Zobacz pełną wersję : Problem dotyczący prędkości maksymalnej d13b2
Witam wszystkich!!!
Tak jak w temacie mam problem z prędkością, chodzi o to, że ostatnio mialem okazje jechac lepsza droga i ku mojemu zdziwieniu nie chciala isc wiecej jak 145 km/h, a pamietem jeszcze w sierpniu 2008 jak jechalem A-4 do Krakowa poszla prawie 180 km/h. Jest tak ze na 1 przepustnicy ciagnie do 130km/h a potem deptam do konca no i te marne 145km/h (czuje ze ta druga przepustnica dziala). Choc z ta roznica, ze wtedy do Krakowa jechalem sam, a teraz mialem 2 osoby w aucie, ale jakos mi sie nie chce wierzyc zeby te 2 osoby mialy az tak duzy wplyw na dynamike. Moja Honda to d13b2 z 1993 roku, 197 tys przebiedu. Jezeli chodzi o obsluge to wszystko mam tam powymieniane jak nalezy - przynajmniej tak mi sie wydaje. Świece maja zrobione 25 tys km, potem olej (Shell 10W 40) ma 3 tys km, filtr paliwa tez 25 tys, filtr powietrza tez 25 tys. Wiem ze te elementy powinny byc wymieniane co 40 tys km oprocz oleju oczywiscie. Chce przez to powieziec ze serwisuje zgodnie z zaleceniami producenta. Auto generalnie jezdzi sprawnie odpala na dotyk,pali mi średnio 6,5l / 100 ( teraz troche wiecej kolo 7 bo zima) tylko ta predkosc max mnie zastanawia. Wiec prosze doradzcie co moze miec wplyw na to ze tylko tyle poszla wiedzac ze pol roku temu mogla wiecej.(pol roku temu miala jakies 7 tys mniej m) Z gory dzieki za porady.
W warunkach miejskich filtr powietrza dobrze zmieniać i co 5 tysięcy...
Co do osiągów - mam podobnie ale ja mam mikser LPG w dolocie.
Hmmm ogladalem filtr powietrza naprawde nie jest w zlej formie, no ale to nie duza kasa wiec moge zmienic choc nie wydaje mi sie zeby to bylo powodem. Ty masz gas wiec to inna sprawa, swoja droga szkoda katowac gazem silnik ktory pali 6,5 litra wg. mnie :/ No ale dzieki za info no i czekam na kolejne propozycje.
filtr powietrza ma 25 tyś. czy 2,5 tyś? jak 25 tyś to zmieniaj bo filtr zmienia się co 10tys albo i częściej;)
po tym jak leciałeś 180km/h robiłeś może rozrząd, zapłon?
Okey to filtr do wymiany w takim razie. A co do rozrzadu i zaplonu nic nie bylo grzebane. Jedyne co to tydzien temu robilem zawory bo juz klepaly tzn. kumpel mi robil ale pracuje w ASO Hondy wiec raczej nic nie spierniczyl. Zaworki ustawione odpowiednio: ssace 0,20 i wydechy 0,25. Z czym jeszcze kabinowac ??
25kkm dla świec to już jest sporo, nie wiadomo też jakiej jakości paliwo zatankowałeś teraz w zimie (z wodą, lub ogólnie jakąś kiepską), filtr powietrza do wymiany ...
No i pasowałby sprawdzić luz zaworowy bo też ma duży wpływ na osiągi i kulturę pracy silnika.
Trzeba trochę dołożyć do Cifa żeby znowu śmigał ;)
Okey ale wczesniej napisalem ze zaworki byly tydzien temu ustawiane ;) Co do paliwa to hmmm tankuje tylko i wylacznie na BP wiec paliwo moze nie jest takie zle no ale mozliwe ze wtracila sie woda nie mozna zaprzeczac. No a z tymi swiecami to nie wydaje mi sie 25 tys. Ja wychodze z zalozenia ze jezeli producent okresla przebieg na 40 tys to tego sie trzymam takze innych podzespolow. Mysle ze oni tych przebiegow tak z kosmosu sobie nie wymyslaja. A ktos ma jeszcze jakies propozycje co jeszcze moze byc przyczyna ???
