PDA

Zobacz pełną wersję : Zawartość CO w spalinach na biegu jałowym



yautja
23-01-09, 12:38
Witam.
Na początku tygodnia byłem u gaźnikowca, żeby zerknął mi na gaźnik. Po włożeniu analizatora okazało się, że zawartość CO w spalinach na biegu jałowym wynosi 0,00%. Obroty na jałowym są stabilne i prawidłowe. Facet twierdził, że jest to OK dla gaźnika elektronicznie sterowanego, bo "on ma tak ustawione jak dla wtrysku". Czy rzeczywiście jest to prawidłowe? Przy otwartej przepustnicy CO nie przekracza 0,2%, czyli OK.

pwl
23-01-09, 16:02
Jakby było za dużo, to byłby problem... Ale jak jest mało to co sobie problem tworzyć...

yautja
23-01-09, 16:07
Pytam, bo jeśli jest za mało to znaczy chyba, że mieszanka jest mocno uboga?

Rafkodc2
23-01-09, 17:39
Pytam, bo jeśli jest za mało to znaczy chyba, że mieszanka jest mocno uboga?
...nie jest uboga.Auto jest wyposażone w sondę i katalizator,więc prawidłowo działający układ powinien mieć właśnie takie wskazania.Norma spalin CO do 0.5%(jałowy) i 0,3% średnie więc jest OK
Jeżeli chcesz sprawdzić mieszankę,czy jest za bogata/uboga,musisz zwrócić uwagę na parametr LAMBDA/AFR
Optymalny skład LAMBDA=1,00 im mniejsza tym mieszanka bogatsza.

yautja
23-01-09, 17:57
Niestety ten analizator z jakichś powodów nie wyświetlał Lambdy. Za to mam w kabinie wskaźnik AFR (taki na LEDach , allegrowy) i on pokazuje na jałowym, że mieszanka jest bardzo uboga - stąd moje pytanie o zawartość CO.

Teraz dwa pytania związane z tematem:
1) Czy mieszanka na jałowym powinna być uboga (bo zakładam, że wskaźnik pokazuje poprawnie)?
2) Jeśli jest bardzo uboga (po wskaźniku obstawiam, że Lambda = ok. 1,3) to jaki to ma wpływ na silnik pracy na jałowym?

Jest jeszcze oczywiście możliwość, że sonda nie podaje odpowiedniego napięcia i stąd dziwny odczyt ale zakładam, że działa prawidłowo.

jogal
23-01-09, 22:51
Podłacz sobie zamiast tego wskaźnika LEDowego miernik uniwersalny i zobacz co Ci pokazuje. U mnie było zawsze w okolicach 0.6V, a teraz sondzie się chyba umarło po pokazuje napięcie z przedziału -0.5V do 0.2V, a dodatkowo po kilku kilomatreach wyskakuje błąd 43, czyli układ paliwa i jego obwód. Może Twoja sonda też już zakończyła żywot... Jeśli Ci czasami pyrka z wydechu (wypadają zapłony) to radzę dobrze przeczyścić krokowy bo czasami lubi sobie przepuszczać trochę powietrza i dlatego możesz mieć ubogą mieszankę na wolnych obrotach...

yautja
24-01-09, 08:40
Krokowy jeszcze sprawdzę, ale dopiero jak auto wróci od lakiernika (chociaż był wymieniany na inny i dalej to samo). Co do sondy, to podczas normalnej jazdy sonda zachowuje się normalnie i wskaźnik pokazuje prawidłową mieszankę. Gdyby była niesprawna, to podczas jazdy nie byłoby chyba prawidłowych wskazań? Do tego na analizatorze wyszło, że po dodaniu gazu parametry zmieniają się w normie, czyli raczej obstawiał bym, że sonda działa OK. Ale też sprawdzę dokładne napięcie.

Rafkodc2
24-01-09, 10:19
na biegu jałowym mieszanka jest troszkę bogatsza, lambda 0,98-0,99 a na średnich może być 1,01-1,02 zależy od ustawień fabrycznych.Jak chcesz to można trochę podregulować CO jeżeli faktycznie okaże się że jest za ubogie.Zwracając uwagę na współczynnik lambda