PDA

Zobacz pełną wersję : przedni Camber EK/EJ np. BuddyClub



ppm702
16-01-09, 09:54
Kilka pytań dla doswiadczonych w temacie:

1. Czy działanie przedniego cambera polega na przesunięciu górnego punktu koła na zewnątrz?

2. Czy przy obniżeniu rzędu -40/-50 ktoś mierzył kąty pochylenia koła? Wiem, że tył idzie strasznie w negatyw (rozwiązanie tego już leży w pudełku). Nie wiem jak z przodem.

Ze względu na duże i jednak szerokie koła w Kanarku przy twierdzącej odpowiedzi na 1 pytanie czy jest jakaś alternatywa pozwalająca zrobić porządek z zawieszeniem bez klepania błotników/wymiany kół?

Na dzień dzisiejszy słabo widzę regulację klasycznym camberem przodu o więcej niż 3-4mm na zewnątrz. Czy myślicie, że to wystarczy do poprawienia kątów przy moim obniżeniu?

Z góry dzięki za szybką i treściwą pomoc :)

Pati
16-01-09, 09:55
odp na pytanie 1 brzmi 'tak'.

lukasz21k
16-01-09, 23:39
Na dzień dzisiejszy słabo widzę regulację klasycznym camberem przodu o więcej niż 3-4mm na zewnątrz. Czy myślicie, że to wystarczy do poprawienia kątów przy moim obniżeniu?
Uważam że da się więcej niż 4mm a jeżeli nie to te 4mm moze wydają sie znikome ale w rzeczywistości to straszne duzo! Ja w V genie miałem rozjechane sanki o pół centa a koła dosłownie leżały a po wymjanie wszystko wróciło do normy. Poza tym jest jakaś granica odchylenia przy której nie będą się ścierały opony ale to ten co będzie ci to ustawiał to powinien ją znać. A i nie polecam żadnych regulacji w zawieszeniu tam gdzie nie używają lasera!! powodzenia

!markos
17-01-09, 01:57
odp na pytanie 1 brzmi 'tak'.odpowiedz na pytanie 1 brzmi "regulacja odbywa sie w obie strony w stosunku do stanu seryjnego (bez regulowanego wahacza)".

spychu
17-01-09, 03:55
Odpowiedź na pytanie 2 odnośnie kątów.

Koła 195/50 R15.

U mnie przy ok -65-70mm przód i ok -60mm tył. Negatyw odpowiednio wynosi.

Przód między 1.7-1.8' a tył 1.3-1.4'

ppm702
17-01-09, 13:17
ok, dzięki. Wobec tego będzie też pudełko na przód. Zawsze lepiej spróbować choć trochę wyprostować przód ;)

lukasz21k masz rację, ale to zależy od kół. Ja trochę w tym temacie zaszalałem i uwierz mi, że właśnie nie za bardzo się da ;)

Dla mnie temat wyczerpany. Dzięki za pomoc :)

Furious
20-01-09, 08:54
jak w camberach wyglada zatwierdzenie danego ustawienia? Czy nie ma jakiegos malego prawdopodobieństa ze regulacja przestawi sie smoczynnie po jakims czasie?

spychu
20-01-09, 15:46
Ja mam inne laickie pytanie odnosnie camberow.

Jak wyglada ich regulacja w momencie jak auto stoi na kolach i ma glebe np -65mm ?

O ile tyl da sie jeszcze jakos wyregulowac wchodzac do kanalu tak regulacja przodu jest raczej niemozliwa. Jak to sie reguluje ? Na podnosniku przy zdjetych kolach ?

javor
21-01-09, 18:17
jak sie reguluje przednie? dobre pytanie, ja założyłem na standardowym ustwieniu buddy cluba i na szczęście się zmieściło w normie a pan na stacji powiedział że gdyby sie niezgadzało to on niebardzo wie jak niby ma to przestawiać :) żeby się dostać do śrób trzeba by podniećś auto, zmienić na czuja ustawienie, a po opuszczeniu każdorazowo ustawiać od nowa aparature pomiarową .... masakra jakaś. a może zdjęcie błotnków by coś dało ale to też sporo zachodu.
a czy po czasie i studzienkach się rozregulowują? nie!

