Zobacz pełną wersję : Hybryda skrzyń z B16a2 i B18c4
Pszemek Del Sol VTI
15-01-09, 23:04
Witam
Przymierzam się do założenia LSD, a że skrzynki z ITR sa praktycznie nie do zdobycia , zdecydowałem się na hybrydę skrzyń od B16a2 i B18c4
Wiadomo że skrzynka z B18 będzie nowsza i w lepszym stanie niż moja skrzynka. Boję się czy niedługo nie zaczną mi szwankować synchronizatory. Skrzynki i tak będą grzebane więc zastanawiam się czy da się przełożyć snchronizatory od skrzynki z B18 do B16?
A może wsadzić skrzynkę z B18 , tylko wsadzając 3 pierwsze przełożenia od B16?
Co najrozsądniej zrobić z tych skrzynek, którą założyć aby pojeździła najdłużej ?
wsadzić skrzynkę z B18 , tylko wsadzając 3 pierwsze przełożenia od B16?
brzmi jak najrozsądniejsza opcja
dokładnie, w ten sposób zyskujesz szpere :)
Pszemek Del Sol VTI
16-01-09, 14:18
A jakie są szanse na skrócenie takiej skrzynki?, jakie częśći są potrzebne?
najlepiej miec obie te skrzynie i odesłać je do kogoś kto się zajmuje ich przerabianiem.
Ja prędzej bym pomyślał o przełożeniu 2,3,4 przełożenia ze skrzyni B16 do skrzyni B18. A jak by się znalazło główne przełożenie od ITR to już w ogóle to by było miodzioo :) A pierwsze przełożenie według http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=9062&highlight=prze%B3o%BFenia+skrzy%F1 jest identyczne w B16 i B18.
Pszemek Del Sol VTI
16-01-09, 16:12
Fktycznie jedynki wyglądają tak samo.
Nie wiem czy czwórka ma az takie znaczenie. To już są dośc wysokie prędkości.
Co do przełożeni agłównego z ITRa - to tak jak skrzynia, praktycznie nie do zdobycia.
A skrzynie będą obie, i zdecydowałem że oddam je do TecnoGarage do Pruszkowa.
Co do przełożeni agłównego z ITRa - to tak jak skrzynia, praktycznie nie do zdobycia.
A ciekawy jestem ile kosztuje główne przełożenie w ASO? Może ktoś się orientuje? A według mnie 4 ma znaczenie bo w trasie jak się jedzie to i tak zazwyczaj na 5 i wtedy ważne żeby piątka była długa.
hmm, w grudniu już o tym pisaliśmy ... w tym dziale...
tak jak ktoś napisał 4 bieg też warto przełożyć. Przełożenie główne z ITR w ASO (tj. wszystkie potrzebne części) to coś około 45tys zł. Lepszym rozwiązaniem wydaje się kupno FD4.9 od MFactory, które podobno jest mocniejsze od OEMowego, koszt ciut ponad 2 tys. Do FD z itr trzeba kupić jeszcze jedynkę od itr, FD od MFactory jest pod jedynkę z b16 (na stronie producenta jest mowa o jedynce z b16 choć b18 wydaje się mieć tą samą jedynkę). Czyli kupując 1,2,3,4 od y21/s4c, oraz fd4,9 otrzymujemy krótszą skrzynię niż itr (fd i 4 bieg). Dla dopełnienia frajdy w trasie można dokupić 5 bieg z integry ls 0,72 (składa się z dwóch części, do kupienia w ASO za 620 zł, termin oczekiwania 2 miesiące). Minusem jest duża róznica między 4 a 5 biegiem.
Można by taką skrzynię jeszcze skrócić poszczególnymi przełożeniami z Mfactory, ale sumując to już koszty około 10 tys. zł.
Pszemek Del Sol VTI
17-01-09, 13:03
Wynika z tego że do jazdy ulicznej, bardziej niż skracanie skrzynki , opłaca się np. założyć turbo. Koszty podobne. Na razie zobaczymy jaka frajda będzie z samej szpery.
Wynika z tego ze mając skrzynie y21(B16) i s9b(B18) i przełożenie główne od MFactory FD4.9 zyskujemy lepszą skrzynię niż w ITR? A co ze szperą (LSD)? Czy można porównywać LSD w B18C6 i B18C4? Jaka jest różnica szpery między tymi skrzyniami?
A ty Pszemek Del Sol VTI jak zamierzasz to zrobić? Jak zrobisz to czekam z niecierpliwością jak będzie ci się jeździć.
Pszemek Del Sol VTI
17-01-09, 14:18
Jesze musze pogadać z Grześkiem, ale na razie będzie tylko szpera z B18 + plus przełożenia z B16. Widzę że póki co z moimi fundszami nic więcej nie wymyślimy.
I pewnie pójdę kiedyś w turbo. No chyba że w między czasie trafi się skrzynka z ITRa.
Mam nadzieje że uda się to zrobić jak naszybciej bo ciekawy jestem jak na śliskim będzie sie LSD spisywało.
