Zobacz pełną wersję : dysze mgłowe
witam niedawno zakupiłem dysze mgłowe.. zamontowałem je dziś i jest problem.. zraszają bardzo ładnie ale jak skończę "pompować" płyn to ten co znajduje się w przewodzikach zamiast cofnąć się do zbiorniczka wylypływa dyszami i spływa sobie powoli po masce.. dodam że przewodziki są dokładnie dociśnięte do końcówek dysz.. =/ :confused:
nie są to dysze od C3 tylko jakieś inne.. miał ktoś podobną sytuację? czy to coś normalnego czy nie bardzo?
będę wdzięczny za odpowiedzi
a czy przyczyną może być to że np układ się zapowietrzył?? bo jak odczepiałem wężyki od starych dysz to zaciągnęły one powietrze..:confused:
maniak2007
05-01-09, 22:03
czy to coś normalnego czy nie bardzo?
No raczej nie bardzo:D teoretycznie jest to nie możliwe żeby płyn sam leciał do góry(spryskiwacze są wyżej niż zbiorniczek)
No raczej nie bardzo:D teoretycznie jest to nie możliwe żeby płyn sam leciał do góry(spryskiwacze są wyżej niż zbiorniczek)
ale on nie leci cały czas.. tylko po puszczeniu manetki przez kilki sek wydostaje sie na zewnątrz i cieknie po masce.. jakby to była reszta płynu która miała spowrotem spaść do zbiornika a nie spadła..
to że spryskiwacz jest wyżej a zbiornik wyżej to o niczym nie świadczy.. a jak nalewa się wina do butelek z baniek domowym sposobem? zasiągasz i później samo leci niezależnie od położenia wężyka.. więc ja bym obstawiał właśnie zapowietrzenie ale jak to usunąć?? moze samo ustąpi po jakimś czasie..
poprostu pompka wytwarza ciśnienie płynu w przewodach, przy tych spryskiwaczach mgłowych pewnie jest tak, że one stawiają większy opór i reszta płynu, która nie wyprysnęłą na szybę, wylewa sie zniego powoli.
Ja się podepne bo mam trochę inny problem. Kupiłem od C3 2 mgłowe i pomijając to że dali mi je bez tych gumek pod spodem i teraz się ruszają lewo prawo to mam gorszy problem. Moje działają jakoś słabo w sensie pompują tylko do połowy szyby i rozprysk jest raczej słaby. Na dodatek wczoraj nawet po mocnym rozgrzaniu samochodu (maska się dobrze nagrzała etc) jeden od strony kierowcy prawie wcale nie rozpryskiwał na boki tylko walił prostym stumieniem. Nie wiecie czego to może być wina ? Za słabe ciśnienie czy nie drożne węże ? Gdzie mam szukać przyczyny ?
Mam tak samo jak zmieniłem płyn na zimowy. Jak na letnim i przy dobrych temperaturach psikały pięknie, tak na zimowym (trochę gęstszym) psikają jak chcą :) czyli byle jak i byle gdzie.
A mi świnie mgłówki zamarzły... Najpierw jeden, a teraz obydwa nieczynne... T_T
u mnie jakby problem ustał.. już nie wycieka.. i o co loto:confused:
Otwór dysz spryskiwaczy szyb ma bardzo małą średnicę.Przy niskiej temparaturze robi się czasami w nich czop lodowy.I wtedy mogą być takie objawy jakie opisywane były przez was powyżej.Polać letnią wodą dysze i jak najszybciej włączyć spryskiwacz.Na 100% zadziała.
Problem KAKTUSR .Od C3 mają inny kąt położenia na masce.Trzeba zrobić podkładkę żeby spryskiwacz miał większy kąt od strony przedniej szyby.I będzie dobrze.Sprawdzone.
ja mam od C3 i pryskają idealnie
pozdr
mi wysokość pryskania też odpowiada xD
te dysze stawiają większy opór a co za tym idzie pompa sie bardziej "męczy" i wytwarza większe ciśnienie w układzie a jak skończy pracować to to ciśnienie wypycha resztki płynu na zewnatrz. te dysze mgłowe to porażka z wyżej wymienionego powoodu. poza tym mogą powodować spalenie się pompki a poza tym nie radzą sobie z płynem zimowym oraz łatwiej o przytkanie się takich dysz... no chyba ze są to oryginalne dysze zamontowane fabrycznie w hondzie
zauważyłem też taką sprawe że gdy pociągnę manetkę to słysze jak pompka pracuje a dopiero po 2 sekundach zaczyna lecieć płyn przez dysze ;p czyli to jest dowód na to że stawiają one opór tym bardziej zimowemu płynowi który jak ktoś wcześniej napisał jest gęściejszy niż letni.. ale że te dysze to porażka to bym nie powiedział..
