PDA

Zobacz pełną wersję : SWAP???



Hazeone
09-01-06, 02:52
Witam wszystkich !
Mam Civic'a 4 gen. i chce zrobic swap, tylko dzisiaj gadałem z kolega i mówił mi ze cięzko bedzie mi wsadzic 1.6 V tec bo podobno inaczej jest montowany silnik i nie jest to dobre rozwiazanie, czy to prawda?
Wiem , ze mozna by było wsadzić iVT ale mysle ze cieżko moze mi byc znależć taki silnik w dobrym stanie i nie drogo...

Co o tym sądzicie, i co mi radzicie?

pozdrawiam :)

:twisted:

Tomo
09-01-06, 03:15
zly dział ziomuś...

MartinS
09-01-06, 07:28
mod pewnei przniesie niebawem we własciwe miejsce...


Wiem , ze mozna by było wsadzić iVT ale mysle ze cieżko moze mi byc znależć taki silnik w dobrym stanie i nie drogo...
i tak dobrze by było zrobic remoncik silnika iVT przed swapem wiec moim zdaniem jego stan nie musi byc idealny.....

typeR
09-01-06, 08:23
Swap nie należy do najprostszych ale jest wykonalny. Niestety będziesz miał duuuużo kombinowania, a co za tym idzie będzie drogo!

Hazeone
09-01-06, 11:18
Sorry za złe umieszczenie postu i dzięki za odpowiedzi :)

Ale nadal nie wiem jak to jest z tym mocowaniem silnika...


pozdro... :wink:

Pati
09-01-06, 17:48
chcesz tam wsadzic B16 czy D16Z6? jeden i drugi to vtec... z jednym bedzie prosciej, z drugim trudniej ;)

LIO
09-01-06, 17:54
może chodzi o vteca z S2000 wtedy napewno będzie problem bo


podobno inaczej jest montowany silnik


p.s. przenosze do 4 gen. na techniczne

Ralf
09-01-06, 23:54
robić z D serii B serie to pomyłka jakas. bedziesz usiał wymienić silnik, skrzynie, półosie, kompa, wiązke i całą mase innych pierdółek. Koszt przeróbki mniej więcrej równy z kosztem zakupu iVT wiec jak sprzedasz obecny i kupisz V-teca to bedzie nawet taniej niz swap ;)

Jesli chcesz wsadzić V-teca SOHC z 5gen (ale chyba nie o to chodziło) to dobry pomysł, ale tez troche zabawy bo np wiązkę trzeba przerabiać no i mocy mniej niz w serynie montoweanym D16A9 (choc osobiście wolałbym V-teca SOHC)

przemyśl temat

Pati
09-01-06, 23:57
d16z6 jest bardziej przyszlosciowy niz d16a9.

Hazeone
10-01-06, 03:42
Pati myslałem o D16 ...

Ralf, z Tobą tyo bym sie chętnie ustawił i pogadał, bo widze ze jestes sporo ogarnięty w tym temacie i jezeli sie nie myle w 4gen. ;)

Dzięki wielkie za wszystkie wyplowiedzi, duzo mi pomogły :)

podrawiam... :twisted:

Ralf
10-01-06, 09:40
Pati masz w 100% racje ! no i musze przyznac ze jestem uprzedzony do D16A9 (miałem kiedyś i słąbo jezdził).

D16Z6 sam chetnie bym sobie sprawił :)

Arv
13-01-06, 21:40
Hazeone, swap z serii D na B nie jest taki prosty, ale ma jak najbardziej sens!! Najprosciej bedzie jak kupisz specjalny zestaw mocowan silnika odpowiedni dla przejscia z D na B w 4 genie. Taki zestaw mozna dostac za jakies 800pln (tansza opcja to wspawania seryjnych mocowan z jakiegos 4 gen iVT, tylko potrzebujesz dawcy. Jednak wtedy bedziesz mial problem ze zmieszczeniem silnika pod seryjna maska, czego unikniesz kupujac zestaw mocowan. Ustawia on silnik w odpowiedniej pozycji tak ze nie musisz maski zmeiniac). POtrzebne sa Ci jeszcze Silnik z osprzetem, skrzynia, pólosie, komputer, wiazka przy silniku. Troche problemu jest z wodzikami od skryzni biegow no i miejsca jest malo (przy alternatorze). Kumpel zrobil taki swap w swoim CRXie 2 genie z D16A9 na B16A1 i jest bardzo zadowolony. Kosztowalo go to naprawde niewiele, ale robil sam i czesci kupil po taniosci. Mysle ze w 4 tys. to sie zamknal ze wszystkim (wlacznie z zawieszeniem od iVT i hamulcami, co nie jest konieczne). Jak juz zrobisz swapa na B to mozesz pozniej smialo wrzucic mocniejsze B18. Wrzucanie D16Z6 zamiast D16A9 to nieporozumienie dla mnie (chyba ze ktos chce uturbiac silnik). D16A9 to *****isty silnik, musiales miec jakas padake RALF.( Dla przykaldu moge powiedziec, ze DzejDzej swoim lekko grzebanym D16A9 objechal moje EE8, ktore schodzi ponizej 15 na 1/4). Jesli chodzi o mocowania silnika to po czesci sa po prostu w innym miejscu, albo maja inny ksztalt.

P.S.Jesli chodzi o koszty to najlepiej jak bys kupil jakies iVT po dzwonie (bylo kilka przez ostatnie pare miesiecy, tylko ciezko wylapac takie ogloszenia) i przelozyl sobie wszystko. Silnik + skrzynia + komp to jakies 2500-3500 pln w zaleznosci od stanu i sprzedajacego, polosie to ok 500pln, (jesli nie wkladasz zawiechy od iVT to musisz pokombinowac z przegubami bo piasta w ED jest mniejsza niz w EE i przeugub z iVT nie wejdzie w piaste ED), mocowania to ok 800PLN za noname'y i pewnie 1500 za jakies Hasporty :D Do tego musisz doliczyc nowe paski, filty, swiece oleje i troche innych kosztow nieprzewidzianych. Poszukaj w necie, zwlaszca na Hondatech.com, bo to bardzo popularny swap w USA. No i jak chcesz namiar na kogos kto to robil i bycmoze by sie podjaz zrobic to u Ciebie to napisz PW. Pozdr

Hazeone
16-01-06, 01:01
Arv,
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź :)

Wiesz narazie cały czas o tym myśle żeby to zrobić ale brakuje mi funduszy i szczerze powiem obeznania w tym temacie...ale staram sie robic wszystko, żeby to zmienić ;)

Jak bede miał już pienądze i pewność, że to zrobie to na bank się odezwe !!

pozdrawiam ;)

p.s. bardzo ładny ten twój crx :)

:twisted: