Zobacz pełną wersję : Gwint TA Technix
Witam!
Obecnie jeżdżę civiciem d15b2 hatchback, 93'.
Chodzi mi po głowie obniżenie i utwardzenie auta gwintem. Cenowo odpowiadają mi zestawy firmy TA Technix.
Chcę zasięgnąć opinii od kogoś kto zna tą firmę albo kto sam jeździ na zawieszeniu tej firmy czy warto kupić zawieszenie TA Technix
Na allegro znalazłem taki zestaw:
http://www.allegro.pl/item530743663_honda_civic_crx_91_00_zawieszenie_gw intowane_nowe.html
Czekam na opinie.
Pozdrawiam
No ja się podpinam pod temat. Co prawda mam springi Eibacha -40 ale amorki kupuję na dniach i chcę kupić jakieś tanie allegropodobne, a na aukcjach powtaża się albo ta firma albo MTS Technik albo GT Coupline. Chodzi mi w zasadzie o ocenę tych firm (wiem że to jest lipa ale czy aż taka?)
polowa vwzone.pl jezdzi na ta technix.opinie rozne:za twardo, za miekko, za wysoko mimo ze auto siadlo 60mm) ale kazdy z uzytwkonikow zlego slowa niepowiedzial na ten zawias
Misiekemeryt160
25-01-09, 19:47
włąsnie TA technix cenowo jest przystepny... tez byłbym zainteresowany założeniem 4 gazowych amorków tej firmmy o skrócony skoku itp.. ale nie wiem czy to nie jest jakis szit skoro komplet 4 sztuki kosztuje 500zł... z drugiej strony niby dają gwarancję na 2 lata... sam nie wiem.
tu jest chlopak ktory tym handluje i pare opini uzytwkonikow, trzeba sie zalogowac
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=31950&start=0
zwolennikiem vw to ja na pewno nie jestem:D
Wystarczy mi informacja czy ten koleś sprzedaje to taniej niż na allegro;)
włąsnie TA technix cenowo jest przystepny... tez byłbym zainteresowany założeniem 4 gazowych amorków tej firmmy o skrócony skoku itp.. ale nie wiem czy to nie jest jakis szit skoro komplet 4 sztuki kosztuje 500zł... z drugiej strony niby dają gwarancję na 2 lata... sam nie wiem.
mam zalozone takie amorki od 2 tygodni poszly w komplet ze springami -60/-60 :D autko siedzi rewelka na glebie a co najwazniejszr nie jest tak bardzo twardo
Ogólnie jest to dobry zawias, dużo na nim nie zrobiłem bo kilka tysięcy kilometrów. W kwestii twardości to jest różnie bo ja uważam, że jest miękko a jak kogoś wioze to mówi, że jest strasznie twardo, także zależy kto czego szuka. A i obniżenie można sobie dobrać dowolnie bo ma nacięcia na pierścień na którym się opiera sprężyna co jest fajną opcją ale jednak gwint ma lepiej rozwiązaną kwestie wysokości bo nie trzeba amorków z auta zdejmować do regulacji.
P.s.
Jakby ktoś chciał kupić takie zawieszenie taniej to pod koniec tego miesiąca/początek marca będę miał moje obecne amorki i sprężyny TA technix do 5 gen. na sprzedaż bo gwint wjeżdża, tylko jeszcze czekam na regulowane wahacze przednie.
Zasiegnąłem opinii hondziarzy jak i również osobników z vwzone i ogólnie stwierdzam że wszyscy są zadowoleni bo gwint jest solidnie wykonany i przystępny cenowo.Ci który lubią mega twardo to sa trochę mniej zadowoleni ale ogólnie to sobie chwalą:)
Poza tym podobno: "wyglada to kozacko jak zaglądasz przez felge a tam galwanizowany gwint i ladna czerwona sprezyna i do tego 24 miesiace gwarancji" by smooth
Osobiście skusze się na Gwint TA TEchnix, jak się trochę cieplej zrobi i jak sprawdzę progi czy nie je ich rdza (powinny być OK)
Turbojan handluje zawieszeniami tej firmy więc zainteresowani niech piszą do niego. (Jesli ktoś juz u niego coś kupował proszę o wiadomośc na priv)
a moglbys napisac jak wyglada sprawa cenowo u niego?
Mati z vwzone załatwi Ci za 950zł a turbojan od nas z forum ma w podobnej cenie. Musisz do niego pisać.
No to panowie zakładajcie i zdawajcie relację jak się na tym jeździ bo [H] to nie (VW)
Moje dowiadczenie co prawda z GT Cupline po ok 25kkm mówi, ze nie warto pakowac sie w tego rodzaju firmy.
Moje GTC po takim przebiegu jest ok. Nadal twarde jak deska, nic nie dobija, auto prowadzi sie bardzo fajnie a przechyly sa minimalne.
Jedyny minus to taki ze zaczely skrzypiec jak stara kanapa, przy bardzo minimalnych ruchach gora dol i dlatego zmienilem komplet na Koni Sporta.
Podobno TA jest gorsze niz GT Cupline. Ja osobiscie teraz nie polecam po doswiadczeniu tego na wlasnej skorze.
Nie było rozwiązania na te skrzypienie?? Co było przyczyną takiego skrzypienia?? Da się cos z tym zrobić poza wymiana na koni:D??
też chcę kupić te niemieckie zamienniki z gwintem. Na allegro stoja w cenach 900-1200zł http://allegro.pl/item530743663_honda_civic_crx_91_00_zawieszenie_gw intowane_nowe.html lub http://allegro.pl/item534067779_honda_crx_civic_zawieszenie_gwintowa ne_nowe.html
Nie było rozwiązania na te skrzypienie?? Co było przyczyną takiego skrzypienia?? Da się cos z tym zrobić poza wymiana na koni:D??
Nic sie nie dalo zrobic.
Po prostu taka jakosc amorow. Nie bylem pierwszy ktoremu cos takiego sie stalo. W tym drugim przypadku wymiana na gwarancji na nowe GT dala brak skrzypienia przez ok 4 miesiace i jakies 10kkm.
Co dla mnie jeszcze bylo dziwne, to w momencie jak np mylem auto na karscherze i wymywalem sobie nadkola, a co za tym idzie duzo wody sie lalo na amor i sprezyne, przestawaly skrzypiec i byl spokoj ze 2dni, po czym znowu zaczynaly, dlaczego nie wiem :)
Moja rada w chwili obecnej. Dozbieraj, kup powiedzmy 2 miesiace pozniej ale cos markowego i sprawdzonego.
Nic sie nie dalo zrobic.
Po prostu taka jakosc amorow. Nie bylem pierwszy ktoremu cos takiego sie stalo. W tym drugim przypadku wymiana na gwarancji na nowe GT dala brak skrzypienia przez ok 4 miesiace i jakies 10kkm.
Moja rada w chwili obecnej. Dozbieraj, kup powiedzmy 2 miesiace pozniej ale cos markowego i dobrego.
warto wziąć to pod uwagę, chyba jednak się wstrzymam....założę i będzie lipa... :/
Widzialem gdzies na forum rozwiązanie na tego typu skrzypienie. Próbowali gdzieś wstrzykiwać smar ale chyba ostatecznie pomógł silikon w sprayu. Trzeba użyć szukarki.
Ja zaryzykuję z TA Technix ale dopiero na wiosnę;)
Znalazłem ten temat ze skrzypieniem w zawieszeniu
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15557&highlight=wersalka
Spychu próbowałes przedtem metod zawartym w tym temacie czy od razu wymieniałes zawiechę??
Od razu wymienilem, jeszcze raz powtarzam, ze u mnie nie skrzypialy zadne gumy z zawiechy tylko same amortyzatory.
Nie planuję u siebie żadnego mega projektu. Chodzi mi jedynie o to alb auto się ładnie prezentowalo na glebie i nieco się utwardziło i żeby na zimę w razie potrzeby można było je podnieśc. Taki gwint to u mnie najlepsze rozwiązanie. Lepsze to niż założenie samych spręzyn i zajechanie seryjnych amorków no nie;)
skrzypial na 99% odboj na amorze ;)
Dareko, jesli jest to odbój to co się z tym robi żeby wtedy nie skrzypiało?? Nie trzeba od razu wszystkeigo wymieniac??
skrzypial na 99% odboj na amorze ;)
Na 1000% nie był to odbój :)
Dziwne, że przy tych samych odbojach i Koni nic nie skrzypi :)
Misiekemeryt160
28-01-09, 15:12
wg mnie jak zmiana amortyzatorów to od razu zmiana odboi.
wg mnie jak zmiana amortyzatorów to od razu zmiana odboi.
nie tylko wg Ciebie :) nie zmienisz to sie szybko pozegnasz z nowymi amorkami
ytat:
Napisał Dareko87 Zobacz post
skrzypial na 99% odboj na amorze
Na 1000% nie był to odbój
Dziwne, że przy tych samych odbojach i Koni nic nie skrzypi
no bo ja nie rozumiem jak moze skrzypiec gazowy amor?
odboj mogł skrzypiec jak poruszał sie na tym pałąku od amora wystarczy czyms przesmarować w dziurze odboja ;)
no ale jak piszesz ze to nie to to sam nie wiem
GT tez byly gazowe.
Po prostu taka jakosc.
Moze ktos jeszcze ma jakies opinie o gwincie Ta Technix ? A nie czemu skrzypi amor ..
Misiekemeryt160
30-01-09, 19:24
tez bym poczytał jakies konkretne wypowiedzi o TA technics
i jak tam nikt nic nie wiem o tym zawiasie? Bo koni teraz poszło dramatycznie w gore a na dniach musze zmienic i zastanawiam sie właśnie nad tym. Powiecie cos jeszcze na ten temat:D
jest super *****iste. tanie i dobre. Koni, KW czy Tein to drogie padaki.
Misiekemeryt160
03-03-09, 07:44
Pati http://allegro.pl/item522578745_honda_civic_crx_91_95_amortyzatory_s portowe_kpl.html
coś takiego pod spręzyny -50/-50?
hmm bedzie tzreba chyba policzyć...bo to czy zawieszenie jest dobre czy złe wynika z relacji pracy sprężyna amortyzator...
maciek070188
06-03-09, 18:22
co sadzicie o mts tecchnik podobno lepsze nic ta technix? jakies opinie ktos ma? bo planuje to wrzucic na przod
też mam zamiar kupic taki zestawik jak ktos juz posiada niech podzieli sie opinią
maciek070188
26-03-09, 16:54
mam mts na przodzie jestem narazie zadowolony;] jest komfort a zarazme dobre wlasciwosci jezdne;
mojemu koledze MTS czy inny GTC posypał się na przodzie, wylał się olej z amorów i dupa, auto było *****iście nisko [ale nie ponadprogramowo] i na każdej dziurze dobijały amory, ogólnie komfort taki se, było za miękko, amory nie dawały rady.
Co do TA TECHNIX - szukałem opinii bo też byłem zainteresowany tym zawiasem, goście z corrado klubu pisali że w tym TT Whiteline wkłady były firmy Koni natomiast zdjęć nie widziałem i nie mogę tego potwierdzić, każdy kto narzekał na ten zawias okazywało się że nie miał go w ręcach, ale opinii nie było za dużo, a po drugie wszystko to były świeże relacje z jazdy,
Dużo prawdy powiedział spychu, warto dozbierać, teraz jeżdże na koni 1130 i nie ma porównania do tego MTS'a
Naprawdę na pewnych rzeczach się nie oszczędza bo to się po prostu zemści. Jak ktoś jeździ po ładnych drogach, liczy się dla niego tylko wygląd i za dużo nie oczekuje po nowym zawiasie to niech kupuje, w końcu wszystko jest dla ludzi ;)
maciek070188
27-03-09, 11:24
lol jak to sa gazowe amorki jak juz.. nie wiem co ty miales za szajs
To nie jest tak, ze w gazowym amortyzatorze jest sam gaz, tam jest olej i taka "poduszka" gazowa...
maciek070188
27-03-09, 17:28
wiem ale olejowe calkmiem to olejowe wiadomo ze musi byc olej w gazowych bo by sie zatarly heheh;p
ja mam ta technix w tej chwili ok 10k przebiegu i nie narzekam jak kupiłem to od razu na maxa w dół a po pierwszych śniegach na maxa do góry zakres regulacji jest spory za gwint dałem 1000 u turbojana ale... sposób regulacji jest kiepski dwa pierścienie dóży u góry do sprężyny a mniejszy na dole klucz jest tylko do dolnego więc podnosząc trzeba użyć dużo siły lub tak jak ja dorobiłem sobie klucz do większego pierścienia i można po regulacji dobrze skątrować oba pierścienie może po prostu jakoś to żle robiłem no ale teraz już mam z głowy. drugi minus to mocowanie amortyzatora do wachacza tulejka wachacza ma otwór 10 a amorek ma 12 (jest to zestaw uniwersalny do różnych marek aut) ja dotoczyłem sobie tulejke i wszystko ok
wniosek: mam gwint za 1000 2 lata gwarancj i jestem zadowolony :D za dobrej firmy gwint trzeba dać 2000 albo więcej i też dostaniesz 2 lata gwarancji więc wybór należy do was pzdr
maciek070188
29-03-09, 22:02
dokladnie tak jak napisalem wybor nalezy do was hahah kupcie nawet za 5000 tys ale czy warto tyle wkladac w auto ktore jest warte 10 tys?;] hehe
dokladnie tak jak napisalem wybor nalezy do was hahah kupcie nawet za 5000 tys ale czy warto tyle wkladac w auto ktore jest warte 10 tys?;] hehe
Ja miałem GT i powiem jedno. Nigdy więcej taniości. Może i się fajnie jeździło, może i nie dobijało, auto się nie gibało na winklach ale po zmianie na koni z zawieszenia nie dobiegają, żadne dziwne odgłosy i jest tak jak być powinno.
