Zobacz pełną wersję : Straszne spalanie w moim D15B2
Witam.
Ziomy ratujcie bo nie wiem co jest grane.W moim cifie 4 gen. D15B2 spalanie jest na poziomie 13-14l na setke a nie piłuję autka normalna jazda.Nie wiem co jest grane filtr jest czysciutki,rozrząd miałem ustawiany jakies 1500tys temu nie wiem o co chodzi,świece mają jakieś 4000-5000tyś więc co jest grane,co to może być poradzcie coś bo juz tak mam od dawna ale myślałem że śię ułoży a tu nic wszelkie porady i rady jak najbardziej wskazane.
Rozumiem że check engine sie nie zapala Odczytaj kody błyskowe 4 gen ma kontrolkę w nogach pasażera pod dywanikiem - szklane okienko .Jeżeli kopci - bo już to przerabiałem - na czarno to wymień cały zaparat zapłonowy lub moduł.
[ Dodano: Nie 08 Sty, 2006 ]
aaa zapomniałem ze jeżeli będzie błąd nr xx wtryskiwacz lub jego obwód to napewno aparat zapłon
jesli sie zapala to pewno sonda...
najlepiej odczytaj co tam na kompie widać (bo raczej check powinien sie zapalić...)
Sprawdź:
- błędy w ECU
- kolor świec
- kolor spalin
Check śię nie zapala zaraz po uruchomieniu gaśnie.Wiem że powinienem poszukać ale jestem tak wkurzony że zapytam jak sprawdzić te błędy bo jeszcze tego nie robiłem.
szukaj -> samodiagnostyka
pod wykladzina po stronie pasarzera jest taka szybeczka z diodka i ona miga i zczytujesz kodziki bledow
mi zaczal spalac 10l/100km paranoja przy silniku 1,4!! w dodatku na zimnym silniku zaczal sie dlawic, dziwnym zbiegiem okolicznosci obie dolegliwosci pojawily sie po wymianie rozzadu, pojechalem z reklamacja to koles mi wcisnal kit ze nie mozliwe ze sie pomylil bo silnik by juz nie chodzi, cos by zgrzytnelo, walnelo i amen, a samochodzik jezdzil, pojechalem do drugiego mechanika, mowie mu co mnie boli, sprawdzil rozzad, patrzy a tu o 2 zabki zle ustawiony LOL, patafian tak spapral robote, ponadto nie umial nawet dokrecic pokrywy silnika i teraz wszedzie mam olej, jutro jade do chama po kase!! zabije go chyba, przed 2 miechy jestem stratny na paliwie prawie 400pln!! aaaaa;/
Może być sonda uszkodzona przez co większe spalanie jest. Gdy komputer nie wykaże błędów związanych z sonda, to można jeszce podejrzewać wtryski, a przynajmniej jeden.
Wg mnie moze to być jednak elektornika.Dziś był taki tam mechanik po czesci i mówi ze walczył z deawo espero które paliło 17-23 jakiemus staremu dziadowi.Jak podłaczył komputer to pokazalo ze mieszanke mial zawyzoną o 300% i komp traktowal to jako normalne zapotrzebowanie na paliwo. Moze u ciebie jest podobnie.
Nawet jak nie ma błędu w komputerze, to może być uszkodzona sonda L. Więc bład w samodiagnostyce lub jego brak nie świadczy o sprawności sondy.
Ziomku wymień termostat jeszcze.
A MAP sensor w sensie nieszczelności/lewe powietrze? U mnie przy odłączonym mapie palił 20-25litrów na setke.
lol, ja mam podwojny gaznik, wiec jesli dobrze kojaze to ani kata nie mam ani sondy, chyba ze sie myle, w sumie to laik jestem;P??
elmer, a przypadkiem nie popsuta :? zmień to proszę...
Studenckie słownictwo wchodzi w nawyk ;) Poprawiłem.
Skoro już dalej rzeźbimy w tym temacie, to mam następujący problem ze swoim D15B2. Mianowicie niedogrzewa mi się silnik. Tzn. nagrzewa się normalnie, szybko w kilka minut, ale mam wrażenie, że mam wskazówkę 1-2 mm poniżej normalniej temperatury. Do tego mam taki objaw, że jadąc przypuśćmy 120 km/h wrzucę trzeci bieg i zamknę przepustnicę (w sensie hamuję silnikiem z dużej prędkości), to temperatura mocno spada, prawie do końca skali (ok. 50 st. C). Aha, no i pali dużo, nawet w pełni "rozgrzany" dymi z rury i czuć w spalinach paliwo.
I teraz każdy powie, że termostat. Tylko, że ja wymieniłem termostat 3 miesiące temu. Fakt, że kupiłem zamiennik (Tocico czy coś takiego), ale czy to może mieć znaczenie. Chłodnica ma 1,5 roku, zalane wszystko jest Petrygo (tym niebieskim).
