Zobacz pełną wersję : Sprawdzenie ew. płynu/wody w spalinach
Mam caly uklad przelotowy z koncowym M-Techa. Mam delikatna paranoje, ze dostaje mi sie plyn do spalin (a moze do paliwa ... :confused:). Bo dymi mi jak zle na bialo-siwo.
Czy da sie wykryc obecnosc ww w spalinach jakim analizatorem ?? Ojcie robi kotlownie i ma jakies analizatory spalin ... przykrecil bym sonde i pojezdzil troche.
Czy na stacjach diagnostycznych nie wyszlo by to podczas analizy spalin ?? ... Obecnosc wody/plynu ??
Podstawowe pytanie brzmi - czy ubywa Ci płyn chłodniczy?
nom i to zacnie .....
Wypiąłem turbinę z obiegu i (może tyle dobrze) to raczej nie jej wina. Chyba zostaje posprawdzać wszystkie przewody, ale "macałem" je i pod żadnym nie było mokro.
Kiedyś mi wywaliło rurkę wodną z kolektora (skunk2) ale wkleiłem ją .... ojjj
Lecz jak sie okaze, ze jednak uszczelka to czy Cometic da rade ... skoro (jesli) org nie dala ??
Juz tak teoretycznie do ilu (bar) niby oryginalna wytrzymuje ??
Czy cometic nie robi 75mm uszczelek ??
Bore Material Stock Code
75.5 MLS .030" C4251-030
76 MLS .030" C4195-030
77 MLS .030" C4196-030
78 MLS .030" C4167-030
79 MLS .030" C4197-030
nikt rozsadny nie kuje silnika na nominalnej srednicy tloka, moze dlatego cometic nie ma w ofercie uszczelki 75mm. na oemowej uszczelce mozna ladowac na pelnym luzaku 1.2 i wiecej, pod warunkiem, ze wszystko jest proste i uzywasz dobrych szpilek do glowicy. moze ktorys element nie mial zrobionej plaszczyzny i stad polowa twoich problemow.
OEM uszczelka zniesie więcej niż obecny setup Twojego silnika - nie szukaj "lepszej" uszczelki tylko przyczyny ubywania płynu
oem wytrzyma 1,5 - 1,6 bara ??
Szpilki mam ARP.
Jutro zdejmuje kolektor dolotowy i mam wielką nadzieje, że to on a raczej ona - uszczelka. Przy większym doładowaniu pojawia się w kolektorze znaczne ciśnienie i mogło uszczelke normalnie *******zieć.... Podczas jazdy na doładowaniu powietrze przelatujące przez kolektor nie dopuszcza wody (wypycha ją) i nawet nie dymi. Gdy ciśnienie się skończy rozpędzona woda wdziera się do kolektora ...... to taka moja teoria.
Jak nie uszczelka pod kolektorem to niestety muszę zdejmować głowicę ....
Można by jeszcze gdzieś na testa pojechać np. takim urządzonkiem...http://moto.allegro.pl/item529163043_tester_szczelnosci_uszczelki_glowicy _olsztyn.html ale jak nie kolektorem to tylko glowica moze wode brac....
wez moze w koncu oddaj ten silnik do kogos kto ogarnia, bo od samego poczatku masz problemy :rolleyes:
teraz w sumie dopiero jest problem... wczesniej z wolnymi rpm to rozkrecil sie fitv - zrobione, olej przegrzewany - zamontowlem chlodnice i innych nie bylo tak na prawde. W sumie nie ma co ogarniac bo to mechanika i proste rozwiazania - raptem 4 rzeczy trzeba zgrac: paliwo, powietrze, iskre i miejsce do spalenia tego ... elektryki/elektroniki sie nie czepiam.
A co do dania komus to chetnie ale w najwiekszej dupie na poludniu PL zwanej Lublin nie ma komu....... Zanim turbo sie pojawilo (bo je sam zamontowalem) sunia stala w 2 tjjjuuunerkich zakladach i ... ojjj szkoda pisac :(
jesli przy normalnej jezdzie jest ok, a po wejsciu na doladowanie wywala wodę, to masz strzeloną uszczelke pod głową.
W sumie nie ma co ogarniac bo to mechanika i proste rozwiazania - raptem 4 rzeczy trzeba zgrac: paliwo, powietrze, iskre i miejsce do spalenia tegofaktycznie proscizna. w sam raz na wlasnoreczne garazowe dlubanie bez dostepu do jakichkolwiek przyrzadow pomiarowych.
HAHAHA urwane szpilki od kolektora ssącego :p :D :D i lało się, że ojjjjj. Poprzedni KAT tjjuner miał założyć uszczelke hondata (z pleksy zakupiona na civklubie, którą oczywiście za mocno przykręcił i pękła :mad: i to był 1raz gdy miałem parowozik) i troszkę musiał szpilki wykręcić -zamiast dać nowe dłuższe. Dzis podczas próby odkęcenia kolektora 2 się "same" wykręciły ......
Dawno mnie tak usterka nie ucieszyła :D :D :D
Musze kupić nowe jakieś mocniejsze i dłuższe.... bo od razu zakładam uszczelkę P2R
psss
Mam nadzieję, że na tym się skończy.
to jak nie o tym to nie wspominasz, a jak wspominasz to zweryfikuj czy nie mlasnąłeś jakiejś durnoty.
to co się nauczę to moje to co oni umieją .. sprzedają i chwała im za to - też od hobby do $$ przeszli drogę i kolejna chwała im za to bo duuuuużżo jest warsztatów w Lublinie gdzie np pęknięcie kolektora dolotowego diagnozują nie otwierając maski :) :)
Sam miałem brać sunie na lawetę i dać do nich... ale rozwiązałem problemik i qpe czasu jeździłem bez awaryjnie.
Strasznie dużo pierdołowatych pytań zadaję, ale jedyne co naprawdę lubie (i już nawet żona mi nie męczy buły) to dłubanie w Civie.... kto wie może też będę miał własny warsztat i robił coś dla innych .....
zrobie mały edit posta ... bo sens jest oki lecz widać źle to sformułowałem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.