Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymieniono, ustawiono i nic.



baski
19-01-09, 23:27
Witam, mam Hondę Civic 5D z 96 roku.

Zauważyłem, że podczas ustawienia kierownicy w pozycji "wyjściowej" auto skręca w lewo. Po diagnostyce stwierdzono, że uszkodzony jest prawy górny sworzeń wahacza. Wymieniono cały wahacz na Delphi, zrobiono geometrie kół i podczas próbnej jazdy stwierdzono, że wszystko jest dobrze, ale należy jeszcze wymienić drążek(?)[stukanie podczas ostrego skrętu w prawo]

Po kilku km stwierdziłem jednak, że podczas jazdy na wprost pomimo wymiany auto nadal ściąga(aczkolwiek teraz minimalnie) tylko, że na prawą stronę.

Pytanie:
Czy przy wymianie tego całego drążka problem zniknie czy po prostu panowie z Norauto dali ciała z geometrią ?

mirasek
20-01-09, 08:08
Yyy, jaki drążek? Może gumy drążka stabilizatora albo jego łącznik? A może chodzi o końcówke drążka kierowniczego - wtedy to normalne że gdzieś ściąga i zarazem bardzo dziwne że ustawiali zbieżność na wywalonej końcówce :p

Czy panowie z Norauto sprawdzili równierz tylne zawieszenie (stan i geometrie)?

Chemiczny
20-01-09, 09:39
Witam, mam Hondę Civic 5D z 96 roku.

Zauważyłem, że podczas ustawienia kierownicy w pozycji "wyjściowej" auto skręca w lewo. Po diagnostyce stwierdzono, że uszkodzony jest prawy górny sworzeń wahacza. Wymieniono cały wahacz na Delphi, zrobiono geometrie kół i podczas próbnej jazdy stwierdzono, że wszystko jest dobrze, ale należy jeszcze wymienić drążek(?)[stukanie podczas ostrego skrętu w prawo]

Pytanie:
Czy przy wymianie tego całego drążka problem zniknie czy po prostu panowie z Norauto dali ciała z geometrią ?

Stukanie to raczej przegub zewnętrzny ale to nie ma wpływu na ściąganie.
masz krzywo ustawioną kierownice i na geometrii na drążkach kierowniczych muszą ci zniwelować skręt kierownicy - znaczy zrobić to dobrze. tam jest regulacja na śrubach specjalnych
wydaje mi się że tyle.

Drewniak
20-01-09, 11:38
opcji może być kilka... prawdopodobnie coś schrzanili... ja mając jeszcze Accorda miałem podobna sytuacje... robiąc przegląd w Grójcu powiedzieli mi że rozbieżność jest około 2 mm a fura też ciągnęła mnie na pobocze ;) no to pojechałem na geometrię i mi wszystko ustawili i dalej to samo i okazało się że muszę wymienić też dwie przednie opony bo już są pocięte i to była przyczyna...

Pozdro


PS
SPRZEDAM B18C4 W BUDZIE MB6