Zobacz pełną wersję : Problemy ze skrzynia
Dziś zrobiłem kilka kilometrów hondą koleżanki 1.4 90KM, mam dziwne odczucia odnośnie pracy skrzyni biegów, każdy bieg wchodzi bez zgrzytu, ale żeby wrzucić jaki kolwiek trzeba kombinować, wchodzą z dużym oporem, z wyżucaniem na luz też jest cięzko, szczególnie z 5biegu i z wstecznego, zauwarzyłem też że przy ustawieniu lewarka w pozycji luz nie stoi on pionowo, jest pochylony na prawą stronę, odnosi sie wrażenie jakby cała skrzynia biegów była pochylona na prawą stronę. Nie wiem co jej poradzić na to, czy to jakaś poduszka padła, czy synchronizatory, a moze wystarczy jakaś regulacja? poradźcie coś
bardziej stawiam na patyki laczace lewarek zmiany biegow ze skrzynia, pewnie sie wygobila jakas gumka, lub tulejka przy skrzyni biegow. pojechac do mechanika, i nie ch zajzy pod autko, jesli sie nie myle drogo nie bedzie.
Pojade na kanał i popatrze od spodu moze coś da się zauwarzyć, jakieś uszkodzenia
W jaki sposób reguluje się wodzik wybierający biegi ? Można to zrobić samemu w garażu ?
A może to synchronizatory, albo jakaś niedociągnięta linka od sprzęgła?
albo jakaś niedociągnięta linka od sprzęgła?
A ja cały czas myślałem że nasze Hanie mają sprzęgło hydrauliczne...
bo maja hydrauliczne nie ma zadnej linki
Cytat:
Napisał Marecki Zobacz post
albo jakaś niedociągnięta linka od sprzęgła?
A ja cały czas myślałem że nasze Hanie mają sprzęgło hydrauliczne...
Oj rozpędził się chłopak;)
Oj rozpędził się chłopak;)
Ano rozpędziłem się, sorki. A to dlatego, że jeszcze nie miałem okazji(na szczęście) nic przy sprzęgle robic. Wybaczcie:o
Spoko. Tylko żeby mi to było ostatni raz ;)
A wracając do techniki to podbijam swoje pytanie: w jaki sposób reguluje się wodzik od lewarka biegów?
nie dostales odpowiedzi bo... tam nic sie nie reguluje:)
Widze że troche odbiegamy od tematu, a wracając bo pozostał nie rozwiązany, czy może być tu wina niewłaściwego oleju w skrzyni, naczytałem sie na forum że firmowy olej to podstawa
nie zaszkodzi zmienic olej.. nie wiem czy az takie efekty by byly za sprawa zlego/starego oleju. tym bardziej ze nie zgrzyta... hyba ze.., jak jest przy szybkiej zmianie biegow? tez nic nie zgrzytnie?
Właśnie wszystko odbywa sie bez zgrzytów, chyba że bym zmieniał biegi bez sprzęgła, a o szybkiej zmianie biegów można zapomnieć, bo bardzo cieżko sie je zmienia, a może któraś poduszka padła przy silniku lub skrzyni i dlatego. . . Jutro wieczorem postaram się żeby ma kanał wiechać i wszystko obejrze, może cos da sie zauwarzyć
jak by poduszka poszla to bi ci szarpalo autkiem
Zgadzam sie, jutro sprawdzę:rolleyes:
Z olejem w Hondzie nie mam doświadczenia ale powiem co zaobserwowałem w Astrze. Podkusiło mnie zmienić olej w skrzyni i zalałem jakiś, syntetyk,k tóry dostałem za darmo. Biegi chodziły jakby w skrzyni była smoła. Po kilku dniach zmieniłem na oryginał GM i od razu poprawa. Być możę w Hondzie jest tak samo.
Po obejżeniu dokładniej autka, zauwarzyłem że jedno ciegno od skrzyni jest luźne, po odkręceniu okazało sie ze brakuje tam tulejki metalowej, tymczasowo wsadziłem inną, nie do końca na wymiar, problem jest juz mniejszy, ale to jeszcze nie to, trzeba odwiedzić aso, i kupuć odpowiednia, odrazu z gumą otaczająca tą tulejke
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.