Co do rodzajów szper, to z czego co się dowiedziałem wszystkie LSD były takie same , nie zależnie czy z ITRa czy z B18c4.
Szpery heliakalne 25% momentu przekazują na "luźniejsze" koło
te szpery nie mają procentowego spięcia.
+ jeżeli planujesz turbo, to raczej nie potrzebna ci krótsza skrzynia.
ja slyszalem ze z s9b ma 20% spiecia. a s90 30% i taka roznica..
To jest torsen (z angielskiego TORque SENsing), czyli sama ustala moment obrotowy na bazie dostępnych danych o przyczepności. Z uwagi na to nie masz możliwości ustawienia mocy spięcia na stałe. Stąd nie możesz też tego podać. Urban legend.
Czyli można powiedzieć że szpera ITR i VTI jest taka sama?
powiedzieć możesz co chcesz, a szpery są takie same.
Też przymierzam się w najbliżym czasie do kupna skrzyni s9b. Stanęło zatem na tym że nie chcąc wykładać 10k PLN najlepiej przełożyć... (No własnie jak to jest z tą jedynką w s9b? Podobno taka sama a jak z przełożeniem głównym?)... pierwsze 4 przełożenia z y21 do skrzynki s9b? Czy odwrotnie? Przełożyć 5 bieg i szpere z s9b do y21?
To pierwsze, bo szpery nie przełożysz ot tak.
To pierwsze, bo szpery nie przełożysz ot tak.
Tak jak myślałem... A jak z przełożeniem głownym? Czy w s9b jest inne niż w y21?
przeciez wszystko bylo podane w tabelce, maja takie same przelozenia glowne
o ktos o skrzynaich pisze ;>
Generalnie jest jak pisze konrad ( na bierzaco jest chlopak wiec wie :P )
Fd sa takie same w c4 i b16a2 nie ma zadnych 4,4 w euro spec skrzyniach !!!!!
jest jedna seryjna szpera do bseri na hydro sprzeglo i skoro jest jedna to kazda jest taka sama ;)
hmm, w grudniu już o tym pisaliśmy ... w tym dziale...
tak jak ktoś napisał 4 bieg też warto przełożyć. Przełożenie główne z ITR w ASO (tj. wszystkie potrzebne części) to coś około 45tys zł. Lepszym rozwiązaniem wydaje się kupno FD4.9 od MFactory, które podobno jest mocniejsze od OEMowego, koszt ciut ponad 2 tys. Do FD z itr trzeba kupić jeszcze jedynkę od itr, FD od MFactory jest pod jedynkę z b16 (na stronie producenta jest mowa o jedynce z b16 choć b18 wydaje się mieć tą samą jedynkę). Czyli kupując 1,2,3,4 od y21/s4c, oraz fd4,9 otrzymujemy krótszą skrzynię niż itr (fd i 4 bieg). Dla dopełnienia frajdy w trasie można dokupić 5 bieg z integry ls 0,72 (składa się z dwóch części, do kupienia w ASO za 620 zł, termin oczekiwania 2 miesiące). Minusem jest duża róznica między 4 a 5 biegiem.
Można by taką skrzynię jeszcze skrócić poszczególnymi przełożeniami z Mfactory, ale sumując to już koszty około 10 tys. zł.
jest mała zmiana. W trakcie realizacji okazało się że do FD z MFactory też trzeba kupić jedynkę od ITR.
Pszemek Del Sol VTI
07-02-09, 10:13
Juz po robocie , tydzień pojeździłem więc zdaję relację.
Więc koszt całej operacji wyszedł ok 2500 zł, z czego 1700 skrzynka, ok 700 robocizna (tecno garaz) oraz 100 na olej.
W końcu po oglądnieciu skrzynek Grzesiek zdecydował że z nowej zostaje obudowa, pierwszy bieg i oczywiście dyfer. Ze starej pozostały pozostałe biegi. Bo żadnego skrócenia jak pisałem za rozsądną kase nie da się uzyskać.
Wrażenia z jazdy, co napewno to jest bardziej nerwowo: kierownicę bardziej rwie, jedną ręką cięzko utrzymać. Pozatym to ciasne zakręty przejeżdza super , jest dużo mniej podsterowna. Wewnętrzne kolo się nie ślizga , ciągnie w kierunku w którym skierowane są koła.
Mniej gubi przyczepność na sliskim, ale jak się depnie to oczywiście też buksuje, jednak nawet na ślizgających kołach bardziej ciągnie.
Ogólnie jestem zadowolony, chociaż oczywiście niestety nie stał się czteronapędówką. Myślę że to tobra baza do dalszego kombinowania z mocą.
kristico86
05-07-10, 16:05
hej czy ktos mi napisze czy przełożenia 1,2,3,4 biegu ze skrzyni y21/s4c będą pasować p&p do S9b z b18c4?? trzeba coś frezować ? rozwiercać itp???? czy wsadzam całą choinke i wio???
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.