Pytasz czy w auto za 10 tys opłaca się pakowac 5. To ja zapytam i odpowiem na moim przykładzie czy w auto warte 15k warto pakować drugie ponad 15k albo i więcej bo nie chce mi się dokładnie liczyć a pewnie uzbierało by się więcej. Odpowiedź zależy od mentalności człowieka i tego jak podchodzi do pewnych spraw.
Jak dla mnie warto bo w moim mniemaniu mam fajne auto, które zaje..... hamuje, bardzo fajnie się prowadzi i na zakrętach zawstydzi bardzo dużo mocniejszych aut, auto które jak dla mnie ładnie wygląda i z którego posiadania jestem bardzo zadowolony.
Jeśli ktoś chce tuningować auto jak najtańszym kosztem to chyba lepiej aby tego nie robił wcale. Wiem, ze niektóre tanie rzeczy można przełknąć ale niektóre nie.
Możecie mówić co chcecie o TA, GT i innych tanich zawiasach ale gdybyście pojeździli na czymś markowym to wtedy byście zmienili zdanie tak jak to zrobiłem ja po przesiadce na Koni.
też kocham swoje auto i dla mnie tysiąc złoty to jest majątek i wcale nie uważam że tym gwintem skaleczyłem swoje auto jeździ mi sie dobrze i nic sie nie psuje a na markowe mnie nie stać mam już swoją rodzine i musze sie z nimi liczyć a w auto i tak dużo pakuje ( żona co miesiąc mi coś wypomina) a że tanie to nie znaczy od razu że chłam moje auto było tanie i wcale nie jest złe
silence please ;)
Zakupiłem od Turbojana komplecik TA T. wysyłka w piatek dostawa w poniedziałek...czy ten Gość ma jakieś specjalne układy na Poczcie? Dostałem komplecik z białymi sprężynami i jestem umówiony na wtorek na Parowcowej 4 w stolicy... oby wszystko bez zakłuceń sie odbyło i we wtorek będe mógł coś wiecej napisać na temat zawiasów i obsługi pod tym adresem ;)
Pzdr
Wydaje mi się,że praca to 1 a trwałość to druga sprawa.
czekam na wrazenia z jazdy na tym zestawie i ogólnie czy wszysto zgrało tak jak powinno bo chce go zakupic do ek4
Dzisiaj miałem zakładany ten gwint. Wrażenia z jazdy ok. Ten zawias ku mojemu zdziwieniu jest dość komfortowy. W zakrętach trzyma o dwa nieba lepiej od serii ale ja nie mam porównania z innymi sportowymi zawieszkami. Dziwi mnie jednak to że na rozkręconym gwincie na max wysoko moja Hania jest mega zglebiona:] Zjechała jakieś 7-8 cm(jak nie lepiej) względem serii. Ile u Was zjechała?
:) dziś drugi dzień na tym gwinciku, i jak?...jak dlamnie komfortowo :)
Wcześniej miałem jakieś sportowe sprężyny i już sie czulem w autku jak koło worka kartofli na wozie za miastem ;)
A teraz super :) autko wzgledem tamtej niskiej gleby podniosło się z 58 cm (top-nadkole) na przodzie do 62 cm na rozkręconym gwincie do połowy. jesli chdzi o trzymanie sie drogi to jak dlamnie dobrze, ostry zakret z lekkim spadkiem w lewo trzyma super i teraz nie boje sie go pokonywac ;)
polecam ten zawias dla osób które tak jak ja nie stać na droższą przyjemność ;)
A twardy ten zawias ?
I na rozkręconym gwincie ostro fura siada ? :)
Ja mam TA technix ale nie gwint tylko amory z regulacją wysokości na frezach (trzeba amor wykręcic żeby ustawiać:mad:). Miałem to puszczone na sam dół ze springami eibach -35 i siadła -50 ale dobijało na spadach i poprzecznych nierównościach przy prędkosciach ponad 90 km/h. Teraz założyłem springi na przód MTS Technik -60 i z maxymalnym opuszczeniem amora na dół siedzi tak samo jak na tych eibach -35 (:confused:) ale juz nie dobija byle kiedy tylko na mega wyrwach. (dobija = dociska do dobijaka)
Bardzo dziwna sprawy z tymi amorami bo na nastawie środkowym powinno byc jak seria ustawienie talerzyka i springi -35 a tu zamoast " - " to tak wysoko jest jak " + " niz seria. Komiczne....
Jak za tą kasę (550 zł / 4 amory) to polecam. Na zakręcie nie czuję że to zakręt:D
powiedzcie mi czy jak zmienialiscie zawieche to kupowaliscie odboje i oslony nowe ?? jak one sie maja przy sutuacji gdy gwint jest dosyc mocno skrecony ??
odkopię temacik wczoraj założyłem u siebie MTS T. i mam pytanko czy wysokość pierścieni z przodu na lewym i prawym powinna być ta sama?
po paru próbach i pasowaniu prawy mam obniżony prawie na maxa za to lewy musiałem podnieść prawie 3 cm i nadal jest niżej niż lewa strona. rozumiem że z tej strony jest położony silnik ale przecież amorki seryjne tak nie mają :confused:
ktoś sie spotkał z czymś takim HELP !!!!!
a jaki jest realny zakres regulacji na tym gwincie TA-Technix? bo producent chyba podaje ze do -70?
nie wiem jak w przypadku ta technix ale często gęsto jakiś zawias który ma niemiecki TUV ma go na określone obniżenie, tzn np ta technix ma do -70 i tak podaje sprzedający bo takie jest dopuszczalne, a w rzeczywistości można sporo więcej. Może wprowadzam w błąd, ale tak słyszałem kiedyś, więc jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi
Dzięki RDK za informacje. Jeżeli jeszcze ktoś z posiadaczy gwintu TA Technix może coś napisać na ten temat to bardzo proszę, pozdro :)
Siema ktos jeździi moze na tych amorkach albo wie jak sie zachowują??
http://moto.allegro.pl/item733365900_honda_civic_crx_95_01_amortyzatory_s portowe_tyl.html
dodam ze mam obniżone zawieszenie -35mm wiec bez tragedii :D sprężyny dokonca nie wiem jakie mam czerwone prawdopodobnie MTS
Odgrzewam kotleta ;)
Dzisiaj miałem zakładany ten gwint. Wrażenia z jazdy ok. Ten zawias ku mojemu zdziwieniu jest dość komfortowy. W zakrętach trzyma o dwa nieba lepiej od serii ale ja nie mam porównania z innymi sportowymi zawieszkami. Dziwi mnie jednak to że na rozkręconym gwincie na max wysoko moja Hania jest mega zglebiona:] Zjechała jakieś 7-8 cm(jak nie lepiej) względem serii. Ile u Was zjechała?
mam to samo, po zalozeniu gwintu ta technix tyl jest wporzo a przod siedzi jak opentany. Przy maxymalnie skreconym pierscieniu na gore (z przodu) auto ma jakies -80mm... nie mowie juz co sie dzieje gdy pojade z nim w dol... (maxymalnie moge do polowy gwintu, bo mi auto juz lezy na ziemii :))
jakies rady, czemu tak sie dzieje? moze za krotki amortyzator, podkreslam przy podkreconym maxymalnie do gory (az sprezyna jest scisnieta tak ze wogole juz sie nie ugina)
auto to civic '95 wersja 5d, 1.6.
Odgrzewam kotleta ;)
mam to samo, po zalozeniu gwintu ta technix tyl jest wporzo a przod siedzi jak opentany. Przy maxymalnie skreconym pierscieniu na gore (z przodu) auto ma jakies -80mm... nie mowie juz co sie dzieje gdy pojade z nim w dol... (maxymalnie moge do polowy gwintu, bo mi auto juz lezy na ziemii :))
jakies rady, czemu tak sie dzieje? moze za krotki amortyzator, podkreslam przy podkreconym maxymalnie do gory (az sprezyna jest scisnieta tak ze wogole juz sie nie ugina)
Hmmm...posiadam gwint ta technix ponad pól roku i z takim problemem się nie spotkałem!! Gdy założyłem go był skręcony na sam dół, ale dało się jeździć:) Teraz mam obrączki podkręcone na jakieś 3 cm, przerwa między oponą a błotnikiem wynosi dwa palce. Może masz odwrotnie założone sprężyny?
***Marco***
05-01-10, 23:11
a macie jakas fotke jak te ta technix wyglada
a macie jakas fotke jak te ta technix wyglada
http://allegro.pl/item868844338_honda_crx_civic_zawieszenie_gwintowa ne_nowe.html
Kazik_h9w3
05-01-10, 23:19
mam to samo, po zalozeniu gwintu ta technix tyl jest wporzo a przod siedzi jak opentany. Przy maxymalnie skreconym pierscieniu na gore (z przodu) auto ma jakies -80mm... nie mowie juz co sie dzieje gdy pojade z nim w dol... (maxymalnie moge do polowy gwintu, bo mi auto juz lezy na ziemii )
Ja miałem dokładnie tak samo , przyczyną było pomylenie przez "mechanika" spręzyn te co miały isc na tył założył na przód , a te z przodu poszły na tył. Sprawdz srednicę sprężyn - te na przód powinny być grubsze i mieć mniej zwojów.
Pozdro
Ja miałem dokładnie tak samo , przyczyną było pomylenie przez "mechanika" spręzyn te co miały isc na tył założył na przód , a te z przodu poszły na tył. Sprawdz srednicę sprężyn - te na przód powinny być grubsze i mieć mniej zwojów.
Pozdro
Dobrze że napisałeś w cudzysłowiu... Szkoda słów, jak można pomylić tył z przodem :confused:
Dzieki wielkie za pomoc, kamien spadl mi z serca...
(tak wogole zalozyl tak jak mu przywiozlem [mechanik] a ja dostalem tak w pudelku, czyli troche dziwne ze pozakladali odwrotnie jak pakowali ale ok..)
zeby byc 100% pewien mam jeszcze jedno pytanko dosyc laickie no ale mam nadzieje ze otrzymam odp.
w zalaczonym zdjeciu sa 4 amorki bardzo podobne do moich chodzi mi o dolne zaczepy, tzn dol...
http://www.iv.pl/images/1nr9hkbd4ezae7gqz8fh.jpeg (http://www.iv.pl/viewer.php?file=1nr9hkbd4ezae7gqz8fh.jpeg)
ktore z nich sa na przod a ktore na tyl.. te dwa po lewej czy prawej?
nie znam sie za bardzo a mam teraz zalozone tak jak mi zdjal z samochodu, wiec jak mi powiecie ktore to przednie bede pewny na 100%
dzieki za Wasza pomoc, pozdro
oczywiscie chodzi mi tylko o DOLNE MOCOWANIA, sam dol :) - bo troche sie roznia
Lewe idą na przód, prawe na tył.