Może zatankujesz do pełna i dolejesz 100ml denaturatu lub innego środka mieszającego się z wodą ?
Miałem problemy w d13 podobne z tym, że jazda miejska non stop:((( wyjeżdziłem prawie do zera wlałem litr dykty i pełen bak na shellu v-power.... Objawy: było szarpanie, nie zawsze druga przepustnica działała ( to czuc czy idzie czy nie ). Po zalaniu potrzymałem samochód na obotach tzn. podczas jazdy na każdym biego około 4-5 tyś.....zrobiłem `100km troche popierdzaiła w tłumik, coś tam się pogrzało bobyło czuc....teraz jest znów dobrze:)))Czasami to ze tankujemy na bp to nie znaczy że jest to dobre paliwo, dostawcy lecą w ...uja i paliwa przy - 10 stopniach wytrącają wode, parafine i gotowe......także mi pomogło...powodzenia
kolega Pejot słusznie podpowiada:)))
W takim razie jak tak mowicie to zrobie tak: wymienie filtr powietrza w poniedzialek i tak mysle ze jak bede pod koniec tygodnia tankowal to wezme i naleje STP formula dla benzyniakow czy jak to sie tam zwie, mysle ze to powinno wytracic woda bo wiem ze ma takie właściwości. Swoja droga mieliscie do czynienia z tymi produktami STP napewno daja rade ??
Hmm... ja do swojego d13b2 wlałem do pełnego baku stp do czyszczenia gaźników. Od tamtej pory Hania zaczęła pić 10l/100km w mieście, a w tym momencie wynik wynosi 13,333l /100km. Podpinając się do tematu, czemu skoczyło tak spalanie? Kopci mi końcówkę tłumika, nie bierze oleju, pali normalnie, dalej ma "moc", silnik pracuje równo. Co się mogło stać? Pozdrawiam
Nie ma to raczej nic wspólnego z STP za to na bank świruje sonda lambda - dużo pali i masz okopconą końcówkę czyli jest zbyt bogata mieszanka ...
Sprawdz w ECU ( za dywanem pod schowkiem po prawo) zobacz ile mignieć pokazuje komp i wyczytaj czy cos pokaze :) moje D13 ma wkręcona stara sonde w kolektor 4-2-1 D16Z6 145km/h to łapie na 3 biegu :) cos musisz mieć nie tak z sonda
He dobre tylko prosze napisz jak to dokladnie sprawdzic. Wiem gdzie komp jest tylko jak z nigo odczytac te dane. Najlepiej krok po kroku bo na tym sie akurat nie znam i nie mialem stycznosci. Z gory dzieki. Tez mysle ze moje d13 powinno lepiej isc. A czemu akurat typujesz sonde ?? tak z ciekawosci
jak wiesz gdzie jest to na pewno tez wiesz ze ma tam szybkę na środku :) przekręć kluczyk na zapłon i patrz ile będzie mignięć licz je jak skończy migac będzie mała przerwa i następne mignięcia jeśli będzie mniej czy więcej spisz je i napisz mi na PW ja ci powiem co to za błąd :)
No mnie na 3jce skoczy do 110 bez problemów w sumie dawno nie próbowałem, aż z ciekawości przycisne jutro ;) Do 100, na śliskiej nawierzchni i 15' 185/65 14sec. Dużo jak na d13b2? Hm, panowie, jest error. Nie działa mi wogóle dioda w ecu. Robie mostek na złączu (2pinowym) i cisza (oczywiście z włączonym zapłonem i zgaszonym silnikiem;) ), bez mostka dalej cisza. Komp by siadł? Miałem nadzieje że już mnie prócz blacharki w zimie nic nie zaskoczy a tu proszę.
