Zobacz pełną wersję : Immobiliser - Problem
Witam. Dzisiaj wracając z pracy, jechałem z 80 km/h i w pewnej chwili zaczęła mrugać kontrolka od immobilisera (ta zielona z kluczykiem) immo oryginalne Hondy, po zapaleniu się kontrolki z kluczykiem wskazówka prędkościomierza spadła do zera.Auto jechało dalej bez problemu. Zjechałem jednak na stacje benzynową żeby sprawdzić co się stało, po wrzuceniu na luz zauważyłem ze obroty falują oraz światła i podświetlenie deski przygasają. Zgasiłem silnik i już nie chciał później odpalić .Po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki oprócz tej z zielonym kluczykiem. Auto kręci ale nie zapala . Próbowałem drugim kluczykiem i nic. Macie drodzy forumowicze jakieś pomysły co to może być . Auto stoi na razie jutro będę jechał do jakiegoś elektryka. Auto to Honda Civic Coupe 6 gen. D16y7. Immobiliser jest oryginalny Hondy.
Pozdrawiam
skolopendra
23-01-09, 17:24
sprawdź złącze samego iimo ,oraz jego antenę w kolumnie kierownicy
immo sczytuje kod w momencie właczenia zaplonu - jak silnik chodzil to mozna bylo jechac dalej
puszke immo masz pod osłoną pod kierownicą i jedyne co możesz sprawdzić to połączenia i bezpiecznik
a objawy wyglądają na jakiś problem z masą
Witam . Dzięki emg za naprowadzenie na trop :) Problemem okazało się zwarcie w instalacji (przetarł się przewód) które paliło bezpiecznik w skrzynce w aucie . Jest to bezpiecznik numer 15 (7,5 A, ) (Alternator, czujnik VSS, moduł ELD , moduł imobilizera, lampka
ładowania, moduł TCM). Usterka wyeliminowana i Honda śmiga :)
Pozdrawiam
mam dokłądnie ten sam model civica i u mnie często nie zczytuje kluczyka (przekręcam i kluczyk miga) - zdarza sie, że dopiero za 3 razem załapie - czego to objaw moze być? Mówicie żeby odrazu zajrzeć na bezpiecznik i kable w kolumnie kierownicy?
dzięki
melcon odpowiedz masz w poscie .. jezeli ci szczytuje dopiero za kroryms razem to na logike niebedzie problemu z bezpiecznikiem... ale niezaszkodzi sprawdzic wszystkich polaczen pod kolumna kierownicy na spokojnie...
ja bym szukał jednak kostki imo z tyłu pod silnikiem najlepiej z kanału tam przecieraj sie kabelki dochodzące do tej kostki i wtedy wywala bezpiecznik i dokłanie nie chce zapalić a po włrzeniu bezpiecznika odpala ale niestety tylko raz na jednym bezpieczniku miłem ten sam problem zaizolowałemkabelki i wszystko wporzadu
od kiedy instalacja immobilizera wychodzi poza wiazke kabinowa?
witam, mam ten sam problem co autor posta.. pisałam o tym w tym wątku: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?116500-Przesta%B3a-odpala%E6-Honda-civic-z-98
Wkładam kluczyk, pierwszy czarny i drugi czarny i po przekręceniu zapalają się tylko ikonki ABS, SRS i silnika a zielony kluczyk nie..Potem one gasną i słyszę "pyk" , potem przekręcam kluczyk dalej , rozrusznik zaczyna kręcic ale nie odpala. W ogóle nie ma obrotów, pedał gazu jest martwy. Czy to też sprawa IMMO? wszystko działało ok wcześniej. Przyjechałam do domu, wyłączyłam auto. Potem chciałam jechac do sklepu i już nie zapalił. Jak wyciągam kluczyk ze stacyjki, też nie ma zielonej lampki kluczyka:/
A jak wracałam do domu to dośc długo zielony kluczyk migał, co najmniej 500 metrów a on przecież powinien się zapalic i zgasnąc prawda?
Tak. To wygląda na problem z imo. Sprawdź to co koledzy wcześniej pisali.
