PDA

Zobacz pełną wersję : Tarcze hamulcowe



Dominik_bb
08-01-06, 11:52
Witam za niedługo przymierzam sie do wymiany tarcz hamulcowych civic EH2 canada D15b8,D15B7 w tych modelach sa tarcze hamulcowe chyba 240mm :?: ?? czy da sie włozyc jakies wieksze bez wymiany zacisków i reszty wkładał ktos ??

piter86
08-01-06, 11:57
Co najwyżej możesz sobie włożyć wenylowane i nawiercane jak chcesz miec efektowniejsze heble, i szybciej zużywające się klocki hamulcowe.
Ale bez wymiany zacisku możesz włożyć tarcze tyko o takim rozmiarze jak masz teraz.
Większa gorszej jakości jest mniej skuteczna od normalnej ale np. BREMBO.

ARTX
08-01-06, 11:59
240mm sa we wszystkich oprocz: Civic VTI 92-2000r, Civic Coupe Vtec EJ1 94-95r, modele od 98r juz tez miały wieksze tarcze i nie wiem jak z Civic Coupe EJ8 96>

EDIT: źle zrozumialem pytanie ale info zostawiam :wink:

jesli wkladasz wieksze tarcze to albo kupujesz KIT gdzie sa w zestawie jakies "dystanse" albo musisz zmienic zaciski i zwrotnice :)

Rikoo
08-01-06, 12:14
to pyatnie przenosze do odpowiedniego dzialu :!:

Romi
09-02-06, 22:39
niezbedna jest wymiana jażma i zacisku

TygrysHonda
09-02-06, 23:30
Panowie a mozecie podac orientacyjnie , jaka jest roznica w cenie miedzy zwyklymi tarczami a tarczami nacinanymi czy nawiercanymi?? Czy po zalozeniu klockow Ferodo na zwykle tarcze bedzie jakas roznica ? Plyn zalac dot 4 ?

Romi
10-02-06, 18:56
witaj, pracuje w warsztacie i mniej wiecej ceny kształtuja sie tak: np tarcza seria z górnej półki to wydatek ok120zł-150zł tarcza frezowana np ats powerdisc to ok 180zł, zimmerman wiercony to juz ponad 200zł(oczywiscie ceny za szt) rewelacja to zestaw ATS powedisc+ferodo DS tylko trzeba wiedziec ze ten klocek nie hamuje na zimno :) a płyn to polecam do takiego zestawu np dot z seri plus i bedzie cacy! Pozdrawiam

kivik
11-02-06, 00:18
Zapomnij o nawiercanych tarczach w hondzie,
zmniejsza sie zdolnosc akumulacyjna tarczy, a w hondzie raczej tarcze nie sa za duze
oraz duzo latwiej pekaja

elmer
11-02-06, 01:36
Kivik a jakie tarcze gładkie polecasz?
Kupiłem Brembo gładkie - pogieły się po 10000.
Kupiłem gładkie EBC - pogieły się po 3500 km.

Czy może być coś z moim samochodem nie tak, że mi się tak gną te tarcze, czy po prostu trafiłem na gówniany towar?

Wally
11-02-06, 10:26
Podlacze sie do pytania, chcialbym na wiosne swojej kobiecie w EJ9 wymienic heble bo obecne maja spory rant od srodka i na zewnatrz i z tylu w bebnach tez cos szumi. Zasnatawiam sie nad zwyklym zestawiem Delphi - co Wy na to? Chodzi o bezpieczne hamowanie przy bardzo spokojnej jezdzie, istotna jest tez niska cena.

kivik
11-02-06, 14:00
Polecam najcięższe :) .
Problem polega na tym, ze civici maja za male tarcze do ostrej jazdy. Bardzo sie przegrzewaja i stad te wszystkie klopoty.
Moim zdaniem po prostu trzeba dbac o hamulce np trzeba sie nie lenic i przeprowadzic procedure "dotarcia", nie wolno po ostryma hamowaniu na swiatlach trzymac nogi na hamulcu, po ostrej jezdzie nie parkowac od razu fury tylko schlodzic hamulce itd.
To bardzo przedluzy zywotnosc tarczy.
Ja uwazam, ze trzeba kupic przyzwoite, relatywnie tanie gladkie tarcze i najcięższe tarcze, mysle ze Brembo sa dobrym przykladem tutaj. Gladkie bo maja najwieksza zdolnosc akumulacyja i najmniej miejsc gdzie wystepuja dodatkowe naprezenia czyli (otowry badz naciecia). Niestety i tak tarcze trzeba czesto zmieniac wiec lepiej zmieniac nawet co 10000km relatywnie tania tarcze niz co 15000 bardzo drogą. Oczywiscie, ze mozna kupic bardziej wytrzymale tarcze np 2 czesciowe za 5 razy tyle co brembo i zamiast 10k to wytrzyma 15k.
A i tak uwazam, ze najwazniejsze jest stosowanie regul ktore wypisalem na poczatku.

jaqb
12-02-06, 22:23
ktos moze zakladal sobie wieksze tarcze anizeli 240mm?? do 5gen oczywiscie, gdzie kupic mozna caly kpl z adapterami??

trzeba zaciski tez zmieniac?

kivik
13-02-06, 12:17
W PWS.com.pl mamy takie zestawy Powerslota.

Pati
13-02-06, 12:22
Max - tylko czy to pasuje na piaste pod tarcze 240mm czy na piaste pod tarcze 262mm. piasty sie miedzy soba roznia.

elmer
14-02-06, 12:55
Na stronie jest napisane, że średnica OEM 262 mm.

[ Dodano: 14 Luty 2006, 12:57 ]
BTW, co to są za klocki Hawk?
Ktoś jeździł na nich?

