Zobacz pełną wersję : B16a2 / b18c4 / h22a ???
Panowie i Panie...
Wiem że ten temat mógł już być ale chodzi mi o konkretne zestawienie i porównanie silników podanych w tytule na SWAPA :) Chodzi dokładnie o swap do jajka V gen. Mile widziane wypowiedzi osób które jeżdżą takimi furkami. Piszcie swoje za i przeciw. Chodzi o wyłonienie najlepszego silnika. Fajnie jak sie pojawią też wzmianki o osiągach takich zeswapowanych V genów :)
Młodyś na forum...
Najpierw poczytaj, potem pytaj:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=23396
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=30632
i więcej pod opcją "szukaj"
Mam nadzieję, że te tematy, jak i inne odnalezione, odpowiedzą na Twoje pytania.
najlepszy silnik to taki, ktory najlepiej odpowiada twoim potrzebom. nie taki jak ktos ci powie, ze jest najlpszy.
najlepszy silnik to taki, ktory najlepiej odpowiada twoim potrzebom. nie taki jak ktos ci powie, ze jest najlpszy.
Moze nie za czesto to sie zdarza, ale przyznaje Ci w 100% racje
Tutaj znajdziesz troche informacji:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=11737
b16 - przy ewentualnym mocnym dłubaniu na przeszkodzie może stanąć pojemność
b18 - optimum, do tego wydech dolot [z kolektorami] i grasz w lidze 18x hp lub wiecej
h22 - fajny silnik, tańszy od ww wymienionych, ale droższy przy włożeniu...
ja bym szedł w b16 lub b18 ale z naciskiem na b18 ;)
h22 - fajny silnik, tańszy od ww wymienionych, ale droższy przy włożeniu...
Podepnę się pod temat. Ile by kosztowało włożenie H22 do EK4? Mówię o samym koszcie przełożenia bo silnik mniej więcej wiem ile wychodzi.
siedem zylionow astrodolarow.
a moze tak wiecej szczegolow? zamierzasz to robic sam, czy moze oddac do jakiejs firmy? bo jak do firmy, to skrocony cennik jednej z nich masz tutaj http://forum.streetshadows.pl/viewtopic.php?t=5791
Ale wiesz .. pan mietek ogarnie taniej ;)
Generalnie cennik w SSG nie jest najgorszy .. ale zawsze znajdziesz taniej ( choć zapewnie nie zawsze lepiej ) ;)
Mi ktoś kiedyś na pw proponował ogarniecie swapa za 1000zł ( B18 )
wyjac i wlozyc silnik to kazdy warsztat policzy z 600. tyle ze tam wiecej roboty jest...
Oczywiście podałem cene z ogarnięciem elektryki :)
Mi za swapa TTG łykło XXXX (wyłacznie ddla zainteresowanych ) .. wiecej niż SSG ale miałęm d15b2 + czyszczenie wszystkiego co sie da rozkręcić , przerabianie wydechu , malowanie elementów i jeszcze pare małych problemów :) pozatym swap ogarnięty w tydzień .. i to "po godzinach" :)
Nietaty nie mamy jeszcze w Pń takiej profi firmy jak SSG :rolleyes:
No właśnie o to mi się rozchodzi, wiem że przy SWAP-ie na H22 jest więcej roboty więc i koszt większy. Biorąc pod uwagę sprzedanie B16, które teraz mam, wychodzi że muszę dołożyć jakieś 1k, to niedużo...
I tak zawsze wyjdzie wiecej niz zakladasz .. policzyłes czesi na wymiane? paski , filtry itd? Pozatym wydech ... ten z b16 starczy do h22? bo nawet nie wiem jaka ma srednice ;P
A nie lepiej B18 wsadzic? .. mysle ze wyszedlbys na + przy sprzedazy b16 i kupnie b18 .. starczylo by na "coś" a i o wieeeele mniej roboty z takim swapem ;) z tym ze 200kucy z h22 kontra 167 z b18 .. ale to ponoc bardziej meski motor ..
ja zdecydowałem się na B18 z trzech powodów.
Jednym jest konieczność przy H22 (podobno) ingerencji w podłużnice (znowu podobno) nie wpływającej na wytrzymałość, drugim gorszy rozkład mas w aucie (dociążenie przodu), a trzecim bardzo niskie zejście miski olejowej (może pociągnąć za sobą obcierki, albo poważniejsze uszkodzenia miski)
Mówię znowu subiektywnie, ale wolę dołożyć parę $$$ i wyjąć z "B" serii 200PS niż ponosić ryzyko jak powyżej. Co prawda z "B" serii nie wyjmie się tyle Nm co z "H", ale mimo wszystko jest chyba bezpieczniej.
