Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie w Hondzie
Mam pytanko do użytkowników Hondy Civic Aerodeck kombi i nie tylko. Jak wam działa ogrzewanie przy tych mrozach? U mnie po przejechaniu 20km w aucie jest jeszcze zimno i mimo rękawic i kurtki zmarzłem. Mam silnik disla- czy tak ma być czy też mam jakiś problem z ogrzewaniem? W porównaniu z poprzednim autkiem (Mitsubishi Galant) to mam syberię. Jak jest u was??? Pomóżcie...:confused:
sprawdz poziom plynu w chlodnicy, pewnie jest zamalo,alebo termostat poszedl sie je***
sprawdz poziom plynu w chlodnicy, pewnie jest zamalo,alebo termostat poszedl sie je***
Płyn jest w porządku- nie ubywa w zbiorniczku na poziomie max. Gdzie ten termostat znajdę???Na której rurce?:rolleyes:
tej co idzie od dolu chlodnicy do korpusy silnika i nagrzewnicy, nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest z tylu po prawej stronie silnika, taki trujnik z kopulka na 2 sruby
tej co idzie od dolu chlodnicy do korpusy silnika i nagrzewnicy, nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest z tylu po prawej stronie silnika, taki trujnik z kopulka na 2 sruby
A jaki masz silnik- bo u mnie jest to disel 2,0iTD i nie mogę tego termostatu zlokalizować.:(
ja ma w bezynie ale polozenie termostatu bedzie takie samo raczej
zobacz tutaj http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=22762&highlight=gdzie+jest+termostat moze tak dojdziesz gdzie jest :)
Dzięki sprawdzę jutro. A po czym poznać że termostat uszkodzony i gdzie kupić nowy???
Przyłącze sie - płyn w chłodnicy jest, termostat raczej ok (auto rozgrzewa sie normalnie i trzyma troche pow. 1/3 skali czyli norma) a mi nadal jest zimno w tym samochodzie :rolleyes: Ogrzewanie coś tam grzeje ale jest to dalekie od standardów wyniesionych z drugiego auta gdzie podkręcone na max daje wrażenie jakbym siedział metr od konkretnego ogniska, -15 można zasuwać w koszulce :D a w hondzie lipa, bez kurtki nie da sie jeździć, chyba że w trasie po 40km bez otwierania drzwi zaczyna sie robić sensownie. O ogrzaniu sie gdy właże spicniały do samochodu nawet nie wspomne.
I tu moje pytanie, czy ogrzewanie w tych autach jest poprostu mało wydajne czy akurat ten silnik (vtec-e) oddaje mało ciepła czy mam coś popsute? Mi zdaje sie to pierwsze znając zbliżoną skuteczność wentylacji w deszczu.
Co prawda ja mam 1,4 ale u mnie ogrzewanie daje elegancko. Po 2-3 min zaczyna lecieć ciepłem powietrze a jak złapie temperaturę to przy ustawieniu pokrętła na max nie idzie wysiedzieć - robi się sauna.
Nadmuch to osobna sprawa - dmucha jak gruźlik bez płuca :D ale ciepło jest bardzo.
U mnie też prz temp. -15 ogrzewanie nie daje rady. Dopiero po przejechaniu 30-40km robi sie cieplej i można zdjąć kurtke.
Ale zauważyłem że nagrzewa mi sie szybka licznika i radio, natomiast z " tunelu" między fotelem kierowcy i fotelem pasazera ciągnie jakiś okropny chłód. Mam zamiar jakoś ocieplić to miejsce.
(PS.Pod spodem tego "tunelu" są wszytkie zaślepki, ale w tym miejscu nie ma osłony nad rura tłumika i nie wiem czy była)
Slawkowski
09-01-09, 10:59
ja zabardzo nie narzekam, ale ostatnio pojezdzilem siostry Pugiem 106 i tam niedosc, ze szybciej zaczyna robic sie cieplo to na dodatek jak ustawie na maxa ogrzewanie to nie da sie wysiedziec - sauna....a w Hondzie mam wlasciwie ciagle na max grzanie i nie sciagam kurtki jak nie jade w dluga trase.
Ale zauważyłem że nagrzewa mi sie szybka licznika i radio, natomiast z " tunelu" między fotelem kierowcy i fotelem pasazera ciągnie jakiś okropny chłód. Mam zamiar jakoś ocieplić to miejsce.
mam identycznie...
DamianPietras
09-01-09, 12:07
Dzięki sprawdzę jutro. A po czym poznać że termostat uszkodzony i gdzie kupić nowy???
kupić najlepiej = o dziwo w ASO hondy ok 100 zł
termostat przepuszcza jak wskażnik temperatury nie osiąga wymaganego pola - gdzieś tak na połowie.
Natomiast jeśli jest całkiem do d....py to gdy zaczyna lecieć w kabinie letnie powietrze to chłodnica robi sie też letnnia - to znak że wogóle nie działa termostat.
Termosta znajduje się pomiędzy silnikiem a chłodnicą . Jest montowany na przewodzie wodnym , wymiana jest bardzo prosta bo sprowadzxa się na odpięciu 3 opasek . tu masz zdjęcie termostatu
http://sklep.intercars.com.pl/pics/215/P6880.jpg
Mam podobnieu siebie, termostat ok.
musze przejechac z 50km w taka pogode jak teraz zeby w srodku cylo cieplo w miare, z tym ze mialem stary filtr kabinowy, wyczyscilem go tylko ale od nowosci byl nie wymieniany i caly czarny byl, kupilem dzis nowy, wymienie i mam nadzieje ze jakas poprawa bedzie.
b.negative
09-01-09, 22:23
U mnie też prz temp. -15 ogrzewanie nie daje rady. Dopiero po przejechaniu 30-40km robi sie cieplej i można zdjąć kurtke.
