PDA

Zobacz pełną wersję : temperatura silnika - wskazówka mi leży :)



Mr_Harry
09-01-09, 09:00
Panowie jak u Was wygląda sprawa temperatury silnika podczas jazdy, bo ja jadąc nawet 1,5 h w korkach nie jestem w stanie podnieść wskazówki temperatury silnika powyżej 1/3 skali, czasem jest trochę więcej, ale nigdy nie dochodzi do połowy skali. Wygląda to jakby silnik był nie dogrzany non-stop.

Dodatkowo w kabinie nie jest zbyt ciepło, a to silnik benzyna, więc powinien być żar. Sprawdziłem zawór od ogrzewania - ten na linkę - i jest otwarty na max. Sprawdziłem węże od chłodnicy - górny (mały obieg) jest ciepły, ale nie gorący, natomiast dolny zimny maksymalnie, tak jakby termostat nie otwierał się wcale. Z drugiej strony może i jest sprawny, bo nie otwiera się, bo silnik jest nienagrzany. Temperatura chłodnicy - góra jest ciepła, ale nie gorąca, dół zimny raczej. Płyn jest zalany nowy z rok temu.

Napiszcie proszę jakie temperatury pokazuje wam wskazówka na zegarach (połowa skali, 1/3 czy 2/3) i czy dolny wąż od chłodnicy po dłuższej jeździe jest ciepły czy zimny.

Pozdr.

ygor
09-01-09, 09:05
ze wskazowka jak ci lezy to do lekarza ;) jezeli nie masz ogrzewania tez i silnik sie nie dogrzewa to stawiam ze termostat - wiecznie otwarty

agent
09-01-09, 09:24
Ja mam na 1/3 nawet latem ale w dieslu

Mr_Harry
09-01-09, 09:24
Jakby był wiecznie otwarty, to dolny wąż, który jest odcinany przez termostat byłby chyba tak samo ciepły jak inne węże, a jest zimny. Jak wskazówka u Ciebie leży czy stoi :)?

jero11
09-01-09, 09:41
jak termostat będzie ciągle otwarty to dolny wąż będzie i tak zimny, przecież od tego jest chłodnica żeby wystudzić płyn podczas jazdy;)
zmieniaj termostat i nie zastanawiaj się, przyszła zima i wszyscy mają problemy że niedogrzany silnik i ogrzewanie marne i nic dziwnego, w lato przecież mało używa się ogrzewania bo jest ciepło i dlatego też pomimo uszkodzonego termostatu silnik dłużej ale się nagrzewa ale się nagrzeje do odpowiedniej temp.

Mr_Harry
09-01-09, 10:02
W lato też temperatura silnika była niska, ale nie przeszkadzało mi to zbytnio - ogrzewania się nie używa w lato. Może i kwestia termostatu, proszę inne osoby z EU7 w benzynie o jakieś wiadomości na temat ich wskazówek od temperatury silnika.

jero11
09-01-09, 10:12
moja odpowiedź w innym tamacie:
najlepiej jest termostat sprawdzić w ten sposób, że na postoju rozgrzewamy silnik aż załączy się wentylator chłodnicy i wtedy podłączamy wentylator na krótko do aku i jeśli wskaźnik temp. opada w tym czasie gdy wentylator pracuje, to oznacza że termostat nie działa jak należy.

możesz spróbować;)

ygor
09-01-09, 10:18
Harry , mysle ze znaczacy jest brak ogrzewania - jezeli nei grzeje jak powinno tzn ze silnik nie dogrzany

Leeo
09-01-09, 12:02
Moze nie EU7, ale Em2, u mnie po 5min jazdy nagrzewa sie do normalnej temperatury(troszke mniej niz polowa), ale trzymam autko w garazu zbiorowym(nie ogrzewany). W srodku tez sie robi zaraz ciepluchno. Chlopy dobrze prawia, moze byc termostat. A nie pali Ci jakos wiecej od kiedy sie nienagrzewa?

Hrabia Von Lesser
09-01-09, 13:08
jero11 słusznie napisał. Rozgrzej drania na postoju i zobacz kiedy załączy sie wiatraczek chłodnicy. Może być również czujnik temp cieczy chłodzącej w silniku zdupcony.