Widać nawet na zdjęciu w moim samochodzie dolne mocowania:
http://images41.fotosik.pl/117/7be226d5ebddda3em.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7be226d5ebddda3e)
Kazik_h9w3, taz666 Wy to jestescie goscie :cool: Macie u mnie browara
dla mnie to bylo wazne bo juz chcialem je sprzedawac za 50zl w akcie desperacji ;)
kumpla zatluke, tyle aut przeoral w swoim zyciu, ani nie 'mechanik cwaniak' ani nigdy nikt nie marudzil na jego prace (dosyc renomowany serwis) a tu mi taka niespodzianke wywinal.. niech no go dorwe rano ;) mieszka obok to sobie z nim pogadam :P
do rzeczy... grubsze (10 zwojowe) mam na amorkach z widelkami tak jak u Ciebie na zdjeciu takich samych a ciensze 12 zwojowe na tych bez zaczepow... lipnie wyszlo ale za to jaki kamiec z serca.. kosztowalo mnie to wszystko 600 euro z zakladaniem i zdejmowaniem oraz kupnem.. a do tego pewnie nie uda mi sie udowodnic ze to blad warsztatu :(.. w kazdym razie jeszcze raz dzieki i pozdrawiam
dla mnie to bylo wazne bo juz chcialem je sprzedawac za 50zl w akcie desperacji ;)
Jeśli oferta byłaby aktualna, to ja bardzo chętnie :D:D:D
he he.. ;) teraz to juz raczej bede je trzymal na nastepna Hanie, mysle ze coupe (mam nadzieje ze beda pasowac..) bo stara niestety poszla :(
wszedlem jeszcze raz bo mnie jeszcze jedna rzecz meczy, a ze mi tak szybko odpowiadasz to tym lepiej a nie watpie ze temat ogarniasz :P
odnosnie powyzszych postow:
- przyczyna - zamienione sprezyny (odwrotnie)
- skutek - auto nie podnosi sie sprezyna zwinieta jak nalesnik a auto lezy
i to co mnie dreczy... POWOD? - bo za miekka czy co bylo powodem? to ze tylnie sa ciensze ? czy jak... no bo fakt faktem, w jakis sposob chociaz powinny podnosic auto juz nie mowie te 9 czy 10cm jak terenowke ale choc polowe tego. taz666 jak znasz powod dlaczego te tylne sie nie podosily to powiedz.. bo jakos mnie to zastanawia, troche dziwne
to tylko czysta ciekawosc, a nie rozwiazanie problemu, bo takowe juz znalazlem rzecz jasna :P
edit: znalazles* :D
Przyczyna jest prosta: Silnik. Mimo tego że sprężyny są zbliżonej długości to tylne są bardziej miękkie bo samochód z tyłu jest sporo lżejszy niż z przodu (oczywiście jeśli ma silnik z przodu i napęd na przednią oś)
tak jak myslalem.. w sumie proste i logiczne ale kto pyta nie bladzi ;)
dzieki wielkie..pozdroo :)
Kazik_h9w3
06-01-10, 08:18
Szkoda słów, jak można pomylić tył z przodem
Są na tym świecie ludzie kwiaty(i widze ze takich u nas nie brakuje:D) i gdybym sam na to nie wpadł pewnie zawieszenie też bym sprzedał . Wniosek jest taki ze jak chcesz coś mieć zrobione dobrze to zrób to sam .;)
ps. żeby nie za bardzo odbiegać od tematu to ja mam u siebie amortyzatory TA Technix (spręzyny GT Cupline)jezdze na tym zestawie już około 3 lat i jestem zadowolony
Misiekemeryt160
06-01-10, 09:38
Dzieki wielkie za pomoc, kamien spadl mi z serca...
(tak wogole zalozyl tak jak mu przywiozlem [mechanik] a ja dostalem tak w pudelku, czyli troche dziwne ze pozakladali odwrotnie jak pakowali ale ok..)
zeby byc 100% pewien mam jeszcze jedno pytanko dosyc laickie no ale mam nadzieje ze otrzymam odp.
w zalaczonym zdjeciu sa 4 amorki bardzo podobne do moich chodzi mi o dolne zaczepy, tzn dol...
http://www.iv.pl/images/1nr9hkbd4ezae7gqz8fh.jpeg (http://www.iv.pl/viewer.php?file=1nr9hkbd4ezae7gqz8fh.jpeg)
ktore z nich sa na przod a ktore na tyl.. te dwa po lewej czy prawej?
nie znam sie za bardzo a mam teraz zalozone tak jak mi zdjal z samochodu, wiec jak mi powiecie ktore to przednie bede pewny na 100%
dzieki za Wasza pomoc, pozdro
oczywiscie chodzi mi tylko o DOLNE MOCOWANIA, sam dol :) - bo troche sie roznia
na tym zdjeciu to chyba spręzyny sa przestawione bo o ile te amortyzatory po prawej stronie są na tył o tyle spreżyny przypisałbym do przodu.
Kazik_h9w3
06-01-10, 09:59
na tym zdjeciu to chyba spręzyny sa przestawione bo o ile te amortyzatory po prawej stronie są na tył o tyle spreżyny przypisałbym do przodu.
I przy takim ustawieniu jakie przypisałeś drogowcy mieliby kolejny pług na ulicach:p
Dokładnie.
Sprężyny o węższej średnicy (zwoju) ida na przód, te z lewej sa na tył.
Pozamieniali springi na amorach na tej fotce :/
Misiekemeryt160
06-01-10, 10:04
Dokładnie.
Sprężyny o węższej średnicy (zwoju) ida na przód, te z lewej sa na tył.
Pozamieniali springi na amorach na tej fotce :/
jaka wpadka dla sprzedawcy :D:D
Duzo jest "specjalistów" w sieci.
Jak ktos sprzedaje hurtem rózne zawieszenia to przeciez ma prawo się nie znać... Gorzej potem jak klient załozy tak jak na fotografii...
Misiekemeryt160
06-01-10, 10:10
Przypadek z postu powyżej:
Ja miałem dokładnie tak samo , przyczyną było pomylenie przez "mechanika" spręzyn te co miały isc na tył założył na przód , a te z przodu poszły na tył. Sprawdz srednicę sprężyn - te na przód powinny być grubsze i mieć mniej zwojów.
Pozdro
Tak, tak. Czytałem i ubolewam nad "kompetencją" sprzedawców.
Tak, tak. Czytałem i ubolewam nad "kompetencją" sprzedawców.
Ubolewac nie trzeba nad kompetencjami sprzedawców ale nad paprokowymi mechanikami, bo nawet takie sprezyny ta technixa. mtsa czy czegokolwiek markowego juz nie wspominajac maja oznaczenia mowiace o tym ktore trzeba zalozyc na przod a ktore na tyl.
Kwestia tylko chciec przeczytac !!!!
może się ktoś jeszcze wypowiedziec kto UŻYTKUJE ten GWINT bądz tez zwykły amor (chodzi mi o mts albo ta technix) komu skrzypi komu nie? jak mocno siada auto pod obciazeniem np 3 osób itd
najwazniejsze by wypowiadały sie osoby ktore maja i uzytkują, a nie osoby ktore raz przeczytały ze to gówno i mozna kupic a potem wyrzucić. Pozdro dla prawdziwych :)
Ja mialem TA tehnix gwint srebrne amory czerw sprzezyny i zalozone mialem dobrze...
Przod w H miekki naprawde sztywniej bylo na Ori amor+VA ale tyl byl bardzo OK.
ogolnie lepiej kupic kpl koni nawet ten z regulacja na pierscieniach niz to...
może się ktoś jeszcze wypowiedziec kto UŻYTKUJE ten GWINT bądz tez zwykły amor (chodzi mi o mts albo ta technix) komu skrzypi komu nie? jak mocno siada auto pod obciazeniem np 3 osób itd
najwazniejsze by wypowiadały sie osoby ktore maja i uzytkują, a nie osoby ktore raz przeczytały ze to gówno i mozna kupic a potem wyrzucić. Pozdro dla prawdziwych :)
Miałem te amory ze zwykłego zestawu i one nie skrzypią, jak co niektórzy piszą. A nawet jeśli komuś się tak wydaje to problem leży w czym innym. Problemem jest osłona odboja która się zaczepia o blache amorka i to skrzypi. Jak kupisz nowe osłony o większej średnicy lub nie założysz tych blaszek na końcu amorka to nic nie skrzypi.
kornel861, Może miałeś tylne sprężyny z przednimi zamienione, był już taki przypadek w tym temacie
Miałem te amory ze zwykłego zestawu i one nie skrzypią, jak co niektórzy piszą. A nawet jeśli komuś się tak wydaje to problem leży w czym innym. Problemem jest osłona odboja która się zaczepia o blache amorka i to skrzypi. Jak kupisz nowe osłony o większej średnicy lub nie założysz tych blaszek na końcu amorka to nic nie skrzypi.
a jak z własciwosciami jezdnymi ?
Za dużo na tym zawiasie nie zrobiłem, bo może jakieś 2, 3 tys. km ale chodziło dobrze. Drogi się auto fajnie trzymało. Mnie wkurzyła ta regulacja na pierścieniach wymagająca zdejmowania zawiasu do każdej zmiany wysokości auta, więc wleciał gwint ale już z innej firmy i półki cenowej. Brat ma u siebie w golfie taki gwint TA Technix i też się dobrze trzyma drogi, ale za to jest beton nie zawias jak dla mnie.
Akurat mam w swoim EJ6 gwint TA-Technix to mogę się podzielić spostrzeżeniami.
Generalnie jest to przeciwieństwo wysławianego połączenia na polskie drogi (twardy amor + miękka sprężyna) - mamy zatem stosunkowo twarde sprężyny i dosyć miękkie amory. Także nie ma szału, jeśli chodzi o twardość. Z racji że amory są miękkie, pojawiają się problemy przy większym obciążeniu (4os.) tył zaczyna dobijać na dziurach. Gdyby amory były twardsze i lepiej tłumiły było by całkiem przyjemnie. Przechyla się mniej na zakrętach, aczkolwiek szału też nie ma ;)
Porównując do KW Inoxline V1, jest bardziej miękko i komfortowo, lecz oczywiście daleko mu do serii.
W porównaniu do seryjnych amorów w średnim stanie i sprężyn Eibach ProKit - jest wyczuwalnie lepiej, zredukowało się bujanie/pływanie na nierównościach poprzecznych (nie ma efektu falowania) jest to lepiej wytłumiane, zredukowały się przechyły, lecz brakuje tu trochę do wspomniane wyżej KW. Aczkolwiek pojawiają się dobicia przy większym obciążeniu i dziurach, choć może być to potęgowane przez skrócone odboje.
W porównaniu do Koni 1130 - generalnie nie ma co porównywać, nie ta klasa cenowa, jakościowa, Koni wypada dużo lepiej, lepsze tłumienie (amor wyraźnie lepiej wytłumia nierówności, nawet przy twardszym ustawieniu czuć że przyjemniej pracuje), regulacja.
Regulacji wysokości nie ma co komentować, ona po prostu jest, z tego co zauważyłem tył można posadzić dużo niżej niż przód, lecz ponoć ten typ tak ma. Gleba jest fajna ;)
Po zmianie charakterystyki wkładów lub ich wymianie powinno być dużo lepiej.
Generalnie nowego bym nie kupił, używka za połowe ceny jak ktoś ma padającą serie - czemu nie. Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony. Natomiast mając kasę na nowy dołożyłbym jeszcze do AGXów/Koni/Bilstein/Tokico lub kupił jakieś używane.
tak jak myslalem, mam pewna sume odłozona i szukam uzywek koni albo w/w firm jesli chodzi o amorki albo nawet komplet ale widze ze uzywki do ej9 strasznie ciezko dostac..chyba bede musial kupic nówki jak tak dalej pójdzie.
uzywki do ej9 strasznie ciezko dostac..
Po co kupujesz używane amory, skoro koni nie ma serwisu który by je zregenerował? Pojeździsz trochę i znowu będziesz musiał kupować.
znalazłem dobrą cene 1110, biore sie zza zakupy:)
***Marco***
14-02-10, 23:45
http://allegro.pl/item921133157_sprezyny_z_regulacja_honda_civic_crx _del_sol.html a miał ktos cos takiego?
***Marco***
15-02-10, 18:00
domyslam sie, ale ciekawi mnie czy wogole to ktos kupuje i mial do czynienia. ja mam kit firmy http://www.fahrwerke.de/de/produkte/plus_kit/ 40/30 i chcialbym nizej na wiosne poleciciae jakies dobre springi?
piotrstrojek
15-02-10, 19:49
Kumpel coś takiego kupił z tym że na bank innej firmy... w sumie autko bez problemów lata i z tą zawiechą nie ma problemów. Twarde jak 100 skur... jak pierwszy raz zobaczyłem to i wziąłem do reki to wydawało mi się strasznie filigranowe i delikatne... generalnie bałbym się na tym jeździć...
***Marco***
15-02-10, 21:56
ja widzialem juz cos takiego tylko faktycznie do hondy o kosztowało wiecej a tu springi sa wszystkie takie same i maja mało zwoji, tak lipnie a cos solidnego w tym stylu bym sobie dokupił
piotrstrojek
16-02-10, 07:35
Kumpel kupował cały zestaw z amorami, wyszło go coś około 7 - 8 stów. Czyli po odjęciu kosztów amortyzatorów cena będzie ta co z linka. Zaraz po zakupie i zamontowaniu wylały mu obydwa przednie amorki, ale zareklamował i gościu odesłał mu nowy komplet - zamontował i jeździ na nim do dziś...