Ale zauważyłem że nagrzewa mi sie szybka licznika i radio, natomiast z " tunelu" między fotelem kierowcy i fotelem pasazera ciągnie jakiś okropny chłód. Mam zamiar jakoś ocieplić to miejsce.
(PS.Pod spodem tego "tunelu" są wszytkie zaślepki, ale w tym miejscu nie ma osłony nad rura tłumika i nie wiem czy była)
Może trzeba przestawić pstryczka żeby nie ciągnął bezpośrednio z zewnątrz powietrza (niebieska ikonka)? U mnie leci ciepłe, chyba, że ustawię przełącznik w pozycji "do góry".
kupić najlepiej = o dziwo w ASO hondy ok 100 zł
termostat przepuszcza jak wskażnik temperatury nie osiąga wymaganego pola - gdzieś tak na połowie.
Natomiast jeśli jest całkiem do d....py to gdy zaczyna lecieć w kabinie letnie powietrze to chłodnica robi sie też letnnia - to znak że wogóle nie działa termostat.
Termosta znajduje się pomiędzy silnikiem a chłodnicą . Jest montowany na przewodzie wodnym , wymiana jest bardzo prosta bo sprowadzxa się na odpięciu 3 opasek . tu masz zdjęcie termostatu
http://sklep.intercars.com.pl/pics/215/P6880.jpg
Dzięki za zdjęcie, w międzyczasie go zlokalizowałem. U mnie temperatura osiąga (na wskaźniku) połowę wartości, a więc termostat chyba ok. Po za tym dzisiaj miałem dłuższy wyjazd (około 70km w jedną stronę) i przy -5 zagrzało i to dość mocno- było przyjemnie ciepełko, jechałem w koszuli. Ale jak powiedział mi kolega, może to zależy od prędkości- bo dzisiaj jechałem dość szybko- dobra droga. A ostatnio gdy zmarzłem to wracałem nocą, bocznymi drogami, wolno bo ślisko i silnik nie osiągnął temperatury takiej jak dzisiaj (połowę wartości wskaźnika). No chyba, że przycina mi się jakiś zawór, albo sam termostat. Co o tym sądzicie? Ja osobiście jeszcze będę testował to ogrzewanie. Pozdrawiam:)
Może trzeba przestawić pstryczka żeby nie ciągnął bezpośrednio z zewnątrz powietrza (niebieska ikonka)?
Prztyczek jest ustawiny dobrze ( na białym polu) Zastanawia mnie tylku dlaczego mi 'dmucha ciepło" pod licznik i pod radio
A ostatnio gdy zmarzłem to wracałem nocą, bocznymi drogami, wolno bo ślisko i silnik nie osiągnął temperatury takiej jak dzisiaj (połowę wartości wskaźnika).
termostat - silnik ma osiągnąć swoją temperaturę pracy niezależnie od prędkości z jaką auto jedzie, co więcej zauważyłem na nieorginalnym termostacie że potrafił jakiś czas się nie domykać(niedogrzany silnik) a potem nie otwierał się do końca i silnik gotował się, także profilaktycznie lepiej wymienić
http://img339.imageshack.us/img339/2429/termostatmi6.th.jpg (http://img339.imageshack.us/my.php?image=termostatmi6.jpg)
Wrzucam wycinek z manuala - rysunek termostatu i prosty sposób na sprawdzenie czy działa poprawnie.
Tylko mam takie pytanie do tych, którzy demontowali u siebie termostaty: czy trzeba spuszczać płyn z układu chłodzenia?
pozdro
Nie trzeba spuszczać. Troszkę się wyleje przy wymianie, ale później uzupełnisz i jest wszystko gra
Już mnie raz za to zbesztali na tym forum ale napiszę to jeszcze raz.
Miałem ten sam problem, płyn ok termostat ok silnik się nagrzewa a w środku pizga jak ... dopiero po dosłownie 30 km trasy robi się ciepło. W każdym innym aucie 3-5 min pracy silnika i prawie ogień leci - sauna się robi. Patent stosowany przez mojego ojca co zimę. Włożyliśmy kawałek " filcu" lub coś filcopodbnego i zakryliśmy pół chłodnicy z tym że ten materiał jeszcze został podziurawiony :) Efekt ? Ciepełko w środku niesamowite wbrew forumowym prorokom olej się nigdzie nie pokazał a i wentylator się nie załacza. Ostatnio świrowaliśmy jak to zimą na pustym placu i jak z 20 min auto ciągle prawie do odcięcia dostawało to wskaźnik stanął pionowo. 3 kólka w koło placu i wskaźnik wrócił do normy :) Także to załatwia sprawę NA RAZIE nie widzę skutków ubocznych o których wróżyli mi koledzy więc jak dla mnie ok :)
Natomiast mam pytanie co do samego nawiewu ? u Was też chodzi on tak kurew**o głośno na 3 i 4 biegu ? da się coś z tym zrobić ?:mad:
Też mam przysłonięte pół chłodnicy, dzięki temu nie mam takich wahań temperatury wewnątrz jak miałem wcześniej.
hehe, no tak drugi raz nie zbesztam :D
masz walnienty termostat, swiadczy o tym chociazby podskok temp(piszesz ze wskaznik stanal pionowo)moja hania dostaje po dupie i to nie raz i nie tylko przez 20 min i jeszcze nigdy nie zaobserwowalem by wskaznik podskoczyl wyzej niz polowa.
robta co chceta ze swoimi autami, na prawde jest mi to obojetne, ale przegrzanie silnika nie musi sie okazywac tylko wywaleniem uszczelki. moze to wyjsc w dalszym uzytkowaniu. (teraz troche po wroze:D) moze ci sie przypalic pierscien na tloku, moze peknac, efekt bedzie taki ze wam bedzie znikal olej.
ja rozumiem wszystko, ale nie wmawiajcie ludziom bajek, ze jak sie ma zimno w budzie, to najlepszym sposobem bedzie zasloniecie chlodnicy(czym kolwiek)
trzeba szukac przyczyn a nie robic jakies pseudo modyfikacje. przynajmniej takie jest moje zdanie. a wy(tak jak pisalem wczesniej) robcie co chcecie.
Natomiast mam pytanie co do samego nawiewu ? u Was też chodzi on tak kurew**o głośno na 3 i 4 biegu ? da się coś z tym zrobić ?:mad:
chyba nie da sie z tm nic zrobic, taka konstrukcja. to jest tak samo jak z wydechem:) zeby bylo ciszej uklad musi miec wieksza pojemnosc.
płyn ok termostat ok silnik się nagrzewa a w środku pizga jak ...
Ja bym poszukał przyczyny w zaworze puszczajacym płyn do nagrzewnicy (może nie otwiera się) . Mozna go wyjąć i wstawić dorażnie jakaś rurke. Mozliwe że nagrzewnica jest zapchana. Albo po prostu układ jest zapowietrzony.
qba ! ;] ale kurcze blade mówię Ci że jest termostat ok przy pałowaniu spod świateł ok ale jak latasz po pustym placu 20 min i obroty ciągle powyżej 5 tys rpm to nie wierzę że Twoja wskazówka.. znaczy Twojej Hani nie stanie pionowo [; normalnie podczas jazdy w korku podczas pałowania po ulicach to się NIGDY nie zdarzyło !!! a zasłaniam chłodnicę tylko dlatego, że autko wtedy nagrzewa się szybciej ! i jest fajnie w środku a nie jak na łysej górze ! na uczelnie mam tylko 6 km więc muszę mieć ciepło :P
w środku pizga to nie znaczy ze ciągle leci zimne... leci ciepłe ale takie ciepłe mnie nie satysfakcjonuje :) :D
e tam, kłócić się nie ma co, bo jak wiadomo każdy wie swoje. i "moje" "swoje" jest takie, że jeśli przy +30 st. C jeżdzę z odsłoniętą chłodnicą i mam nawiew ustawiony na zimny i silnik żyje, to jeśli przysłonię pół chłodnicy przy -20 st. C jeżdząc w dodatku z ogrzewaniem ustawionym na maxymalnie ciepłe to silnikowi nie zaszkodzi a pomoże co najwyżej.
a wskaźnik temperatury nigdy u mnie nie przekroczył 1/3 zakresu, a więc do połowy nigdy nie dotarł, czyli może to Twój termostat Quba jest nie w porządku i nie do końca się otwiera :p
[QUOTE=BolzZ;570648]e tam, kłócić się nie ma co, bo jak wiadomo każdy wie swoje. i "moje" "swoje" jest takie, że jeśli przy +30 st. C jeżdzę z odsłoniętą chłodnicą i mam nawiew ustawiony na zimny i silnik żyje, to jeśli przysłonię pół chłodnicy przy -20 st. C jeżdząc w dodatku z ogrzewaniem ustawionym na maxymalnie ciepłe to silnikowi nie zaszkodzi a pomoże co najwyżej.
W tym coś jest- w poprzednim aucie mechanik tak mi doradził bym zasłaniał podczas mrozów część chłodnicy jakimś kartonem i było cieplej. Ale podczas odwilży wskaźnik skoczył na czerwone pole bo nie odkryłem chłodnicy na czas- więc trzeba uważać. Problem słabego grzania nie dotyczy tylko naszych "H", bo dzissij koleżanka przejechała 50km w fordzie Mondeo TDi rocznik 2002 i wnętrze jej się nie rozgrzało (-8C na dworze). Mogę stwierdzić, że silniki diesla mają gorsze ogrzewanie w zimie niż benzynowe (Używałem benzyniaków i było ok, przesiadłem się na diesla i mam chłodno). Ja przysłonię chłodnicę, bo wszystko inne sprawdziłem i jest ok, a gdy temperatura jest w pobliżu zera na polu, to autko nagrzewa się szybciutko. Jedynie nie wiem gdzie odpowietrza się układ chłodzenia w dieslu, mam pod maską bardzo ciasno i nie wypatrzyłem odpowietrznika. Jeśli ktoś odpowietrzał diesla to proszę o radę.:o
Pozdrawiam
DamianPietras
14-01-09, 15:23
w dielsach nie trzeba odpowietrzać , układ sam sie odpowietrzy
Mam 20t2r i tez miałem problem z zimnem w kabinie. Wyjąłem filtr kabinowy i jest znacznie cieplej. Tak jak powinno być jak na diesla;)
A Ja pozostawiłem filtr, ale za to przysłoniłem częściowo chłodnicę i teraz auto już po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna grzać- jest dużo lepiej i cieplej. Temperatura silnika nie przekracza połowy skali. Damian dzięki za info. Pozdrawiam i dobrej nocy:D
Po próbach zasłaniania chłodnicy kartonem zainwestowałem w termostat z ASO (108 zł) i pięknie grzeje - chyba nigdy tak ciepło nie było :)
Jak zachowywała Ci sie wskazówka od temp. silnika przed wymianą termostatu? U mnie po 2km na trzecim biegu jest standardowo ok. 1/3 skali i tak zostaje. Ogrzewanie grzeje ale mało wydajnie. Spróbuje wywalić filtr kabinowy.
Co do przesłaniania chłodnicy... kiedyś przegrzałem motor na tasie (nie w hondzie) bo zapomniałem wyciągnąć kartonik, szczęściem silnik z grupy niezjebliwych przeżył to bez uszczerbku. Do civica wrzuciłem raz przed chłodnice nr playboya z edytą górniak bo ujowy był, przez 300km w różnych warunkach nie odczułem znaczącej różnicy, no może szybciej łapał temp. na wskaźniku, w środku bez większych zmian.
Jak zachowywała Ci sie wskazówka od temp. silnika przed wymianą termostatu? To dłuzsza historia, bo to druga wymiana termostatu w przeciągu pól roku.
Otóz wcześniej grzał mi sie silnik przy większych predkościach (zima nie było tego problemu). Po jakimś czasie i poradach na forum, wymieniłem termostat na jakis za ok 50 zł. Latem było ok, ale zauważyłem, że dłużej sie silnik rozgrzewa. Zimą stało sie to męczące , a jak przyszły 20 stopniowe mrozy (przez 25 km silnik się nie rozgrzewał na maxa nawet z kartonem przed chłodnicą) - powiedziałem sobie dość! ;)
No i teraz rozkoszuję się szybko przychodzącym ciepełkiem :)
kombinujecie a wystarczy zrobić to co zrobił smar:D
fakt mam inny model Civic, u mnie wygląda to tak: po przejechaniu 2 km wskazówka pokazuje już rozgrzany silnik, po 4km z ustawionym ogrzewaniem na max i 2 biegiem wentylatora jest już tak gorąco że zmniejszam ciepło na połowę i nawiew na pierwszy bieg.
sprawdzanie termostatu w garnku się nie sprawdza, sprawdzałem tak 3 termostaty i wszystkie działały niby dobrze, ale w silniku z tych 3 tylko jeden działa tak jak powinien:) dodam że jeden z nich był nowy i fabrycznie uszkodzony bo nie trzymał temp.
Co to jest ASO?:eek:
Autoryzowana Stacja Obsługi ;)
aha:confused:
A w takim razie czym się różni wymiana termostatu w ASO od wymiany w jakimkolwiek warsztacie, tudzież samemu?
DamianPietras
17-01-09, 15:58
ceną usługi hehe :p
Ogrzewanie działa rewelacyjnie.
Ale pojawił się inny problem. Przy włączonym na full ogrzewaniu czuję spaliny w środku, jak skręcę na 3/4 to już nie czuć. Nie wiecie co to może być??
DamianPietras
19-01-09, 09:02
wydaje mi się ze w komorze silnika masz jakieś nieszczelnośc i zasysa ci jakies zanieczyszczonne powietrze.
no ale spalin w komorze silnika i tak nie powinno być przecież, jakieś nieszczelności wydechu na tym odcinku byłyby bardziej spektakularne ;)
A może to nie spaliny, tylko jakieś zanieczyszczenia z nagrzewnicy taki zapach wydzielają na ciepło(?)
Witam podłącze się pod temat mam taki problem po rozstaniu z moją eg8 kupiłem dzisiaj EJ9 z d14a4 wracając do domu zauważyłem ze wskazówka temperatury dość opornie idzie do góry kiedy włączę nawiew ciepłego powietrza temperatura spada prawie do zera ale z nawiewu ciepłe powietrze leci czy to też wina termostatu pomocy
szczupak28
19-01-09, 21:45
na 90% termostat,zacioł sie w położeniu otwarty.proponuje kupić orginalny termostat,ja kupiłem zamiennik za 37pln i po 10000 km zacioł się wpołożeniu otwarty,prawie przegrzałem silnik,niema co ryzykować.
... zacioł się wpołożeniu otwarty,prawie przegrzałem silnik,niema co ryzykować.
tak zapytam, czy jeśli termostat zatnie się w położeniu otwarty to nie znaczy, że jest pełny obieg i raczej cieżko wtedy przegrzać autko? w zimie oznacza to jak kolega wyżej napisał, brak lub słabe grzanie w kabinie i wskazówka temp. "stoi" prawie w miejscu:(
szczupak28
19-01-09, 21:58
Witam podłącze się pod temat mam taki problem po rozstaniu z moją eg8 kupiłem dzisiaj EJ9 z d14a4 wracając do domu zauważyłem ze wskazówka temperatury dość opornie idzie do góry kiedy włączę nawiew ciepłego powietrza temperatura spada prawie do zera ale z nawiewu ciepłe powietrze leci czy to też wina termostatu pomocy
__________________
POZDRAWIAM AREK arek-bogumil@o2.pl
termostat można sprawdzić wrzucając go do garnka z wodą,całkowicie zalany i zagrzac wode,powinien sie otwierać zaraz przed gotowaniem
termostat zacioł się w poł zamknięty,wskazówka poszła pod czerwone.jeśli chodzi o kolege to przy obiegu otwartym w zimie go niedogrzeje,ja sprawdził bym termostat.
W mrozach też zasłoniłem połowę chłodnicy i jest cieplutko;) troszkę gazu dacie to też szybciej się zagrzeje.
Witam!
Dla wszystkich, którzy zakrywają chłodnicę gazetą!!!!!!!!! Wymieńcie termostat!!!!!! Za całe 40 pln kupicie dobry japoński termostat. Wymiana - 10 min. Później cieszycie się ciepełkiem w aucie, niezależnie czy jedziecie 50 czy 150 km/h, czy jest 30st. czy minus 30st!!!!! Polecam!!!
Szczupak ja miałem te same objawy - wymień termostat;)
Pozdrawiam
sory to było do q-bassa
Witam,
Odswieżę temat, ponieważ niedawno kupilem Honde, natomiast jest tragednia z ciepełkiem w środku, teraz gdy jest zimno ok 5 stopni, silnik po jakis 2-3 minutach osiaga temperature, wskaznik jest troszeczke mniej niz na polowie, czyli jak w wiekszosci aut, natomiast ciepelka nie ma, jest srednio cieplo, i z tunelu pomiedzy fotelami kierowcy idzie prawie że chłód tak samo przy szybie pasażera. Z tego nawiewu górnego na kokpicie idzie średnie ciepło. Natomiast tak napewno nie powinno byc, w innych autach po 2-3 minutach trzeba bylo zmniejszac ogrzewanie a tu po 10 min nadal lipa a ogrzewanie chodzi na maksa. Nie wiem czy powinienem zmieniac termostat skoro silnik szybko sie nagrzewa, prosze o pomoc w te zimne dni;) pozdrawiam
DamianPietras
13-10-09, 22:21
zacieła się linka od regulacji ciepelka - końcówka znajduje sie w komorze silnika , ktora steruje zaworem zamykającym lub otwierajacym dopływ ciepelka do nagrzewnicy , zresztą korzystaj z SZUKAJKI :p
tomson1192
13-10-09, 22:21
jezeli masz filtr kabionowy to sprawdz filtr, u mnie tez nie grzalo, wystarczylo poprawic filtr kabionowy i daje takim pieklem ze szok
Hmmm, a gdzie znajdę tą koncówkę linki w komorze silnika? moze jakies foto;) i informacja gdzie znajduje sie filtr również by się przydała;) pozdrawiam!
odkrec schowek i metalowa belke i odczep plastikowa zaslepkę, gdzies w tym dziale jest fotoinstrukcja.
DamianPietras
14-10-09, 12:12
linka widoczna jest przy sciance grodziowej w komorze silnika .steruje zaworem który jest zamontowany na przewodach wodnych (plynu chlodniczego) które wchodzą (2 szt :)) do kabiny (nagrzewnica) .- znajdziesz na pewno ;)
Problemem był zle włorzony filtr pyłkowy, był pogiety i totalnie brudny także narazie w ogole go wyjełem, grzeje ciepłem odrazu, w tym tygodniu postaram sie kupic nowy i wsadze, dzieki za porady;)
Skoro już o ciepełku w samochodzie i ogólnie sterownie ciepłem w wozie to mam pytanko:
do czego służy ten przełącznik pomiędzy środkowymi nawiewami? W jedną stronę jest niebieska strzałeczka a w drugą normalna biała.
Na niebieskiej teoretycznie powinien dmuchać cały czas zimnym niezależnie od tego co ustawisz na pokrętle od temperatury.
Niestety kanały nadmuchowe idą tak niefortunnie, że nie ma szans na super zimne powietrze, będzie ono tylko chłodniejsze od tego z pozostałych kratek.
I to działa tylko na te dwie środkowe kratki?
brak.loginu87
18-10-09, 21:06
teraz gdy jest zimno ok 5 stopni, silnik po jakis 2-3 minutach osiaga temperature, wskaznik jest troszeczke mniej niz na polowie, czyli jak w wiekszosci aut
Zauważyłem że u mnie czasami jak jadę do pracy (8km, 10~15 min) wskaźnik od temperatury baaardzo wolno wstaje. Czasem dojeżdżam do pracy i jest tak lekko powyżej "zera" (normalnie jak wsiadam do samochodu to wskazówka jest poniżej zera).
http://img408.imageshack.us/img408/2969/dsc00842u.th.jpg (http://img408.imageshack.us/img408/2969/dsc00842u.jpg)
Dodam że ostatnio również silnik włącza bardziej ssanie (nawet pod 2k obrotów). Wcześnie nie miałem takich niespodzianek i nawiew jakoś szybciej zaczynał grzać (ale to może być subiektywna ocena bo jest chłodniej), było trochę cieplej to silnik szybko dochodził do 1/3 skali.
Byłbym wdzięczny jak by mi ktoś doradził bo to mój pierwszy samochód (będzie pierwsza zima), ewentualnie jakiej marki brać termostat i jaki płyn chłodniczy dolać (wymienić) - teraz jakiś niebieski. Może komuś się wyda banalne te ostatnie pytania ale do porównania mam samochody firmowe: fiata uno który już nie jeździ oraz forda escorta który dostał raz w dupe i raz od przodu, zaliczył trzy rowy i spadnięcie ze "ślimaka", kolega zatarł silnik (płyn chłodniczy uciekł ;) a wskazówka nic złego nie pokazywała), który teraz zalany jest chłodniczym płynem z Carrefoura. A kolega ma sejaczka i doradza mi gazetę na chłodnice (śmiech na sali) - jak teraz spadł pierwszy śnieg to już nie chciał mu odpalić.
Czytając wcześniejsze opinie, może to być wina termostatu poprostu nie działa, warto wymienić - część nie droga. Natomiast do płynu, to chyba nie ma większych różnic, najlepiej zimowy Petrygo. Pozdrawiam
Gdyby nie pomogło komuś innemu to:
1. Usunąć plastiki kierujące powietrze na nogi po to żeby zajżeć od dołu z latarką czy klapka sterująca przepływem powietrza się zamyka do końca. U mnie było do połowy i choć miałem pokrętło ogrzewania na max to i tak powietrze z nagrzewnicy miało słabszą siłę niż zimne od strony wiatraka.
2. Zapowietrzony układ chłodzenia niby odpowietrza się automatycznie ale u mnie nigdy a był zapowietrzony.
Żeby się odpowietrzył to płynu nie więcej niż kreska max (jak ubędzie to dopiero dolać) i obroty na zimnym silniku na 4 tysiące (najlepiej jadąc na 2 biegu 1km) zanim otworzy się termostat powinno pobrać płyn. I tak kilka razy.
3. TERMOSTAT sprawdzić kiedy się robi gorący gruby wąż od dołu chłodnicy tzn. "powrotny". Jeśli za wcześnie np. przy temp. 40 stopni lub wskazówka temp. przed połową to wymienić TERMOSTAT. Koniec problemów z ogrzewaniem.
---------------------------------- KRISS z Kalisza -----------------------------------------------
Dołączę się do tematu. Od jakiegoś czasu (od końca lata) wyczuwam ze środkowy nawiew działa bardzo słabo.
Ostatnio kiedy trzeba już grzać z rana w aucie, jak mam pokrętło temp na max na czerwonym to po jakimś czasie czuć swąd (taki typowy, jakby się coś przypalało). Jak dam na zimne powietrze to tego nie ma.
Jaki może być tego powód ?
może wleciał Ci syf w kanały wentylacyjne np mokre liście albo jakieś nasionka z drzew i teraz to gnije i śmierdzi. Sprawdź przy wentylatorze czy nic takiego sie nie nazbierało.
Sprawdzę. Ale kurcze to jest taki zapach jak np jak się odkurzacz w domu przegrzewał, albo jakieś inne urządzenie i od razu było wiadomo, że trzeba wyłączyć i dać odpocząć danemu urządzeniu.
wykręć i sprawdź dobrze wiatrak może zapchał sie lisciami i ten cały syf blokuje wirnik i się grzeje i śmierdzi właśnie takim palonym plastikiem wiem ze tak często sie robi, dobrze go przedmuchaj i nasmaruj to nic nie kosztuje i na pewno nie zaszkodzi...
tak czytam czytam i już sam nie wiem
to w ile przy temperaturze około 1 st C i normalnej jeździe ma złapać temperaturę max ( czyli 1/3 skali u mnie )
bo ja mam tak w 15 minut teraz mam i bardzo powoli ta wskazówka się podnosi no i ciepełko tez tak słabo leci wręcz w rejonie filtra kabinowego leci zimne powietrze
brak.loginu87
19-10-09, 18:06
tak czytam czytam i już sam nie wiem
to w ile przy temperaturze około 1 st C i normalnej jeździe ma złapać temperaturę max ( czyli 1/3 skali u mnie )
bo ja mam tak w 15 minut teraz mam i bardzo powoli ta wskazówka się podnosi no i ciepełko tez tak słabo leci wręcz w rejonie filtra kabinowego leci zimne powietrze
Spokojnie poczekaj dwa dni. Termostat już mam, założę to powiem jak się ma sytuacja, bo chyba masz dokładnie tak jak ja.
ile Cię kosztował bo ja słyszałem w inter cars 50 zł
brak.loginu87
19-10-09, 20:41
Dałem 70zł - podobno jakościowo ma nie ustępować oryginałowi - Gates th14178g1. Nie ma co czekać z wymianą bo już zauważyłem, że więcej chce paliwa. Pewnie cały czas ładuje na wzbogaconej mieszance bo jeżdżę na krótkich dystansach.
jak wymienisz to powiedz ile ci się nagrzewa po wymianie
brak.loginu87
20-10-09, 12:14
Właśnie wymieniłem i bez większych problemów na postoju hanka osiągnęła 1/3 skali po czym chłodnica zrobiła się ciepła było +5 stopni. Dodam, że stary termostat otwiera mi się (garnek z wodą na kuchence gazowej) w temperaturze hmmm - można do wody wsadzić rękę gdzieś tak na 7 sekund, bo potem jest już gorąco. Jest jedna rzecz która mnie tylko niepokoi. Wszystko robiłem zgodnie z http://www.extern.pl/samochod/termostat/. Nie mogę znaleźć śrubki do odpowietrzania. Cały płyn prawie udało mi się zebrać (zawsze coś tam ucieknie). Dużo wlałem do chłodnicy ale jak była już pełna to resztkę wlałem do wyrównawczego. i w tym rzecz że teraz płynu jest więcej w zbiorniczku wyrównawczym niż było - to znaczy że gdzieś jest powietrze i chyba nie chce samo uciec! Ma ktoś jakiś pomysł?
Edit - w temperaturze 45 stopni mogłem go wyciągnąć z garnka i przedmuchać powietrze (już się zaczął otwierać).
Aha i jednak mam zielony płyn chłodniczy (taki jak w linku który podałem), wie ktoś co to jest?
a ile czasu ci tak łapał tą temperaturę 10 minut 15 czy mniej ?
brak.loginu87
20-10-09, 13:02
Wiesz dziś pojadę do roboty to powiem jak to jest w praktyce, tylko najpierw pasowało by do końca odpowietrzyć wszystko(obstawiam, że szklanka powietrza jest gdzieś w układzie).
U mnie, kiedy rano jest teraz +1-+3st, max temperaturę ma po jakichś, hmm... 15 minutach?
brak.loginu87
20-10-09, 22:37
Widzę, że więcej osób będzie miało do wymiany termostat... Ja mam teraz tak, że po 2 minutach temperatura osiąga "zero" - dół skali. Po kolejnych 2 osiąga 1/3 skali i więcej nie rośnie. Przyznaję że mam w układzie jeszcze trochę powietrza ale chyba nie ma to wielkiego znaczenia bo chłodnica była gorącą.
A i tak przy okazji cofam co powiedziałem o odpowietrzaniu. Przed chwilą wróciłem z pracy, ogrzewanie skręciłem w środku (żeby pochodził duży obieg) i Hanna wypiła płyn chłodniczy do dna!
Ja widzę że moja Hanka zaczęła jeść paliwo jak szalona na tym chłodzie to tez może być tego wina ?
a co o wymiany trudny zabieg ?? masz jakieś rady jak się za to zabrać ??
brak.loginu87
21-10-09, 18:52
Zabieg dość łatwy, z moich uwag:
1. potrzebny jest klucz "10" najlepiej grzechotka z przedłużeniem, tylko by nie był od braci z chin bo właśnie taki miałem i ukręciłem przedłużkę na jednej z śrub. Klucz oczkowy może pomóc w poluzowaniu śrub ale raczej ciężko będzie nim odkręcać, w dodatki musi mieć cienkie ścianki (nasadka też) bo inaczej przeszkadza silnik.
2. przyda się miednica (taka do moczenia nóg) i lepiej ją ustawić bardziej pod samochodem (głębiej) bo jak odkręcisz motylka z chłodnicy to zacznie cieknąć powoli płyn, ale jak odkręcisz wtedy korek na chłodnicy to dostaje takiego poweru płyn, że mi trochę uciekło poza miedniczkę.
3.jak płyn ucieknie to potem ciężko ściąga się gumowy przewód z króćca przy silniku. Żeby zszedł szybciej to ja radzę najpierw go bardziej tak jakby wpychać, bo jak tylko będziesz ciągnąć to raczej Ci nie zejdzie.
Chyba tyle. Jak zmienisz termostat to daj znać w jakiej temperaturze otwiera się twój stary zawór.
To teraz ja mam pytanie. Jak powinien działać korek na chłodnicy, bo tylko korkiem nie jest, ale przez niego Hania pobiera sobie płyn, ewentualnie jak niby ma działać odpowietrzanie w naszych H?
Ja mam teraz tak, że po 2 minutach temperatura osiąga "zero" - dół skali. Po kolejnych 2 osiąga 1/3 skali i więcej nie rośnie.
Rano, po postoju co najmniej 4 godziny na zimnie bez odpalania?
O ile wiem, to nawet przy resecie komputera czeka się dłuuugo od całkiem zimnego silnika do nagrzania, na pewno nie 4 minuty.
brak.loginu87
21-10-09, 21:09
U mnie, kiedy rano jest teraz +1-+3st, max temperaturę ma po jakichś, hmm... 15 minutach?
Tak czy inaczej nagrzewa się na pewno co najmniej 2 razy szybciej jak napisałeś.
Hm, dziwna sprawa :)
Czy mógłby ktoś się udzielić w temacie, bo jestem ciekaw, jak jest u innych?
Aż byłem sprawdzić - na wolnych obrotach. Od całkowicie wyziębionego silnika do zatrzymania się wskazówki w docelowej pozycji minęło 10-15 minut. Od samego początku czuć jak stopniowo nagrzewa się górny wąż, a chłodnica i dolny jest zimna. Potem wskazówka się zatrzymuje w docelowej pozycji, potem w pewnyn momencie zaczynam czuć jak powoli nagrzewa się chłodnica, jak jest już bardzo ciepła czuję jak stopniowo nagrzewa się dolny wąż... Tak to powinno działać?
brak.loginu87
21-10-09, 21:47
Hm, dziwna sprawa :)
Czy mógłby ktoś się udzielić w temacie, bo jestem ciekaw, jak jest u innych?
Aż byłem sprawdzić - na wolnych obrotach. Od całkowicie wyziębionego silnika do zatrzymania się wskazówki w docelowej pozycji minęło 10-15 minut.
Tak szybko się silnik mi nagrzewał jak jechałem do pracy a nie na wolnych obrotach pod blokiem (chociaż pod blokiem to nie sprawdzałem).
Tak szybko się silnik mi nagrzewał jak jechałem do pracy a nie na wolnych obrotach pod blokiem (chociaż pod blokiem to nie sprawdzałem).
Mnie się wydaję ze silnik szybciej sie nagrzeje jeżeli samochód stoi, ponieważ gdy jedzie odrazu bierze zimne powietrze i łatwiej się chłodzi.. dla popracia tej tezy - gdy samochod stoi zapalony na postoju to co jakis czas bedzie włacząć sie wentylator od chłodnicy, natomiast gdy jedziemy nawet w ciepłe dni się nie właczy.
Natomiast co do odpalenia samochodu po nocce to u mnie z zegarkiem w ręku sprawdziłem i dokładnie po około 6-7 min jazdy (miasto) jest tak troche mniej niż na połowie i tak już zostaje nie idzie w duł ani do góry.
Pozdrawiam
brak.loginu87
21-10-09, 22:10
Mnie się wydaję ze silnik szybciej sie nagrzeje jeżeli samochód stoi, ponieważ gdy jedzie odrazu bierze zimne powietrze i łatwiej się chłodzi.. dla popracia tej tezy - gdy samochod stoi zapalony na postoju to co jakis czas bedzie włacząć sie wentylator od chłodnicy, natomiast gdy jedziemy nawet w ciepłe dni się nie właczy.
Według mnie tak by się działo jak zawór otwiera się trochę wcześniej niż powinien, bo dopóki temperatura nie dojdzie do 1/3 to chłodnica jest zimna i nie ma to znaczenia czy samochód jedzie czy stoi.
Popieram kolegę Marka, u mnie też nagrzewa się bardzo szybko. Mam 2,5 km do pracy i pod koniec trasy silnik jest już rozgrzany (około 5-8 min. jazdy). Na postoju dłużej się nagrzewa z prostego względu, silnik nie jest obciążony. Podczas jazdy silnik "ciężej" pracuje i szybciej łapie temperaturę. Chłodnica zaczyna brać udział obiegu dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temp. przez czynnik chłodzący dlatego ADCOOL trochę źle kombinujesz.
Żeby nie było mam nowy termostat i żadnych problemów z ogrzewaniem/chłodzeniem.
Sprawdziłem jadąc do pracy - nagrzewa się szybciej, ok. 6 minut i wskazówka jest w takiej pozycji - ok.1/3 - że nie idzie wyżej. Silnik ma wtedy troszkę powyżej tych swoich 800obr, jeszcze chwila i ma 800. Więc chyba wszystko jest u mnie z termostatem w porządku. Na postoju nagrzewa się wyraźnie wolniej.
brak.loginu87
25-10-09, 22:18
I właśnie mniej więcej tak to u mnie wygląda, chociaż 800 jest osiągane jak w skazówka od temp. pokazuje "zero".
I właśnie mniej więcej tak to u mnie wygląda, chociaż 800 jest osiągane jak w skazówka od temp. pokazuje "zero".
Chcesz powiedzieć, że jak masz zimny silnik to na wolnych masz 800obr i to teraz jak już jest zimno? Jeśli tak to coś ci nie gra...
brak.loginu87
26-10-09, 10:15
Nie , nie źle mnie zrozumiałeś. Bo jak załączasz silnik to wskazówka jest poniżej najniższej kreski (na 6 stronie masz fotkę), wtedy obroty podchodzą mi nawet pod 2000. W mojej wypowiedzi miałem namyśli, że jak jedziesz to temperatura powoli się podnosi i jak wskazówka osiągnie najniższą kreskę lub wejdzie na kreskę która potem zamienia się w łuk to silnik ma obroty poniżej 1000.
2k RPM to za wysoko, u mnie jest 1,5-1,6k RPM i więcej u nikogo nie widziałem :/ Ale u mnie też ma 1kRPM albo trochę poniżej jak wskazówka zaczyna wchodzić na łuk, tak mi się wydaje. Jak dojdzie do 1/3, silnik ma trochę więcej niż 800RPM, potem jeszcze chwila i ma 800 na wolnych.
SPUTNIK1957
26-10-09, 22:56
U mnie to jeżeli zimny to nawet na 1,5 nie wchodzi a jezeli się nagrzeje jest 0,75 k RPM A jeżeli ktoś chcę nagrzać silnik w miarę szybko na postoju np podczas skrobania szyb to niech właczy ogrzewanie tylnej szyby i swiatła ;)
Witam
Ja także mam problemy z ogrzewaniem, po przeczytaniu postów wymieniłem termostat, płyn chłodniczy, odpowietrzono układ chłodzenia, niestety niczego to nie poprawiło. Aktualnie z nawiewów na 4 biegu obrotów lekko dmucha powietrze a co ciekawe ze strony kierowcy delikatnie ciepłe a od strony pasażera zimne!I to bez znaczenia czy przejadę 10 czy 100 kilometrów ciągle to samo:((( Ciepłe, ale nie gorące można wyczuć gdzieś pod kolumną kierownicy, czy przy pedałach. Ogólnie porażka. Co może być tego przyczyną? Poradźcie coś bo mam już dosyć marznięcia!
pytanie, czy ogrzewanie w tych autach jest poprostu mało wydajne czy akurat ten silnik (vtec-e) oddaje mało ciepła czy mam coś popsute?
raczej coś popsute, termostat nie otworzy się dopóki silnik się nie nagrzeje więc ogrzewanie powinno działać. Może macie samochody niedawno kupione i nie mają tunelów nawiewu zamontowanych? albo są zasyfiałe i przypchane pończochą ? :P
Natomiast kiedy nagrzewa wam się radio a nic dalej nie grzeje to może macie zepsute linki i przełączniki nawiewu? i po przełączeniu de facto fizycznie tunele się nie otwierają jak powinny ? :)
Panowie miałem to samo. Wywaliłem termostat za 40zł. Kupiłem w ASO oryginał 98 zł.odpowietrzyłem i jest OK.
Po wymianie termostatu dolewamy płynu na maksa i rozgrzewamy silnik ze zdjętym korkiem chłodnicy.
Jak zejdzie całe powietrze dolewamy płynu i zakręcamy korek.
Będzie grzało jak należy.
A jeżeli ktoś chcę nagrzać silnik w miarę szybko na postoju np podczas skrobania szyb to niech właczy ogrzewanie tylnej szyby i swiatła
Najszybciej to jak manual podaje: 3k obrotów przytrzymać na postoju :) Ale paliwa troszkę szkoda ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.