PDA

Zobacz pełną wersję : NA i Turbo



Skrzati
11-01-09, 19:18
Mam takie pytanie czy oplaca sie zrobić tak i czy wogole mozna zrobic..NA tak zeby auto krecilo sie do 9500 wiem ze trzeba wymienic kolka rozrzadu walki na ostre stage 2 talezyki i sprezynki czy to wystarczy?? chcial bym zrobic to w te lato a na nastepne ladowac turbo tylko ze silnik mam juz zakuty ale chce zeby sie krecilo wyzej i mialo turbo:P

!markos
11-01-09, 19:40
nie, to nie wystarczy. trzeba jeszcze wszystko wywazyc. nie zrobiles tego przy okazji zakuwania?

krecenie tego bez doladowania na takich tlokach to drugi zupelny bezsens, mocy i tak nie bedzie.

inne walki sa potrzebne, zeby z krecenia byla moc, ale nie sa potrzebne do tego, zeby silnik mogl sie wysoko krecic.

Skrzati
11-01-09, 22:31
no ok jest wywazone..ale co z tego..no dobra ale narazie nie mam 10tys zeby turbo wsadzic to co mam wogole nie jezdzic..no jak ma nie byc mocy czemu niby mialo by nie przyniesc to wszystko mocy..no to mowie ze chce walki inne stage 2 kosztuja 2100zl..no to co trzeba zeby sie silnik wysoko krecil i mial moc wieksza??

havok
11-01-09, 23:34
Zerknij w temat tieesto i specyfikacji jego b18.

!markos
12-01-09, 01:40
jeez.. ciezki temat.. odprezyles silnik = obnizyles moc. wysokie krecenie bez doladowania ma sens kiedy jest wysoki stopien sprezania i jakies hardkorowe walki. jesli chcesz kupic walki (co pod twoj silnik nie ma wiekszego sensu, bo te planowane 300 koni zrobisz z palcem w dupie na seryjnych), to fajnie, ale do kompletu, zeby to mialo sens musi byc wyzszy stopien sprezania. nie spelniasz tego warunku, bo odprezyles silnik pod doladowanie.

co to znaczy walki stage2? stage2 jakiej firmy? jakie parametry? do silnika doladowanego, czy wolnossacego, ktory kreci sie 9500? bo na walkach do doladowanego nie zrobisz mocy nie majac doladowania.

silniki wolnossace to jedno, doladowane - to drugie. jedne i drugie rzadza sie swoimi prawami.

aha, proponuje nie patrzec na specyfikacje silnika tieesto, bo nic madrego sie z niej nie dowiesz. no.. moze poza tym, ze w glowicy i bloku maczali palce jacys amerykanie.

Fawor
12-01-09, 16:48
Markos dobrze prawi. Wałki pod NA są inne niż pod doładowanie. Włożenie skunsów st2 pod wolnossaka nie da w Twoim aucie nic. Włożenie wałków pod turbo również, bo masz jak na razie wolnossaka. Więc albo rób mod przyszłościowy ( wałki pod T ) i licz się z tym, że da to efekty dopiero po założeniu zestawu, albo nie rób wcale i odłóż do skarbonki.
Ogólnie jeśli chcesz stanąć na 3 z małym hakiem, bez ruszania tulei, to nie ruszałbym rozrządu wcale.

Skrzati
12-01-09, 17:14
Mysle zeby z turbo osiagnac tak 290-300km..No skoro mowicie ze tak to spoko dzieki za wszystkie odpowiedzi:))

Dam spokoj z N/A i odloze na turbo:)

havok
12-01-09, 18:44
N/A = not available albo not applicable
NA = Naturally aspirated

!markos
12-01-09, 19:26
proponuje klepnac w gugla "N/A engine". kto by pomyslal, ze tyle stron jest z bledem.....

havok
12-01-09, 19:37
"Gugle" nie jest bezbłędne, więc?
To taka moja mała krucjata, wraz z Apexi N1-style.

!markos
12-01-09, 21:04
krucjate z n1 popieram. jazdy z NA vs. N/A nie rozumiem od czasu kiedy rozpoczal i rozpowszechnil ja pati. obie formy sa dopuszczalne. formalnie n/a znaczy to co napisales. nieformalnie uzywa sie tego skrotu rowniez do okreslenia silnika wolnossacego.

Fawor
12-01-09, 21:37
ale de facto nawet w najstarszych BMI i Hot Version używali skrótu NA ;)