Np w lanosie czy *******onezie problem niedogrzania to norma, nawet nakładki zakrywające wloty powietrza na grilla sie kupowało by sie te graty rozgrzewały lepiej... ale to przecież Honda! Jak któryś czujnik padł to na kompie wyskoczy...

Mr_Harry
09-01-09, 20:38
Obawiam się, że jednak Hondy tak słabo grzeją - jak wracałem było nieco cieplej i temperatura w środku trochę ruszyła, natomiast nadal temperatura silnika poniżej połowy. W załaczeniu zdjęcia telefonem całej sytuacji z wskaźnikiem temperatury. U was podobnie leży wskazówka?

http://img228.imageshack.us/img228/7504/zdjcie032pm1.th.jpg (http://img228.imageshack.us/my.php?image=zdjcie032pm1.jpg)

_reggie_
09-01-09, 20:49
Witam,
Mr_Harry ja mam EP1, trzymam w garażu podziemnym, w dzień pod pracą i powiem Ci, że nie mam żadnego problemu z grzaniem silnika i kabiny. Wystarczy, że przejadę na mieście 2-3 km i jest gorąco w środku nawet jak postoi 8-10 h na mrozie. Co do wskazówki temp. to po tych 2-3 km jest na środku skali i tak zostaje...
Ale podobnie jak przedmówcy stawiałbym na termostat z tymi objawami, choć mechanikiem nie jestem...

Na wstawionym zdjęciu masz praktycznie idealnie na połowie skali wskaźnik paliwa i tak też u mnie jest ze wskaźnikiem temp. - praktycznie idealnie na środku.

pozdro :cool:

wojtek5300
09-01-09, 21:26
D16v1 EU 8 u mnie tez wskazówka po rozgrzaniu jest w tej pozycji co u ciebie ,ale po przejechaniu 2-3 km i minus 20 stC jest ciepełko w środku . Stawiam na termostat

canard
09-01-09, 23:35
I u mnie w dieslu nagrzewa sie silnik tak jakby chciał a nie mógl ale jak złapie już temperature to trzyma choćby nie wiem co. Inna sprawa że nie zaobserwowałem żeby kiedy kolwiek mi się włączyła wichura albo poprostu trafiam na taki moment kiedy nie pracuje. W środku i umnie nie jest zbyt ciepło zanim się nie ogrzeje ale potem mozna zdechnąć tak gorąco. A i wskaźnik jest u mnie w tej samej pozycji co u Ciebie. Autko EP4 czyli diesel.

Mr_Harry
10-01-09, 12:00
No to skoro temperatura silnika ok, to może coś z nagrzewnicą lub tym badziewnym układem rozdziału ciepła opartym na linkach i pokrętłach. Podejmę próbę płukania układu oraz wymiany termostatu. Koszt nie jest jakiś wielki - termostat około 55 zł jakiś japoński.

Hrabia Von Lesser
10-01-09, 12:15
Mr_Harry: u mojej rodzicielki w modelu identycznym jak mój, tyle ze z 2001 wskazówka zawsze jest w tej pozycji po rozgrzaniu (takze u mnie). Jeżeli masz taką stałą temperature to wszystko ok. Gorzej jak wskazówka lata Ci jak psipsiak na zmianę przy Renecie Beger i Haidi Clum (z dołu do góry... i odwrotnie). Inaczej nie ma się o co martwić...

Z kolei mnie niepokoi powolne rozgrzewanie sie silnika tej H mojej starszej... dopiero po jakichś 10-15 min wskazówka pooowolnie sie podnosi. U mnie błyskawicznie po paru minutach (niezależnie od temp). Przebiegi podobne, tyle że ona ma wlany Shell Helix 10w40 półsyntetyk, a ja Helixa pełnego syntetyka (chyba 5w50... ale nawet nie pamietam)... ma to aż takie znaczenie???

pzdr

Mr_Harry
10-01-09, 14:14
Olej nie ma znaczenia przy nagrzewaniu, nie duża różnica lepkości - bo 10W to do minus 35 stopni napływa do smoka pompy oleju samoczynnie, natomiast 5W jeszcze niższa temperatura, pewnie z minus 40 stopni. Natomiast zastanawia mnie czemu się tak wolno nagrzewają, może właśnie termostat uchylony jest lekko, albo ten typ tak ma, choć w zeszłym roku było w aucie cieplej, ale też zima była słabsza i wyższe temperatury.

KUBI2410
10-01-09, 15:21
ja mam wskazówkę tak jak ty zawsze przed połowa tak na 1/4 ale u mnie jest czujnik temperatury do wymiany podpinałem u znajomego kompa pod honde i co silnik ładnie się grzeje termostat się otwiera wentylatory też się włącza chyba przy 95 czy 96 a wskazówka nigdy nie idzie wyżej jak na zdjęciu u ciebie i muszę czujnik wymienić. Ogrzewanie u mnie chodzi pięknie grzeje aż parzy.
I ja dorzucę szybko pytanko żarówki w migaczach z przodu mamy asymetryczne czy symetryczne

Hrabia Von Lesser
10-01-09, 17:49
żarówki w migaczach z przodu mamy asymetryczne czy symetryczne

sam juz się pogubiłem czy sym czy asym...tyle że nie tradycyjne tylko takie na prostokątnym wtyku (po lifcie na pewno, przed nie wiem)... dostać się do tego dziadostwa trza przez nadkole... taka jest cena za króciutką maskę...;)

Mr_Harry: a czy jakby coś z termostatem było nie tak to na kompie by wyszło? bo był podłączany i żadnych błędów nie było... a że mamuśka ma do roboty 5 km to skutek jest taki,ze auto cały czas niedogrzane jeździ... czyli wg kś gwar "w trudnych warunkach eksploatacyjnych". Ogrzewanie wnętrza bez zarzutu (jak sie silnik rozgrzeje sie rozumie).

wojtek5300
10-01-09, 17:53
ja mam wskazówkę tak jak ty zawsze przed połowa tak na 1/4 ale u mnie jest czujnik temperatury do wymiany podpinałem u znajomego kompa pod honde i co silnik ładnie się grzeje termostat się otwiera wentylatory też się włącza chyba przy 95 czy 96 a wskazówka nigdy nie idzie wyżej jak na zdjęciu u ciebie i muszę czujnik wymienić. Ogrzewanie u mnie chodzi pięknie grzeje aż parzy.
I ja dorzucę szybko pytanko żarówki w migaczach z przodu mamy asymetryczne czy symetryczne

Asymetryczne . ostatnio zmieniałem na niebieskie chrom.

MajkelG
10-01-09, 20:07
U mnie prezentuje sie to w taki sposob:
http://images50.fotosik.pl/47/d1ad211198272b7em.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d1ad211198272b7e)
Trudno mi powiedziec czy wewnatrz mi dobrze dziala ogrzewanie bo mam wiekszosc tapicerek wywalonych, podsufitke itp. wiec cieplo ma gdzie uciekac, ale wydaje mi sie ze powinno dawac lepszym ogniem z nawiewow ;)

Art
10-01-09, 21:38
U mnie w dieslu wskazówka na takim samym poziomie jak u kolegów wyżej.
W serwisie było podejrzenie przez chwile, że coś nie tak z termostatem, ale okazało się wszytko ok.
Jednak wydaje mi się że we wnętrzu to mógłby szybciej nagrzewać.

wojtek5300
11-01-09, 11:10
Panowie prawde nam powie tylko komputer diagnostyczny w ASO lub podobny . Trzeba przyjąc do wiadomości że położenie wskazówki temp cieczy chłodzącej w naszych haniach ma wartość umowna i tak jest wyskalowane przez producenta . Z opnii i zdjęc na forach widać ,że wskazówka przy tem cieczy ok 90 st jest w położeniu 1/2 skali albo troche niżej. Wymiana czujnika temperatury nie zmieni położenia wskazówki i nie ma co inwestowac . Ta wiadomośc mam od mojego znajomego mechanika ,który pracuje w ASO hondy już 10 lat

m-a-r-c-i-n10
11-01-09, 11:30
a co się mogło stać gdy wskaznik temperatury cały czas jest w górze, przy zapalonym i zgaszonym silniku??