Tak dla uściślenia, piszę o tym zestawie
http://allegro.pl/item921133157_spre...x_del_sol.html
piotrstrojek
20-02-10, 18:04
Panowie, po wnikliwej lekturze naszego nieocenionego forum a zwłaszcza tego tematu zanabyłem drogą kupna zwieszkę Ta Technix - dokładnie tę:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f2ebd912faa7de8.html
Przepraszam za krypto reklamę - nie było zamierzone i ma być czysto poglądowe, nie chciało mi się szukać innego zdjęcia :)
Po zamontowaniu gwintu - chciałem się koniecznie przekonać jak samochód będzie wyglądał kiedy gwin będzie na maxa opuszczony, wygląda to mniej więcej tak:
Od przodu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eec099eb7933f6a6.html
Z boczku
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86f009e18cb3aa61.html
Zbliżenie na przednie kółko
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/02ea75a7c924f3a7.html
Oczywiście fura pójdzie do góry, ze względu na ten biały shit leżący dookoła. Przejechałem się oczywiście kawałeczek, gdyby nie ocierające chlapacze o ziemię to wrażenia byłyby jakn ajlepsze - autko zyskało na stabilności i przyjemnie się utwardziło. Z minusów to mógłbym wymienić tragiczne możliwości regulacji - klucze nie mieszczą się pomiędzy zwrotnicę/wachacz. Przydatne są jedynie do kontrowania a całą regulację trzeba łapkami albo delikatnie pukać pobijakiem.
Reasumując, dla daily carów bardzo polecam, autko jest twardsze i pewniejesze, zawias ładnie się prezentuje na samochodzie. Co do piszczenia, przy montażu zauwałyłem że poruszanie odbojem w górę i w dół powoduje taki dźwięk. Połozyłem odrobinę smaru i jest git. Jeżeli jednak ktoś chce żeby zawias był naprawdę twardy to niech się w to nie pakuje - autko przy więlkszych prędkościach jednak się przechyla i sądzę że wielbiciel naprawdę twardej fury będzie się czuł jak na tapczanie...
Jeżeli ktoś miałby jakieś pytania co do montazu to walić śmiało, więcej grzechów nie pamiętam :P
Krótkie pytanie: Co lepiej kupić?:
1. Amory + sprężyny TA Technix (lub coś podobnego, np. MTS lub Cupline)
2. Same sprężyny do seryjnych amorków ale bardziej renomowanej firmy np. Eibach lub Weitec
Co będzie lepszym rozwiązaniem? Wiem, że najlepiej kupić gwint Koni ale po prostu mnie nie stać:(
autko przy więlkszych prędkościach jednak się przechyla
Do tego są stabilizatory.
@Dissnej:
Różne auta... ale:
Ja kupiłem autko na Eibach Pro-Kit + OEM amory Hondy były... auto bujało się, w zakrętach było nerwowe itd... Ale nie wiem w jakim stanie są amory (tzn niby na sprawdzeniu wyszła sprawność ~70% ...ale Eibachy mogły przekłamać wynik... w górę również).
Teraz mam ww. Eibachy + kupiłem komplet amorów MTS Technik;
Jest sztywniej, jest pewniej w zakręcie;
Czego się obawiam? Trwałości amorów; Jestem pewny, że nie wydalą tyle km co np. siakieś amory KYB czy Koni...
Prywatnie wolałbym cały zestaw amory + springi klasy MTS niż dobijać seryjne amory Eibachami... nie wspominając o sztywniejszych Weitec'ach itd...
Nie wiem, liczę, że MTS amory jakieś 30k km zrobią; Ja tym autem w życiu nie zrobię (prędzej auto zgnije/silnik wyzionie ducha itd);
Obecnie MTS mają zrobione jakieś około 5000km i nie odczuwam zmęczenia ich... a zdarza mi się solidnie w dziurę wjechać bo nie zawsze jest możliwość ominięcia jej (na zasadzie wąska droga na wsi/w lesie a tir/bus z naprzeciwka + braki pobocza przez śnieg...).
Jeżeli MTS wytrzymają ze mną 2 lata (czyli do sierpnia 2011) to jestem na tak. Będe w stanie dać te 600zł na 24 miesiące (25zł/miesiąc);
Nie upalam auta, nie używam auta nawet prywatnie i amatorsko na torze itd...
Nie spotkałem się tylko z obniżeniem o 30mm max 35mm w zestawie MTS. Widziałem obniżenie o przynajmniej 40mm a dla mnie to trochę za dużo.
http://moto.allegro.pl/item924004206_honda_civic_crx_zawieszenie_gwintowa ne_nowe.html <--- to jest chyba alternatywa + stabilizatory przód tył i rozpórka przód i tył
Słabo skręcony gwint to nie jest komfortowy pomysł;
Co do obniżenia:
Możliwe, że te budżetowe amory są dopasowane do springów z kompletów (tzn MTS amor -> MTS sprężyna);
Ale u mnie przód jest wyżej niż był na oem amorze; Choć tu akurat biorę pod uwagę możliwość, że oem amory były wy****
A mam pierścienie najniżej ustawione, więc auto można jeszcze podnieść;
Są przypadki gdzie np. tył w ogóle nie siada ludziom...
Ja np. na pierścionku najniżej z tyłu (przy Eibach -30mm) mam auto znacznie niżej niż pewne EJ2 na springach -60mm i pierścionek najniżej (choć tam akurat amory TA-Technix, ale wizualnie to jest to identyczny wyrób);
Słabo skręcony gwint to nie jest komfortowy pomysł;
Co do obniżenia:
Możliwe, że te budżetowe amory są dopasowane do springów z kompletów (tzn MTS amor -> MTS sprężyna);
Ale u mnie przód jest wyżej niż był na oem amorze; Choć tu akurat biorę pod uwagę możliwość, że oem amory były wy****
A mam pierścienie najniżej ustawione, więc auto można jeszcze podnieść;
Są przypadki gdzie np. tył w ogóle nie siada ludziom...
Ja np. na pierścionku najniżej z tyłu (przy Eibach -30mm) mam auto znacznie niżej niż pewne EJ2 na springach -60mm i pierścionek najniżej (choć tam akurat amory TA-Technix, ale wizualnie to jest to identyczny wyrób);
A pewny jesteś, ze nie masz włożonych odwrotnie sprężyn tył i przód? Opis wyglądu Twojego samochodu ewidentnie na to wskazuje.
stormraider
23-02-10, 14:36
Odnosnie sprezyn, jak poznac ktore sa na przod,a ktore na tyl ?
Z reguly jedne sa szersze,a drugie wezsze.
Zasadniczo pierwsze to chyba tylne, a drugi przednie ? :D
z reguly sa opisane front i rear a jak nie sa to przednie maja grubsza sprezyne, tzn. srednica przekroju zwoju jest wieksza i zwoje sa gestsze
@Tompro:
No raczej nie, bo rozebrane było najpierw przednie zawieszenie i robione, potem tylne... więc 4 sprężyny nie leżały obok siebie... + doglądałem auto...
Odwrotnie sprężyny musieliby już założyć w 2005r jeszcze w Niemczech;
A na oem amorach nie było sytuacji, że tył siadał niżej czy coś;
Dla potomności:
OEM amory (stan niewiadomo jaki) + Eibachy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5f239468c3c14bab.html
MTS technik amory + Eibachy, wszystkie amory pierścienie w dół:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/888da11a6c2b5a44.html
Tzn i tak w przyszłym tyg zmieniam olej to sprawdzi się zawieszenie... ale teraz kurczę...
Ale to przez zachowanie auta ew ogarnąć, że springi nie tak? Bo w sumie auto prowadzi się normalnie...
mógłby kto kto ma założony cały zestwa TA-technix lub MTS wrzucić fotkę auta z boku jak te zestawy obniżają maxymalnie?? (tak żeby było widać całe autko)
piotrstrojek
24-02-10, 17:11
Stronę wcześniej wrzuciłem link do fotek jak wygląda Ta Technix na maksa obniżony :) jak foty Cię nie zadowolą to popstrykam jeszcze ;)
dzisiaj załozylem do swojej ej9 koni kit 1110, poprzednio biale amorki serie + eibach -60/-60, jest roznica odczuywalna i to znaczna, autem nie buja, ladnie wybiera nierownosci. Stoi wyzej o te 3cm, praktycznie poszedł w góre, ale komfort znaczny :)
Stronę wcześniej wrzuciłem link do fotek jak wygląda Ta Technix na maksa obniżony jak foty Cię nie zadowolą to popstrykam jeszcze
Jakbyś mógł zrobić fotki jak stoi na asfalcie bo ten śnieg trochę przekłamuje:D
Z góry dzięki:D
piotrstrojek
25-02-10, 17:45
To jutro będę pstrykał, bo dziś już za późno ;)
To jutro będę pstrykał, bo dziś już za późno
OK dzięki!!
piotrstrojek
26-02-10, 19:17
Zgodnie z prośbą, poniżej focięta mojej Hani :)
http://img222.imageshack.us/img222/6738/20100226117.jpg (http://img222.imageshack.us/i/20100226117.jpg/)
http://img651.imageshack.us/img651/5181/20100226116.jpg (http://img651.imageshack.us/i/20100226116.jpg/)
http://img707.imageshack.us/img707/2323/20100226115.jpg (http://img707.imageshack.us/i/20100226115.jpg/)
http://img294.imageshack.us/img294/7700/20100226114.jpg (http://img294.imageshack.us/i/20100226114.jpg/)
http://img687.imageshack.us/img687/1053/20100226113.jpg (http://img687.imageshack.us/i/20100226113.jpg/)
http://img202.imageshack.us/img202/7891/20100226112.jpg (http://img202.imageshack.us/i/20100226112.jpg/)
http://img682.imageshack.us/img682/2993/20100226111.jpg (http://img682.imageshack.us/i/20100226111.jpg/)
Zgodnie z prośbą, poniżej focięta mojej Hani
Dzięki bardzo!! o takie obniżenie mi chodziło:) tył wygląda na bardziej obniżony ale z moim silnikiem powinno wyjść na równo:D
jak ci się z takim obniżeniem jeździ??
piotrstrojek
26-02-10, 23:20
Tył rzeczywiście siedzi niżej - w sumie nie wiem czemu, ale po zrobieniu tych fotek zarówno tył jak i przód poszły do góry na "dwa palce". Jak jeździłem z takim (maksymalnym) obniżeniem to tarłem brzuchem o wszystko, jednym słowem na nasze drogi - zapomnij... :) Naprawdę trzeba bardzo uważać żeby w jakiś dołek nie wjechać i nie urwać wydechu albo czegoś innego. Jeszcze kilka słów na temat utwardzenia, na początku po przesiadce z serii wrażenie jest jakbym jeździł wozem drabiniastym z drewnianymi kołami. Ale po chwili jak się człowiek przyzwyczai to jest naprawdę przyjemnie i to utwardzenie jest dokładnie takie jakie bym chciał mieć w samochodzie, którym jeżdżę na codzień :)
Tył rzeczywiście siedzi niżej - w sumie nie wiem czemu, ale po zrobieniu tych fotek zarówno tył jak i przód poszły do góry na "dwa palce". Jak jeździłem z takim (maksymalnym) obniżeniem to tarłem brzuchem o wszystko, jednym słowem na nasze drogi - zapomnij... Naprawdę trzeba bardzo uważać żeby w jakiś dołek nie wjechać i nie urwać wydechu albo czegoś innego. Jeszcze kilka słów na temat utwardzenia, na początku po przesiadce z serii wrażenie jest jakbym jeździł wozem drabiniastym z drewnianymi kołami. Ale po chwili jak się człowiek przyzwyczai to jest naprawdę przyjemnie i to utwardzenie jest dokładnie takie jakie bym chciał mieć w samochodzie, którym jeżdżę na codzień
dzięki za info!!, prawdopodobnie takie sobię kupię w późniejszym czasie bo na gwinty za 2000-3000zł to mi szkoda kasy. i ważne że gwarancja 24miechy:D
dzięki za info!!, prawdopodobnie takie sobię kupię w późniejszym czasie bo na gwinty za 2000-3000zł to mi szkoda kasy. i ważne że gwarancja 24miechy:D
Imho nie warto kupować TA Technixa nowego, lepiej rozglądnij się za jakimś używanym KW jeśli to ma być gwint, a najlepiej poszukaj jakiś Koni/Bilstein/KYB. Różnica jest bardzo duża, mam gwint TA Technix i jeździłem z takim samym autem z Koni i AGX i naprawdę jest odczuwalna różnica.
Imho nie warto kupować TA Technixa nowego, lepiej rozglądnij się za jakimś używanym KW jeśli to ma być gwint, a najlepiej poszukaj jakiś Koni/Bilstein/KYB. Różnica jest bardzo duża, mam gwint TA Technix i jeździłem z takim samym autem z Koni i AGX i naprawdę jest odczuwalna różnica
To się jeszcze zastanowię, może coś cię napatoczy używanego w dobrej cenie to się skuszę:D
Tak z ciekawości: Jak jest z twardością sprężyn MTS i TA? Do czego można porównać, Eibach, H&R, Koni?
