PDA

Zobacz pełną wersję : A spodziewałem się ładniejszego widoku...pod pokrywą zaworową



Amorr
09-01-09, 19:47
Czarne jak dupsko murzyna ...... normalnie jak smołą wysmarowane ..... czemu

http://img136.imageshack.us/img136/6514/09010914332tn3.jpg http://img140.imageshack.us/img140/1610/09010914382ew4.jpg

....

muzammil
09-01-09, 20:53
jak w kazdym dieslu:D w ktorym jest dupnieta turbina.

QowaX
09-01-09, 22:14
tani olej :)
jest taki srodek motula do czyszczenia silnika i nawet dziala

Arturvf500
09-01-09, 22:19
Czarne jak dupsko murzyna ...... normalnie jak smołą wysmarowane ..... czemu

....

castrol?

pozdrawiam
Artur

Amorr
09-01-09, 22:22
Valvoline 10w60 czy tani ...

Przeczyszcze motulem


jak w kazdym dieslu w ktorym jest dupnieta turbina.dupnieta czyli ...
Turbina nówka ... z 2000km zrobila

Moj mechanior mowi, ze to przez złe "ustawienie" wtrysków - za duzo paliwa sie lało i mieszało sie z olejem

A czy to nie przez to , ze nie mam chlodnicy oleju i ten co go mam teraz "TROSZKE" dostal w ****eczke ??

Zreszta czy jest różnica dla oleju 120 czy 240 KM ?? Obroty czy moc niszczą olej ... bo nawet nie dokrecam do odcinki bo nie ma takiej potrzeby podczas jazdy po mieście. No dobra czasem dokręcam ale wcześniej (n/a) bardziej dostawała i było cacy pod pokrywą

Fawor
10-01-09, 14:11
A czy to nie przez to , ze nie mam chlodnicy oleju i ten co go mam teraz "TROSZKE" dostal w ****eczke ??
a masz wskaźnik temp oleju, żeby to zweryfikować? Jeśli nie to jest to pytanie bez odpowiedzi, nikt z kart nie wywróży. W innym wątku piszesz o dużym dymieniu. Ubywa oleju z bagnetu?

rafalb33
11-01-09, 11:16
Ściągałes pokrywe przed uturbieniem??Tez był taki zasyfiony?

Amorr
11-01-09, 16:11
pasowanie tlokow mam dosc luzne (chyba 0,08) oleju oczywiscie ubywa (bez turbo tez ubywalo). Wskaznika temp oleju nie mam .. tylko cisnienie. Kupuje teraz razem z chlodnica.

Przed turbo pod pokrywa bylo cacy.

BurnOuT
11-01-09, 23:17
Ile tego oleju ubywa, z turbo oczywiście?

Amorr
12-01-09, 11:31
teraz to nawet nie patrze na km tylko od czasu do czasu dolewam, ale jakiegos wielkiego dramatu nie ma.
Zmienie olej, zaloze chlodnice i wtedy zbadam temat ile na ile

Fawor
12-01-09, 16:54
Jeśli pali olej na świeżo złożonym silniku to coś jest nie tak. Tyle co dotarliśmy identyczne Z6, tzn już jest zrobione pod 2k km i nie zjadło ani kropli. Wiseco pasowane na 7 setek więc praktycznie identyk. To nie jest luźno.

Amorr
12-01-09, 18:03
yyyyyyyy :confused: ...... ale do ilu kreciliscie/krecicie silnik, ze nic nie wypila (qrcze kiedy ja bede mial autko co nie pije oleju ??)

znaczy to ja nie wiem ..... Kleszczo z KAT serwis (a by go korba .....) tak twierdzil, ze na 8setek. Jak rozebralem silnik po jego "zlozeniu" (glowice recznie odkrecilem - serio) to jakos takos luzne mi sie te tloki wydawaly... zreszta bylo to tak:

- dlaczego pila olej .... zamki :wall:
http://img71.imageshack.us/img71/1518/pict0022ld7.jpg

- dlaczego silnik sie grzal i ciezko krecil sie ogolnie ... sie ktos pomylil z numerkami
http://img71.imageshack.us/img71/1777/pict0029uh2.jpg

- czy powinno byc tak ??
http://img168.imageshack.us/img168/8721/pict0015op9.jpg
tak to 0,80 mm


rozebrany silnik byl bo pierscienie sie przegrzaly i trzeba bylo wymienic

----------------------------------

znaczy co znowu mi sie zamki na pierscieniach ulozyly w rzedzie ..... qrcze serio juz nie wiem.

Nie pamietam juz teraz ale chyba podczas docierania mi nie pil oleju. Zrobie jakies plukanie silnika - zakladam chlodnice oleju + nowy olej i zbadam dokladnie ile pije oleju.

Cholercia a da sie jednoznacznie okreslic gdzie spierdziela olej ??

