Zobacz pełną wersję : Wzrastania i opadanie obrotów na biegu jałowym
Od pojawienia się pierwszych większych mrozów jeszcze w zeszłym tygodniu zauważyłem, że nawet po rozgrzaniu silnika jak zacznę jeździć na wyższych obrotach, to jak się zatrzymuję, to obroty spadają do tych ok. 800 na biegu jałowym, a zaraz wzrastają do 1300-1500 i znów spadają i tak dalej. Trwa to mniej więcej 30-50 sekund, po czym obroty się stabilizują na normalnym poziomie ok. 800. Działo się tak nawet jak za oknem była niewiele, bo niewiele, ale dodatnia temperatura. Zjawisko natomiast praktycznie nie występuje jak jeżdżę delikatnie, tzn na niskich obrotach. Powinienem się tym przejmować? Co może być przyczyną?
Silnik to B18C4
Pozdrawiam
Shrek
mam to samo i w tym samym silniku, a na forum nie ma na takie pytania odpwoeidzi ;/ Kazdy pisze co innego, a nikt nie podaje konkretnej odpowiedzi ;/
a moze krokowy czas wyczyscic?
krokowiec, przepustnica przeczyszczona map sensor ok.
prawdopodobnie czujnik temperatury silnika lub sonda lambda walnięta
falujace obroty od czujnika temperatury :O :D jakby byla sonda lambda to nie daloby sie normlanie jechac, a to wszystko jest na biegu jałowym. U mnie b18c4 problem prawie rozwiazany, bo znalazlem dzisiaj przyczyne czujnik polozenia przepustnicy, jeszce naprawa i git :D
U mnie b18c4 problem prawie rozwiazany, bo znalazlem dzisiaj przyczyne czujnik polozenia przepustnicy, jeszce naprawa i git
Daj znać czy pomogło.
Pozdrawiam
prawdopodobnie czujnik temperatury silnika lub sonda lambda walnięta
racja, zbyt pochopnie oceniłem sprawę...
jeszcze może to być spowodowane jakimś peknieciem miedzy filtrem powietrza a kolektorem ssacym lub tez coś z ciśnieniem paliwa lub krokowym...
maniak2007
07-01-09, 17:34
Miałem problem z falującymi obrotami w d16z6, przyczyną okazał sie czujnik położenia przepustnicy(potencjometr)
Po ustawieniu problem z falującymi obrotami ustał;)
jak to ustawiales, czysciles, bo nie wiem za bardzo jak sie za to zabrac bo jest to przynitowane, wiec raczej nie powinno sie tego ruszac :P
jeszce naprawa i git
I pomogła ta naprawa tgame?
Jak w ogóle wygląda naprawa? Byle elektryk samochodowy sobie z tym poradzi, czy trzeba jechać do serwisu Hondy?
Pozdrawiam
Shrek
skolopendra
18-01-09, 20:19
bo nie wiem za bardzo jak sie za to zabrac bo jest to przynitowane,
trzeba nadpiłować nity ,ale i podstawy elektroniki są potrzebne do poprawnego przebiegu operacji ;)
nawet wkoncu nie sprawdalem tego czujnik polozenia przepustnicy, bo jak sie dowiedzialem to on nie ma nic wspolnego z obrotami biegu jalowego szukam dalej...
Piotrek_krak
25-01-09, 11:16
a wszystkie podcisnienia sa ok?
Mi w końcu udało się zlokalizować przyczynę. Spadł cienki wężyk od jakiegoś podciśnienia z tylu kolektora dolotowego (Skunk). Po założeniu - jak ręką odjął :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.