Remedy
14-01-09, 17:00
Witam,
Mam problem ze swoją Hondą Coupe D15B7. Podczas jazdy samochód zgasł i po późniejszej analizie okazało się, że nie ma iskry na świecach. Po rozkręceniu kopułki aparatu zapłonowego zauważyłem, że ten grafit na sprężynce był zupełnie upalony przy nasadzie. Wymieniłem kopułkę ale nadal nic. Późniejsze oględziny wykazały, że nie mam napięcia od ECU do modułu zapłonowego (żółto zielony kabel przy module). Na dodatek spalony był bezpiecznik w skrzynce pod maską (ten 7.5A który niby odpowiedzialny jest za ECU). Na dodatek gdy wyjmę ten 7.5A bezpiecznik s sprawdzam próbnikiem to okazuje się, że na obu nóżkach bezpiecznika/gniazda jest napięcie. W przypadku pozostałych bezpieczników jest ono zawsze na 1 nóżce. Cewkę też mam nową, ale dopóki nie będzie napięcia przy module nic mi nowa cewka nie da.
O co kaman? Brakuje mi już pomysłów.
Jeszcze tylko jedno pytanie. Gdzie w tym samochodzie jest ten czujnik zderzeniowy? Coupe 1994r. Szukałem nad pedałem gazu i nie ma, za radiem nie ma, koło schowka pasażera nie ma. Czy ktoś byłby łaskaw wytłumaczyć z dokładnością do centymetra gdzie to jest i jak to wygląda? Fotka byłaby nader mile widziana.
Dodam jeszcze, że samochód nie zgłasza żadnego błędu kontrolką silnika. Przekręcam, zapala się normalnie i gaśnie po sekundzie czy 2. Tak jak to miało miejsce od zawsze.
Dzięki
Mam problem ze swoją Hondą Coupe D15B7. Podczas jazdy samochód zgasł i po późniejszej analizie okazało się, że nie ma iskry na świecach. Po rozkręceniu kopułki aparatu zapłonowego zauważyłem, że ten grafit na sprężynce był zupełnie upalony przy nasadzie. Wymieniłem kopułkę ale nadal nic. Późniejsze oględziny wykazały, że nie mam napięcia od ECU do modułu zapłonowego (żółto zielony kabel przy module). Na dodatek spalony był bezpiecznik w skrzynce pod maską (ten 7.5A który niby odpowiedzialny jest za ECU). Na dodatek gdy wyjmę ten 7.5A bezpiecznik s sprawdzam próbnikiem to okazuje się, że na obu nóżkach bezpiecznika/gniazda jest napięcie. W przypadku pozostałych bezpieczników jest ono zawsze na 1 nóżce. Cewkę też mam nową, ale dopóki nie będzie napięcia przy module nic mi nowa cewka nie da.
O co kaman? Brakuje mi już pomysłów.
Jeszcze tylko jedno pytanie. Gdzie w tym samochodzie jest ten czujnik zderzeniowy? Coupe 1994r. Szukałem nad pedałem gazu i nie ma, za radiem nie ma, koło schowka pasażera nie ma. Czy ktoś byłby łaskaw wytłumaczyć z dokładnością do centymetra gdzie to jest i jak to wygląda? Fotka byłaby nader mile widziana.
Dodam jeszcze, że samochód nie zgłasza żadnego błędu kontrolką silnika. Przekręcam, zapala się normalnie i gaśnie po sekundzie czy 2. Tak jak to miało miejsce od zawsze.
Dzięki