Bardziej do kupy po jagodach
Bardziej do kupy po jagodach
a bardziej merytoryczną informację ktoś ma:P
ale to jest bardzo merytoryczna
nie porównuj tych sprężyn do żadnych markowych, bo ma się to nijak
sprężyny są miękkie, podatne na odkształcanie
wykonanie amortyzatorów daje wrażenie, że łatwo je zgiąć na nwpadając w niewielką nierówność, a gwint do regulacji, jak raz się zapiecze, to nic z niego nie zostanie
w piątek miałem okazje trzymać w ręku taki gwint i w sumie za ten pieniądz nic lepszego spodziewać się nie można
No i to już jest bardziej fachowe info. Nie zrozum mnie źle, ja nie porównuję mts do eibacha czy koni pod względem technicznym czy jakościowym tylko pod kątem twardości. To, że jest to szajs to wiem ale z ciekawości chciałem wiedzieć jak to jest w praktyce.
ja mam aktualnie zestaw koni 1110 i moge powiedzieć ze jest twardo...czasami nawet zbyt:( ostatnio mi cos zaczeło drgać pod deska w okolicach panelu nawiewu..jakby jakieś ciegno...bede musial całosc zdjac i zobaczyc bo juz mnie *****ca bierze jak jade po dziurach
Odnosnie samych springow
Koni - kanapa
Eibach - kanapa
Weitec - dosc twardawo i przyjemnie
h&r - twardo i twardo
mts / ta itp - mega kanapa.
To jest oczywiscie wg mnie, na kazdej z w/w sprezyn mialem okazje jezdzic, z czescia na seryjnych amorach, z czescia na koni sportach, mialem okazje jezdzic na koni 1110, koni 1130, koni 1150, KW Var1, Tein Super Street i jesli mial bym drugi raz kupowac zawias to pewnie bym wybral Koni 1150 zamiast obecnych amorow Koni Sport i springow Weitec'a ale tylko i wylacznie ze wzgledu na gwint.
Ja z mojej konfiguracji Koni + Weitec jestem mega zadowolony, zawias mimo, ze twardy i sztywny nawet w rozkreceniu na max miekko wybiera dosc duzo normalnych nierownosci :) Tragedia jest na poprzecznych garbach czy laczeniach asfaltow.
Ja tam wybralem gwint KW, Var2
14 poziomów regulacji twardosci, mysle ze da rade ustawic cos zarówno na ulice, jak i na rózne pojezdzawki
jak stestuje w tym sezonie, to wyraze opinie :)
Tomsplit AKA Jabol
09-03-10, 14:00
Tył rzeczywiście siedzi niżej - w sumie nie wiem czemu, ale po zrobieniu tych fotek zarówno tył jak i przód poszły do góry na "dwa palce". Jak jeździłem z takim (maksymalnym) obniżeniem to tarłem brzuchem o wszystko, jednym słowem na nasze drogi - zapomnij... :) Naprawdę trzeba bardzo uważać żeby w jakiś dołek nie wjechać i nie urwać wydechu albo czegoś innego. Jeszcze kilka słów na temat utwardzenia, na początku po przesiadce z serii wrażenie jest jakbym jeździł wozem drabiniastym z drewnianymi kołami. Ale po chwili jak się człowiek przyzwyczai to jest naprawdę przyjemnie i to utwardzenie jest dokładnie takie jakie bym chciał mieć w samochodzie, którym jeżdżę na codzień :)
:D Ja z taką glebą jeżdżę na co dzień od ponad roku :D
Kolega dobrze pisze. Trzeba uważać, żeby nie urwać któregoś tłumika, nie przetrzeć miski olejowej i nastawić się na malowanie zderzaka po zimie :rolleyes:
Dlatego również przymierzam się do zakupu jakiegoś gwintu tylko nie wiem jak w kwietniu będę stać z kasą i na co będę mógł sobie pozwolić. Mam nadzieję, że starczy na coś lepszego niż TT :) aczkolwiek cena kusi i dają gwarancję na 2 lata
piotrstrojek
10-03-10, 07:47
aczkolwiek cena kusi i dają gwarancję na 2 lata
Ktoś gdzieś napisał na poprzednich stronach a ja to powtórzę - pomimo niewątpliwej szajsowatości TA Technix (w końcu cena dwa razy niższa niż markowego zawieszenia) - z LIO nie zamierzam polemizować w tym temacie - jestem pewien że ma dużo większą wiedzę na ten temat niż ja (żeby nie było, to nie jest żadna ironia), to ja jednak na plus Ta Technixa mogę zaliczyć właśnie to że:
1. Twardsze od serii - nikt mi nie wmówi że jest inaczej
2. Jaki by nie był - jest to jednak gwint
3. Gwarancja na 2 lata
4. Cena - w tym roku miałem nóż na gardle - przegląd i do wymiany oba tylne amortyzatory, a i przednie też już dogorywały. Nie chciałem się pakować znowu w serię a nie stać mnie było na wyłożenie w tym miesiącu dodatkowej kasy na zawieszenie.
Myślę że jeżeli te amorki pojeżdżą mi te gwarantowane dwa lata bez awarii to uważam że są warte swojej ceny. Podkreślę jeszcze raz że jeżeli ktoś chce mieć twardsze zawieszenie, ale bez bolącego kręgosłupa i poprzecinanego języka to myślę że niezłą opcją dla serii jest Ta Technix...
to dowiedzcie sie jeszcze na co ta gwarancja !!
bo nie sadze ze na skrzywienie amortyzatora podczas wpadniecia w jakas dziurke, a napewno nie na utleniony i zapieczony gwint do regulacji wysokosci, po pierwszej zimie
oby użytkownikom spisywało się jak najlepiej
A ja mam jeszcze takie pytanie: Czy każdy Eibach Pro Kit podejdzie do dowolnego samochodu czy do każdego modelu są dedykowane springi?
do kazdego modelu sa odpowiednie sprezyny
Panowie, u mnie na tym całym technixie mam springi weitec i muszę powiedzieć, że w moim odczuciu jest dobrze. Dość twardo, ale znośnie. Co do wytrzymałości to czas pokaże.....opnie standardowo będą podzielone, dla mniej wymagających jest to dobry zestaw za nie dużą kasę. Ludzie o znacznie wyższych wymaganiach oczywiście powiedzą, że to gó*** :D
Ja mam TT i jak na razie jestem zadowolony z niego [ nie jest za twardo ani za miękko ] teraz po zimie opuściłem na połowę gwintu i siedzi zaje... nisko i przyjemnie :) Teraz zakupiłem kompletny kit Energy Suspension więc będzie sztywno-twardo-przyjemnie-nisko i tak właśnie powinno być :P Pozdr
ja śmigam na amorach mts ( czyli TA + inna nazwa ;] ) + eibach pro kit i jestem naprawde zadowolony. Twardziutko, nisko, cicho , auto nie skacze jak piłka, ogólnie za tą kase naprawde polecam :)
@agent_lol:
W jakiej budzie/aucie?
Pierścionki jak ustawione?
Masz jakieś foto z boku auta jak ci siedzi auto na eibach + mts?
Masz jakieś foto z boku auta jak ci siedzi auto na eibach + mts?
tez sie zastanawialem nad takim zestawem, poka foto:)
Ja akurat już mam taki zestaw i też sobie go chwalę, chciałem tylko porównać jak siadło auto o ile jest to w miarę podobny/ten sam model;
U mnie siadło akurat tak:
http://images46.fotosik.pl/256/888da11a6c2b5a44m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=888da11a6c2b5a44)
Ktoś sugerował, że skoro przód jest wyżej od tyłu (pierścionki wszędzie max dół) to może mam springi na odwrót założone (przód na tyle/tył na przodzie)... ale mi to nie przeszkadza;
Jak siądzie się za kółkiem/ew pasażer jeszcze to przód zawsze ciut w dół pójdzie i tak...
(na zdjęciu tego może nie widać, ale przód w rzeczywistości będzie te 0.5-1cm wyżej);
Ktoś sugerował, że skoro przód jest wyżej od tyłu (pierścionki wszędzie max dół) to może mam springi na odwrót założone (przód na tyle/tył na przodzie)... ale mi to nie przeszkadza
nie chodzi o to czy Ci to przeszkadza badz nie a o twoje bezpieczenstwo...
nie chodzi o to czy Ci to przeszkadza badz nie a o twoje bezpieczenstwo...
To nie jest spowodowane tym, ze masz pomylone springi.
To wynika poprostu z takich samych gniazd na sprezyny zarowno z przodu jak i z tylu i z przodu dajac na najnizszy frez masz auto wyzej niz tyl na najnizszym frezie.
Koni ma np z przodu duzo inne gniazdo na sprezyne niz z tylu. W tych zestawach mts, ta itp sa na wszystkich amorach gniazda takie jak w oem amorach z tylu a takich jak sa z przodu nie ma wcale.
Rozwiazanie, wyciagnac przednie amory przetransportowac do tokarza i zrobic dodatkowy frez nizej.
http://img651.imageshack.us/img651/4383/dsc00315ea.jpg (http://img651.imageshack.us/i/dsc00315ea.jpg/) MTS - tył na frezach najwyżej , przód na 2-gim od góry (możliwe 4 stopnie regulacji)
maxpiotrek
13-03-10, 10:02
ja tez kupiłem sobie technixy :) na wiosne zakładam - zobaczymy co będzie
ja po załozeniu całego kita koni 1110 stwierdzam ze w Poznaniu jeszcze nigdy nie zaznałem komfortu...chyba że na autostradzie i parkingach Centr Handlowym.. w zakrętach jest *****iście, nic sie nie ugina itd, ale na nierówną drogę, łączoną, dziurawą lub nadwysoko łataną, całe auto sie wybije od tego poziomu sztywności...dlatego ja do jazdy miejskiej, gdybym wiedział, to zamiast springów Koni, wziąłbym do tych amorkow 1110, zdecydowanie sprężyny bardziej miekkie, no Eibach
Chyba nie jezdziles na twardym zawiasie skoro twierdzisz, ze spring koni jest twardy i eibach wg Ciebie jest miekciejszy :)
Spring koni to taka sama kanapa jak eibach.
miałem eibacha lecz na serii i to dopiero była kanapa, teraz kit 1110 stwierdzam ze praktycznie nawet na garbach przy wiekszych predkosiach nie pracuje, patrzac jak pracuje zawieszenie w innych autach jadących obok.
miałem eibacha lecz na serii i to dopiero była kanapa, teraz kit 1110 stwierdzam ze praktycznie nawet na garbach przy wiekszych predkosiach nie pracuje, patrzac jak pracuje zawieszenie w innych autach jadących obok.
To bardziej za sprawą amorów a nie sprężyn.
Może i tak...ale myślałem że bardziej komfortowe będzie mimo wszystko koni 1110...
Może i tak...ale myślałem że bardziej komfortowe będzie mimo wszystko koni 1110...
Nie wiem co dla Ciebie znaczy komfort jak nawet na miękkich springach jest Ci źle. Sportowych amorów się nie kupuje dla komfortu przecież.
Chcesz komfort to sprzedaj koni i załóż serie.
Szczerze to na zdrowym amorze (87%) i seryjnych springach w 5genie się jeździło o niebo lepiej :) Po prostu uważam że amora Koni (pomarańczowego) by było choć troche lepiej na nasze drogi, powinno się łączyć z nieco miękciejszą sprężyną, sciągając eibachy sciskałem ję łapą...do scisniecia sprezyn Koni prawie się wysrała sciągarka :) więc różnia na pewno jest.
