Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Szczotki alternatora.



taz666
14-01-09, 16:01
Od jakiegoś czasu zauważyłem a dokładniej usłyszałem że coś mi świszczy pod maską. ponieważ jakoś nie było za głośno to nie zwracałem na to uwagi zbytnio. Ale ostatnio jakby się zrobiło głośniej a przy okazji pojawiło się przygasanie świateł. Tzn. przygasały na jałowych obrotach odkąd kupiłem samochód ale teraz doszło przygasanie przy wciśnięciu hamulca, czego wcześniej nie było. Domyślam się że to alternator, szum zmienia swoją częstotliwość wraz z obrotami, niezależnie od prędkości. Chcę się upewnić czy dobrze kombinuję i dowiedzieć się ile mniej więcej kosztuje regeneracja. Ew. ile kosztuje jakiś zestaw naprawczy do alternatora, potrafiłbym zrobić to sam.

vrod
14-01-09, 19:14
zależy czy szczotki sie kończą czy regulator napięcia, jak tylko masz czym odokręcać alternator, i umiesz potem naciągnac pasek to zabieraj sie sam, żadnej filozofii, alternator łatwiej dolem wyciągnać, szczotki sie kończą to zapala sie kontrolka od ładowania(tak było w moim przypadku)

taz666
14-01-09, 22:27
Pamiętam że w D14 wyjmowałem od góry (trzeba było odkręcić listwę wtryskiwaczy) pewnie tu jest podobnie. Nie wiecie co może wchodzić w skład zestawu regeneracyjnego? Czy jest tam także regulator napięcia?

Ps. Nie świeci mi się kontrolka ładowania :/ Czy przy padniętym regulatorze też byłby słyszalny szum :confused:

skolopendra
14-01-09, 22:52
ile kosztuje jakiś zestaw naprawczy

same szczotki parę dych ,czasem i łożysko pasuje wymienić ,lecz będzie już droższe

taz666
15-01-09, 11:00
same szczotki parę dych ,czasem i łożysko pasuje wymienić ,lecz będzie już droższe


Wystarczy spisać symbole z łożysk i wpisać w Google. Sprawdzone doświadczalnie. Na warszawskim Bemowie jest firma sprzedająca łożyska, parę lat temu za komplet łożysk do alternatora z MB2 zapłaciłem u nich 50 PLN. Łożyska są produkcji polskiej i bardzo dobrej jakości.

Dzięki wielkie za pomoc!

Baracuzzz
15-01-09, 11:25
sprawdź jeszcze jak wyciągasz alternator diody prostownicze. Weź bateryjkę i zobacz czy wszystkie puszczają prąd w jedną stronę. Jak są padnięte to nie puszczają wcale. Czasami one mogą być źródłem problemu

airman
15-01-09, 11:32
Ps. Nie świeci mi się kontrolka ładowania :/ Czy przy padniętym regulatorze też byłby słyszalny szum :confused:

U mojego ojca w maździe 626, najpierw zaczęło wyć z różnym nasileniem, potem przygasały światła itp, następnie zaczęło brakować prądu w ukł abs(odłączał się i świeciła się kontrolka), na sam koniec dopiero kontrolka ładowania zaczęła mrugać :) regulator padnięty plus coś tam jeszcze... w sumie ok 200zł.