Zobacz pełną wersję : Co myślicie o tym zestawie turbo ??
kuba_guzik110
10-01-09, 11:35
Witam chciałbym założyć do swego civica d16z6 turbo lecz zupełnie na tym się nie znam. Dlatego pytam się was o pomoc i rade ponieważ dostałem taką propozycję:
turbo k26 po regeneracji
WG zewn 38mm nowy
bov ssvq nowy
IC ze sprintera 2.9tdi
wtryski precision 400ccm
waz olejowy w oplocie z trojnikiem
kolanka, opaski, laczniki, rurki *******y 2,5cala
flansza pod DP
kolektro z nierdzewki
Co myślicie o tym zestawie ?? Chciałbym uzyskać moc w granicy 200KM na razie bez zakuwania silniczka, lecz w przyszłości chciałbym go zakuć i mieć około 250-270KM. Czy da się z tego zestawu tyle wycisnąć ?? Czy ten zestaw jest już kompletny to założenia go w aucie czy coś jeszcze musze dokupić, nie licząć oczywiście strojenia.
na pewno brakuje pompy paliwa. trzaby to na spokojnie ogladnac bo wg z chin to zadna rewelacja. bov tez niewiadomo czy hks czy chiny.
najpierw to trzeba z tego zestawu wyeliminować k26. Szafir z 3m miał ją w Z6 i full boosta łapała w okolicach 5,5k rpm. Do 1.6 jest po prostu za duża. A jak zamiast tego zakupisz jakieś rozsądne TD04 (14, 15 ) to i problem z WG się rozwiąże, ponieważ tam jest zintegrowany.
kuba_guzik110
10-01-09, 17:38
DP i bov są z ebaya ale chłop zapewnia mnie że jeździł poprzednim samochodem crxiem na takim zestawie 2 lata i było wszystko ok. A co to jest WG bo tak jak mówiłem jestem jeszcze zielony w tym temacie i na razie tylko dużo czytam na te tematy.
W razie czego jaką pompę paliwa polecacie
wg to wastegate
pompa paliwa walbro
kuba_guzik110
10-01-09, 19:09
Pewnie najlepiej pompe paliwa walbro 255 ??
A ma ktoś na sprzedaż w razie czego TD04-15 ??
I jeśli dostałbym taką turbinke TD04-15 np od volvo to jakie części mi są dalej potrzebne ??Na pewno kolektor przystosowany do turbo z flanszą, IC oraz orurowanie, pompe paliwa, bov.
Czytałem na www grabowskiego że trzeba jakies 2 wtryskiwacze wsadzić w kolektor dolotowy czy to prawda ??
A co myślicie o turbo garreta t28 zamiast TD04-15 ?? Szukałem na allegro ale tam nie ma TD04-15 ale za to jest t28. Prosze o wypowiedzenie się w tym temacie
trzeba jakies 2 wtryskiwacze wsadzić w kolektor dolotowy czy to prawda ??
Jeśli jego metodą, to tak. Albo po prostu kupić większe i nie cudować.
co myślicie o turbo garreta t28 zamiast TD04-15 ??
Obejrzyj sobie mapy turbin pod kątem zapotrzebowania i wartości docelowych. Chyba właśnie na stronie Grabowskiego miałeś opis, jak to zrobić i policzyć.
Tak, pompa Walbro LH.
Dolicz jeszcze potrzebne zegary (od 1000 pln w górę) i jakieś tam pierdółki (typu linia olejowa), które zajmą drugie tyle kasy. Plus montaż. I strojenie, co tanie nie jest.
T28 bedzie jak najbardziej git. W kwestii kolektora możesz kupić od d15z1 i dorobić przejściówkę z dwoma flanszami. W takim prostym zestawie wystrzegałbym się zakładania zewnętrznego wg, nie ma to sensu. Seryjny zamontowany na turbinie wystarczy.
kuba_guzik110
11-01-09, 12:41
Jakie zegary są mi potrzebne?? na pewno temp oleju ale co jeszcze ??
Powiem że na początku chciałbym uzyskać moc w granicy 200KM a w przyszłości zakuć go i dojść pod 250, 270 i może 300KM. :) Więc czy ta turbina TD04-15 oraz T28 są rozwojowe do takiej mocy ??
td04-16g starcza do 280, wiec jak checesz uzyskac 300km na mniejszej ;)
kuba_guzik110
11-01-09, 12:56
A t28 ??