Nie chce polemizowac ale jezdzilem 6genem na 1110 i w porownaniu do moich Koni sportow ze springiem Weiteca, amory nawet skrecone na max miekko 1110 to kanapa az sie patrzy a porownywanie miekkosci sprezyn na podstawie calego kitu a eibacha plus seryjnego amora to nieporozumienie i ja bym sie wstydzil cos takiego napisac :)
Co do sciskania sprezyn rekoma mega lol :D Chyba pomyliles sciskanie z delikatnym uginaniem :D
Prosze o foto scisnietej w rekach sprezyne Eibacha :D
scisnałem na tyle, że mozna było odkrecic górne dekle trzymające sprężyne :) fotek nie robiłem bo nie zależy mi by Tobie to udowodnić, są silni i silniejsi ;-)
co do ceny ta technix to co z tym źródłem VW? ja na allegro znalazłem klienta, który poza allegro sprzeda za 700zl do 6 gena ale nie gwint tylko zwykły. Czy to dobra cena? Znacie tańsze źródło?
dzięki
scisnałem na tyle, że mozna było odkrecic górne dekle trzymające sprężyne :) fotek nie robiłem bo nie zależy mi by Tobie to udowodnić, są silni i silniejsi ;-)
PS. niezły z Ciebie siłacz, ja sobie tego nie mogę wyobrazić. Jako mechanik zdarzyło mi się rozbierać kilka kolumn od civic'ów i innych maleństw poprzez Imprezy itp. do Dodge Rama z Hemi 5,7 i nie potrafie sobie wyobrazić,że zwykły człowiek potrafi tak ścisną kolumnę. Ale szacun jak trzeba.
buba, mowa tutaj o tylnych sprezynach, do przednich brakowało :) tylne wkrecając w imadło, i sciskajac w dół, zeszły na tyle nisko ze druga osoba mogla odkrecic spokojnie dekiel i nic nikomu nie wystrzeliło :) Być może miały tyle lat te Eibachy...ze były juz ubite czy cos, nie mam pojecia jak z tym jest, mówie tylko jak było :)
SajmonLP luzik :-D
moze ktoś coś wie co z tym ta technix'em od kolesia z VW, bo nie wiem czy zamówić te za 700 czy ten koleś ma taniej.
Koleś z VW sprzedaje MTS a nie TA TECHN.., podobno ciut lepsze ;p ja je tyram po tych krakowskich dziórach juz ponad miesiąc i jest naprawde kozak w porównianiu do ceny :) oprócz tego ze wszystkei plastiki zaczeły skrzypieć i tylna pólka na początku skakała pod sufit ;p . po jakiś 2 tyg amory sie ułozyły, nie ma jakiś dziwnych stuków, skrzypienia ( poza tym ze czasem odbija sie wydech o wahacz na dobrych dziórach ;] na eibachu pro kit - 35 albo -45 siadło tak naprawde z - 55-60 . w nadkola z przodu wciskam pod kątem 1 palec a o dziwo przy ostrych winklach opona ani razu nawet nie zatarła o nadkole. Naprawde miłe amory i polecam wszystkim którzy nie mają zadnej dokladki pod zderzak ;]
włąsnie TA technix cenowo jest przystepny... tez byłbym zainteresowany założeniem 4 gazowych amorków tej firmmy o skrócony skoku itp.. ale nie wiem czy to nie jest jakis szit skoro komplet 4 sztuki kosztuje 500zł... z drugiej strony niby dają gwarancję na 2 lata... sam nie wiem.
Zalezy w sumie gdzie chcesz jeździc dla mnie osobiscie na gwint trzeba wywalic te 3 klocki i miec full znaczenie słowa gwint a w TA technix i mts naewno teo nie masz ...
Ja jeszcze w temacie zaadam pytanie
Jeżeli do civica EG HB Swapuje hamulce np z 1,8 albo preludy to zmienia mi się rodzaj amortyzatora czy zostaje wszystko tak samo ??
Bo boje sie ze bede musiał zawias zmienic
panowie, powiem tak, przeczytałem cały temat, i jestem cały głupi, jeden piszę tak, drugi inaczej, sam już nie wiem kurcze :P
nosze się z zamiarem wymiany zawiechy, komplet 4
+4, aktualnie mam weitec 60/40 krótsze sportowe amory, jakie nie wiem, były z H jak kupiłem.
chciałbym jakiś zestawik żeby był dość twardy, sztywny, te weitec były ok jak je kupiłem, po ponad 2 latach na polskich drogach już się kładą w zakręcie, jeżeli znów takie weitec to jakie amory do tego? te mtsy czy ta nie wysrają się za szybko? pytam praktyków, nie moli internetowych. auto używane na codzien, nie szczędzące ciasnych zakrętów i szykan, lubiące przeciążenia Gie:D
Ja przy moich Weiteckach mam żółte Koni Sporty i jak dla mnie to połączenie tworzy świetny zawias robiący robote zarówno na codzień jak i na zakrętach.
Chcesz beton jest beton, chcesz mniejszy beton jest mniejszy beton ale nadal beton :D Na rozkręceniu na max miekko czuć każdą nierówność nawet jak droga wydaje się prosta.
Moje koni maja rok i są nadal w bdb stanie, przejechane ok 20kkm.
Ja przy moich Weiteckach mam żółte Koni Sporty i jak dla mnie to połączenie tworzy świetny zawias robiący robote zarówno na codzień jak i na zakrętach.
Chcesz beton jest beton, chcesz mniejszy beton jest mniejszy beton ale nadal beton :D Na rozkręceniu na max miekko czuć każdą nierówność nawet jak droga wydaje się prosta.
Moje koni maja rok i są nadal w bdb stanie, przejechane ok 20kkm.
tak właśnie chce, i czuje że wiesz o czym mówisz, teraz powiedz jakie masz weiteci i jakie koniki :)
Chłopaki kto już kręcił te gwinty? potrzebuje ustawić wyskość a nie mam o tym pojęcia :/
Mam jeden klucz a goście w warszawie na parowcowej powiedzieli że nie da sie ustawic wysokości tylko "twardość" ! Pomocy :confused:
ostatnio zastanawialem sie nad kupnem gwintu MTS ale zobaczylem oferte basta_85 ktory ma na sprzedanie gwiny firmy ROKKOR i moje pytanie brzmi co sadzicie o tym?? wiem ze firmowy gwint jesr zdecydowanie najlepszy ale jako ze jestesm maturzysta nie mam wielkich srodkow a zawiecha w mojej ej9 powoli prosi o wymiane
tak właśnie chce, i czuje że wiesz o czym mówisz, teraz powiedz jakie masz weiteci i jakie koniki :)
Przeciez wszystko napisane w poprzednim poscie.
Zolte Koni Sporty z regulacja sily tlumienia i frezami od wysokosci dedykowane do 6gena plus Weitec zielony -35mm tez dedykowany do 6gena.
ostatnio zastanawialem sie nad kupnem gwintu MTS ale zobaczylem oferte basta_85 ktory ma na sprzedanie gwiny firmy ROKKOR i moje pytanie brzmi co sadzicie o tym?? wiem ze firmowy gwint jesr zdecydowanie najlepszy ale jako ze jestesm maturzysta nie mam wielkich srodkow a zawiecha w mojej ej9 powoli prosi o wymiane
przyłącze się do pytania co myślicie o tym gwincie http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=73211 ?? ktoś go ma ,ktoś na tym jezdził dajcie opinie
a ja zapytam o cos innego, jakie kupic amory pod eibachy pro kit? oemowe sa juz wysluzone i powoli czas na nowe propozycji jest kilka:
koni street ( STR.T )
kyb excel-g
bilstein b4
ta technix i inne podobne udziwnienia typu gt cupline odrzucam, chce cos rozsadnego w rozsadnej cenie
najchetniej bym wzial tokico hp blue.. ktos w polsce wogole zajmuje sie ich dystrybucja? jaka jest mniej wiecej cena w polskich plnach za tokico ?
excel-g i b4 są pod seryjne sprężyny więc słaba opcja...
Nie wiem jak STR.T więc się nie wypowiem ;)
ja mam amorki str.t (pomaranczowe) i jest okej...czasami lubią popiskiwać ale to z racji brudu ktory dostaje sie mimo oslonki na teleskop.
pany zakupilem gwint ta technix i teraz meczy mnie bo dzis zdarzylem wymienic tylko prawy przod gwint jest max na dol a miedzy kolem 14" a botnikiem jeszcze spokojnie 2 palce wchodza powiedzcie czy to sie jeszcze ulozy jak zmienie druga strone czy to juz jest max? w zawieszeniach jestem "zielony" wiec prosze o rade
nie raczej nie nawet dzwonilem do sprzedawcy i mi powiedzial ze te z oznaczeniem 1040 sa na przod a 1050 na tyl (tylne maja geste zwoje)
Twardsze sprężyny powinny iść na przód bo jest cięższy, czyli pewnie te "gęste zwoje"
A oni nawet w pudełkach tylne sprężyny na przednie amory zakładają, łosie...
EDIT: Ale wtedy przód byś miał wręcz za nisko, więc w sumie to nie wiem... :confused:
Twardsze sprężyny powinny iść na przód bo tam jest silnik, czyli pewnie te "gęste zwoje"
A oni nawet na zdjęciach w katalogach tylne sprężyny na przednie amory zakładają, łosie...
EDIT: Ale wtedy przód byś miał wręcz za nisko, więc w sumie to nie wiem... :confused:
na przod ida te ktore sa zrobione z "grubszego drutu"
jutro zaloze reszte przejade sie pare km i zobaczymy co z tego bedzie
chyba ze wypowie sie ktos kto ma takowy gwint juz na aucie
jutro zaloze reszte przejade sie pare km i zobaczymy co z tego bedzie
a po opuszczeniu auta poruszyłeś autem trochę w przód lub w tył?? bo jak nie to na pewno zejdzie niżej.
przejechalem sie 2 razy po podworku siada coraz nizej tak sobie dumam ze moze stabilizator go jeszcze blokuje bo jednak z jednej strony jest seria jutro od rana dzialam dalej koleszka ma gwint tej samej firmy i od dokladki do ziemi ma nie cale 2cm wiec mysle ze i tu sie ulozy
rosiniak99
08-04-10, 22:40
koleszka ma gwint tej samej firmy i od dokladki do ziemi ma nie cale 2cm
ja bym go nazwał hardkorem polskich autostrad
przejechalem sie 2 razy po podworku siada coraz nizej tak sobie dumam ze moze stabilizator go jeszcze blokuje bo jednak z jednej strony jest seria jutro od rana dzialam dalej koleszka ma gwint tej samej firmy i od dokladki do ziemi ma nie cale 2cm wiec mysle ze i tu sie ulozy
to normalne że stab trzyma.
nie wytrzymalem i pobieglem do garazu obczaic teraz juz jestem pewien ze to przez stabilizator bo przestrzen jest rowna i ze strony z seria zawiasem i z drugiej gdzie juz jest gwint
rosiniak99
09-04-10, 06:59
ja bym nie wytrzyma i zmienił z drugiej strony od razu :D
zalozone siedzi calkiem ciekawie jednam mam nadzieje ze jak sie wsio ulozy to jeszcze siadzie zdjecia w moim temacie http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=968787#post968787
Mam pytanie odnosnie amorkow technixa - jakie odboje nalezy z nimi zamontowac? Seryjne czy jakies inne?
darkBLUEkefir
21-04-10, 19:14
A mnie zastanawia jedno, czy lepszą opcją jest kupić cały gwint MTSa bądź TA czy jednak same amorki. Teraz mam u siebie springi Vogtland'a na seryjnym amorku i powiem, że są twarde, piszecie tu, że TA to kanapa ale czy w połączeniu z obecną twardą sprężyną powinno być lepiej? Z drugiej strony zastanawiam się czy przez to się amory nie wysrają szybciej. No i jak będzie z obniżeniem, Vogtlandy są -40 ale tyle nie usiadło auto, u mnie jak widać może z 30mm http://img691.imageshack.us/img691/853/pa303358.jpg, Eibach Pro Kit w innych ej9 zdecydowanie niżej siada z tego co widzę.
Nie narzekaj, moim zdaniem te 35 spokojnie masz nizej, zeby kolo w nadkole schowac trzeba z -60. Ale do rzeczy. Springi tez mam Vogtland (z tym ze ja buda EG3) i stalem przed podobnym problemem. Wybralem jednak same amorki bo jesli okaza lipne to strata nie jest az tak duza - tyle co za jeden amor koni. Zamontowalem dopiero tyl na najnizszy pierscien i jest jakies 2cm nizej. W sumie mam dwa palce do nadkola teraz.
Eibach od zawsze wiadomo ze ich -30 siada wiecej niz -30 innych producentow, i szczerze mowiac tymi "minusami" za duzo bym sie nie sugerowal. Jeszcze dodam ze moim zdaniem Vogtland to miekka sprezyna.
Aha - nie sugeruj sie moimi "dwoma palcami do nadkola" bo teoretycznie mam teraz jakies -50, ale moje auto bardzo wysoko stalo seryjnie.
moje auto bardzo wysoko stalo seryjnie.
z tej wypowiedzi mozna wywnioskowac, ze rozne wersje eg roznily sie w takim razie amorami?
ale w takim razie zakladajac "tuningowa" sprezyne samochod powinien w kazdym przypadku siasc tyle samo, a gorlis twierdzi, ze jego setup to -50 a wklada dwa palce miedzy kolo a nadkole ;>
zakładając "tuningową" spręzyne, auto powinno siąśc tyle, ile dana spręzyna obniża
a kto i gdzie wkłada dwa palce, to mnie jakoś mało interesuje i ma się nijak do zasad obiżenia auta :)
nie wiemy i sam właściciel chyba do końca też nie wie co on tam ma, czy miał seryjne amortyzatory i seryjną sprężyne od tego modelu...