Ja tak miałem nawet w lato, to przez to, że w H płyn ścieka z przewodów do zbiorniczka i po pociągnięciu manetki ma jeszcze kawałek drogi do pokonania ;) Seria też tak sika.
zauważyłem też taką sprawe że gdy pociągnę manetkę to słysze jak pompka pracuje a dopiero po 2 sekundach zaczyna lecieć płyn przez dysze ;p czyli to jest dowód na to że stawiają one opór tym bardziej zimowemu płynowi który jak ktoś wcześniej napisał jest gęściejszy niż letni.. ale że te dysze to porażka to bym nie powiedział..
pisze się "gęstszy" a nie "gęściejszy"
maniak2007
07-01-09, 17:03
a jak nalewa się wina do butelek z baniek domowym sposobem? zasiągasz i później samo leci niezależnie od położenia wężyka..
Postaw butelkę na stołku a balon z winem na podłodze i zobaczymy czy też poleci:D
gdy pociągnę manetkę to słysze jak pompka pracuje a dopiero po 2 sekundach zaczyna lecieć płyn przez dysze ;p czyli to jest dowód na to że stawiają one opór tym bardziej zimowemu płynowi który jak ktoś wcześniej napisał jest gęściejszy niż letni..
to że płyn leci po 2 sekundach to raczej fakt że zaworek zwrotny masz skopany i płyn zlatuje spowrotem do zbiorniczka i po uruchomieniu spryskiwacza zanim pompka napompuje płyn to musi potrwać,
ja jak wcześnie napisałem mam dysze od C3 i nie mam problemu z płynem zimowym
Postaw butelkę na stołku a balon z winem na podłodze i zobaczymy czy też poleci:D
poleci :D jak dobrze zaciągniesz :P
mam dysze od C3 i nie mam problemu z płynem zimowym
miałem w EK4 z C3 i było git, żadnych problemów
to że płyn leci po 2 sekundach to raczej fakt że zaworek zwrotny masz skopany i płyn zlatuje spowrotem do zbiorniczka i po uruchomieniu spryskiwacza zanim pompka napompuje płyn to musi potrwać
Ja zauważyłem taką rzecz: im mniej płynu w zbiorniczku tym płyn zaczyna lecieć po dłuższym czasie od pociągnięcia manetki - chodzi o seryjne spryskiwacze.
a jak chciałbym kupić mocniejszą pompkę do sprysków to jakiej szukać?? :D od anglika jest ta sama czy mocniej pryska??
Założyłem dysze od C3...dużo lepiej niż seria, ale nie działają tak jak bym chciał i jak było opisane.
Podejrzewam że to winna pompki która daje za słabe ciśnienie, podesłał by mi ktoś foto tej pompki bo nie chce teraz na zimnie wyciągać, a chciałem zakupić coś mocniejszego tak by bez przeróbek się obeszło.
cosmonauth
13-01-09, 17:13
wymienilem na te z c3, jestem zadowolony :)
ja mialam w poprzedniej Hance, bylam bardzo zadowolona :). Wczoraj udałam sie do salonu Citroena w celu nabycia....iiii...pan powiedzial mi, że niestety zostały wykupione niemalże w całej Polsce :)...pozostaje czekac, aż się pojawią :D:D:D
ja tam tez jestem zadowolony, dobry płyn a nie jakiś najtańszy badziew, i wszystko bangla :D
U mnie też "sikają" aż po samą górę szyby. Jestem zadowolony. Może w salonie nie ma ale na allegro są ;)
Na allegro buehehehe
Od tych cwaniakow co to kupuja w ASO za 2xzl a sprzedaja po 40 :D
Ja mam u siebie dysze od Xantii II takie same jak do C3 i tez wszystko idealnie pasuje i ladnie spryskuje.