wojtek5300
11-01-09, 11:44
To jest chyba awaria czujnika i w tym przypadku to wymiana ma sens

m-a-r-c-i-n10
11-01-09, 11:53
Wiem wiem, jasne ze czujnik wymienie (jeśli to bedzie przyczyną), a wiecie moze jaki to w przyblizeniu będzie koszt??

wojtek5300
11-01-09, 12:10
Kubi2410 sie przymierza do wymiany czujnika i chyba zna cene . Napisz do niego On ma 1.4 motor

KUBI2410
11-01-09, 16:46
koszt czujnika temperatury w przedziale 50-90zł na tej stronce masz dwa do kupienia i jego zdjęcie
http://sklep.intercars.com.pl/

Hrabia Von Lesser
11-01-09, 16:53
m-a-r-c-i-n10 a wiatraczek chłodzi Ci normalnie? Znaczy czy sie załącza na postoju?

m-a-r-c-i-n10
12-01-09, 09:49
Tak, wiatrak chłodzi normalnie na postoju, załącza sie.

Hrabia Von Lesser
12-01-09, 11:41
Tak, wiatrak chłodzi normalnie na postoju, załącza sie.

To czujnik działa w takim razie... (tylko ile jest tam czujników? Pewnie min 2 - jeden przy silniku a drugi przy chłodnicy). Może w takim razie wskazówka się tylko przyblokowała... (tylko czy jest na linke czy el.?)

m-a-r-c-i-n10
12-01-09, 15:59
Szczerz mówiąc to nie wiem czy jest el. czy na linke...

Mr_Harry
12-01-09, 16:00
Są dwa czujniki - włącznik do wentylatora na dwa piny oraz czujnik temperatury do zegarów, chyba na jeden pin i dodatkowo jest chyba czujnik do komputera, ale on jest raczej drogawy. Te pozostałe podróbki chodzą od 20 do 70 złotych.

Skoro ustalone jest, ze wskazania temperatury mam prawidłowe, wskazówka jest stabilna bez względu czy lato czy zima to pewnie termostat jest ok. Pozostaje kwestia słabego ogrzewania - może ten typ tak ma, może zapowietrzony układ? Jest jakiś zaworek do odpowietrzana w tej 1.4?

ygor
12-01-09, 16:20
ogolnie uklad sam sie odpowietrza - po jakims czasie od wymiany plynu trzeba po prostu dolac ale jakby co jest sruba w bloku ktora do tego sluzy.

ja dalej mysle ze to termostat, chyba ze masz nagrzewnice uszkodzona/zapchana/ nie wiem co ale zobaczymy co wykminisz , bo inaczej nie wiem co to mogloby byc ze niby temp ok a grzeje slabo - o mam pomysl - sprawdz mocowanie filtra przeciwpyłkowego - jak ja swój sprawdzałem 9wiem ze starse auto) to potem nie domknalem klapki i tamtedy uciekalo powietrze z nawiewu i bylo zimne ... wlacz ogrzewanie na 2-3 i pomacaj pod nogami pasazera czy gdzies ci powietrze elwe zimne nie ucieka ...

Hrabia Von Lesser
12-01-09, 16:39
chyba ze masz nagrzewnice uszkodzona/zapchana/

U mnie dla przykładu nie ma nawiewu (zero) z obu kratek na panelu środkowym... albo zapchany albo wężyki spadły (sprawdze to kiedyś, ale ile to roboty!!!)




sprawdz mocowanie filtra przeciwpyłkowego - jak ja swój sprawdzałem wiem ze starse auto) to potem nie domknalem klapki i tamtedy uciekalo powietrze z nawiewu i bylo zimne ... wlacz ogrzewanie na 2-3 i pomacaj pod nogami pasazera czy gdzies ci powietrze elwe zimne nie ucieka ...

Kolega YGOR ma łeb na karku !!! Rzeczywiście u mnie w wyniku tego,że brak jest koszyczka na ten dwu częściowy filtr musiałem go okleić uszczelką, żeby więcej syfu zbierał... troszke nawiew osłabł i jest na 2ce tak jak było na 1ce... ale alergia mi wybaczyła