Średni koszt 3 zegarów wynosi około 250-300zł ja będę brał chyba indiglo ponieważ są tańsze i mam takie zegary u siebie w civie do tego oczywiście adapter (uchwyt) wskaźników na słupek koszt około 50zł i co jest jeszcze potrzebne z takich pierdółek ??
A t28 ??
Średni koszt 3 zegarów wynosi około 250-300zł ja będę brał chyba indiglo ponieważ są tańsze i mam takie zegary u siebie w civie do tego oczywiście adapter (uchwyt) wskaźników na słupek koszt około 50zł i co jest jeszcze potrzebne z takich pierdółek ??
3 zegary 250-300 zl? nie zartuj ,cuś za tanio... no chyba ze z jacky.pl ;)
O zegarach:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=19258
Komplet 3 zegarów wystarczającej ;) jakości zaczyna się od ok. 1200 pln.
Inne ważne rzeczy (niesamowite, ale znalazłem właśnie na tym forum):
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=31381
kuba_guzik110
11-01-09, 17:35
Widziałem już ten temat havok :) A odnośnie wskaźników nie można kupić takich z allegro za 100zł sztuka ??
oj tam ... chyba wystarcza:
Boost http://allegro.pl/item520830943_wskaznik_boost_auto_gauge_model_sm_p eak.html
Temp oleju: http://allegro.pl/item520349777_wskaznik_temperatury_oleju_autogauge _model_sm_peak.html
EGT: http://allegro.pl/item520695788_wskaznik_egt_autogauge_model_stepper _moto_peak.html
ewentualnie cisnienie oleju: http://allegro.pl/item518365927_wskaznik_cisnienia_oleju_auto_gauge_ model_sm_peak.html
wyjdzie okolo 900 za 4 wskazniki. Ja mam w sumie jakies ebay'owe i tez robia robote - ale sa indiglo i na wiosne zmienie sobie na te co wyzej wkleilem.
Można. Pytanie tylko, czy będą rzetelne. Na różnych forach (nie mogę reklamować ;) ) są wszelkie opinie i sugestie co do marki. Słuchaj się bardziej doświadczonych, którzy już to na sobie testowali.
Jesli chcesz AG to minimum z serii SM na silniczkach krokowych. Są już dosyć dokładne i niewiele odbiegają jakością od np Greddy, w których boost potrafi kłamac nawet o 0,3bara. 2 stówki za jeden wskaźnik nie jest chyba wygórowaną kwotą. Potrzebujesz boost + egt + temp oleju.
Potwierdzam że Gałgany z serii SM sa warte założenia i z tego co widziałem opinie to sa nawet dokładne
kuba_guzik110
12-01-09, 20:44
Tu mówicie o tym że są NAWET dokładne. A co to znaczy że są NAWET dokładne ja chce kupić takie przy których będę miał praktycznie 100% pewność że nie posadze silnika a przy okazji żeby nie były super drogie. Czy są takie które możecie polecić z czystym sumieniem ??
I nie odpowiedzieliście mi na jedno pytanie którą sprężarke wybrać jak na początku chce uzyskac 200KM a za jakiś czas po zakuciu około 280-300KM. TD04-15 czy T28 a może jeszcze jakąś inną??
W takim razie prosze was jeszcze raz o podanie mi nazw części które musze kupić pod Turbo:
Turbo
IC
Orurowanie
Wskaźniki
Kolektor
większe wtryski ile sztuki o jakiej wielkości ??
bov
I co jeszcze ??
100% pewność że nie posadze silnika a przy okazji żeby nie były super drogie
do ery. A jak masz ~1300zl na boost+egt to kup apexi albo defi. Co do turbin to przeczytaj co Ci już napisano :rolleyes:
Tu mówicie o tym że są NAWET dokładne. A co to znaczy że są NAWET dokładne ja chce kupić takie przy których będę miał praktycznie 100% pewność że nie posadze silnika a przy okazji żeby nie były super drogie. Czy są takie które możecie polecić z czystym sumieniem ??
zdecyduj sie.. albo tanio... albo 100% dokladnie.... to w parze nie chodzi
chcesz tanio i 100% dokladnie? nie ma takiej opcji
albo masz tanio i niedokladnie albo "drogo" w porownaniu do tych tanich i masz dokladnie, drogo to pojecie wzgledne - zawsze placisz za jakosc! wiec albo w lewo albo w prawo
kuba_guzik110
12-01-09, 23:04
A czy są jakieś wskaźniki które są pośrednie chodzi mi cena jakość i byście mogli je polecić
Odnośnie turbo ktoś mi mówił że TD04-16 wystarcza do 280KM więc jak może TD04-15 dmuchać do 280KM dlatego jeszcze raz zadałem to pytanie.