Tompro
21-01-09, 20:22
Wszystko zależy gdzie są śruby. Większość ma od góry to faktycznie jest lipa. Ja z tego względu zamówiłem skunk2 pro plus które mają śruby od dołu. Na koniec miesiąca jak przyjdą to jade na zbieżność i zobacze jak będzie przy nich z regulacją.

kuba_guzik110
21-01-09, 21:09
Ja mam u siebie założony camber przy obniżeniu około -65mm i wygląda to tak jak wygląda :P a jeździ się też na tym bardzo sympatycznie i po mieście i po trasie. Nic się nie rozregulowuje i jest wszystko tak jak ustawione było na poczatku a śmigam na tym już około pół roku. Co do przestawienia mocowania to tak trzeba podnieść autko i zdjąć koło :) to jedyna możliwość do dostania się do śrub a jak to komuś jest za mało to niestety trzeba sciągnąć błotnik

spychu
21-01-09, 23:51
Czyli generalnie o kant dupy potłuc taką regulacje na oko i za każdym razem od nowa mierzenie wszystkiego.

grafix
22-01-09, 09:12
zdjęce błotnika to taki sam czas jak zdjecie koła, wiec jesli ktos chce sobie poustawiac jak nalezy to pozostaje ta opcja.

spychu
22-01-09, 13:12
zdjęce błotnika to taki sam czas jak zdjecie koła, wiec jesli ktos chce sobie poustawiac jak nalezy to pozostaje ta opcja.

Nie no wypas, zdejmowac blotniki, zeby wyregulowac katy zawieszenia :)

W 6gen samo rozbieranie i skladanie to pol dnia roboty :D Bo trzeba zdjac zderzak i listwy progowe :D

grafix
22-01-09, 13:39
przeciez nie robisz tego zawsze przed kazdym odpaleniem silnika ...:)

spychu
22-01-09, 13:52
Tak czy siak zdejmowanie blortnikow aby wyregulowac cambery uwazam za kompletny bezsens. Juz lepiej ustawic na oko i ewentualnie skorygowac.

Tompro
22-01-09, 14:06
No to wydaje mi się, że chyba najsenowniej dać śrubki od spodu to wtedy w okolice górnego sworznia jako takie dojście jest od dołu żeby to wyregulować. Na koniec miesiąca to zweryfikuje i zobacze czy się opłaciło dołożyć do lepszego zestawu wahaczy.

!markos
22-01-09, 15:55
srubki od dolu ma s2 pro i jest to chyba jedyny camber kit, ktory ma sensownie rozwiazana regulacje

Tompro
22-01-09, 17:56
srubki od dolu ma s2 pro i jest to chyba jedyny camber kit, ktory ma sensownie rozwiazana regulacje

No i właśnie z tego powodu jego zamówiłem ;) Tylko wersje plus.

maciekr
22-01-09, 20:35
są urządzenia do geometrii że da się kąt ustawić gdy auto jest w powietrzu, mam taki u siebie w tyrce :D

Tompro
22-01-09, 21:00
Ja zawsze mam ustawiane kąty jak auto jest w powietrzu ale nie rozumiem co to ma do wahaczy regulowanych do których jest lepszy lub gorszy dostęp z racji ich budowy.

Szuman
22-06-11, 19:01
ja mam pytanie to użytkowników przedniego camberu:
czy przy skoku zawieszenia nie uderza wahacz w nadwozie. w nadkolu jest rant w który podobno uderza wahacz jak ktoś ma sporą glebę

Nemereth
23-06-11, 00:03
Wszystko zależy gdzie są śruby. Większość ma od góry to faktycznie jest lipa. Ja z tego względu zamówiłem skunk2 pro plus które mają śruby od dołu. Na koniec miesiąca jak przyjdą to jade na zbieżność i zobacze jak będzie przy nich z regulacją.
Buddy Club ma od dołu, od góry ma blache z tego co pamiętam jak zamawiałem.


ja mam pytanie to użytkowników przedniego camberu:
czy przy skoku zawieszenia nie uderza wahacz w nadwozie. w nadkolu jest rant w który podobno uderza wahacz jak ktoś ma sporą glebę
Dobre pytanie, w sumie mało kto o tym myślał...