Mozę nie masz błędów... jaki mostek ?? przekręcasz i patrzysz nic nie mostkujesz, 110 moja wyciąga na 2 biegu :)
cosmonauth
26-01-09, 22:10
to na piątce leci pewnie 250 ;>
cosmonauth udowodnić ci to ?? na 5 nie sprawdzałem ale na starym kolektorze 170 jechałem :]
ej, panowie i tak bym Was napewno objechał (joke of course;P), no mostkuje sobie złącze 2pinowe (mam kompa i zza schowka wisza mi 2 kabelki z wtyczką 3pinową i 2 pinową). Zwieram sobie 2 pinową, przekręcam kluczyk i nic nie mruga. (Powinno chyba mrugnąć raz jeżeli nie ma błędów), bez mostka jest tak samo. Hm. Może mi dioda padła w kompie ? Pozdrawiam ;)
ej, panowie i tak bym Was napewno objechał (joke of course;P), no mostkuje sobie złącze 2pinowe (mam kompa i zza schowka wisza mi 2 kabelki z wtyczką 3pinową i 2 pinową). Zwieram sobie 2 pinową, przekręcam kluczyk i nic nie mruga. (Powinno chyba mrugnąć raz jeżeli nie ma błędów), bez mostka jest tak samo. Hm. Może mi dioda padła w kompie ? Pozdrawiam ;)
A może Ty nie masz diody :P. Czy ty napewno masz silnik 1.3 d13b2?? Tam nie ma tych kostek, o których piszesz. robiąc mostek patrzysz na licznik i liczysz mrugnięcia kontrolki CHeck engine (pomarańczowa z silnikiem). Dotoczy to oczywiście silników na wtrysku (d15/d16).
dokładnie z tego co ty piszesz to nie wynika ze masz D13 ... :/
25kkm dla świec to już jest sporo, nie wiadomo też jakiej jakości paliwo zatankowałeś teraz w zimie (z wodą, lub ogólnie jakąś kiepską), filtr powietrza do wymiany ...
No i pasowałby sprawdzić luz zaworowy bo też ma duży wpływ na osiągi i kulturę pracy silnika.
Trzeba trochę dołożyć do Cifa żeby znowu śmigał ;)
25kkm to nie jest zbyt duzo dla swiec. 60kkm to jest tak troche juz duzo ale nie 25...
to na piątce leci pewnie 250 ;>
na 4 biegu te samochody są szybsze niz na 5...
na 100% mam d13b2 wiem co mówię ;) i mam obie te kostki. mam diode w ecu;) jak ma ktoś czas spotkać się w weekend gdzies w krk to z miła checią udowodnie ;) Pozdr.
na 100% mam d13b2 wiem co mówię i mam obie te kostki. mam diode w ecu
czyli że składak:confused: albo przekładka silnika była:confused:
jak masz oczko w ECU to przekręcając kluczyk powinno 1 raz mignąć jeśli nie ma błędów.
niestety wogóle nie mruga, przekładki nie było, bo vin wskazuje na eg3 czyli na d13b2. Słyszałem że w niektórych d13 tych nowszych (mam z końca 95') były owe kostki. Tak wogóle to na jaki kolor to powinno świecić? Już nawet dziś w ciemnościach sprawdzałem, i ani widu ani słychu.. Hm..
hmmm, mam d13b2 z końca 1994 i koło komputera ECU mam jakąś wtyczkę kolory zielonego ... zastanawiałem się do czego do jest. wiem że samodiagnostyka w d13b2 jest bez złącza samodiagnostycznego.
przekręcam kluczyk, patrze na kompa, jedno mrugniecie diady = czyli wszystko ok.
nie mam przekładki, silnik d13b2 i buda eg3 zgodna z numerem VIN
daje błyski na czerwono, jak zaraz po przekręceniu nie ma takiego krótkiego błysku to oznacza uszkodzony ECU.
a do czego on jest potrzebny przy gaźniku ? Silnik prócz wysokiego spalania od pewnego czasu, śmiga jak szalony...