W takim razie prosze was jeszcze raz o podanie mi nazw części które musze kupić pod Turbo:
Turbo
IC
Orurowanie
Wskaźniki
Kolektor
większe wtryski ile sztuki o jakiej wielkości ??
bov
I co jeszcze ??
??
Jesli chcesz AG to minimum z serii SM na silniczkach krokowych. Są już dosyć dokładne i niewiele odbiegają jakością od np Greddy, w których boost potrafi kłamac nawet o 0,3bara. 2 stówki za jeden wskaźnik nie jest chyba wygórowaną kwotą. Potrzebujesz boost + egt + temp oleju. .
A czy są jakieś wskaźniki które są pośrednie chodzi mi cena jakość i byście mogli je polecić
czy Ty czytasz co Ci dobrzy ludzie piszą?
i jeszcze raz Cię przyłapię na nieczytaniu to zamknę Ci ten temat bo tematów o turbo w Dserii było już pełno i jak widzę leniwiec jesteś bo nie chce Ci się poszukać
Witam chciałbym założyć do swego civica d16z6 turbo lecz zupełnie na tym się nie znam. Dlatego pytam się was o pomoc i rade ponieważ dostałem taką propozycję:
turbo k26 po regeneracji
WG zewn 38mm nowy
bov ssvq nowy
IC ze sprintera 2.9tdi
wtryski precision 400ccm
waz olejowy w oplocie z trojnikiem
kolanka, opaski, laczniki, rurki *******y 2,5cala
flansza pod DP
kolektro z nierdzewki
Co myślicie o tym zestawie ?? Chciałbym uzyskać moc w granicy 200KM na razie bez zakuwania silniczka, lecz w przyszłości chciałbym go zakuć i mieć około 250-270KM. Czy da się z tego zestawu tyle wycisnąć ?? Czy ten zestaw jest już kompletny to założenia go w aucie czy coś jeszcze musze dokupić, nie licząć oczywiście strojenia.
Do 200 koni obejdziesz sie i bez pompy, co do zegarów ja juz wiecej nie bede dyskutowal na te tematy. Wystarczy poczytac/posluchac troche madrzejszych ludzi niz forumowi krzykacze i tez niekoniecznie z PL. Zwlaszcza, ze tamci beda mieli napewno wieksze doswiadczenie. Do sedna mozesz zakladac egt, ale to nie jest najwazniejszy wskaznik on Cie nie uchroni od ewentualnej awarii jak to spora grupa tutaj uwaza. Co do reszty zalozmy, ze Ci dobrze radza
Wystarczy poczytac/posluchac troche madrzejszych ludzi niz forumowi krzykacze
zalozmy, ze Ci dobrze radza
Maciek skończ tą durną krucjatę, bo na żywo jest fajnym do pogadania gościem, a tutaj jakieś karamby odczyniasz... Wszyscy, którzy mówią coś nie po Twojej myśli to źle życzą? Błagam..
czekaj. a to ty zle nie zyczysz?
przyznaj sie ze masz dziale od kazdego sprzedanego zegara egt w polsce :D
spotkał się ktoś z jakimiś testami sprawdzającymi prawidłowość wskazywania różnych firm zegarów?
przydałby się taki test:)
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=55405&st=0&start=0
kuba_guzik110
14-01-09, 18:59
KLIK (http://www.bmwm.beep.pl/tuning/turbo.htm) znalazlem w miare fajny artykuł o turbo
Jakie podstawowe wskaźniki są mi potrzebne do turbo ?? Bo chyba zdecyduje się na te KLIKl (http://moto.allegro.pl/item523014457_wskaznik_cis_oleju_auto_gauge_sm_pea k_blue_nowosc.html)
Dziś przejrzałem sobie ten temat http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=814&highlight=turbo+kompresorl i co powiecie o takim rozwiązaniu ?? czy przy założeniu kompresora też sa potrzebne wskaźniki ?? i co jest potrzebne jeszcze do kompresora oprucz pasków i kółek no i ewentualnie ic z orurowaniem i jakiej mocy moge się spodziewac na takim kompresorku ??
no bez kitu rozdwojenie jaźni...
kuba_guzik110
15-01-09, 19:44
XXXXXXXXXXXXXXXX w mój temat nie chcesz się wypowiadać sensownie to nie zaglądaj tu. Ja chce dokonać jak najlepszego wyboru nie ponosząć przy tym gigantycznych kosztów i rozważam dla tego każdą możliwość.
edit by ppm702:
Usunięte co niepotrzebne
kuba_guzik110 wolnego kolego. Mam dać Ci ostrzeżenie na ochłodę?
