Zobacz pełną wersję : przedni Camber EK/EJ np. BuddyClub
Kilka pytań dla doswiadczonych w temacie:
1. Czy działanie przedniego cambera polega na przesunięciu górnego punktu koła na zewnątrz?
2. Czy przy obniżeniu rzędu -40/-50 ktoś mierzył kąty pochylenia koła? Wiem, że tył idzie strasznie w negatyw (rozwiązanie tego już leży w pudełku). Nie wiem jak z przodem.
Ze względu na duże i jednak szerokie koła w Kanarku przy twierdzącej odpowiedzi na 1 pytanie czy jest jakaś alternatywa pozwalająca zrobić porządek z zawieszeniem bez klepania błotników/wymiany kół?
Na dzień dzisiejszy słabo widzę regulację klasycznym camberem przodu o więcej niż 3-4mm na zewnątrz. Czy myślicie, że to wystarczy do poprawienia kątów przy moim obniżeniu?
Z góry dzięki za szybką i treściwą pomoc :)
odp na pytanie 1 brzmi 'tak'.
Na dzień dzisiejszy słabo widzę regulację klasycznym camberem przodu o więcej niż 3-4mm na zewnątrz. Czy myślicie, że to wystarczy do poprawienia kątów przy moim obniżeniu?
Uważam że da się więcej niż 4mm a jeżeli nie to te 4mm moze wydają sie znikome ale w rzeczywistości to straszne duzo! Ja w V genie miałem rozjechane sanki o pół centa a koła dosłownie leżały a po wymjanie wszystko wróciło do normy. Poza tym jest jakaś granica odchylenia przy której nie będą się ścierały opony ale to ten co będzie ci to ustawiał to powinien ją znać. A i nie polecam żadnych regulacji w zawieszeniu tam gdzie nie używają lasera!! powodzenia
odp na pytanie 1 brzmi 'tak'.odpowiedz na pytanie 1 brzmi "regulacja odbywa sie w obie strony w stosunku do stanu seryjnego (bez regulowanego wahacza)".
Odpowiedź na pytanie 2 odnośnie kątów.
Koła 195/50 R15.
U mnie przy ok -65-70mm przód i ok -60mm tył. Negatyw odpowiednio wynosi.
Przód między 1.7-1.8' a tył 1.3-1.4'
ok, dzięki. Wobec tego będzie też pudełko na przód. Zawsze lepiej spróbować choć trochę wyprostować przód ;)
lukasz21k masz rację, ale to zależy od kół. Ja trochę w tym temacie zaszalałem i uwierz mi, że właśnie nie za bardzo się da ;)
Dla mnie temat wyczerpany. Dzięki za pomoc :)
jak w camberach wyglada zatwierdzenie danego ustawienia? Czy nie ma jakiegos malego prawdopodobieństa ze regulacja przestawi sie smoczynnie po jakims czasie?
Ja mam inne laickie pytanie odnosnie camberow.
Jak wyglada ich regulacja w momencie jak auto stoi na kolach i ma glebe np -65mm ?
O ile tyl da sie jeszcze jakos wyregulowac wchodzac do kanalu tak regulacja przodu jest raczej niemozliwa. Jak to sie reguluje ? Na podnosniku przy zdjetych kolach ?
jak sie reguluje przednie? dobre pytanie, ja założyłem na standardowym ustwieniu buddy cluba i na szczęście się zmieściło w normie a pan na stacji powiedział że gdyby sie niezgadzało to on niebardzo wie jak niby ma to przestawiać :) żeby się dostać do śrób trzeba by podniećś auto, zmienić na czuja ustawienie, a po opuszczeniu każdorazowo ustawiać od nowa aparature pomiarową .... masakra jakaś. a może zdjęcie błotnków by coś dało ale to też sporo zachodu.
a czy po czasie i studzienkach się rozregulowują? nie!
Wszystko zależy gdzie są śruby. Większość ma od góry to faktycznie jest lipa. Ja z tego względu zamówiłem skunk2 pro plus które mają śruby od dołu. Na koniec miesiąca jak przyjdą to jade na zbieżność i zobacze jak będzie przy nich z regulacją.
kuba_guzik110
21-01-09, 21:09
Ja mam u siebie założony camber przy obniżeniu około -65mm i wygląda to tak jak wygląda :P a jeździ się też na tym bardzo sympatycznie i po mieście i po trasie. Nic się nie rozregulowuje i jest wszystko tak jak ustawione było na poczatku a śmigam na tym już około pół roku. Co do przestawienia mocowania to tak trzeba podnieść autko i zdjąć koło :) to jedyna możliwość do dostania się do śrub a jak to komuś jest za mało to niestety trzeba sciągnąć błotnik
Czyli generalnie o kant dupy potłuc taką regulacje na oko i za każdym razem od nowa mierzenie wszystkiego.
zdjęce błotnika to taki sam czas jak zdjecie koła, wiec jesli ktos chce sobie poustawiac jak nalezy to pozostaje ta opcja.
zdjęce błotnika to taki sam czas jak zdjecie koła, wiec jesli ktos chce sobie poustawiac jak nalezy to pozostaje ta opcja.
Nie no wypas, zdejmowac blotniki, zeby wyregulowac katy zawieszenia :)
W 6gen samo rozbieranie i skladanie to pol dnia roboty :D Bo trzeba zdjac zderzak i listwy progowe :D
przeciez nie robisz tego zawsze przed kazdym odpaleniem silnika ...:)
Tak czy siak zdejmowanie blortnikow aby wyregulowac cambery uwazam za kompletny bezsens. Juz lepiej ustawic na oko i ewentualnie skorygowac.
No to wydaje mi się, że chyba najsenowniej dać śrubki od spodu to wtedy w okolice górnego sworznia jako takie dojście jest od dołu żeby to wyregulować. Na koniec miesiąca to zweryfikuje i zobacze czy się opłaciło dołożyć do lepszego zestawu wahaczy.
srubki od dolu ma s2 pro i jest to chyba jedyny camber kit, ktory ma sensownie rozwiazana regulacje
srubki od dolu ma s2 pro i jest to chyba jedyny camber kit, ktory ma sensownie rozwiazana regulacje
No i właśnie z tego powodu jego zamówiłem ;) Tylko wersje plus.
są urządzenia do geometrii że da się kąt ustawić gdy auto jest w powietrzu, mam taki u siebie w tyrce :D
Ja zawsze mam ustawiane kąty jak auto jest w powietrzu ale nie rozumiem co to ma do wahaczy regulowanych do których jest lepszy lub gorszy dostęp z racji ich budowy.
ja mam pytanie to użytkowników przedniego camberu:
czy przy skoku zawieszenia nie uderza wahacz w nadwozie. w nadkolu jest rant w który podobno uderza wahacz jak ktoś ma sporą glebę
Wszystko zależy gdzie są śruby. Większość ma od góry to faktycznie jest lipa. Ja z tego względu zamówiłem skunk2 pro plus które mają śruby od dołu. Na koniec miesiąca jak przyjdą to jade na zbieżność i zobacze jak będzie przy nich z regulacją.
Buddy Club ma od dołu, od góry ma blache z tego co pamiętam jak zamawiałem.
ja mam pytanie to użytkowników przedniego camberu:
czy przy skoku zawieszenia nie uderza wahacz w nadwozie. w nadkolu jest rant w który podobno uderza wahacz jak ktoś ma sporą glebę
Dobre pytanie, w sumie mało kto o tym myślał...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.