Mierzylem sprezanie i chyba oki >> http://pl.youtube.com/watch?v=9oSVwiaOk4E

To ze spierdziela cisnienie na koncu to twierdzil mechanior, ze chyba jego zaworek od manometru juz puszcza .....

Lcfr
12-01-09, 18:41
zamki nawet przy seryjnym złozeniu lekko sie przekrecić potrafia...
przy takim luzie tym bardziej....

co do valvoline 10w60 to ja w ITR jestem zdziwony jak bardzo długo zostaje on w jasnym kolorze...

Fawor
12-01-09, 19:03
tak to 0,80 mm

:eek: jak dla mnie to ten silnik nadaje się do szlifu i założenia nadwymiarowych tłoków... Przy takim pasowaniu tłoki walące o tuleje powinny wydawać odgłosy niczym kałasznikow.

A sam efekt koloru oleju zaraz po zmianie jest trochę złudny, bo np do civica wchodzi na wymiane 3,5litra, ale w misce zostają okolice 0,4litra starego. Bez zrzucenia michy i jej wyczyszczenia oleum zaraz po zalaniu zmienia kolor ze względu na pomieszanie ze starym.

crxd16
12-01-09, 19:05
myslalem ze tloki sie pasuje dolem a nie gora ;)

Fawor
12-01-09, 19:09
ok, ale 8 dych na górze to i tak jest 'sporawo'

Amorr
12-01-09, 21:47
buuuuuuuuuuuuuuu :confused:

A nie jest tak, ze te tloki na gorze maja troszke mniejsza srednice ?? ... czy sie pocieszam ??

Nie taniej bedzie kupic "nowy" blok Z6 (y7/8 ??) i na nim zrobic.

Skoro na "gorze" mam taki kolorek smolowaty to niezla rzeznia musi byc pod glowica .....

Fawor
12-01-09, 21:56
Nie taniej bedzie kupic "nowy" blok Z6 (y7/8 ??) i na nim zrobic.
taniej... jesli wał jest prosty to daj do pomierzenia same tuleje i zobacz ktory wymiar trzymają. Kup Wiseco na pierwszy lub drugi i spokoj.

Amorr
12-01-09, 22:19
hmmm

Wiseco/Arias podobna cena ... CP tylko jakos drozsze ??

Ariasy teraz co mam .. hmmm ... nom nie tluka sie po cylindrach ..... wiec najbardziej eco opcja to je wykorzystac. Qrcze szkoda mi rozbierac silnik bo uszczelka ok i poza popijaniem oleju (delikatnym) raczej jest ok..... a raczej bylo przed turbo.
Chyba jednak rozbiore silnik i pomierze wszystko.
W 800zl powinienem sie wyrobic z nowym blokiem (uszczelka 250, blok 200, rozebranie-honowanie nowego ~300)

Pati
13-01-09, 11:36
na dole tłok jest szerszy (tzn ma wlasciwą średnicę) i tam też powinien być mierzony i pasowany.
wiseco i arias to ta sama jakość/półka cenowa. cp jest droższe i troche lepsze (choc nie wiem czy warto dopłacać).

Amorr
13-01-09, 13:08
ale sam powiedz czy taki luz na gorze moze byc/jest ok ??

jero11
13-01-09, 13:23
z tego co wyczytałem o Twoim silniku to chyba nie robiłeś żadnej obróbki cylindra i wstawiłeś tłoki nominalnej średnicy? jeśli tak to już pierwszy błąd.
Twój sposób pomiaru luzu tłoka w cylindrze jest bezsensu bo:
1. pomiar robi się na dole tłoka (tłok u góry jest węższy)
2. cylinder zawsze bardziej się wyrabia w dolnej części.
najlepsze rozwiązanie to nad wymiarowe tłoki i do nich spasować cylindry;)

!markos
13-01-09, 16:51
ale sam powiedz czy taki luz na gorze moze byc/jest ok ??to nie jest zaden luz. luzu nie sprawdza sie tu, tylko duzo nizej. i nie tak jak ty to robisz.

kazdy tlok jest wezszy na gorze niz na dole. widac ta roznice golym okiem, ocenilbym ja zupelnie spokojnie na jakies 0.5-1mm zaleznie od konkretnego tloka.

Amorr
13-01-09, 17:01
Wiem, ze sie tu luzu nie sprawdza i nie szczelinomierzem ;) ... to bylo "zmierzone" tak oooo przy okazji zdjecia glowicy.

Cylindry byly honowane ...nawet chyba widac na ostatnim zdjeciu. Calosc byla zawieziona do spec zakladu i twierdzili, ze na 8setek jest spasowanie.

Skoro jednak na gorze sa wezsze to 0,8 na gorze byloby oki wynikiem :) sie ciesze ...

No nim kupilem zestaw Mocala do chlodzenia oleju .... zobaczymy jak sie bedzie sprawdzac