MaTeUsZ_V212
15-01-09, 20:20
kuba_guzik110 wolnego kolego. Mam dać Ci ostrzeżenie na ochłodę?
No wreście coś ciekawego na forum :D kuba_guzik110 to już nie kupujesz eclipse albo tylno napędówke?
kuba_guzik110
15-01-09, 21:10
ppm702 sory ale poniosło mnie sam widzisz czemu chce uzyskać jak najwięcej info a tu takie rzeczy sie dzieją. MaTeUsZ_V212 planów jest w pyte. tego eclipsa jeszcze nie widziałem a co do tylno napędówki też chciałbym mieć taką, ale to wszystko czas pokaże. na razie zbieram kase jak uda mi się sprzedać civica to dobrze, a jak nie to nie będę z tego powodu płakał i po prostu dalej będę pakował w niego kase :)
mam w dalekich planach zakucie mojego D16Y2
1. czy D16Y2 ma taką samą komorę spalania jak D16Z6, kiedyś wyczytałem że D16Y2 to nowszy D16Z6 więc budowa głowicy powinna być ta sama?
2. jakich kutych tłoków użyć? chcę osiągnąć jakieś 230KM (korby będą EAGLE)
wiseco/arias/cp, pierwszy nadwymiar.
mam w dalekich planach zakucie mojego D16Y2
1. czy D16Y2 ma taką samą komorę spalania jak D16Z6, kiedyś wyczytałem że D16Y2 to nowszy D16Z6 więc budowa głowicy powinna być ta sama?
2. jakich kutych tłoków użyć? chcę osiągnąć jakieś 230KM (korby będą EAGLE)
nie jestem pewny ale wydaje mi sie ze y2 tak samo jak y8 ma nieco inną mniejszą komore (wieksze CR) kanały dolotowe mają inny kształt
http://www.honda.slask.pl/forum/files/d16head_184.jpg
hmm..
korby idą Eagle a tłoki chcę wstawić Wiseco 9.0:1 i zastanawia mnie jaki stopień sprężania wyjdzie w D16Y2
w kalkulatorze nie ma D16Y2 a do tego nie bardzo wiem jak ten kalkulator działa, może ktoś bardziej obcykany w temacie sprawdzić jak to wyjdzie, z jaką uszczelką?
dowiedziałem się że komory spalania w Y2 są bardziej jak te w Z6, a y8 ma mniejszą komorę i większy stopień sprężania.
kuba_guzik110
21-01-09, 15:51
a co myślicie o takiej zabawce jak to będzie się sprawdzać w D16Z6 http://www.allegro.pl/item533117960_supercharger_uniwersalny_silniki_do_ 1800_cm.html
przeszukałem forum i nie znalazłem zbyt wiele informacji jaką można dać uszczelkę głowicy w D16Y2 z odprężającymi tłokami, wiem tylko że można dać uszczelkę cometic.
są jakieś inne metalowe uszczelki które mogę założyć do tego silnika? może ktoś dorabia takie uszczelki?
Jeszcze jedno pytanie jakiej firmy i gdzie mogę dostać MAP sensor? w palnach ~220KM i nie wiem ile będzie trzeba dmuchać więc wolę dać większy:)
np od d16z6 - metalowa 3 warstwowa.
jesli doladowanie bedzie powyzej 0,8 bar, to potrzebujesz inny map sensor.
ile da radę dmuchnąć ten zestaw Greddy w D16?
http://images36.fotosik.pl/54/3810c33eb9d4aa27m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3810c33eb9d4aa27.html)
http://images49.fotosik.pl/54/4456ffccda3c6343m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4456ffccda3c6343.html) tutaj mamy znaczek Mitsubishi i numer 89-10410
http://images50.fotosik.pl/54/3d54fe2af6b2d4c9m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3d54fe2af6b2d4c9.html) DUCM 6 3H
http://images43.fotosik.pl/54/416841ca42733e8em.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/416841ca42733e8e.html) TD04H
http://images25.fotosik.pl/318/ad513d15017d682cm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ad513d15017d682c.html) z tego co pamiętam ten WG jest od lexusa (jest twardszy)
dmuchnie wiecej niz seryjny silnik zniesie...
mój nie będzie seryjny:)
czy to czasem nie jest TD04H 15G ?
jeśli tak to w D16 starcza niby do 300KM co mnie bardzo cieszy:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.