Koledzy podepne sie pod temat ! Powiedzcie mi taka rzecz bez problemow zalozyliscie te dysze od C3 ?? bo seryjne maja montaz przewodu z boku a te od C3 od dolu wiec ten przewod wydaje sie za krotki... Trzeba cos sztukowac??
pociągasz delikatnie za wężyk i wchodzi xD
ja mialam w poprzedniej Hance, bylam bardzo zadowolona :). Wczoraj udałam sie do salonu Citroena w celu nabycia....iiii...pan powiedzial mi, że niestety zostały wykupione niemalże w całej Polsce :)...pozostaje czekac, aż się pojawią :D:D:D
zdaję się, że od peugeota 307 również są identyczne dysze, na dniach powinienem je mieć więc wtedy będę miał 100% pewność...
zdaję się, że od peugeota 307 również są identyczne dysze
są te same co w C3 i C5 i pewnie jeszcze w innych
ale ceny niestety te same, przynajmniej w aso peugeota :D
Tylko naciągając wężyk uważaj xD Ja za mocno pociągnąłem i jeden plastik trzymający wężyk przy masce mi się odczepił :P A dobra sytuacja była, kiedy kupowałem dysze xD Mówię "dwie dysze sprysków do ce-trójki poproszę" a koleś na to "do citroena czy do Hondy?" xDDDDDDDddddddd
czyli co mowicie ze te seryjne rurki bezproblemu dlugosciowo wystarcza pod mglowki z C3 ?? Bo ja juz myslalem o kupnie dluzszych rurek ;p
Rurki wchodzą "na styk". Jeśli lubisz mieć porządnie, to kup dłuższe rurki i będzie OK.
ja nie mogłem zdjąć wężyków ze starych sprysków bo było zimno to obciąłem przy samym spryskiwaczu i założyłem te od C3 i wężyka starczył a psikają dobrze ale zrobię podkładkę żeby trochę wyżej psikały
bylem teraz probowac zamontowac te dysze ale niestety wezyki sa za krotkie podlaczylem na styk prawa dysze ale nie chlapala jak powinna bo wezyk nie lezy dobrze na dyszy i leci przez wezyk czesc plynu... No nic musze kupic nowe wezyki i zaloze wtedy i napisze jak dzialaja u mnie ;)
Ja się podepne bo mam trochę inny problem. Kupiłem od C3 2 mgłowe i pomijając to że dali mi je bez tych gumek pod spodem i teraz się ruszają lewo prawo to mam gorszy problem. Moje działają jakoś słabo w sensie pompują tylko do połowy szyby i rozprysk jest raczej słaby. Na dodatek wczoraj nawet po mocnym rozgrzaniu samochodu (maska się dobrze nagrzała etc) jeden od strony kierowcy prawie wcale nie rozpryskiwał na boki tylko walił prostym stumieniem. Nie wiecie czego to może być wina ? Za słabe ciśnienie czy nie drożne węże ? Gdzie mam szukać przyczyny ?
Witam odświeżę temat mam dysze c3 ale tak jak u większości z was psikają nie najlepiej wczoraj podłączyłem dysze do kumpla lanosa i psikała naprawdę mocno i tu moje pytanie czy pompka od lanosa przypasuje do naszej wtyczki bo wiem na 100% że od tiko pasuje (sprawdzone na forum) lanos i tiko może mają takie same pompki ktoś próbował ?
ja założyłem kilka dni temu od C3 - na zimnej masce czyli gęsty płyn (odrazu po montażu) działąło OK - pierwsze prysk był delikatny ale raczej z uwagi na fakt spuszczenia trochę płynu do zbiornika na czas montazu i niższego ciśnienia wiec zanim płyn doleciałdo dysz to skończyłsie już czas reakcji - a takto wszytsko ok - co do wypływu płynu będę musiął sie przyjrzec - ale na standardowych dyszach zawsze miałem ślady na masce - nie analizowałem i nie sprawdzałem nigdy tego - ale mogło to byc w pewnym stopniu rozmyte podczas jazdy trochę ale etraz myśle sobie ż ejednak za duze te ślady były wiec więc na dniach poobserwuje mgłowe i dam znać jak u mnie to wygląda =)
a co do zapowietrzenia - to tu chyba nie powinno to być kłopotem, jedyna opcja jakiej bym sie dopatrzył to bąbelek powietzra który nie został usunięty z przewodu w co wątpię bo na moje wyczucie powinien zostać on wypchniety w kierunku dyszy i usunięty, po montazu pierwszy prysk może być słaby co normalka a potem powinno śmigać a jak nie śmiga to raczej pompka nie daje ciśnienia bym powiedizał - tak na intuicję moim zdaniem
Witam odświeżę temat mam dysze c3 ale tak jak u większości z was psikają nie najlepiej wczoraj podłączyłem dysze do kumpla lanosa i psikała naprawdę mocno i tu moje pytanie czy pompka od lanosa przypasuje do naszej wtyczki bo wiem na 100% że od tiko pasuje (sprawdzone na forum) lanos i tiko może mają takie same pompki ktoś próbował ?
ja jutro kupię zbiorniczek z pompką od lanosa koszt ok 40 zł oryginał jak będę miał więcej czasu wymienię i dam znać co to dało
odkopie troche temat :) zamontowalem spryski od c3 i mam nastepujace pytanie. Czy cos mozna zrobic zeby dysze siedzialy ciasniej na masce ? W tej chwili Mozna je bez problemu wyciagnac z maski bez jej otwierania :/ zaznaczam ze pod dysza jest uszczelka.
