Zobacz pełną wersję : Jak rozpoznać olej który był lany wczesniej??
Mam Hondzie od niedawna chce zadbać o nią troszkę i wymienić jej olej lecz autko było sprowadzone i nikt nie wie jaki olej może być w tej chwili( jest kartka na dżwaiach przyz 111 000 był castrol ale też nie am jaki teraz jest na liczniku 153 500) w silniczku wiem że nie można podejść z olejem do góry ale zawsze można zejść na dół. Szczerze chciałbym zalać Motula albo jakiś inny tylko jaki o jakiej gęstości ale nie wiem którego teraz....ma ktoś jakiś pmysł??
Z góry dzięki za każdą nawet najmniejszą sugestję....
Troszke nie ten dział. Lej motula full synth 5w40 i się nie zastanawiaj.
bylem w prawie identycznej sytuacji
wlalem mobil 1 syntetyk 5w40 i jest cacy :D
nic a nic nie ubywa
zmieszaj aktualny z innymi, np z 5, 10, 15
jak sie z ktoryms wymiesza, tzn. ze taki masz wlany ;) (http://szablony.freeware.info.pl/background.html)
zmieszaj aktualny z innymi, np z 5, 10, 15
jak sie z ktoryms wymiesza, tzn. ze taki masz wlany
Że na to nigdy nie wpadłem :D
Lej motula full synth 5w40
Nie wiem czy dobrym rozwiązaniem jest pełny syntetyk - a jak wcześniej był na przykład mineral zalany??
Gdzieś na necie znalazłem kiedyś jak sprawdzić jaki olej był zalany.
zmieszaj aktualny z innymi, np z 5, 10, 15
jak sie z ktoryms wymiesza, tzn. ze taki masz wlany ;)
a to syntetyk z mineralnym się nie zmiesza ? ta metoda to jakaś bzdura
Nie wiem czy dobrym rozwiązaniem jest pełny syntetyk - a jak wcześniej był na przykład mineral zalany??
Minerał do Hondy? Przy przebiegu 150tkm?
a to syntetyk z mineralnym się nie zmiesza ? ta metoda to jakaś bzdura
Mieszają się, zgadzam sie z karpikiem85, totalną bzdure ktos wymyslił
skolopendra
13-01-09, 10:05
Jak rozpoznać olej który był lany wczesniej??
nie rozpoznasz
lej pół syntetyk pewnej marki i po problemie
ja u siebie jak kupiłem to miałem zalany mineralne gówno mobil 15W40 i tego oleju mi paliła jakieś kosmiczne ilości, potem zalałem motul 15W50i troche spalanie się uspokoiło, a teraz od roku śmigam na półsyntetyku Valvoline MaxLife 10W40 i spalanie jest już przezemnie akceptowalne na tyle, że nie opłaci się nic z tym silnikiem robić. Dodam, że silnik na tym rzedszym oleju kręci się jak poj****y, a na mobilu tak jakby go coś hamowało.
A piszę to dlatego, żeby paru osobom uświadomić, że dobry olej nawet zalany po wcześniejszym mineralnym wiele złego silnikowi nie zrobi. Tak, że jak Ci ten silnik oleju nie pali to zalewaj co najmniej półsyntetyk, nie gęściejszy niż 10W40 i napewno nic mu nie będzie, z własnego doświadczenia polecam Valvoline, koszt 4+1 litr gratis to ok 90-100 PLN. Można jeszcze przed wymianą zalać płukanke np. Motul, aby wyczyścić silnik. Ja stosowałem płukanke Liqui Moly Engine Flush
jak masz auto sciagane z niemiec to tam raczej zadnego syfu nie leją tylko pełne syntetyki i to dobrych firm ;-))
zalej najpeirw polsyntetykiem 10w40 na jedna wymiane i obserwuj czy nie bedzie ubywac, kolejna wymiane zrob juz na pelny syntetyk.
w razie czego zapraszam do siebie :)
pozdrawiam.
tencio
Minerał do Hondy? Przy przebiegu 150tkm?
