Zobacz pełną wersję : Zawartość CO w spalinach na biegu jałowym
Witam.
Na początku tygodnia byłem u gaźnikowca, żeby zerknął mi na gaźnik. Po włożeniu analizatora okazało się, że zawartość CO w spalinach na biegu jałowym wynosi 0,00%. Obroty na jałowym są stabilne i prawidłowe. Facet twierdził, że jest to OK dla gaźnika elektronicznie sterowanego, bo "on ma tak ustawione jak dla wtrysku". Czy rzeczywiście jest to prawidłowe? Przy otwartej przepustnicy CO nie przekracza 0,2%, czyli OK.
Jakby było za dużo, to byłby problem... Ale jak jest mało to co sobie problem tworzyć...
Pytam, bo jeśli jest za mało to znaczy chyba, że mieszanka jest mocno uboga?
Pytam, bo jeśli jest za mało to znaczy chyba, że mieszanka jest mocno uboga?
...nie jest uboga.Auto jest wyposażone w sondę i katalizator,więc prawidłowo działający układ powinien mieć właśnie takie wskazania.Norma spalin CO do 0.5%(jałowy) i 0,3% średnie więc jest OK
Jeżeli chcesz sprawdzić mieszankę,czy jest za bogata/uboga,musisz zwrócić uwagę na parametr LAMBDA/AFR
Optymalny skład LAMBDA=1,00 im mniejsza tym mieszanka bogatsza.
Niestety ten analizator z jakichś powodów nie wyświetlał Lambdy. Za to mam w kabinie wskaźnik AFR (taki na LEDach , allegrowy) i on pokazuje na jałowym, że mieszanka jest bardzo uboga - stąd moje pytanie o zawartość CO.
Teraz dwa pytania związane z tematem:
1) Czy mieszanka na jałowym powinna być uboga (bo zakładam, że wskaźnik pokazuje poprawnie)?
2) Jeśli jest bardzo uboga (po wskaźniku obstawiam, że Lambda = ok. 1,3) to jaki to ma wpływ na silnik pracy na jałowym?
Jest jeszcze oczywiście możliwość, że sonda nie podaje odpowiedniego napięcia i stąd dziwny odczyt ale zakładam, że działa prawidłowo.
Podłacz sobie zamiast tego wskaźnika LEDowego miernik uniwersalny i zobacz co Ci pokazuje. U mnie było zawsze w okolicach 0.6V, a teraz sondzie się chyba umarło po pokazuje napięcie z przedziału -0.5V do 0.2V, a dodatkowo po kilku kilomatreach wyskakuje błąd 43, czyli układ paliwa i jego obwód. Może Twoja sonda też już zakończyła żywot... Jeśli Ci czasami pyrka z wydechu (wypadają zapłony) to radzę dobrze przeczyścić krokowy bo czasami lubi sobie przepuszczać trochę powietrza i dlatego możesz mieć ubogą mieszankę na wolnych obrotach...
Krokowy jeszcze sprawdzę, ale dopiero jak auto wróci od lakiernika (chociaż był wymieniany na inny i dalej to samo). Co do sondy, to podczas normalnej jazdy sonda zachowuje się normalnie i wskaźnik pokazuje prawidłową mieszankę. Gdyby była niesprawna, to podczas jazdy nie byłoby chyba prawidłowych wskazań? Do tego na analizatorze wyszło, że po dodaniu gazu parametry zmieniają się w normie, czyli raczej obstawiał bym, że sonda działa OK. Ale też sprawdzę dokładne napięcie.
na biegu jałowym mieszanka jest troszkę bogatsza, lambda 0,98-0,99 a na średnich może być 1,01-1,02 zależy od ustawień fabrycznych.Jak chcesz to można trochę podregulować CO jeżeli faktycznie okaże się że jest za ubogie.Zwracając uwagę na współczynnik lambda
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.