LIO akurat wiem dobrze jakie sprezyny i amorki byly, zreszta mam je nadal. Ja raczej te roznice wlasciwie nie w obnizeniu, a w przeswicie, tlumacze sobie moja wersja wyposazeniowa - golas EG3 sila rzeczy musi byc najlzejszym civikiem jaki byl.
widziałem nie jedno eg3 w życiu i żadne po dobrym obniżeniu, nie miało tak dużego prześwitu
-50 to już duża gleba, a dwa paluchy to jeszcze 4cm prześwitu
seryjnie tak wielkie cross country ?
masz to auto od nowości ? wiesz, że nikt nic tam nie gmerał ?
No wiadomo ze nie od nowosci - tak jak wiekszosc uzytkownikow tutaj mysle.
LIO jak pozwolisz to kontynuuje na Pw bo sie troche OT robi.
zastanawialem sie nad gwintem mtsa, ale po tym co tu przeczytalem to chyba sobie odpuszcze. zastanawialem sie bo:
moj samochod ma wspawane pol przodu po stronie pasazera. zostalo to oczywiscie spartolone, i przy obecnym zawiasie (amor seria + h&r -30) jest roznica w przestrzeni opona nadkole okolo pol centymetra. niby nic, ale wkurza i patrzac na samochod od przodu lekko widac te krzywizne. chcialem ja skorygowac gwintem z jednej strony opuszczajac samochod ciut nizej jednak tego nie zrobie.
chcialbym tez troche bardziej obnizyc auto i tu pytanie. planuje kupic same amorki mtsa z regulacja na pierscieniach i zostawic twarde sprezyny h&r'a. chcialbym sie dowiedziec jak samochod moze siasc przy opuszczeniu pierscieni najnizej - chcialbym miec glebe okolo -50mm. drugie pytanie to czy da sie dotoczyc frez z jednej strony troche nizej, zeby samcohod sie wyrownal.
moj samochod ma wspawane pol przodu po stronie pasazera, zostalo to oczywiscie spartolone. [...] niby nic, ale wkurza i patrzac na samochod od przodu lekko widac te krzywizne.
najlepiej to nie laduj pieniedzy w ten woz i zastanow sie nad czyms bezpiecznym bo to nie tylko Tobie zagraza ale i innym ludziom na drodze..
jedzie rowno i 4 sladow nie zostawia. prowadzi sie jak kazdy civic tyle tylko ze jest ta minimalna roznica w wysokosci.
Planuje wrzucić gwint Ta Technixa do swojej EJ9... na każdej aukcji pisze ze zawieszenie jest do Civiców 91-00. Czy rzeczywiscie tak to sie ma w praktyce i nie ma stresu, można kupować?
Tak nie ma żadnego problemu. Musisz zastosować podkładki/tulejki, bo widełki w amorze są szersze niż tulejka w wahaczu poprzecznym. Nie wiem czy są dołączane w zestawie, bo ja ich nie miałem ;) Bodajże 2x4mm, ale nie pamiętam dokładnie.
http://motoallegro.pl/item1032889294_zawieszenie_gwintowane_civic_crx_ta _technix.html Możecie rzucić okiem na towar z tej aukcji ? Niska cena...nie jest to związane z debilnie niską jakością wykonania ? Suma sumarum kupno dobrych sprężyn i amorów wyjdzie podobnie, zależnie od tego co dla kogo oznacza dobry amor of kors :) Do tego należy dorzucić spory zakres regulacji a co za tym idzie możliwośc jazdy w zimę i lato na jednym zestawie. Tu mi się nasówa drugie pytanie do ludzi którzy mają podobny zawias. Czy po Polskiej słonej zimie regulacja pozostaje w pełni sprawna czy coś tan rdzewieje lub się zapieka ?
no i pytanie powiązane z pyt. Budziniak'a czy jeżeli wsiądą 4 osoby to czy amory utrzymają ? nie będzie tarć i tym podobnych rzeczy ?
Czy po Polskiej słonej zimie regulacja pozostaje w pełni sprawna czy coś tan rdzewieje lub się zapieka ?
wątpie w to. pomijajać juz z jakiej półki jest ten zawias to gwinty tak czy siak po jednej zimie zardzewieją i regulacja będzie utrudniona. powinno sie je smarowac a nawet nalezy białym smarem ale całej zimy to nie przetrwa...
Suma sumarum kupno dobrych sprężyn i amorów wyjdzie podobnie
kpl. amortyzatorów i sprężyn za 1000zł? to będzie raczej ta sama półka co TA Technix/MTS Technik
czy jeżeli wsiądą 4 osoby to czy amory utrzymają ? nie będzie tarć i tym podobnych rzeczy ?
jak masz odpowiednie koła to nie bo nawet jak będą tam jakies bardzo miękkie sprężyny to jak wyobrażasz sobie, ze auto moze tak dobic zeby kolo o cokolwiek otarło ??
a jeżeli masz felgi o złym ET/szerokości które wystają z nadkoli to juz inna sprawa.
moje ej9 wyprodukowane bylo w japonii (wnioskuje z numeru vin) i teraz chce zakupic amortyzatory mts i w wielu aukcjach podane jest nie pasuje do wersjii japonskiej i nie bardzo wiem co zrobic. moze ktos spotkal sie z tym samym problemem
To raczej nie chodzi o miejsce produkcji (na tej zasadzie wszystkie Vgeny byly albo japonskie, albo amerykanskie (coupe)), tylko o rynek, na ktory dane auto szlo. A konkretnie to zdaje sie, ze w wersjach na japonie z tylu byl amortyzator na oczko a nie na "widelki" jak w EU
rosiniak99
19-05-10, 20:54
w wielu aukcjach podane jest nie pasuje do wersjii japonskiej i nie bardzo wiem co zrobic. moze ktos spotkal sie z tym samym problemem
po mojej reklamacji umieścili ten napis :D A chodzi o to że MTS zaczął produkcję tylnich amorów "uniwersalnych" czyli do V i VI gena razem dodając do zestawu tulejki które to trzeba zastosować w VI genie. Niestety producent MTS nie przewidział problemu "wysokości" samego wahacza co skutkuje tym że po prostu nie podchodzi gdyż widełki są zwyczajnie za krótkie...
IMO odradzam zakup amorów tej firmy ;)
mam pytanie do tych co maja na tyle amory mts. ja u siebie zalozylem te amory na sprezynie eibacha i jest mega twardo auto mi skacze a nic nie amortyzuje i czy to po paru km sie jakos ulozy?? no bo jestem podlamany i nie da sie praktycznie jezdzic...
mam pytanie do tych co maja na tyle amory mts. ja u siebie zalozylem te amory na sprezynie eibacha i jest mega twardo auto mi skacze a nic nie amortyzuje i czy to po paru km sie jakos ulozy?? no bo jestem podlamany i nie da sie praktycznie jezdzic.
U mnie ustawione są pierścienie najniżej (najsłabiej ściśnięta sprężyna) w MTS'ach + sprężyny Eibacha:
I tak, pierwsze ~100km to będzie prawdziwy hardkor; auto jak piszesz praktycznie nie amortyzuje z tyłu, progi to skacze jak głupie; Toczyłem się wtedy max 50km/h bo było ciężko
100-250km - zacząłem wyczuwać amortyzację i jakąś pracę tyłu, prędkość 70km/h i człowiek przeżył, auto zaczęło się przepraszać z progami zwalniającymi;
W okolicach 500km auto już spokojnie pracowało, amortyzowało, choć dalej było znacznie sztywniej niż przód;
Najgorsze jest pierwsze 500km; W okolicach ~1500km uzyskamy ostateczny efekt, zależy jak i gdzie jeździmy;
Ja trochę brutalnie traktuję zawieszenie więc...
Obecnie zrobiłem na zawiechu tym ~8-9 tysięcy kilometrów i wsio działa;
Aczkolwiek odezwały się plastiki w środku, a w szczególności tylne zawieszenie powoli zaczyna 'huczeć';
No i powiększyły się luzy na układzie kierowniczym;
A dla mnie to wciąż kanapowe zawieszenie;
no dokladnie tak jka mowisz tyl to mi skacze jak pileczka na pierwszych nierownosciach chyba dobilo i znacznie sie tyl obnizyl no ale ogolnie cos mi nie pasuje bo zaczelo cos slychac przy lewym tylnym amorze musze to sprawdzic. no ale ogolnie tak jak mowsz 50km/h i nie da sie szybciej zeby przezyc
Też się na początku wystraszyłem, potem stwierdziłem, że cóż - budżet to musiało być coś nie tak...
No ale na szczęście jakoś to zaczęło działać;
Kwestia dlaczego tak jest, przednie amory od pierwszych km normalnie pracowały...
no wlasnie przod pracuje bajka tak jak oczekiwalem. nie ukrywam ze troche mnie pocieszyles wiec poczekam i zobaczymy mam nadzieje ze zacznie to zyc nim mi zawieszenie porozbija
rosiniak99
07-06-10, 12:56
patryk90 jeżeli Twój wahacz z amorem MTS wygląda tak
http://img265.imageshack.us/img265/4305/dsc00005zk.jpg
to nic dziwnego że Ci nie pracuje bo pracować nie będzie i zmieniaj na coś "właściwego" bo sobie krzywdę zrobisz...
Poniżej fotka z właściwym dedykowanym amortyzatorem a nie z jakimś uniwersalnym do wszystkiego bublem ;)
http://img175.imageshack.us/img175/8744/dsc00010bf.jpg
Uzasadniając? Jakoś? Ogranicza to ruch wachacza? Przenosi większe obciążenia na niego?
EDIT:
Sprawdziłem z ciekawości teraz swoje amory MTS'a i nie opierają się o wachacz, jest luka jak na amorze Koni na Twoim 2-gim zdjęciu;
no wlasnie mozesz to jakos uzasadnic .no u mnie tez sie nie opiera o wahacz jak na tym foto
sprawa lezala gdzie indziej rozlozone zlozone i tyl dzialal poprawnie ;)
rosiniak99
08-06-10, 11:03
Uzasadniając? Jakoś? Ogranicza to ruch wachacza? Przenosi większe obciążenia na niego?
no wlasnie mozesz to jakos uzasadnic
jeżeli amor opiera się o wahacz i całość złożysz do kupy to wahacz jest pozbawiony ruchu - sprawdzone na własnej skórze ;)
u mnie tez sie nie opiera o wahacz jak na tym foto
w tym wypadku Ci nie pomogę
sprawa lezala gdzie indziej
więc gdzie?
rozlozone zlozone i tyl dzialal poprawnie
więc napisz dla przyszłych posiadaczy mts-ów co tam zdziałałeś ;)
rosiniak99 a czy sprzedawca nie przyslal Ci przypadkiem amortyzatorow do V-gena? Dla mnie tak to wlasnie wyglada
rosiniak99
08-06-10, 21:52
sprzedawca twierdził że firma MTS od jakiegoś czasu wypuszcza jeden amor przeznaczony do V i VI gena tylko do VI trzeba zastosować tulejki/dystanse... Więc zamontowałem i mmsem przesłałem mu na dowód fotkę tego "uniwersalnego" amora - to on stwierdził że ja mam hondę produkowaną w Japonii :D:D Przecież nie od dziś wiadomo że amor od V gena do VI 3D nie podejdzie bo wahacz na to nie pozwala, może inna sytuacja ma się w 5D ale tego nie wiem...
Mi sie tak opieral do puki calkiem sienie zlamal. POza tym, jesli tak moglby sie pierac to fabryka nie robilaby inaczej ;)
Witam
Dostałem od poprzedniego właściciela zestaw Ta technix. Po zamontowaniu przód auta strasznie poleciał w dół, tak że na obecnych oponach (zimówki 15' 195/60) obciera przy skręcie o nadkole. Skręciłem gwint 35mm. Sprężyny są zamontowane dobrze- grubsze zwoje na przód. Dodam że mam silnik B18C4, może jego masa tak dociąża przód :confused:.
http://images37.fotosik.pl/298/f2abf0b7079dd180med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Odgrzeje kotleta ehh już sam nie wiem co zrobić :rolleyes: amory z tylu mi się wysrały i myślałem na gwintem TT ale jak widzę co tu piszą to ręce opadają
mam od 2 miesięcy i jest GIT :) zrobiłem na nim już prawie 6 tyś km i jak dotąd nie moge powiedzieć złego słowa :)
A mi sie wydaje ze jesli chodzi o ten gwint to jest tez raczej rzecz gustu, kazdy oczekuje czegos innego. Wiec jednemu podoba sie nisko twardo i dobra trakcja, a drugi chce ryc miska po asfalcie i miec limuzyne.... ;)
a drugi chce ryc miska po asfalcie i miec limuzyne....
co do tej limuzyny ( pewnie w tym kierunku pijesz że ten zestaw jest miękki ) nie zgodzę się z ogóle...zawieszenie TA czy MTS nie jest przesadnie twarde....ale do miękkich nie mogę go zaliczyć w ogóle....prosty przykład.....z przodu jest tak uwalony, że podczas postoju od opony do plastikowego nadkola jest około 4 cm....około bo trudno to zmierzyć....w każdym bądz razie kawałek opony chowa się z nadkole.....i przy tym podczas pokonywania polskich super nierówności opona nie przyciera o to nadkole....poza tym w "dupie" czuć, że jedzie się samochodem w którym zastosowany sportowy zawias....i co najważniejsze....oprócz wydechu, który ma obecnie od 3 dni urwaną gumę nic nie trze nawet na mocnej koleinie ( a jest kilka takich u mnie w mieście :) ) ....1000 zł za taki zawias ....myślę, że się opłaca....ale jak kto woli...bo nie każdego stać na wint KW czy zestaw TEIN lub KONI :)
szczwanyhenio
25-06-10, 04:04
mam pytanie do tych co maja na tyle amory mts. ja u siebie zalozylem te amory na sprezynie eibacha i jest mega twardo auto mi skacze a nic nie amortyzuje i czy to po paru km sie jakos ulozy?? no bo jestem podlamany i nie da sie praktycznie jezdzic.
podłączam się do problemu kolego, jeżdżę od marca na kpl zawiasie mts-a 40/35 przód średnionisko a tył środkowe ustawienie. jak dla mnie wciąż za twardo, choć na początku to była dopiero tragedia:) na dziś przód jest już znośny, ale tył wciąż taki skaczący betonowaty:/ auto jeżdżone 90% miasto, ostatnio także dość często przez moją dziewczynę więc chwilowo wyrzuciłem moje alu 15ki 195/50 na rzecz stali 14 185/65, i poprawiło się jako-tako, choć dalej dupa skacze. Co do jakości produktu jestem na+ , ale na dniach bedę próbował konfiguracji ori amory + springi mts które mam
takie jest chyba zadanie takiego zawiasu. ma byc twardo :|
Ale tu chodzi o to, że sztywność przednich amorów ma się nijak do sztywności tylnych amorów (MTS);
U mnie też to zaobserwowałem, (pierścienie wszędzie na najniższym położeniu), przód wybiera w miarę komfortowo dziury, tył natomiast sztywny i tłucze się ;)
(Amory na 100% ok, na 100% wsio dobrze zamontowane);
Podejrzewam, że sztywność amorów przód/tył ta sama, mimo, że tył lżejszy i mniej do resorowania (brak silnika, o to mi chodzi) stąd takie kfiatki;
No ale jak budżet to budżet, nie ma co się cudów spodziewać;
Dobra, wszystko juz opisane co do tego zestawu. A teraz wyobrazcie sobie taka sytuacja. Jade po Polsce trase okolo 350 km w jedna strone, nie mam pojecia jakie ''tam'' sa drogi itd. Bede jechal w 4 osoby.
I teraz, jak sie ma jazda na tym zestawie wlasnie gdzies dalej. Wiadmo ze sciskanie posladkow widzac przed soba dziure to norma, ale chodzi mi glownie o to czy daleka jazda poprostu Meczy na tym zestawie czy raczej da sie przezyc.
1200 km w dwa dni na takim zestawie 2 osoby + pełen kufer :) :) i jakoś zmęczony się nie czułem oprócz tego, że oczki szczypały bo w mocno słoneczny dzień jechałem :)
Czyli podsumowując:
Zawieszenie za 1100 zł firmy TA Technix nadaje sie do codziennej jazdy - lansowania skrecajac najmocniej. Z komfortem jazdy nie jest najgorzej. Zestaw do Time Attack sie raczej nie nadaje. Ktos kto tuninguje auto wizualnie i nie ma zamiaru szalec lub wygrywac wyscigow gorskich bedzie zadowolony.
Mam racje ?
Można się z tym zgodzić;
Ale należy brać pod uwagę, że dorzucając polskie drogi ten zawias nie wytrzyma tyle kilometrów...
U mnie amory MTS zrobiły ponad 10k km i narazie spokój, nie ma wycieków, nic nie skrzypi...
I wlasnie tu dla mnie pies pogrzebany, ja 10 tyś robie w niecale 3 mies. Jest ktos kto uwalil na tym zestawie z 50 ? :P
Zawsze trasę jest łatwiej przeżyć niż jazdę po mieście, na trasie się przecież płynie, a w mieście walczy z nierównościami. Jeżeli szukasz zawieszenia do jazdy po trasie to nawet super twardy zawias będzie się dobrze sprawował.
Poojechalem wczoraj sprawdzic amory TA Technix zrobione na nich moze z 10000km, i jestem w szoku, pomiar pokazal
45% lewy przod
32% prawy przod
18% lewy tyl
15% prawy tyl
czyli amory wg uzadzenia pomiaroweg kwalfikuja sie do wyj*** a moje odczucie jest takie ze nic nie skrzypi tlucze sie tylko buda na dziurach;) przyczepnosc wysmienita itd teraz mam zgryz na ile ufac temu pomiarowi ??
Mozliwe ze przy obecnej mojej glebie, kola 15" sa narowno z nadkolami czyli jakies 60mm auto siada na odbojach ktore maja ok 5cm wysokosci ?? i sa dorabiane a nie orginalne i stad te przeklamania
jakie macie odboje w zestawie ?? moze wogole ich nie powinno byc
Poojechalem wczoraj sprawdzic amory TA Technix zrobione na nich moze z 10000km, i jestem w szoku, pomiar pokazal
45% lewy przod
32% prawy przod
18% lewy tyl
15% prawy tyl
czyli amory wg uzadzenia pomiaroweg kwalfikuja sie do wyj*** a moje odczucie jest takie ze nic nie skrzypi tlucze sie tylko buda na dziurach;) przyczepnosc wysmienita itd teraz mam zgryz na ile ufac temu pomiarowi ??
Mozliwe ze przy obecnej mojej glebie, kola 15" sa narowno z nadkolami czyli jakies 60mm auto siada na odbojach ktore maja ok 5cm wysokosci ?? i sa dorabiane a nie orginalne i stad te przeklamania
jakie macie odboje w zestawie ?? moze wogole ich nie powinno byc
Też mam gwint TA Technix, nie wiem ile ma dokładnie przejechane, bo został po poprzednim właścicielu, który jeździł na nim tylko jeden sezon w lecie (ale pewnie też coś około 10000). Ostatnio na badaniu przód wykazał po około 65% a tył po 45%. Wada tego zawieszenia to za miękkie sprężyny w porównaniu ze skokiem amortyzatora przez co przy większym obniżeniu, zawieszenie pracuje na odbojach. Odboje muszą być, bo inaczej będzie dobijało przy większych skokach zawieszenia.
ja mam tak obnizony i moze to przez to, a springi mam Weitec ewiec nei sa miekkie
http://lh6.ggpht.com/_RuVP_KGcAU0/TIiLeUXsHZI/AAAAAAAAGJ4/DkswUm-zKjs/s640/e9914c31-b128-49a4-bf61-7804658c6495.jpg
To może przez te duże odboje. Ściąg koło, podstaw podnośnik pod wahacz/zwrotnice i podnieś aż do momentu unoszenia nadwozia. Zobaczysz wtedy czy jeszcze amor może swobodnie pracować czy już opiera się na odboju.
Niech wypowiedzą się też inni, jak wychodzą testy % na diagnostyce przy obniżonym, twardym zawieszeniu.
Poojechalem wczoraj sprawdzic amory TA Technix zrobione na nich moze z 10000km, i jestem w szoku, pomiar pokazal
45% lewy przod
32% prawy przod
18% lewy tyl
15% prawy tyl
czyli amory wg uzadzenia pomiaroweg kwalfikuja sie do wyj*** a moje odczucie jest takie ze nic nie skrzypi tlucze sie tylko buda na dziurach;) przyczepnosc wysmienita itd teraz mam zgryz na ile ufac temu pomiarowi ??
Mozliwe ze przy obecnej mojej glebie, kola 15" sa narowno z nadkolami czyli jakies 60mm auto siada na odbojach ktore maja ok 5cm wysokosci ?? i sa dorabiane a nie orginalne i stad te przeklamania
jakie macie odboje w zestawie ?? moze wogole ich nie powinno byc
Zawias może byc okej :) na twardych amorach albo gwincie trzepaczki czasem cuda pokazują.
Które amory są lepsze MTS Technik Czy TA-Technix ? Czy tao tak naprawdę jeden ch#*j?
jeden H :D
sa gazowe i olejowe.
TougeRicer
13-10-10, 23:21
mi na szarpakach po kupnie samochodu z tym amorem po 4 tys. km pokazało:
P.p 61%
P.l 52%
T.p 30&
T.l 28%
... "ten typ tak ma" to amor/zestaw tylko do wygloądu i to tez bez rewelacji a jezeli chodzi o funkcjonalność i szybką jazde to od razu do wymiany.....
Wojtec12345678
16-10-10, 23:27
Temat się ciągnie w nieskończoność :D
25 podstron a na żadnej nie znalazłem odp na to pytanie: Jest regulacja twardości/tłumienia? w TA TECHNIX?
Temat się ciągnie w nieskończoność :D
25 podstron a na żadnej nie znalazłem odp na to pytanie: Jest regulacja twardości/tłumienia? w TA TECHNIX?
Nie ma, można regulować tylko wysokość.
Wojtec12345678
16-10-10, 23:31
Dobra,to niech ktoś doradzi co kupic
W cenie 1000 max 1500 zł broń boże frezy ;) musi być gwint i regulacja twardości,da rade coś wyniuchać?:)
za 1500 zapomnij o gwincie, a jeszcze z regulcja twardosci to juz w ogole.
TougeRicer
17-10-10, 12:32
Temat się ciągnie w nieskończoność :D
25 podstron a na żadnej nie znalazłem odp na to pytanie: Jest regulacja twardości/tłumienia? w TA TECHNIX?
to zamiast czekać trzeba było sobie wejść na strone od tych amorów i se sprawdzic!
gwint to minimum 2500zł+, jak dla wyglądu to se kup ta technixa za 1000 :eek:
Wojtec12345678
17-10-10, 13:38
gwint to minimum 2500zł+, jak dla wyglądu to se kup ta technixa za 1000 :eek:
Chodzi o wygląd ale i o funkcjonalność,mam obniżoną hondę i to bardzo ale jest za miękka dlatego szukam czegoś z regulacja twardości...
jeśli komuś zależy tylko na tym by auto ładnie posadzić to kupujta, natomiast w zakrętach buja jak amerykański krążownik:confused: seria trzymała lepiej;) na zimę podnosze auto do góry i zobacze czy coś to zmieni..
jak dla mnie auto srednio siedzi gwint mam ok pol roku przelatane ok 4k km po poczatkowych przygodach bylem troche zrazony jednak sadze ze za te pieniadze warto to kupic auto jest o wiele sztywniejsze niz na serii w zakretach trzyma sie lepiej poki co nic nie rdzewieje ogolnie polecam jezeli chodzi o cywilna jazde
Wojtec12345678
18-10-10, 19:00
jak dla mnie auto srednio siedzi
Zapodasz jakąś podglądową fotę? i o ile masz obniżone napisz tak pi razy drzwi
a mam pytanie :
jest tu ktoś kto ma założony gwint TA technix czy tam MTS, ewentualnie zwykły zestaw tych firm ale przy okazji ma nowe, wymienione wszystkie tuleje najlepiej na poliuretany i inne elementy zawiechy, bo jestem ciekaw o opinie takiej osoby.
karfa ile można pisać że TA TECHNIX, czy MTS to GÓWNO i się tego nie zakłada!!!!
Zapodasz jakąś podglądową fotę? i o ile masz obniżone napisz tak pi razy drzwi http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?59724-d15b3-frytas/page8 tutaj sa i na kolejnej str
Wojtec12345678
19-10-10, 19:26
To jest max w dół? hmmm to tak jak u mnie ale ja nie mam regulacji, a jak ze sztynością,jak masz koła skręcone i poruszasz autem zachaczą o błotniki?
kenny ludzie zakładają to, na co ich stać... Pojeżdżą, zobaczą i sami się przekonają czy wybór słuszny czy nie... Kwestia indywidualna.
TougeRicer
20-10-10, 19:37
lepiej na serii latać niż Ta Technixach, zawsze bezpieczniej!! :)
A co niebezpiecznego jest w Technixach??
Technixy jako tymczasowy zawias do obnizonych sprezyn sprawdzaja sie ok. Nie chce ich chwalic, doskonale sobie zdaje sprawe ze nizszej polki cenowej nie ma, ale z drugiej strony nie moge im za bardzo niczego zarzucic.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.