Zobacz pełną wersję : eko Vtec
witam moze sie powtorze z tematem ale chcialbym zapytac czy jak jest werska Eko Vtec czy da rade usunac jakos to cholerne Eko??:D:D
Najlepiej zdjąć pokrywę zaworów - przecinak do ręki i jazda:P
Pewnie tak razem z silnikiem. A tak powaznie to moze i by sie dało ale była by to okrutna rzeźba.Pytanie tylko po co?
Artur, z D15Z6 nie zrobisz prawdziwego VTECa... Jak chcesz lepszych osiągów załóż skrzynie od 1.4 xD
michalm320
07-01-09, 19:29
Wystarczy zrobić mini-me np. Y8 do tego skrzynia od D13B2, D15B2, D16Z6 itp. lekki zamach i będzie rakieta....ja póki co mam skrzynie od D15B2 i zamach Fidanzy i jest b. duża różnica.
Nie trzeba zmieniać głowicy, bo jest taka sama jak w d16y8 (P2J), wałek, klawiatura,ecu i jest 1.5 full Vtec ;) A krótka skrzynie i lekki zamach najpierw, a potem sobie zadasz pytanie czy warto robić resztę.
michalm320
07-01-09, 23:48
Nie trzeba zmieniać głowicy, bo jest taka sama jak w d16y8 (P2J), wałek, klawiatura,ecu i jest 1.5 full Vtec A krótka skrzynie i lekki zamach najpierw, a potem sobie zadasz pytanie czy warto robić resztę.
Myślę że jak kogoś nie stać na swapa to warto zrobić to co napisałeś....bo w sumie nie wiele to kosztuje a przybędzie trochę koniów :)
a jest ktos kto takie modyfikacje sobie zafundowal w ek3????
poszukaj na forum na pewno coś będzie
widze ze masz d15z6, to jest Vtec a nie Vtec-e czyli normalny a ze ci sie swieci eko to sie nie przejmuj albo wyciag diode :)
odsyłam do specyfikacji silnikow >> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10527
widze ze masz d15z6, to jest Vtec a nie Vtec-e czyli normalny a ze ci sie swieci eko to sie nie przejmuj albo wyciag diode :)
odsyłam do specyfikacji silnikow >> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10527
hehehe... no .. niech ci bedzie nie VTEC-E...:D
tylko czemu dziala tak samo jak VTEC-E?
moge ci pokazac wiele linkow gdzie d15z6 jest jako VTEC-E, a np d15z8 to VTEC 2, co tak na prawde nic nie zmienia:D
p.s. odsylam cie do manuala:D
http://hondatech.info/downloads/Auto/Manuals/Civic/
p.s.2 czy wy wszyscy macie jakies kompleksy z tymi VTEC-E:p
Właśnie miałem zapytać jakie są różnicę (jeśli takie są) między D15z8 a D15z6 oprócz budy, ale post Kuby wszystko wyjaśnił :D
sa, roznice sa. Nie przypomne sobie wszytskich, ale na pewno w sterowaniu.
np. econo wylacza sie w roznych momentach, z6 - 3,3tysob/min, a z8 juz przy 3tys obr/min
jest jeszcze cos ale nie pamietam w tej chwili. jak mi si eprzypomni to dopisze:)
michalm320
08-01-09, 22:39
Fakt jest taki że wg specyfikacji D15Z6 nie jest Vtec'iem ekonomicznym
Wydaję mi się że D15Z6 jest tak jak D15Z8 nastawiony na ekonomię i zasada działania obu jest taka sama, albo bardzo podobna, może z minimalnymi różnicami tak jak napisał Kuba.
D15Z6 to nie jest żaden VTEC-E. D15Z1 i D15Z3 to VTEC-E a D15Z6 jest ich następcą i dlatego tak się przyjęło.
michalm320
09-01-09, 14:02
W D15Z6 jedynie co jest z eko to tylko to że ma odłączaną krzywkę.....na wolnych obr. chodzi na 12V (sprawdziłem). Ale za to na 16V ma normalne krzywki jak większość Hond....nie prawie okrągłe jak w Vtec-E
W D15Z6 jedynie co jest z eko to tylko to że ma odłączaną krzywkę.....na wolnych obr. chodzi na 12V (sprawdziłem). Ale za to na 16V ma normalne krzywki jak większość Hond....nie prawie okrągłe jak w Vtec-E
ale vtec-e tez ma normalne krzywki(roznica w mocy w stosunku d15z3 do z6 to glownie mniejsze zawory)
nie rozumiem wogole o co ten spor, o nazwe? kazdy z tych systemow to VTEC dziala na tej samej zasadzie.
tak czy inaczej d15z6 nazwany VTEC jest w budowie praktycznie identyczny jak d15z8 ktory to nazywa sie VTEC-E(ktory notabene tez jest VTECiem i mocy ma tyle samo)
o czym to swidaczy?... przeciez to tylko "kłit marketindody" bo dziadkowi w niemczech latwiej sie sprzeda 5d z VTEC-e niz 5d z VTEC:D
michalm320
09-01-09, 15:18
tak czy siak nasze silniki nie wiele mają wspólnego z prawdziwym Vtec'iem jaki jest np. w b serii :(
Zależnie od tego kto jakie ma priorytety, vtec e na 0.4 bar jeździ co najmniej tak jak b18 :) I robi psyk i daje frajde :)
Nie trzeba zmieniać głowicy, bo jest taka sama jak w d16y8 (P2J), wałek, klawiatura,ecu i jest 1.5 full Vtec ;) A krótka skrzynie i lekki zamach najpierw, a potem sobie zadasz pytanie czy warto robić resztę.
Redrekin, a konkretnie jaki wałek wrzucić? Ten z D16Y8 czy już szukać aftermarketowego? Klawiatura i ECU rozumiem z D16Y8 również.
Jaki wałek dasz takie będą efekty ;) I tak będziesz musiał do tego wałka dać odpowiednie ECU, albo najlepiej ECU np P28 i wystroić.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.