ten komputer pokazuje Ci czy jakiś czujnik nie padł, a pozatym steruje pracą gaźnika za pomocą podciśnień które wychodzą z tej "czarnej skrzynki". Jakby co to mam sprawny komputer z d13b2 na sprzedaż, mnie nie jest on już potrzebny, teraz jeżdzę na kompie z d15b7 a juz niedługo przesiadam sie na kompa d16z6 :P.
dziwne, ja nie mam odblokowanej przepustnicy, jedynie stożek wrzuciłem, który też za dużo nie daje, czyli żadnych modów silnika nie przeprowadzałem i moja wyciągnęła na autostradzie 190km/h
dziwne, ja nie mam odblokowanej przepustnicy, jedynie stożek wrzuciłem, który też za dużo nie daje, czyli żadnych modów silnika nie przeprowadzałem i moja wyciągnęła na autostradzie 190km/h
Pożycz sobie może od kogoś GPS na chwile i sprawdź jak bardzo Ci oszukuje licznik. Mnie przy 100 kmh pokazywał o 12 kmh za dużo, Podaj mi jaką masz prędkość na piatym biegu przy 3000 a powiem ci ile mniej więcej przekłamuje. Twoje 190 KMH na autostradzie to jest nie więcej niż 170 KMH rzeczywistej prędkości :)
Nooo widze ze temat ladnie ruszyl. Zrobilem u siebie samodiagnostyke no i ku mojemu zdziwieniu komp nic nie wykazal tzn. wszystko jest okey poniewaz bylo jedno mrugniecie diody zaraz po przekreceniu kluczyka. Tak wiec pozostaje wciaz pytanie co moze byc przyczyna ?? :/
Podaj mi jaką masz prędkość na piatym biegu przy 3000 a powiem ci ile mniej więcej przekłamuje Z ciekawości sprawdziłem dzisiaj, piąty przy 3k r/m= ok. 95km/h
Pożycz sobie może od kogoś GPS na chwile i sprawdź jak bardzo Ci oszukuje licznik. Mnie przy 100 kmh pokazywał o 12 kmh za dużo, Podaj mi jaką masz prędkość na piatym biegu przy 3000 a powiem ci ile mniej więcej przekłamuje. Twoje 190 KMH na autostradzie to jest nie więcej niż 170 KMH rzeczywistej prędkości :)
Niemożliwe, żeby przekłamywał, jeśli prędkość dochodzi do 190 przy 8000 obr, a przy tym już nie słychać tłumika głośnego, tylko szum powietrza :D
A poza tym, nigdy nie było grzebane, żeby akurat okłąmywał. Po prostu nie wierzysz możliwościom mojej hanki, a grunt to dobrze ją rozbujać :)
No grunt to mieć te kilka kilometrów i dobry wiatr;) znam to ;) Moja pewnie by 190. nie pojechała, bo 15' i choć alusy to dość ciężkie są. Dziś zmieniam sonde, na ngk (114zł ;) ) zobaczymy czy będzie różnica w spalaniu, mam nadzieje że będzie;P Pozdrawiam i dzięki za pomoc;)
Haaa! To ta dioda samodiagnostyki świeci tak strasznie słabo i króciutko! :) Udało mi się uruchomić samodiagnostyke. Raz mrugnęło i tyle, sprawdziłem kilka razy. Za każdym razem 0 błędów;) Zdecydowałem że nie będę jechał po sonde, tylko do mechanika. Okazało się że wszystko jest ok, spaliny są w porządku. Jedynie jeden kabel wysokiego napięcia był poprostu przypalony (zużyty?:) ) Kupiłem kabelki JAN MOR-a, przy okazji świece NGK V-line, po wymianie silniczek śmiga pięknie, pali na dotyk. Teraz tylko tankuje do pełna i sprawdzam spalanie ;)
Co do prędkości maksymalnej, może też daj jakiemuś fachowcowi do sprawdzenia kable wysokiego napięcia. Może to wina jakiegoś kabla lub świecy. (Nie znam się, spekuluję jeżeli się mylę to poprawcie mnie ;).
http://itm.pcz.czest.pl/~jogal/biegi.htm
Sprawdźcie sobie przy jakich obrotach sa dane predkości...
jeśli prędkość dochodzi do 190 przy 8000 obr,
Przy tych obrotach na 4 biegu to miałbyś 225 KMH :P. Nie to, że nie wierze, ale też od początku jeźdzę d13 i wiem co ten samochód potrafi. Naprawdę GPS kosztuje teraz 200 zł i wtedy zobaczycie, że aż takie odrzutowce to z d13 nie są...
