal nie odpalił. no i powtórka słychać taki cichy pisk połączony jednocześnie z buczeniem od strony pompy.A Komp przestał wyrzucać błąd.

djboss666
25-01-09, 15:56
Komp ma to do Siebie w naszych Haniach że jak zrobisz reset to jak się pojawi jakiś błąd to musi minąć troszku czasu zanim komp go wywali nieraz odrazu wywala nieraz po 2 tygodniach.

kmikolaj
25-01-09, 23:39
wieczorem postanowiłem sprawdzić czy odpali (a nóż) lecz (no też dziwne) akumulator już nie miał siły zakręcić, naładuje go i po 16 sprawdze czy z/do filtra paliwa dochodzi zupa.. przynajmniej sprawdzę czy coś będzie lecieć bo innego pomysłu narazie nie mam.

kmikolaj
26-01-09, 23:50
co się okazuje - akumulator praktycznie nie miał już wody destylowanej - prawie zero. Jednak i tak po uzupełnieniu, naładowaniu, auto i tak nie odpala. jutro dalsza część sprawdzania(niestety nie mam za bardzo czasu zeby coś grzebac jak wracam z roboty ciemno :/ a jutro chyba wolne..więc..) do możliwych usterek dodaje aparat zapłonowy, nie wykrecałem świec sprawdziłem tylko czy będzie iskra na końcówce przewodu WN - hmm brak był :(

taz666
27-01-09, 10:50
co się okazuje - akumulator praktycznie nie miał już wody destylowanej - prawie zero. Jednak i tak po uzupełnieniu, naładowaniu, auto i tak nie odpala. jutro dalsza część sprawdzania(niestety nie mam za bardzo czasu zeby coś grzebac jak wracam z roboty ciemno :/ a jutro chyba wolne..więc..) do możliwych usterek dodaje aparat zapłonowy, nie wykrecałem świec sprawdziłem tylko czy będzie iskra na końcówce przewodu WN - hmm brak był :(


Obejrzyj filtr paliwa...

kmikolaj
27-01-09, 11:57
Więc paliwo po odkręceniu przewodu za filtrem płynie. Sprawdziłem czy jest iskra na świecach - iskry brak. Odkręciłem kopułkę rozdzielacza, paluch, sprawdziłem cewkę - uzwojenie pierwotne 1,3 Ohma wtórne 15 kiloOhma - przy okazji oczyściłem styki. Przy kolejnej próbie rozruchu pojawiła się iskra ale bardzo słaba. Przy kolejnych próbach iskry brak...
Co i jak można jeszcze sprawdzić/zrobić? Chodzi mi po głowie pomysł zamienić aparat zapłonowy - tylko pytanie czy będzie pasował z crx z silnikiem z serii D16
zastanawiam się tez czy można sprawdzić czy będzie iskra z tej sprężyny co odchodzi od cewki. może hmm te przejście na paluch nie styka już

kmikolaj
02-02-09, 13:07
sprawa rozwiazana - benzyna była za filtrem wiec odrzuciłem pompe i zapchany filtr. Wziąłem się za aparat zapłonowy i był to strzał w 10. Po wymianie cewki zapłonowej, palucha i kopułki auto śmiga :))
Temat do zamkniecia