Zobacz pełną wersję : check+błąd48 podczasz zjazdu z górki - BARDZO DZIWNE!!!
ostatnio zaobserowałem takie oto zjawisko: gdy zjeżdżam z jakiejś większej górki (nieważne czy na biegu czy na luzie) to po pewnej chwili zapala sie check engine i komp łapie błąd 48 (to chyba lambda). poźniej gdy skazuję błąd i jeżdżę po w miare prostym terenie to taki błąd się nie pojawia. z czym to może mieć związek że tylko podczas zjazdu ze stromych górek? dodam że nie ma znaczenia ile paliwa w baku. proszę o pomoc.
EDIT:
zaobserwowałem nowe fakty w związku z powyższym:
- VTEC załącza się dużo wczesniej czyli w okolicach 2500obr/min (normalnie załącza się przy 3800), wczesniej nie wiedziałem o tym bo nie miałem VTEC light'a
- silnik na biegu jałowym trzyma ok 1500 obr i obroty delikatnie falują
jak skasuję błąd poprzez wyjęcie bezpiecznika backup 7,5A to wszystko wraca do normy.
ma ktoś jakieś pomysły? dodam że podmianka sondy nie wchodzi w grę bo nikt mi nie udostępni takowej...
w silniku VTEC-E inżynierowie Hondy zastosowali czujnik określający wartość współczynnika składu mieszanki (LAF) w miejsce czujnika Lambda i kod 48 to właśnie błąd czujnika LAF (linear air-fuel sensor)...
Twój błąd to
LAF Sensor (Lean Air Fuel)
defective circuit or unplugged / defective sensor
Moze spróbuj z jakiegos innego D15 podmienic czujnik
taki czujnik czyli mówimy tu o sondzie lambda szerokopasmowej kosztuje do mojego silnika ok 1000zl w aso a z używek to może cos za ok 400-500zl bym znalazł... poza tym nie mam z kim podmienić, a nawet jak bym miał to kto będzie ryzykował uszkodzenie podczas wykręcania zapieczonej mocno sondy...? podczas zakładania 4-2-1 udało się wykręcić bez problemu sonde ale stary kolekor był w jej okolicach pęknięty wiec tak nie trzymał... dodam że przed założeniem 4-2-1 tez ten błąd wyskakiwał, myslalem ze to dlatego ze jest to pęknięcie któro dochodziło do sondy ale po zalozeniu 4-2-1, kiedy zjeżdżam z mocno pochyłej górki to zapala się check i błąd 48 pakuje sie do kompa...
A oprócz tego ze swieci ci check to spalanie i jazda w normie?
kto będzie ryzykował uszkodzenie podczas wykręcania zapieczonej mocno sondy. to fakt,zresztą nie znam nikogo w P-ślu kto ma D15Z1
ja znam - osoba mieszka u mnie w bloku na dodatek.jazda w normie a co do spalania to nie moge okreslic dokladnie bo od razu kasuję błąd z pamięci kompa
EDIT:
to nikt nie ma pomyslu na to czemu sie tak dzieje podczas zjazdu ze stromej górki a podczas jazdy po prostym kilometrami nie dzieje sie nic takiego?
u mnie jest kolego taki sam problem gdy zjezdzam z gorki i puszcze noge z gazu
a jaki masz silnik i czy próbowales jakos to zwalczyć/naprawić?
u mnie jest kolego taki sam problem gdy zjezdzam z gorki i puszcze noge z gazu
wiesz czym to jest spowodowane? resetujesz po czyms takim kompa?
wie ktoś czemu tak się dzieje? bo denerwuje mnie kasowanie błędów bo musze za każdym razem ustawiać zegarek i nastawy radia...
skolopendra
23-01-09, 18:38
wie ktoś czemu tak się dzieje?
dopóki nie podmienisz sondy,dopóty zapewne się nie dowiesz
wie ktoś czemu tak się dzieje? bo denerwuje mnie kasowanie błędów bo musze za każdym razem ustawiać zegarek i nastawy radia...
Ja myślałem żeby skasować błąd wystaczy wyjąć bezpiecznik w komorze silnika a nie odłączać aku.
Ja myślałem żeby skasować błąd wystaczy wyjąć bezpiecznik w komorze silnika a nie odłączać aku.
a czy ja napisałem że odłączam akumulator? wyjmuję na jakieś 10 sekund bezpiecznik backup 7,5A i to powoduje ze resetuje sie zarówno komp jak i zegarek i nastawy radia
dopóki nie podmienisz sondy,dopóty zapewne się nie dowiesz
tak wiem ale nie mam takiej możliwości... dziwi mnie tylko co ma wspólnego sonda ze zjazdem ze stromej górki? jak to logicznie powiązać?
dopóki nie podmienisz sondy,dopóty zapewne się nie dowiesz
no ale sonda jest raczej ok bo mogę tygodniami jeździć po prostym terenie i nie pokaże żadnego błędu a wystarczy że zjadę ze stromej góry (bardzo stromej, bo jak zjeżdzam z dośc stromej ale nie mocno stromej to nic sie nie dzieje) to zapala sie check... może coś zalewa się paliwem?