Czy to termostat?
hmmm ja mam tak, że wskazówka tez wydaje mi sie byc zbyt nisko, trochę ponad 1/3
wymieniam po weekendzie termostat to dam znac czy podskoczy
Ona normalnie (przy poprawnym nagrzaniu) jest właśnie trochę ponad 1/3 skali. A u mnie jest niżej przez większość czasu.
Jaki termostat kupiłeś?
[ Dodano: 18 Styczeń 2006, 22:57 ]
Pytanie pomocnicze do mojego problemu - czy zapowietrzony układ chłodniczy może być przyczyną w/w zachowania?
A podejżewasz mechaników o takie przewinienie? Odpowietrzyć układ chłodzenia w naszych silnikach nie jest zbyt trudno :P Ciężko to byłoby go zapowietrzyć..
U mnie nigdy nie wychodzi ponad pół skali i grzeje nieźle. Wskazówka temp. idzie do góry po jakichś 2-3 minutach czyli ok. 2-3km od odpalenia samochodu.
Miałem wymieniany u blacharza cały pas przedni, więc na pewno chłodnica była demontowana, stąd tez podejrzenie o nieodpowietrzony ukł. chłodzenia. Wymienię termostat, odpowietrzę i zobaczę co się stanie. Tylko, że na tym mrozie -15 st. nieprzyjemnie cokolwiek robić przy samochodzie, nawet niewesoło lepić bałwana.
Czy to może być coś innego niż termostat? Co jeszcze może być winne spadkom temperatury silnika?
No to odpowietrzaj. Powinno pomóc.
Tomek_HC3D
02-03-06, 08:48
To i ja się podczepie, ostatnio nabyłem civic'a 4gen ale miał uszkodzony silnik. Z uwagi na to że miałem w zapasie silniczek z 5gen D15B2 więc włożyłem go podłączyłem itd. Wszystko działa pięknie tylko spalanie....
Jak ten D15B2 był jeszcze w 5gen palił koło 7-8L na 100km i tu moje zdziwienie jak odpaliłem go w ED6 i w trasie wziął mi około 12L ?? zaznaczam że nie ma żadnych błędów ECU. Silnik co prawda leżał 6 miesiący w garażu. Czy możliwe że jest źle ustawiony zapłon i tyle przez to pali ?? Bardzo czuć paliwo w spalinach - dlaczego ??
Jeździ na ssaniu,czyli albo uszkodzony termostat (o ile jest w ogóle, bo może jest wymontowany), albo czujnik temperatury płynu chłodzącego od 5. gen. jest niekompatybilny z ECU 4 i przez to komputer myśli, że silnik jest zimny.
Jest jeszcze opcja uszkodzonej sondy L.
Tomek_HC3D
02-03-06, 11:08
Jest jedna mała różnica chyba przy termostacie bo szczerze mowiąc nie wiem dokładnie gdzie jest ale jeśli to ten z tylnej części silnika to w tym nowym jest czujnik przy samym wężu do chłodnicy do którego nic nie jest podpięte a w starym nie było żadnego czujnika ?? czy to może być przez to ??
Gdzie się dokłądnie znajduje ten czujnik temperatury płynu chłodzącego ??
Sonda L chyba jest dobra bo sprawdzana była u elektryka :)
ja jeżdzę bez termostatu i mam spadek temperatury jak daje mu gazu ale jak jade normalnie to jest na połowie tak jakby był fakt że długo sie nagrzewa
z tego co tu czytałem to mozlliwe że bez termostatu bedzie więcej palił?? bo moje 1.3 pali raz 12 raz 10 a to też chyba za dużo co nie???
tez mam podobne objawy jesli chodzi o spalanie + szarpanie jak sie nagrzeje motor.
W sobote wymieniam termostat i czujnik temp plynu i powiem czy spalanie spadlo
pozdrawiam
robert121085
02-03-06, 21:59
witam! jestem posiadaczem hondy civic 88' od trzech dni zapala mi sie pomaranczowa kontrolka :( czytalem juz wszytskie wiadomosci dotyczace tego i nie mam pojecia o co chodzi :( zajrzalem pod wykladzine i ta kontrolka co tam jest mryga 7 razy :((((
[ Dodano: Czw 02 Mar, 2006 ]
Witam! Jestem posiadaczem civica 88' 1.5 od 3 dni podczas jazdy zapala mi sie ta kontrolka pomaranczowa :( przeczytalem juz chyba wszytskie posty ktore tu sa i za bardzo nie wiem co jest. Zagladalem do tej kontrolki pod dywanikiem i wysyla ona 7 sygnalow :(
robert121085
to nic innego jak blad poziomicy lusterek!!
ustaw jak trzeba i w droge
[ Dodano: Pią 03 Mar, 2006 ]
a tak powaznie to
7 migniec oznacza ze funkcjonuje
Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
wg instrukcji
robert121085
03-03-06, 08:20
czyli ta kontrolka ma migac caly czas?
stąd tez podejrzenie o nieodpowietrzony ukł. chłodzenia
jak mi nie odpowietrzyli układu to wywaliło uszczelkę pod głowicą, a wskaźnik temp zawsze pokazywał prawidłowo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.