Pisząc o "H" serii bazuję na relacjach ustnych i pisemnych innych userów, a nie na własnym doświadczeniu ;)
I tak zawsze wyjdzie wiecej niz zakladasz .. policzyłes czesi na wymiane? paski , filtry itd? Pozatym wydech ... ten z b16 starczy do h22? bo nawet nie wiem jaka ma srednice ;P
A nie lepiej B18 wsadzic? .. mysle ze wyszedlbys na + przy sprzedazy b16 i kupnie b18 .. starczylo by na "coś" a i o wieeeele mniej roboty z takim swapem ;) z tym ze 200kucy z h22 kontra 167 z b18 .. ale to ponoc bardziej meski motor ..
Wydech by się ogarnęło jakiś... Ale swap z b16a2 na b18c4 żeby uzyskać 9 KM :confused: Jak dla mnie to troche mija się z celem, lepiej już włożyć pare zeta w B16 i go troche ogarnąć żeby sie lepiej zbierał. No chyba że B18C6 :rolleyes: ale znajdź taki swap w przyzwoitej cenie...
ja zdecydowałem się na B18 z trzech powodów.
Jednym jest konieczność przy H22 (podobno) ingerencji w podłużnice (znowu podobno) nie wpływającej na wytrzymałość, drugim gorszy rozkład mas w aucie (dociążenie przodu), a trzecim bardzo niskie zejście miski olejowej (może pociągnąć za sobą obcierki, albo poważniejsze uszkodzenia miski)
Mówię znowu subiektywnie, ale wolę dołożyć parę $$$ i wyjąć z "B" serii 200PS niż ponosić ryzyko jak powyżej. Co prawda z "B" serii nie wyjmie się tyle Nm co z "H", ale mimo wszystko jest chyba bezpieczniej.
Pisząc o "H" serii bazuję na relacjach ustnych i pisemnych innych userów, a nie na własnym doświadczeniu ;)
Ja tam tylko słyszałem że trzeba przedni pas jedynie ciąć bo nie mieści się koło pasowe od pompy wspomagania. Ale jeśli rzeczywiście tak nisko miska opada to berdzo niedobrze. Już wtej chwili na moim ustawieniu zawieszenia na -40 (tak kupiłem, podniosę o 10mm) miską ktoś przywalił i jest wgięta dość mocno i raczej nie byłem to ja... a co dopiero jakby wjechał taki motorek... Trzeba byłoby całość podnosić i fele 17" zeby móc jeździć... To i tak plany na przyszłość, na razie b16 mi odpowiada :)
zawsze mozesz tez zrobic b20... w sytuacji kiedy posiadasz juz b16, a silnik ma pozostac wolnossacy - to chyba jest to najrozsadniejsza opcja.
No włąśnie B20 .. !Markos przybliżysz mniejwiecej koszta takiego swapa posiadając juz b16? Sam jestem ciekaw ... i ile można z tego wyciągnac bez dodatkowych bajerów ?
Taz .. niby 6km ale o wiele większe możliwości .. pozatym gdy w B16 dolot da 8km .. w B18 da 12np .. itd. itp. ;)
zmieniasz tylko blok, nie robisz calego swapa
generalnie przy wolnossącym warto iść w pojemność, jeśli nie H seria, to właśnie franek b20/vtec
strzelanie z kosztami to pomyłka, najlepiej udać się do Romiego który już coś takiego zrobił, albo do innej firmy np SSG, poczytać topic nitro20 lub podpytać go i wtedy będziesz miał jakiś pogląd, a mówienie że tu dolot daje tyle a tu tyle o tak wiesz... wróżenie z nieba. milion czynników ma wpływ na wynik z hamowni więc nie warto sie tym zbytnio sugerować, jedynie można się sugerować powtarzalnymi wynikami podobnych modów, a takie były zaskakująco pozytywne przy dolocie i wydechu w b18c4
zmieniasz tylko blok, nie robisz calego swapa
Możesz trochę rozwinąć? W sensie że wszystkie graty jak wał, panewy, tłoki itp pasują a zmienia się tylko skok tłoka? Dobrze rozumuję? Czy też zmieniasz blok razem z gratami B20 w środku a montujesz głowicę i osprzęt z B16?
podmieniasz caly dol. glowica nie pasuje hop siup ale jest do zamontowania. potrzeba troche czesci zamiennych. poszukaj o lsvtec lub crvtec.
a jak to mniejwiecej wygląda z moca/niutami? Na zasadzie jak w minime .. od 120-130paru .. a w B20?
+/- 180-200. zaleznie od setupu.
