PDA

Zobacz pełną wersję : szarpanie,przerywanie,czesty zgon



Bartas29550
18-01-09, 14:39
witam,
uprzedzam ze przejrzalem forum ale nie moge sie doczytac bo kazdy pisze co innego a kasy nie chce ladowac w wymiane wszytakiego co bylo polecone.
silnik d14z2, 133 tys serwisowany regularnie od nowosci, po wymianie swiec filtrow,2 zbiorniki paliwa ze srodkiem przeczyszczajacym wtryski.
dawniej auto jak jezdzilem potrafilo delikatnie przyspieszac i zwalniac gdy trzymalem noge w jednej pozycji (tak w granicy 100 obr.) zdazalo sie ze puszczajac noge z gazu na trasie nie wysprzeglajac, schodzac z obrotow a poniej przyspieszajac zaczynalo delikatnie szarpac (pare sekund),od dluzszego czasu auto po odpaleniu jakby nierowno pracowalo na obrotach-bieg jalowy(tak z 2 min)
teraz sprwawa sie pogorszyla samochod potrafi stanac na skrzyzowaniu krece go z 2 min w koncu zapali i wyraznie strzeli jak ja przeciagne na obrotach czasem w momencie przelaczania biegu slysze delikatny strzal w wydechu,podczas jazdy czesto wyraznie szarpie.wczoraj robilem reset kompa to uczac sie obrotow dlawil sie, po jakis czas a pozniej zgasl.

poprosze o pomoc i wskazowki

pwl
18-01-09, 15:02
Przytkany wydech. Miałem tak w Octavii - kat wybuchł i jego bebechy zatkały tłumiki. Silnik przepycha spaliny i wtedy jakoś chodzi. Kiedy ma za ciężko po prostu szarpie a potem kaput.

szary
18-01-09, 17:20
I tu rowniez nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi jak sie problemu pozbyc... ja obstawiam kiszke w zaplonie... sprawdz w jakim stanie jest kopulka i palec, przeczysc i jesli sie poprawi to do sklepu po nowe... koszt okolo 50 zlych jesli sie nie myle.

Bartas29550
19-01-09, 10:19
wydech nie moze byc przytkany , byl robiony w zeszlym roku 4-2-1 sportowy kat 2'' koncowy przelot remusa

Whiplash
19-01-09, 10:39
rozrzad sprawdz, bycmoze przeskoczyl ci pasek, ja mialem przestawiony o 1 zab to sie cuda z obrotami dzialy i tez maialem strzaly w wydech cos jak spalanie stukowe, ustawilem jak trza i jest wszystko OK

Bartas29550
22-01-09, 07:59
pasek wymieniony 5 tys temu
nie bylo zadnych problemow po serwisie z silnikiem.
prosze o dalesze sugestie

Skoti
22-01-09, 09:31
jeśli jestes pewien że rozrząd i wydech ok. to tylko problem z iskrą(cewka, moduł, kable) lub z paliwem (przekaznik, pompa, filtr)

dobul
24-03-09, 08:36
Witam, czy udało ci sie znaleźć rozwiązanie Twojego problemu ? Codziennie przeglądam forum (w tym samym silniku mam bardzo podobny problem) i nie moge znaleźć rozwiązania.
Proszę o info.

vengador
24-03-09, 21:47
Witam.
Moje laickie rady to:
po pierwsze jak jest wszystko dobrze to nie lać żadnych gówien do paliwa i oleju bo fabryka tego nie przewidywała i to nie zawsze pomaga
po drugie to naprawdę sprawdzić kopułkę i palec zapłonowy, i kąt wyprzedzenia zapłonu, zobaczyć czy cewka ma prawidłowy opór itp
po trzecie to po co było 1.4 kupować ;P a w ogole to może diagnostyka by wykazała jakiś błąd i by było po gdybaniu co to może być

co do tego samoczynnego przyspieszania to też tak mam i nie przejmuję się tym, u mnie przy 80 i 110 tak jest czyli gdy silnik przechodzi między 1900obr a 2100 i między 2900 a 3100, nie wiem od czego to ale nie świeci się engine check czyli jest nic groźnego. być może jak bym wydał na palec i kopułke to by to minęło, ale jeszcze jeżdże, palec i kopułka wypalone już trochę mam i też potrafi szarpać przy jeździe, coś jak by po małych nierównościach jechać, u mnie pojawiło się to jak utopiłem honde w kałuży i naleciało wody do aparatu i pewnie trochę przebija, na razie się toczy i czego chcieć wiecej, chociaż dziś ledwo wyprzedziłem spod świateł alfe 147 1.6 z 2006 roku i chyba tracę konie pod maską, no ale jak się tankuje najtańsze paliwo to w końcu musi się silnik zamulać :D

Bartas29550
25-03-09, 08:44
Tak, troche sie uspokoilo po tym jak zdjalem kopulke i przeczyscilem styki , przejechalem 2 zbiorniki paliwa z preparatem do czyszczenie wtryskow. Idealnie nei jest ale jezdzi i nie jest auto zawodne.