Zobacz pełną wersję : SWAP???
Witam wszystkich !
Mam Civic'a 4 gen. i chce zrobic swap, tylko dzisiaj gadałem z kolega i mówił mi ze cięzko bedzie mi wsadzic 1.6 V tec bo podobno inaczej jest montowany silnik i nie jest to dobre rozwiazanie, czy to prawda?
Wiem , ze mozna by było wsadzić iVT ale mysle ze cieżko moze mi byc znależć taki silnik w dobrym stanie i nie drogo...
Co o tym sądzicie, i co mi radzicie?
pozdrawiam :)
:twisted:
mod pewnei przniesie niebawem we własciwe miejsce...
Wiem , ze mozna by było wsadzić iVT ale mysle ze cieżko moze mi byc znależć taki silnik w dobrym stanie i nie drogo...
i tak dobrze by było zrobic remoncik silnika iVT przed swapem wiec moim zdaniem jego stan nie musi byc idealny.....
Swap nie należy do najprostszych ale jest wykonalny. Niestety będziesz miał duuuużo kombinowania, a co za tym idzie będzie drogo!
Sorry za złe umieszczenie postu i dzięki za odpowiedzi :)
Ale nadal nie wiem jak to jest z tym mocowaniem silnika...
pozdro... :wink:
chcesz tam wsadzic B16 czy D16Z6? jeden i drugi to vtec... z jednym bedzie prosciej, z drugim trudniej ;)
może chodzi o vteca z S2000 wtedy napewno będzie problem bo
podobno inaczej jest montowany silnik
p.s. przenosze do 4 gen. na techniczne
robić z D serii B serie to pomyłka jakas. bedziesz usiał wymienić silnik, skrzynie, półosie, kompa, wiązke i całą mase innych pierdółek. Koszt przeróbki mniej więcrej równy z kosztem zakupu iVT wiec jak sprzedasz obecny i kupisz V-teca to bedzie nawet taniej niz swap ;)
Jesli chcesz wsadzić V-teca SOHC z 5gen (ale chyba nie o to chodziło) to dobry pomysł, ale tez troche zabawy bo np wiązkę trzeba przerabiać no i mocy mniej niz w serynie montoweanym D16A9 (choc osobiście wolałbym V-teca SOHC)
przemyśl temat
d16z6 jest bardziej przyszlosciowy niz d16a9.
Pati myslałem o D16 ...
Ralf, z Tobą tyo bym sie chętnie ustawił i pogadał, bo widze ze jestes sporo ogarnięty w tym temacie i jezeli sie nie myle w 4gen. ;)
Dzięki wielkie za wszystkie wyplowiedzi, duzo mi pomogły :)
podrawiam... :twisted:
Pati masz w 100% racje ! no i musze przyznac ze jestem uprzedzony do D16A9 (miałem kiedyś i słąbo jezdził).
D16Z6 sam chetnie bym sobie sprawił :)
Hazeone, swap z serii D na B nie jest taki prosty, ale ma jak najbardziej sens!! Najprosciej bedzie jak kupisz specjalny zestaw mocowan silnika odpowiedni dla przejscia z D na B w 4 genie. Taki zestaw mozna dostac za jakies 800pln (tansza opcja to wspawania seryjnych mocowan z jakiegos 4 gen iVT, tylko potrzebujesz dawcy. Jednak wtedy bedziesz mial problem ze zmieszczeniem silnika pod seryjna maska, czego unikniesz kupujac zestaw mocowan. Ustawia on silnik w odpowiedniej pozycji tak ze nie musisz maski zmeiniac). POtrzebne sa Ci jeszcze Silnik z osprzetem, skrzynia, pólosie, komputer, wiazka przy silniku. Troche problemu jest z wodzikami od skryzni biegow no i miejsca jest malo (przy alternatorze). Kumpel zrobil taki swap w swoim CRXie 2 genie z D16A9 na B16A1 i jest bardzo zadowolony. Kosztowalo go to naprawde niewiele, ale robil sam i czesci kupil po taniosci. Mysle ze w 4 tys. to sie zamknal ze wszystkim (wlacznie z zawieszeniem od iVT i hamulcami, co nie jest konieczne). Jak juz zrobisz swapa na B to mozesz pozniej smialo wrzucic mocniejsze B18. Wrzucanie D16Z6 zamiast D16A9 to nieporozumienie dla mnie (chyba ze ktos chce uturbiac silnik). D16A9 to *****isty silnik, musiales miec jakas padake RALF.( Dla przykaldu moge powiedziec, ze DzejDzej swoim lekko grzebanym D16A9 objechal moje EE8, ktore schodzi ponizej 15 na 1/4). Jesli chodzi o mocowania silnika to po czesci sa po prostu w innym miejscu, albo maja inny ksztalt.
P.S.Jesli chodzi o koszty to najlepiej jak bys kupil jakies iVT po dzwonie (bylo kilka przez ostatnie pare miesiecy, tylko ciezko wylapac takie ogloszenia) i przelozyl sobie wszystko. Silnik + skrzynia + komp to jakies 2500-3500 pln w zaleznosci od stanu i sprzedajacego, polosie to ok 500pln, (jesli nie wkladasz zawiechy od iVT to musisz pokombinowac z przegubami bo piasta w ED jest mniejsza niz w EE i przeugub z iVT nie wejdzie w piaste ED), mocowania to ok 800PLN za noname'y i pewnie 1500 za jakies Hasporty :D Do tego musisz doliczyc nowe paski, filty, swiece oleje i troche innych kosztow nieprzewidzianych. Poszukaj w necie, zwlaszca na Hondatech.com, bo to bardzo popularny swap w USA. No i jak chcesz namiar na kogos kto to robil i bycmoze by sie podjaz zrobic to u Ciebie to napisz PW. Pozdr
Arv,
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź :)
Wiesz narazie cały czas o tym myśle żeby to zrobić ale brakuje mi funduszy i szczerze powiem obeznania w tym temacie...ale staram sie robic wszystko, żeby to zmienić ;)
Jak bede miał już pienądze i pewność, że to zrobie to na bank się odezwe !!
pozdrawiam ;)
p.s. bardzo ładny ten twój crx :)
:twisted:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.