Seryjny d13 nie poleci więcej niż 180 na 4 biegu, na 5 160-170 KMH. Mój na 5 biegu 189 poleciał na prostym bez wiatru w plecy :P.
PS. Obrotomnierze też przekłąmują, powyżej 7000 rpm to jest ok 300 rpm za dużo. Mam shift lighta ustawionego na 7400 rpm, a na obrotomierzu kontrolka świeci się dopiero przy 7700 rpm, odcinka jest na 8000 rpm, a na obrotomierzu jest 8300 rpm...
wcześniej miałem całkowicie seryny D13b2 na ori kołach Hondy i w Niemczech na autobanie leciałem 190km/h po czym starsza powiedziała żebym zwolnił, myślę że do 200km/h by dał radę. Honda teraz należy do mojej mamy, niedawno zmieniałem w niej wydech od kata do końca i okazało się że stary wydech był zapchany bo na nowym Honda zaczęła dużo lepiej się zbierać:)
jogal co to za strona :D ustawilem kola 13' i mam jakies predkosci nie z tej ziemi :D
http://img218.imageshack.us/img218/7901/schowek01qv7.jpg (http://imageshack.us)
http://img218.imageshack.us/img218/schowek01qv7.jpg/1/w782.png (http://g.imageshack.us/img218/schowek01qv7.jpg/1/)
Wszystko dziala, tylko podajesz srednice felgi z opona, a nie samej felgi. Skad skrypt ma wiedziec czy jezdzisz na niskoprofilowych oponach czy na balonach;) Dla przykladu opony Toyo t1r maja srednic 22,7 dla 195/50R15.
no wiec ja mam te ale skad mam wiedziec jaka maja srednice http://opony.pl/opony_pl/opona.aspx?oid=122834&rodzaj=0
ja chcialem sprawdzic swoja predkosc max ale jeszcze niestety nie mialem okazji, nie mam sie gdzie rozpedzic, myslalem ze dzisiaj na obwodnicy sprobuje ale co tam taka obwodnica ktora ma jeden pas ruchu w jedna strone i samochodow troche bylo wiec nawet jak bym chcial to nie bylo jak, za to pokrecilem go na nizszych biegach ale nie chcialem calkiem na maxa bo silnik juz ladnie wyl i nie mam obrotka ale poszedl by wiecej, na jedynce pociagnalem ponad50 na 2 do ok. 90 wrzucilem 3 i do 120 i musialem zwalniac, powiem ze jest lekko wyczuwalny moment otwarcia drugiej przepustnicy ale szalu nie ma wiem ze nie bedzie wciskac w fotel ale myslalem ze trochu lepiej bedzie szla no chyba ze mi sie tak wydaje, ciekawe jaka bedzie roznica jak bym odblokowal 2 przepustnice i tu mam pytanie czy wzrosnie wtedy spalanie ??
ciekawe jaka będzie różnica jak bym odblokował 2 przepustnice i tu mam pytanie czy wzrosnie wtedy spalanie ??
Szału nadal nie będzie, ale dodatkowo z kolektorem z d16z6/a9 czy jakimś 4-2-1 z kwasówki jest znacznie lepiej niż w serii, a spalanie wzrośnie jeśli będziesz ją często otwierał :D, czyli powyżej 4000obr/min.
Nike69 jeśli masz takie koła jak podałeś w linku to Twoje predkości na poszczególnych biegach są takie:
http://img140.imageshack.us/img140/5482/89502691fw3.jpg
Musisz kręcić hankę do 7000 tyś żeby szybko przyspieszać, seryjnie w d13 max moc jest przy 6300 rpm ( Ty nawet nie zblizyłes sie do tych wartości, zakładając dodatkowo że licznik pokazuje Ci o 10 kmh za dużo, jak to czesto jest w hankach...), ja po odblokowaniu gaźnika i wałku z d14a1 tą moc maksymalną osiągałem już przy 7000 rpm. Teraz kręce swoją Hankę tak do 7400 (według ECU bo przy tej wartości ustawiłem shiftlighta) na obrotomierzu to jest 7700-7800 rpm...
witam
jogal, jakiego użyłeś programiku do obliczenia prędkości na poszczególnych biegach przy określanych obrotach?
pozdrawiam
jogal a jeśli nie mam obrotka w d13 to nic nie zrobię z obliczeniami ? :/
ja tez nie mam obrotomierza.. poprostu teraz wiesz ile masz obrotow przy jakiej predkosci, no ale jesli predkosciomierz przeklamuje to dupa i najlepiej by bylo kupic zegary z obrotomierzem.
@jogal
ja mam blok silnika d14a1 :D byla tam robiona przekladka ale koles powiedzial ze taki sam silnik jest wsadzony i dopiero nie dawno zauwazylem ze na bloku pisze d14a1, cala gora czyli gaznik itd jest od d13 wiec glowica pewnie tez chociaz nie wiem jak to sprawdzic, ale wyglada na to ze tylko blok byl przelozony, jak myslisz moze to miec jakis wplyw na moc ?
aha jak go wzialem od mechanika to chyba nie nalozyl do konca weza ktory jest na tym silniczku eacv na gorze i prowadzi chyba do puszki z filtrem, byl on przez to zgiety pewnie tez powietrze przez niego nie przeplywalo ale nic sie z autem nie dzialo i jak go poprawilem to tez roznicy nie zauwazylem, do czego w takim razie ten waz sluzy ?
prawdopodobnie ktoś Ci założył kompletny silnik z d14a1, ale osprzęt został z d13b2. Nie jest to za dobre rozwiązanie, ale jeśli jeździ to ok. Możliwe, że autko jeździ Ci na ubogiej mieszance. Aby to sprawdzić musiałbyś podłaczyć miernik do sondy lambda i sprawdzić jakie napięcie pokazuje. Proponuje Ci też odblokować gaźnik, powinieneś poczuć dużą różnicę, przez to że masz te dodatkowe 50 ccm :).
Jakby co to mam na sprzedaż moje zegary z obrotomierzem, w pełni sprawne ( ja zmieniłem na takie z kontrolką rezerwy, mam bak i pompę z eg5, więc spróbuję tą rezerwę u siebie uruchomić :) )
no niestety teraz nie mam kasy na zegary nawet nie mowiac juz o jakichs innych czesciach.
mowiac ze ma zbyt uboga mieszanke chodzi ci ze malo paliwa dostaje ? bo pali az za duzo, dokladnie sprawdze jak zatankuje ale na oko 8l no wiem jest zima itd moze dlatego.. tego napiecia na sondzie na razie nie sprawdze bo sam nie mam mozliwosci ani nie mam zadnego znajomego mechanika a nie bede dawal po to zeby sonde sprawdzil tylko bo juz wydalem troche kasy na mechanika
no wlasnie tak jak mowisz wszystko zostalo z d13 a blok jest d14 troche to dziwny mod :D on byl dwu gaznikowy a ja mam jeden z d13 wiec moze rzeczywiscie nie wyrabia..
http://itm.pcz.czest.pl/~jogal/biegi.htm
odcinka jest na 8000 rpm, a na obrotomierzu jest 8300 rpm...
ja nie wiedziałem że D13B2 ma odcinkę
d13b2 nie ma ale to co ma jogal to juz raczej raczej nie jest d13b2 :D bo jest on mocno zmodyfikowany
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.