Dziś będzie u elektryka, na pewno zostanie to sprawdzone, heh :)
a tak z ciekawości ktoś mi powie może- jeśli padnie bezpiecznik, tak jak autorowi wątki, (bezpiecznik IMMO), to dlaczego auto nie odpali? przecież IMMO nie działa, więc powinno się tak zachowywac jakby go w samochodzie w ogole nie było. Czy nie?
DZIALA !!!
Kolega sprawdzil bezpiecznik nr 15, okazalo sie ze spalony :D podmienil i chodzi jak tralala :D
swietny topic, naprowadzil mnie na to i nie musze holowac autka:)
a tak z ciekawości ktoś mi powie może- jeśli padnie bezpiecznik, tak jak autorowi wątki, (bezpiecznik IMMO), to dlaczego auto nie odpali? przecież IMMO nie działa, więc powinno się tak zachowywac jakby go w samochodzie w ogole nie było. Czy nie?
Nie. Właśnie tak działa imo. Musi być podany sygnał z imo do sterownika silnika aby ten "uaktywnił" wszystkie funkcje związane z normalną pracą silnika. Czyli spalony bezpiecznik = niedziałające imo = brak sygnału=brak możliwości uruchomienia silnika.
rozumiem, znowu się nauczyłam czegoś nowego:)
"niestety" muszę tu wrócić:( Bezpiecznik nr 15 znowu się przepalil:/ obawiam się że mam jakieś zwarcie:| Powiedzcie mi , co może je powodować? I czy da się to jakoś wykryć? Oczywiście oddam hanię do elektryka, ale martwię się...
Powiedzcie mi czy jest możliwe ze przy wymianie oleju i filtrów- paliwa, oleju, mogło się w jakiś sposób zrobić zwarcie? czy możliwe ze jakiś kabel został hmm poruszony, naciągnięty lub coś podobnego?
I czy zwarcie może robić coś innego niż kabel??
Powiedzcie mi też proszę gdzie szukać tej kostki, w której są te kabelki, co mogą powodować zwarcie jeśli chodzi o immobilaizer?
Podejrzewałem, że tak będzie bo bezpieczniki same z siebie się nie palą. Właściwie to trzeba sprawdzić na całej długości kable od imo a mianowicie te idące od anteny przy kolumnie kierownicy do sterownika silnika. Przy zwykłej wymianie oleju nie da się uszkodzić wiązki związanej z imo bo ona nie wychodzi poza kabinę.
rozumiem:( może będąc zapobiegliwym, wymienię te wszystkie kable które mają styczność z IMMO. hmmm no nie wiem, póki co zrobię zapas bezpieczników a we wtorek oddaję autko. Mam nadzieję że ten problem uda się szybko rozwiązać..
P.S ale mówisz że jakieś kable idą do sterownika silnika a ten sterownik nie znajduję się gdzieś w pobliżu silnika?
P.S a czy ten bezpiecznik moga przepalac inne kable? Bo ten bezpiecznik odpowiada tez za alternator wiec moze przepala cos innego a przy okazji nie dziala IMMO bo jest to bezpiecznik odpowiadajacy i za to i za tamto?
Raczej nie ma sensu wymieniać całego jeśli coś się dzieje tylko w jednym miejscu.
Sterownik znajduje się na bocznej ścianie w okolicach miejsca na nogi pasażera.
No mi dodatkowo wychodzi, że ten bezpiecznik jest jeszcze od czujnika prędkości. Raczej w pierwszej kolejności sprawdzałbym połączenia ale samych podzespołów nie można wykluczyć.
no tak, jak mi padł bezpiecznik drugi raz to predkościomierz krecił się w koło i w ogóle nie pokazywał dobrej prędkości albo był na 0. dzieki, zaczniemy od kabli wiec :)
u mnie wystąpiły też takie problemy bezpiecznik cały czas się palił.
rozwiązanie problemu znalazłem na tej stronie ( ostatni post )
http://www.honda.gda.pl/smf/index.php?action=printpage;topic=33624.0
może komuś się to przyda, można to zrobić samemu nie trzeba latać po elektrykach ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.