Czasami zdarza się że jak auto pali olej to ludzie leją minerala żeby nie widać było dymu i sprzedają :/
Ja po zakupie wymieniłem na Lotos półsyntetyk 10W40. Po około 2000tys na bagnecie ubyło 3mm od maksymalnego stanu. Kolega mówił że to normalne bo Hondy nie za bardzo lubią olej wlany na maxa.
Czy to prawda nie wiem
bo Hondy nie za bardzo lubią olej wlany na maxa
co za głupota :) samochód jest rzeczą materialną i nie ma uczuć żeby coś odczuwał <hahaha>
Tak sie tylko mówi ;) Kiedyś kurczowo trzymałem sie max na bagnecie i mogłem ciągle dolewać po setce, a wystarczyło zostawić na "większe pół" i jak ręką odjął... nie potrafie wyjaśnić czym to było spowodowane ale z tym nie lubieniem jest coś na rzeczy ;)
a może po prostu pedał częściej był mocniej w podłodze, a i obroty kończyły się na obrotku to wtedy większość hond "lubi" sobie popić olejku więcej, a nie wierzę w to że jak jest więcej oleju w silniku to wtedy więcej pali
nie rozpoznasz
lej pół syntetyk pewnej marki i po problemie
Ja proponuje to samo co skolopendra. Lej dobry pol syntetyk.
Motul 6100 Synergie+ 10W40 (kupisz u Tencia za ok 105zl 5litrów)
Sam na takim jezdze . Przelot 166kkm zero wyciekow i praktycznier znikome ubytki miedzy wymianami co 8kkm.
Nie lej zadnych syfow lotosow itp. To jest dobre do lanosa czy kadetta ktory jezdzi na podtlenku za 1.95zl :D
No właśnie mój Lanos śmiga na sekwencyjnym podtlenku po 1.65 dlatego częstuję go Lotosem :). Wbrew wszelkim opinią że Hondy się nie gazuję a tym bardziej Vtec'a mi Hania chodzi jak w zegarku, żadnego spadku mocy nie odczułem-wręcz przeciwnie jakoś lepiej od dołu ciągnie.
I właśnie co by nie było najważniejsze jest gdy użytkownik pojazdu jest zadowolony ;)
ja u siebie jak kupiłem to miałem zalany mineralne gówno mobil 15W40 i tego oleju mi paliła jakieś kosmiczne ilości, potem zalałem motul 15W50i troche spalanie się uspokoiło, a teraz od roku śmigam na półsyntetyku Valvoline MaxLife 10W40 i spalanie jest już przezemnie akceptowalne na tyle, że nie opłaci się nic z tym silnikiem robić. Dodam, że silnik na tym rzedszym oleju kręci się jak poj****y, a na mobilu tak jakby go coś hamowało.
A piszę to dlatego, żeby paru osobom uświadomić, że dobry olej nawet zalany po wcześniejszym mineralnym wiele złego silnikowi nie zrobi. Tak, że jak Ci ten silnik oleju nie pali to zalewaj co najmniej półsyntetyk, nie gęściejszy niż 10W40 i napewno nic mu nie będzie, z własnego doświadczenia polecam Valvoline, koszt 4+1 litr gratis to ok 90-100 PLN. Można jeszcze przed wymianą zalać płukanke np. Motul, aby wyczyścić silnik. Ja stosowałem płukanke Liqui Moly Engine Flush
Witam Honda Civic sedan 1.8 benzyna 2006 r. , była zalana Castrolem 10W40 ,przebieg 12.500 zrobiłem jeszcze 120 km i zmieniłem na Valvoline MaxLife 10W40 . Same zmiany pozytywne motor kręci jak szalony i bardzo mocno się wyciszył ,wiem ze po wymianie oleju zawsze silniki chodzą ciszej ale mam już przejechane 2123 km i nic się nie zmienia z pozytywnych rzeczy. Pozdrawiam
Przy nastepnej wymianie przejdz na syntetyk 5w40 , po co lac polsyntetyk do tak mlodego auta?!
Przy nastepnej wymianie przejdz na syntetyk 5w40 , po co lac polsyntetyk do tak mlodego auta?! Prawda:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.