Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap z d1b2 na d15b jdm - pytanie co z wiązką



jaroszx
24-01-09, 16:33
Koledzy przygotowuje się do swapa z d15b2 (civic eg8) na d15b z 6gena angielki.
Powiedzcie mi jak ogarnąć wiązkę elektryczną, poprzerabiać angielską czy kupić z b7 dołożyć kabelki od vitka??

Pisałem z kolegą który ma u siebie d15b że hipotetycznie da się przerobić angielską.

Jak sądzicie co będzie prostsze??

jero11
24-01-09, 17:02
wiadomo że najprościej będzie przerobić tą od B7 albo dać Z6,Z9
a z angielską będzie sporo roboty, plątanina taka;)

jaroszx
25-01-09, 01:55
hmm tylko że z6 ma obd1 a d15b ma obd2 a to już co innego (podobno)

jero11
25-01-09, 09:55
jeśli D15B masz obd2 to takiej wiązki szukaj, B7,Z6/9 to obd1

kaktusr
29-01-09, 21:21
Nie wiem czy w tym wypadku nie dało by rady powalczyć z wiązką od Y8 który był OBD2. Swoja drogą to był D15B w 6 genach ?.
Aha i jeszcze jedno wiązki w 6 genach to straszna masakra. Jest OBD2a OBD2b i OBD2 nie wiadomo co bo jest to OBD2a połączone z OBD2b i takie właśnie miałem u Siebie w EJ9 96r Z D14A4. Jeżeli chodzi o wiązke z angielki która będziesz chciał kłaść to...Tak jak było w moim przypadku np może się okazać że wiązka od anglika ma np inne wtyczki do licznika itp i kładzenie jej było totalnym bez-sensem więc była kabelologia :) czyli kabelek po kabelku :)

sunnboy
30-01-09, 09:51
d15 to jest wersja silnika wylacznie na Japonie i wystepowaly w del sol SiR w roznych wersjach vteca 2 lub 3 stopniowych,bardzo czesto z automatyczna skrzynia ,co wiecej byly tez wersje z manualana skrzynia w komplecie z LSD:eek:
ps ale fakt ,piep#@$% z wiazkami co niemiara:rolleyes:

Couto
04-02-09, 01:37
true, true ;)

E2rd
05-02-09, 13:15
Nie wiem czy w tym wypadku nie dało by rady powalczyć z wiązką od Y8 który był OBD2. Swoja drogą to był D15B w 6 genach ?.
Aha i jeszcze jedno wiązki w 6 genach to straszna masakra. Jest OBD2a OBD2b i OBD2 nie wiadomo co bo jest to OBD2a połączone z OBD2b i takie właśnie miałem u Siebie w EJ9 96r Z D14A4. Jeżeli chodzi o wiązke z angielki która będziesz chciał kłaść to...Tak jak było w moim przypadku np może się okazać że wiązka od anglika ma np inne wtyczki do licznika itp i kładzenie jej było totalnym bez-sensem więc była kabelologia :) czyli kabelek po kabelku :)

Nie jest taka masakra w EJ6 i EJ9, Ja robię nie ruszając wiązki kabinowej wogóle. Jedyne co do przeszczepienia to wiązka silnikowa. W orginalną silnikową z EJ wszczepia się tą docelową od SWAPa składając jedną z dwóch i tyle. Musi działać (na OEM ECU swapa).

Jeżeli chodzi o wszczepienie w EG8 wiązki z EJ to też jest wykonalne, ale dochodzą małe przeróbi na odcinku wiązki kabinowej pomiędzy ECU a podłączeniem do wiązki silnikowej pod maską (przy akumulatorze trzy kostki). Wtedy wszczepia się tą z EJ w EG i tyle.