Spryskiwacze C3 i C4 są takie same ? :>
Spryskiwacze C3 i C4 są takie same ? :>
Tak Spamerze ....... sa takie same :>
maciek070188
22-02-10, 17:49
mam z allegro mglowe za okolo 36 zl z przesylka wiecej chyba i bardzo dobre pasuja jak ulał
ja nie mogłem zdjąć wężyków ze starych sprysków bo było zimno to obciąłem przy samym spryskiwaczu i założyłem te od C3 i wężyka starczył a psikają dobrze ale zrobię podkładkę żeby trochę wyżej psikały
Tylko nie przesadź, ja dałem za duże i przy otwartym szyberze mogę głowę sobie umyć :D:D
A to dziwne zeby dawac podkladki, rozumiem ze podnosicie je tak zeby sikaly wyzej. Ja zauwazylem ze ( mam od C3 ) najwieksze skupisko kropli jest okolo 10 cm ponizej poziommej lini szyby przedniej. ALE, co dziwne, zauwzylem tez ze na postoju wlaczajac sprysk sika mi ponad dach mglą, i to nie jest mgla odbita od szyby, tylko poprostu sika ponad dach, czyli. Albo mam spryski za wysoko ( choc wyraznie wizualnie widac ze za nisko ) albo mam poprostu za nisko ( tym samy wnioskuje ze jesli je podniose to okolo 30 % plynu leci w kosmos nad dach ale najwieksze skupisko kropel mam mniej wiecej w polowie wysokosci poziomej, szyby........
A jesli chodzi o moc pompki, mialem opcje wylaczenia tylniego spryskiwacza i zamiast niego podlaczenie odobno przednich spryskow jeden do jednej pompki a drugi do drugiej. Zmodyfikowac kostke zasilajaca przedniej szyby i podciagnac od niej zasilanie do tylniego silniczka. Wtedy macie na przednia szybe kazdy sprys zasilany z osobnej pompki. To powinno dawac juz niezle cisnienie.
zależy jak się ustawi. mi raz psikały na głowe przez szyber a teraz wyregulowalem idealnie na szybę.
To prawda spryskiwaczy nie siedzą zbyt ciasno.
odkopie troche temat zamontowalem spryski od c3 i mam nastepujace pytanie. Czy cos mozna zrobic zeby dysze siedzialy ciasniej na masce ? W tej chwili Mozna je bez problemu wyciagnac z maski bez jej otwierania :/ zaznaczam ze pod dysza jest uszczelka.
Ja u siebie w avce zrobiłem gwint narzynką i wkręciłem normalną nakrętkę.
Jak zrobić, żeby nie sikały na dach? Pryskać krótkimi strzałami, nie cały czas manetka w opór ;)
ja dzisiaj właśnie też zamontowałem spryskiwacze mgłowe i tak jakby za nisko mi psikały bo mam ślady na masce i wycieraczce. Z czego u siebie daliście podkładkę żeby je unieść?
Kolejny raz podgrzeję... Pytanie jak wyżej + czy w nich samych jest jakaś regulacja?
Dziś założyłem i na chwilę obecną wróciłem do serii, bo te z cytryny leją mniej/więcej do połowy szyby. Większość płynu zostaje na wycieraczce.
one nie mają regulacji wysokości, jednak ja u siebie wkleiłem je na silikon a od przodu podłożyłem kawałek takiej opaski zaciskowej do kabli i psikają już dobrze
bo te z cytryny leją mniej/więcej do połowy szyby
Też tak miałem zaraz po założeniu, ale po jakimś czasie się "wyrobiły" i leją elegancko na całą szybę.
Myślałem, że to przypadek, ale jakiś czas później założyłem takie same do Solki mojej dziewczyny i było dokładnie tak samo.
trzeba je na podwójnych gumkach zakładać tych od oem i tych od nowych jeżeli kupujecie sprawdzić czy od C3 mają gumki wtedy ładnie pryskają na 3/4 szyby
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.