Zobacz pełną wersję : Filtr węglowy
Martinez77
22-01-09, 20:59
Czy zatykając wlot przepustnicy silnik powinien zasysać powietrze z filtra węglowego? (czarny
mały owal zamontowany na grodzi w okolicach akumulatora).
Przewód podciśnienia łączący przepustnicę z w/w filtrem OK (zasłonięcie jego końca
przy zasłoniętej przepustnicy powoduje zgaszenie autka)
Skąd to pytanie? --> Szukam zasysania lewego powietrza i to na dzień dzisiejszy jedyne
miejsce którym dochodzi dodatkowe powietrze przy zasłonięciu przepustnicy.
Mój silnik --> D14A4
Odpalenie auta na zimnym silniku i 3000RPM ---> objaw padania silniczka krokowego?
Mój silnik --> D14A4
Odpalenie auta na zimnym silniku i 3000RPM ---> objaw padania silniczka krokowego?
Trzeba krokowca przeczyścić i się zobaczy.
Od tego najlepiej zacznij ...
hmmm... filtr weglowy mowisz....:rolleyes:
jedyne owale na scianie grodziowej jakie kojaze to filtr paliwa(ale to nie to) i zbiornik oparow paliwa EVAP.
i to chyba o tym mowisz.
nazwa wskazuje ze to nie to o czym myslisz, silnik powietrze dostaje tylko z wlotu przepustnicy.
Martinez77
22-01-09, 21:21
To wlasnie zamierzam ... :)
zbiornik oparow paliwa EVAP - pewnie to jest taka nazwa tylko ktos wprowadzil mnie w blad
czyli autko nie powinno zasycac stamtad powietrza .... wiec byc moze tu tkwi przyczyna
nie no skoro to jest zbiornik oparow, to pewnie powinien do ponownego spalenia.
mysle ze powinienes to zostawic w spokoju( jedyne co mozesz skontrolowac to szczelnosc przewodow podcisnieniowych)
skup sie na tyl silniczku krokowym.
chociaz... powiedz czy obr utrzymuja sie tylko na nie dogrzanym czy caly czas sa takie wysokie?
Martinez77
22-01-09, 21:36
tylko przez moment
a pozniej jest falowanie obrotow 1200 - 2200 (skoki obrotow)
wszyscy mowia by szukac lewego powietrza ....
wiec najprosciej zatykamy przepsutnice i patrzymy czy autko zgasnie ... i wlasnie nie gasnie
dlawi sie ale nadal pracuje. Zatykajac jedynie przewod od EVAP uzyskujemy efekt wygaszenia pracy silnika
bo ktore przewody od podcisnienia nalezaloby sprawdzic?
do silniczka krokowego dochodza dwa z ciecza chlodzaca ...
do przpeustnicy - jeden z EVAP, jeden z bodajze serwa .... i nic wiecej nie widze takiego
jesli masz skoki obrotow, to raczej bedzie to wina silniczka krokowego(wykrec i wyczysc dobrze)
na koniec zrob reset kompa i powinno byc dobrze
Martinez77
22-01-09, 22:02
ten zabieg juz wykonalem - powtorzone 2 razy i niestety nie pomoglo :(
na dodatek w aucie nie dziala samodiagnostyka i magicy w warsztatach rozkladaja bezradnie rece mowiac ze oni w ogole nie maja na to pomyslo ... wiec pozostaje mi opcja szukania i usuwania samemu
ale jutro jeszcze raz rozkrece krokowego i przeczyszcze
hmm... to moze cos masz z czujnikiem temperatury.
ale szczerze ci powiem ze jesli nie masz samodiagnostyyki to to mozy byc wszystko...
a... wlasnie, czy bezpiecznik od resetu(back-up 7,5A) masz sprawny? moze on powoduje ze komp nie pamieta bledu
Martinez77
22-01-09, 22:14
samodiagnostyka nie dziala bo jakis cudotworca wycial immobilizer :( ( a ponoc samodiagnostyka jest przez niego realizowana)
bezpiecznik jest OK
wszystko bylo ok do czasu czyszczenia filtra stozkowego - ale moze to tylko zbieznosc
Nie jestem specem ale Imo nie powinno mieć nic do samodiagnostyki. poszukaj i zrób ją samemu
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.