Seryjne B18C4 ma szpere a jak z H22A? Tam tez jest szpera? Ja mam dylemat taki. Za jakis czas planuje cos zmienic tzn. mam coupe 97 rok D16Y7 i albo do niego wsadze ktorys z tych silnikow albo zamienie auto na typer 7gen ale chyba raczej przed liftowa bo $. Nie wiem co zrobic, bardziej oryginalnie byloby zmodowac obecne coupe ale z drugiej strony wkladuje co najmniej 10tys zl ktorych i tak nie odzyskam przy odsprzedazy a bede sie bujal pewnie z ciaglymi drobnymi naprawami a jak kupie typer seryjne pewnie nie bede sie denerwowal ze cos mi bedzie trzeszczalo skrzypialo czy pukalo i nie strace tyle kasy przy odsprzedazy ewentualnej. Nie wiem co zrobic ale czasu jeszcze troche mam (pol roku) Generalnie duzo jezdze w trasie Wawa-Krakow i przydaje sie moment obrotowy na trasie i dluzsze przelozenie najwyzszego biegu... no i umiarkowana glosnosc w srodku.
Skoro juz kombinujesz nad TypeRem, to odłóż co masz, dozbieraj i zmieniaj furkę, będzie na parę lat do przodu.
B20Vtec , nie ma lepszej opcji przy juz posiadanym VTi , mozna osiagnac calkiem niezle efekty :D co pokazal kolegi CRX
Jakie są osiągi B18C4, H22A w V gen?
Chodzi o zdrowe serie, ewentualnie zrobiony wydech wraz z przekładką.
0-100, 1/4?
czarna mamba
20-05-09, 23:27
MATI b18c4 seria i ssacy skunk , bez strojenia , skrzynia b18c4 , Vgen HB , seria bez kanap fotela opona 205/15 r888
ale moc siakas slaba wyszla 173hp
ale czas git 14,3s TAG dwa lata temu
Dzięki.
A 0-100 B18C4?
Co z H22A, wie ktoś?
czarna mamba
21-05-09, 23:15
0-100 z g-sritecha czy stoperem ;]
ps ponizej 6s ok.. ale takich prawdziwych danych 0-100 nikt nie ma . , cwiara tak, ale tez tylko z tag i raceamerica
Seryjne B18C4 ma szpere a jak z H22A? Tam tez jest szpera? Ja mam dylemat taki. Za jakis czas planuje cos zmienic tzn. mam coupe 97 rok D16Y7 i albo do niego wsadze ktorys z tych silnikow albo zamienie auto na typer 7gen ale chyba raczej przed liftowa bo $. Nie wiem co zrobic, bardziej oryginalnie byloby zmodowac obecne coupe ale z drugiej strony wkladuje co najmniej 10tys zl ktorych i tak nie odzyskam przy odsprzedazy a bede sie bujal pewnie z ciaglymi drobnymi naprawami a jak kupie typer seryjne pewnie nie bede sie denerwowal ze cos mi bedzie trzeszczalo skrzypialo czy pukalo i nie strace tyle kasy przy odsprzedazy ewentualnej. Nie wiem co zrobic ale czasu jeszcze troche mam (pol roku) Generalnie duzo jezdze w trasie Wawa-Krakow i przydaje sie moment obrotowy na trasie i dluzsze przelozenie najwyzszego biegu... no i umiarkowana glosnosc w srodku.
kup type r'a
Zastanawiam sie nad swapem B18C4 albo H22 do 5 gena i teraz pytanie - czy H22 nie jest ustawiony za nisko? Czy nie bede przycieral non stop michą i kolektorem? Kolejna sprawa to czy da rade wyjac np sama skrzynie czy silnik, czy trzeba np do wynoany sprzegla wyjmowac caly motor? Slyszalem ze w 6 genie wlasnie tak jest - nic nie idzie zrobic, nie ma miejsca. Zalezy nie tylko na mocy, ale na tym zeby samochod jakos sie prowadzil.
Seryjny kolektor od h22 zmieści się w V gen i da radę z nim jeździć.
jak ma byc w miare przyjazne w eksploatacji i ew. naprawach to swap na bserie.
tak sie zastanawiam co moze byc spoko na na track daye od czasu do czasu
b16a2 czy b18c4 ?
wiadomo ze na torze cisnie sie na wysokich , ale czasem dołu na ciasnych zakretach brakuje ...
jak wagowo wychodzi konforntacja b16a2 i b18c4 ?
czarna mamba
19-06-09, 13:02
tak sie zastanawiam co moze byc spoko na na track daye od czasu do czasu
b16a2 czy b18c4 ?
wiadomo ze na torze cisnie sie na wysokich , ale czasem dołu na ciasnych zakretach brakuje ...
jak wagowo wychodzi konforntacja b16a2 i b18c4 ?
z tych dwoch koniecznie b18 ,
na pojezdzawkach, lapach , rozecie itp
mocny "doł" obowiazkowy
ps na wysokich to cisniesz na poznaniu tylko ;)
grafix nie możliwe że myślisz o swapie;p;p
jeśli chcesz na pojerzdzawki to wez pod uwage ze w klasie do 1,6 cieżko o szybsze auto od vti w serii, biorąc b18 wpadasz w klase wyzej z itrami i ctrami... Jesli chcesz jeżdzic tylko dla siebie a nie wynikow to bierz b18 bo b16a2 kompletnie z dołu nie jedzie:(
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.