Zobacz pełną wersję : skrzynia (b16a2) wyskakujacy 5 bieg HELP
Witam
Od jakiegos tygodnia wyskakuje mi 5 bieg! Dzieje sie to zadko, ale bardzo mnie to martwi.
Z innymi biegami jest ok.
W jaki sposob mozna to naprawic ???
czy wymiana skrzyni???
5 bieg nie wyskakuje do konca...... zlychac zgrzyt :shock:
Zdaza sie ze przejade 150 km i nie wyskoczy ani razu.
Niekiedy na odcinku 20 km porafi ze 3 razy wyskoczyc.
prosze o rade
synchronizator pada!!!
a nie masz problemu z 3 biegiem??
rada - na poczatek wymienic olej w skrzyni - czasami to pomaga
jesli nie pomoze to musisz wymienic sam synchronizator
nie wiem do konca ale jest to chyba synchro 4-5 biegu
ratuje Cie ASO lub napisz temat w Kupie i moze ktos ma do odsprzednia takie cosik
problem tylko z 5 biegiem
bieg 4 troche glosniejszy...slychac takie płakanie jak na wstecznym tylko duzo ciszej.
wymienie olej i zobacze. 10w40 moge wlac??? gdzies na forum czytalem ze tak
synchro....ile moze kosztowac??
to jest naprawde dziwne dzisiaj zrobilem prawie 100km i nie wyskoczyla ani razu, a wczoraj myslalem ze oszaleje....nie dalo sie jechac(20km)
mialem to samo w CRX, tylko w B16A1
olej taki moze byc, ja lalem 5W40 Castrol TWS, najlepszy jest MTF z ASO
synchronizator 3 ksztuje 700pln w ASo, nie wiem ile 5?!?!?!?!?
a ja raczej stawiam na rozwalone coś na wałku wybieraka, albo widełki. Jak pada synchronizator to przy wbiciu biegu szybko i przy większych obrotach jest zgrzyt, synchronizatory nie mają chyba wpływu na wyskakiwanie biegów. Tak czy inaczej jak chcesz z tym walczyć to musisz rozebrać skrzynię, a naprawa skrzyni to droga impreza, taniej jest znaleźć działającą, ewentualnie drugą i coś z nich próbować zrobić, ceny synchro, trybów albo jakichkolwiek gratów do skrzyni zabijają :sad:
mialem to samo w CRX, tylko w B16A1
olej taki moze byc, ja lalem 5W40 Castrol TWS, najlepszy jest MTF z ASO
synchronizator 3 ksztuje 700pln w ASo, nie wiem ile 5?!?!?!?!?
Ja czegos nie kumam - jak wy mozecie lac olej 5w40 do skrzyni biegow.
W mojej corolii wlewam 75w90 a nie to samo co do silnika
dziwne :(
jak wy mozecie lac olej 5w40 do skrzyni biegow
no normalnie od góry skrzyni, przechylamy butelkę i olej wlewamy ;)
za utrzymanie biegu na miejscu odpowiada pierscien synchronizatora, jest to zwykly metalowy okragly drucik, pierscien który wybiera biegi ma na zebach naciecie w ktora wchodzi ów drucik, dodatkowo w niektorych skrzyniach ( nie wiem jak jest w VTI) blokowane sa tez wybieraki ( poprzez kulke ze sprezyna i naciecia na wybieraku)
jak wy mozecie lac olej 5w40 do skrzyni biegow
no normalnie od góry skrzyni, przechylamy butelkę i olej wlewamy ;)
....
Rozumiem ze cif wymaga w skrzyni oleju silnikowego o tej samej klasie lepkosci ??????
Toyota wymaga do silnika 10w40 a do skrzyni 75w90 i stad ta watpliwosc
Musisz wymienic wybierak - ja to zrobilem, bo mialem identyczna sytuacje. Widelki wybieraka wycieraja sie i nie wkladasz biegu do konca. Co ciekawe dzieje sie tak, jesli driver trzyma lapke na dzwigni zmiany biegow podczas jazdy na piatce. Pociesz sie, ze jak zamowisz nowy to bedziesz mial wybierak z integry typeR, bo jest zamiennikiem i taki wlasnie przyjdzie.
Nie wiem jak u ciebie z synchronizatorem - ja wymienialem go oraz zebatke, ktora byla rowniez uszkodzona.
U mnie bieg wchodzil ze zgrzytem i wypadal jak tylko lekko sie gazu dodalo, za kazdym razem.
A olej lej polsyntetyk 10W40, najlepiej Shell.
Pozdraiwiam
Tomek
IGMAR
bieg wyskakuje jak lekko naciskam gaz aby utrzymac ta sama predkosc(nie zawsze) oraz gdy przyspieszam na 5 i puszcze gaz dodam go znowu i po chwili wyskakuje(prawie zawsze)
więc drogą dedukcji bieg wchodzi normalnie, tylko go coś nie trzyma, a trzymać powinien albo wybierak, albo ten pierścień o którym pisał Remiś :) Rozbieraj skrzynię i zobaczysz co się wysypało, w jakim jest stanie reszta i czy chcesz to naprawiać czy szukać innej :P
U mnie bieg wchodzil ze zgrzytem i wypadal jak tylko lekko sie gazu dodalo
Przyłączając się do tematu... u mnie była taka akcja od niedawna, na zimnym silniku "2" wchodziła ze zgrzytem, wiec musiałem wrzucac ją na większych obrotach, a "3" znowu musiałem bardzo delikatnie wrzucac żeby nie było zgrzytu. Na rozgrzanym silniku raczej było spoko. Ale przy redukcji z 4 => 3 lub z 3 => 2... zawsze był zgrzyt :( Wymieniłem olej - oczywiście MTF z ASO - poprawiła się zmiana biegów, ale redukcja nadal kuleje :( I co tera? Synchro? Czy coś jeszcze lub coś innego? Koszta mniej wiecej?
Z góry dzięki za odpowiedz :!:
w Twoim przypadku Theszatan to raczej synchronizator niestety :(
w mojej skrzyni biegi wchodza idealnie nie ma problemu z redukowaniem itd.
aha dla tych co nie wiedza jak redukujesz na rednich obrotach zeby ci nie szarpalo lub zgrzytalo mozesz wyrownac obroty na sprzegle...czyli razem ze sprzeglem dajesz gazu tyle na mniej wiecej ile wejdzie nizszy bieg zeby wyrownac obroty silnika i skrzyni(jak tak robisz to mozesz nawet z 80km/h redukowac na 2 bieg bez szarpania i bez zgrzytania, trzeba mu dac na sprzegle do gdzies 6-7 tys, puszczasz gaz, wrzucasz bieg i jak puszczasz sprzeglo to gaz do podlogi :grin: i maszyna idzie bez szarpania do przodu ) :mrgreen: (tak samo mozna redukowac przy hamowaniu, tylko trzeba miec palce stopy na hamulcu a piete na gazie :) )
nie moge patrzec na takich katow co wrzucaja bieg na sucho i jest takie szarpanie, ze za ktoryms razem skrzynia pewnie sie rozleci.
W twoim przypadku wystarczy kalbracja biegów za 30 dychy :D
wymienilem w skrzyni olej i problem zniknal :shock:
wymienilem w skrzyni olej i problem zniknal :shock:
Jaki olej zalałeś?
Jaki olej zalałeś?
Odkop Stulecia! Po 10 latach.
Za pewne zalał Ori mtf'a Hondowskiego.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.