Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problemy ze skrzynia



ZwierzG
06-01-09, 23:04
Dziś zrobiłem kilka kilometrów hondą koleżanki 1.4 90KM, mam dziwne odczucia odnośnie pracy skrzyni biegów, każdy bieg wchodzi bez zgrzytu, ale żeby wrzucić jaki kolwiek trzeba kombinować, wchodzą z dużym oporem, z wyżucaniem na luz też jest cięzko, szczególnie z 5biegu i z wstecznego, zauwarzyłem też że przy ustawieniu lewarka w pozycji luz nie stoi on pionowo, jest pochylony na prawą stronę, odnosi sie wrażenie jakby cała skrzynia biegów była pochylona na prawą stronę. Nie wiem co jej poradzić na to, czy to jakaś poduszka padła, czy synchronizatory, a moze wystarczy jakaś regulacja? poradźcie coś

qba1983
06-01-09, 23:26
bardziej stawiam na patyki laczace lewarek zmiany biegow ze skrzynia, pewnie sie wygobila jakas gumka, lub tulejka przy skrzyni biegow. pojechac do mechanika, i nie ch zajzy pod autko, jesli sie nie myle drogo nie bedzie.

ZwierzG
06-01-09, 23:31
Pojade na kanał i popatrze od spodu moze coś da się zauwarzyć, jakieś uszkodzenia

mickee
07-01-09, 07:19
W jaki sposób reguluje się wodzik wybierający biegi ? Można to zrobić samemu w garażu ?

Marecki
08-01-09, 00:33
A może to synchronizatory, albo jakaś niedociągnięta linka od sprzęgła?

mickee
08-01-09, 07:02
albo jakaś niedociągnięta linka od sprzęgła?


A ja cały czas myślałem że nasze Hanie mają sprzęgło hydrauliczne...

drex87
08-01-09, 08:40
bo maja hydrauliczne nie ma zadnej linki

skobel
08-01-09, 15:19
Cytat:
Napisał Marecki Zobacz post
albo jakaś niedociągnięta linka od sprzęgła?
A ja cały czas myślałem że nasze Hanie mają sprzęgło hydrauliczne...
Oj rozpędził się chłopak;)

mickee
08-01-09, 15:50
Ah te stare nawyki :D

Marecki
08-01-09, 16:58
Oj rozpędził się chłopak;)

Ano rozpędziłem się, sorki. A to dlatego, że jeszcze nie miałem okazji(na szczęście) nic przy sprzęgle robic. Wybaczcie:o

mickee
08-01-09, 21:08
Spoko. Tylko żeby mi to było ostatni raz ;)
A wracając do techniki to podbijam swoje pytanie: w jaki sposób reguluje się wodzik od lewarka biegów?

qba1983
08-01-09, 21:51
nie dostales odpowiedzi bo... tam nic sie nie reguluje:)

ZwierzG
08-01-09, 21:52
Widze że troche odbiegamy od tematu, a wracając bo pozostał nie rozwiązany, czy może być tu wina niewłaściwego oleju w skrzyni, naczytałem sie na forum że firmowy olej to podstawa

qba1983
08-01-09, 22:11
nie zaszkodzi zmienic olej.. nie wiem czy az takie efekty by byly za sprawa zlego/starego oleju. tym bardziej ze nie zgrzyta... hyba ze.., jak jest przy szybkiej zmianie biegow? tez nic nie zgrzytnie?

ZwierzG
08-01-09, 22:23
Właśnie wszystko odbywa sie bez zgrzytów, chyba że bym zmieniał biegi bez sprzęgła, a o szybkiej zmianie biegów można zapomnieć, bo bardzo cieżko sie je zmienia, a może któraś poduszka padła przy silniku lub skrzyni i dlatego. . . Jutro wieczorem postaram się żeby ma kanał wiechać i wszystko obejrze, może cos da sie zauwarzyć

qba1983
08-01-09, 22:30
jak by poduszka poszla to bi ci szarpalo autkiem

ZwierzG
08-01-09, 22:33
Zgadzam sie, jutro sprawdzę:rolleyes:

mickee
09-01-09, 09:04
Z olejem w Hondzie nie mam doświadczenia ale powiem co zaobserwowałem w Astrze. Podkusiło mnie zmienić olej w skrzyni i zalałem jakiś, syntetyk,k tóry dostałem za darmo. Biegi chodziły jakby w skrzyni była smoła. Po kilku dniach zmieniłem na oryginał GM i od razu poprawa. Być możę w Hondzie jest tak samo.

ZwierzG
10-01-09, 14:46
Po obejżeniu dokładniej autka, zauwarzyłem że jedno ciegno od skrzyni jest luźne, po odkręceniu okazało sie ze brakuje tam tulejki metalowej, tymczasowo wsadziłem inną, nie do końca na wymiar, problem jest juz mniejszy, ale to jeszcze nie to, trzeba odwiedzić aso, i kupuć odpowiednia, odrazu z gumą otaczająca tą tulejke