dopóki nie podmienisz sondy,dopóty zapewne się nie dowiesz
w związku z pojawieniem sie nowych faktów (patrz EDIT) może komuś przyjdzie do głowy jakieś rozwiązanie mojego problemu? bo chyba nikt jeszcze takiego problemu tutaj nie opisywał więc jest mi ciężko z tym walczyć...
nikomu nic nie przychodzi do głowy?
jeszcze dodam że (ale nie jestem pewien) to sie zaczęło tak dziać na nowym 4-2-1 ebayowym...
skolopendra
19-03-09, 17:31
jeszcze dodam że (ale nie jestem pewien) to sie zaczęło tak dziać na nowym 4-2-1 ebayowym...
sprawdź afr
nie wykluczone że masz zbyt zubożoną mieszankę
sprawdź afr
nie wykluczone że masz zbyt zubożoną mieszankę
ale błąd wyskakuje TYLKO jak zjeżdżam z dosyć stromej górki wiec afr raczej jest ok bo robie setki kilometrów po prostym terenie i nic sie nie dzieje a wystarczy ze zjade z górki i dodatkowo zauważyłem ostatnio że check wyskoczył po dohamowaniu podczas zjazdu z górki...
sprawdź afr
nie wykluczone że masz zbyt zubożoną mieszankę
a czy coś by wykazało jak bym podłączył do kompa w aucie i zjeżdżał z tej górki i wtedy podczas zapalenia sie check'a moze by cos bylo widac co sie dzieje wtedy w silniku?
wejdz pod auto i patrz po kablu , byc moze gdzies kostka jakas sie delikatnie wypina , czujniki musisz miec sprawne skoro normalnie wszystko dziala , fizycznie musi byc cos nie halo , a czujnik jest zamontowany na szytwno ? na pewno mocno wkrecony w kolektor?
wejdz pod auto i patrz po kablu , byc moze gdzies kostka jakas sie delikatnie wypina , czujniki musisz miec sprawne skoro normalnie wszystko dziala , fizycznie musi byc cos nie halo , a czujnik jest zamontowany na szytwno ? na pewno mocno wkrecony w kolektor?
ok posprawdzam te kostki, a czujnik jest mocno wkręcony w kolektor, zaś przewód nie jest napięty - ma odpowieni luz...
Skydiverek
23-04-09, 08:08
Mi tez wyskakiwal blad 48 jak zjezdzalem z gorki.
Wymienilem sonde i od 50tys km nic niepokojacego sie nie dzieje.
Mi tez wyskakiwal blad 48 jak zjezdzalem z gorki.
Wymienilem sonde i od 50tys km nic niepokojacego sie nie dzieje.
masz D15Z1? gdzie kupowałeś sondę i jaka to sonda? i ile kosztowała? pytam bo do tego silnika cieżko kupić a jeśli już to drogo. oryginał coś pod 1000zł podchodzi...
W EG4 jest taka sama jednoprzewodowa sonda jak np. w EJ9, możesz sprawdzić (w katalogu NGK - OZA624-E1 )
Jak coś to zapraszam na priv'a - mam w pełni sprawną, oryginalną sondę z poprzedniego silnika D14A4 ...
W EG4 jest taka sama jednoprzewodowa sonda jak np. w EJ9, możesz sprawdzić (w katalogu NGK - OZA624-E1 )
Jak coś to zapraszam na priv'a - mam w pełni sprawną, oryginalną sondę z poprzedniego silnika D14A4 ...
a co oznaczenie budy EG4 ma do tego jaka sonda i jaki silnik? ja mam w moim EG4 silnik VTEC-E D15Z1 i jakoś mam 5-żyłową szerokopasmówkę...
Musiałem źle popatrzyć w katalogu ...
Mi tez wyskakiwal blad 48 jak zjezdzalem z gorki.
Wymienilem sonde i od 50tys km nic niepokojacego sie nie dzieje.
ale dziwne ze to wina sondy skoro normalnie jest wszystko ok, moge przejechac setki kilometrów po w miare prostym terenie a błąd łapie tylko przy zjeździe ze stromej górki...
zauważyłem coś takiego: gdy wyskoczy ten błąd to obroty sa lekko wyższe na biegu jałowym i vtec załącza sie w okolicach 2500obr/min ale gdy wyłącze silnik i uruchomie ponownie (bez kasowania błędu bezpiecznikiem 7,5A backup) to wszystko wraca do normy, może wiec nie trzeba kasować tego błędu za każdym razem?
jam mam ten sam problem z tym ze wieksze spalanie i falujące obroty na rozgrzanym
jam mam ten sam problem z tym ze wieksze spalanie i falujące obroty na rozgrzanym
to u Ciebie już koniecznie lambda do wymiany.
ja na dzisiejszy dzień przestałem się tym przejmować, jak mi zapali sie check to wylacze silnik i po ponownym odpaleniu jest znów dobrze
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.