PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z LPG



CzarnaMamba
12-01-09, 22:00
Słuchajcie. Mam problem. Ostatnio przekładałam do Hondy instalację gazową z samochodu po wypadku. I przy jeździ słychać strzelanie (jakby coś w zaworach strzelało). Poza tym mimo, iż zatankowałam LPG do pełna, nadal na wskaźniku świeci mi się kontrolka rezerwy. Czy mieliście taki problem kiedykolwiek ze strzelaniem w zaworach? Zastanawiam się, co to może być. odgłos przypomina, jakby np kartka papieru była obcierana przez skrzydła wiatraka. proszę o pomoc

Sebek_WWL
12-01-09, 22:22
rezerwa źle ustawiona na butli a z tym strzelaniem to nie wiem

novak
13-01-09, 01:22
A jak byś opisał to strzelanie ? Tak jakbyś miał źle ustawione zawory? Czy tak jakby waliły o tłoki? Pozdro

Mierzej
13-01-09, 12:09
a jakie powietrze masz doprawadzone do silnika?? LPG nie lubi zimnego powietrza

Bassmaster
13-01-09, 17:01
I przy jeździ słychać strzelanie (jakby coś w zaworach strzelało)... Zastanawiam się, co to może być. odgłos przypomina, jakby np kartka papieru była obcierana przez skrzydła wiatraka. proszę o pomoc

Nie wiem czy właściciel samochodu, z którego brałaś instalację dbał o nią czy nie. Przy takiej przekładce należałoby sprawdzić stan parownika (membran dokładniej rzecz biorąc) i wyregulować skład mieszanki (komputer gazowy) w zakładzie LPG (koniecznie poprzez odczyt z sondy lambda).
Bardzo ważny jest stan instalacji elektrycznej w Twoim samochodzie. Zapewne na benzynie nie było problemów, ale gaz jest bardziej na to wrażliwy. Sprawdź zatem po kolei i w razie potrzeby wymień:
- świece
- przewody wysokiego napięcia (WN)
- ostatecznie kopułkę i palec rozdzielacza
Dodatkowo pojechałbym na regulację zaworów jeśli będą trudności z odpaleniem auta.

Zanim jednak zabierzesz się za wymianę czegokolwiek, bardzo dokładnie zlokalizuj źródło tych strzałów, szkoda by było, gdybyś wymieniła pół silnika z jakiegoś innego, błahego powodu.

Co do kontorolki stanu gazu zgadzam się z kolegą Sebek_WWL.

CzarnaMamba
13-01-09, 20:10
A jak byś opisał to strzelanie ? Tak jakbyś miał źle ustawione zawory? Czy tak jakby waliły o tłoki? Pozdro

Takie pykanie. Jakby kartka papieru uderzała w łopatki wiatraka.
Damianku- chyba ciepłe powietrze ustawiałam. Poza tym mam osłonę, by zimne powietrze nie leciało mi na silnik.

pawel240
13-01-09, 22:57
która to generacja LPG ??

misiek1
13-01-09, 23:36
jeśli to sekwencja to jest możliwość, że wtryski gazowe tak "pykają"

rafalb33
14-01-09, 12:41
jeśli to sekwencja to jest możliwość, że wtryski gazowe tak "pykają"

Dokladnie. Sprawdz (jesli masz sekwencje) czy jak wylaczysz guzikiem instalacje, zeby przeszedl na benzynye to czy ustaje to cykanie. Jesli tak to wtryski, i jest to zupelnie normalne. Moje medy w omegasie tak cykaja na zewnatrz, ze juz kilka osob sie mnie pytalo czy mam diesla :)

domell
18-01-09, 01:15
He he u mnie to samo zolte vatleki. A rezerwy mozesz nie miec. Ja swoja kupilem i prawdopodobnie jest wyjety caly ten plywak czy jak to sie zwie zeby to tej butli w kole weszlo wiecej gazu (bo wtedy wiecej wchodzi). A doszedlem do takiego wniosku po podpieciu kompa i zawsze pokazuje to samo napiecie wiec chyba to jest to bo czytalem ze niekotrzy tak robia zeby wiecej gazu wchodzilo do zbiornika. Musialbys sprawdzic wtedy bedziesz miec 100% pewnosc

CzarnaMamba
18-01-09, 01:37
Dziękować za rady :) Zatankowałam do pełna i po prostu sprawdzę, na ile km mi to starczy. Innego wyjścia nie widze ;(

MajkelG
18-01-09, 01:53
co do plywaka to sie go z reguly zagina a nie wyjmuje zeby wiecej gazu weszlo przy tankowaniu ;)
czasami plywak potrafi sie zablokowac i wtedy sa takie cyrki ze non stop rezerwa itp...
najlepiej wyjac wielozawor i sprawdzic co z tym plywakiem... ewentualnie jesli to sekwencja to na kompie mozna skorygowac wskazanie poziomu gazu w zbiorniku ;)
pozdrawiam