Pati
14-02-06, 15:08
mówią że dobre.

kivik
14-02-06, 16:35
Na stronie jest napisane, że średnica OEM 262 mm.

[ Dodano: 14 Luty 2006, 12:57 ]
BTW, co to są za klocki Hawk?
Ktoś jeździł na nich?

Klocki HAWK sa bardzo popularne w sporcie w USA. Hawk ma wiele rodzajow klockow zaczynajac od mocniejszych ulicznych, dla fur co czasem po ulicy i czasem po torze, konczac na typowo wycznowych klockach.
Nie jest to zaden badziew - sa sprawdzone w sporcie i na ulicy wiec dlatego je mamy w ofercie.

[ Dodano: Wto 14 Lut, 2006 ]

Max - tylko czy to pasuje na piaste pod tarcze 240mm czy na piaste pod tarcze 262mm. piasty sie miedzy soba roznia.

Nie umiem ci w tej chwili na to odpowiedziec. :?
Ale maja tez do civicow Si/EX z lat 92-95 a tam chyba sa te mniejsze tarcze.
W kazdym razie moge sie o to dowiedziec zeby info bylo na 100%
BTW, Powerslot to dawne big brake kity AEMa. Powerslot wykupil to od AEMa.

havok
14-02-06, 18:05
Ale maja tez do civicow Si/EX z lat 92-95 a tam chyba sa te mniejsze tarcze.

Akurat w tych modelach z przodu są tarcze 262 mm.

LIO
14-02-06, 18:06
Ale maja tez do civicow Si/EX z lat 92-95 a tam chyba sa te mniejsze tarcze.

Akurat w tych modelach z przodu są tarcze 262 mm.
nie ma zasady
3D i 4D mają 240mm, coupe ma 262mm, chyba ze w tych pierwszych jest ABS wiec tez 262mm

Lcfr
14-02-06, 18:44
nie ma zasady
3D i 4D mają 240mm, coupe ma 262mm, chyba ze w tych pierwszych jest ABS wiec tez 262mm

dla scisłosci...qp 1,5 ma 240mm...
chyba to 1,6 ma 262mm

LIO
14-02-06, 22:19
dla scislosci :D
myslalem ze Si, to 1.6

Pati
15-02-06, 14:23
no i stąd się biorą nieporozumienia :)
Max - jak byś dał radę ustalić jaka jest średnica tarczy na jaką ma wejść duża by było super.

rek1n
27-02-06, 18:21
ustalono już coś odnośnie zestawów Powerslota?

[ Dodano: Pon 27 Lut, 2006 ]
sam juz sobie odpowiedziałem wszędzie podają OEM 10,31"

Adam R.
27-03-06, 07:23
ja bede atakowal taki zestaw na przod:

http://fastbrakes.com/shop/images/Civic11-4.jpg

Here is the Wilwood 11 inch 4 piston kit for the EG chassis Civic. Contains the same 2 piece rotors and calipers as the other Civic kit, but with the proper brake lines for the EG Chassis. Contains 11 inch slotted & drilled rotors, aluminum 4 piston calipers, adapter brackets, hardware, pads and the braided steel brake lines. NOTE:15 inch Wheels are required, NOT ALL 15 inch wheels will clear the calipers. WILL NOT FIT factory 15 inch wheels. Applications 1992-1995 Civic CX, DX, VX, HX, Si (with 9.5" brakes)


aktualnie czekam na odpwiedz jakie felgi pasuja do tego zestawu a jakie nie

MartinS
27-03-06, 07:53
a jeszcze powiedz ile kosztuje ten zestaw adamie???

Adam R.
27-03-06, 09:49
a jeszcze powiedz ile kosztuje ten zestaw adamie???
ok $900

ktos wie co znaczy opcja: cryo treated :?:

MacK
27-03-06, 11:00
cryo treated
poddane obróbce niskotemperaturowej

Chloru
27-03-06, 16:22
a jeszcze powiedz ile kosztuje ten zestaw adamie???
ok $900

ktos wie co znaczy opcja: cryo treated :?:

Poddane obróbce podzerowej - wymrazane.

Adam R.
27-03-06, 16:28
a co konkretnie daje to cryo treated :?:

Pati
27-03-06, 17:34
zwiększa wytrzymałość na pękanie m.innynmi. tak sie traktuje skrzynie biegów (za dużą kasę ;) ).

Chloru
28-03-06, 00:12
a co konkretnie daje to cryo treated :?:

W przypadku hartowania stali minimalizuje zawartosc austenitu szczatkowego w strukturze materialu ;-)

Adam R.
28-03-06, 10:31
czyli ze warto doplacac $150 za ten zabieg :?:

jaqb
28-03-06, 14:36
a co konkretnie daje to cryo treated :?:

W przypadku hartowania stali minimalizuje zawartosc austenitu szczatkowego w strukturze materialu ;-)

chloru pojechales jak inz. mgr. , skad takie wiadomosci, co to austenit i czemu tak bedzie lepiej?

Chloru
28-03-06, 19:33
chloru pojechales jak inz. mgr. , skad takie wiadomosci,

No to dobrze pojechalem ;) A wiadomosci to ze szkoly ten tego wynioslem.


co to austenit i czemu tak bedzie lepiej?

Austenit to jedna z faz ukladu zelazo-wegiel, czyli skladnik fazowy stali. Mowiac w duzym uproszczeniu. Obrobka podzerowa pozwala doprowadzic przemiane martenzytyczna do konca (to ta przemiana ktora zachodzi podczas hartowania stali). Powoduje to wzrost twardosci materialu. To tak w duzym skrocie, niektorzy sie z tego doktoryzuja ;)