PDA

Zobacz pełną wersję : Wydech seria EK4/ITR do EJ9



spychu
04-01-09, 14:48
Jako, że mam powoli dość darcia mordy przez mój przelotowy 2" wydech, chciał bym założyć coś cichego czyt. serie.

I teraz tak.
Na obecnym setupie wyhamowało mi 111KM i zakładając serie nie chciał bym na chwile obecną pogorszyć osiągów auta. Co będzie później z motorem to się zobaczy.

Pytanie moje brzmi, który z w/w wydechów był by lepszy do EJ tak, żeby nie pogorszył osiągów, jaką średnicę mają wydechy z ITR i EK4.

Jakie inne rozwiązanie byście ewentualnie zaproponowali ?

Fawor
04-01-09, 15:06
same rury nie mają wiele do głośności wydechu. Jeśli masz już dwa cale do zrób sobie po prostu tłumiki (albo tylko ostatni ) na zamówienie. Np Tomac ze swojego końcowego do EJta jest zadowolony więc możesz wziąć coś z SSG.

wierzba
04-01-09, 15:28
Jak się nie mylę to Tomac brał z el-tec - coś w tym stylu powinno dac radę Spychu :D

Konrad84
04-01-09, 15:31
Większa średnica podwyższa głośność.
Raczej nie ma sensu jechać z Łodzi do ssg, wystarczy kłupić tłumik od m-techa i oddać z autem na miejscu do zakładu spawającego kwasówkę.

kenny
04-01-09, 15:38
EK4 ma zewn 2" a ITR zewn 2,25"

Za cenę dobrego końcowego można kupić cały wydech od EK4

Konrad84
04-01-09, 16:50
kenny, oczywiście mówisz o aluminiowym zamienniku ? :)

kenny
04-01-09, 18:12
za dobry końcowy trzeba dać ze 400 zł
wydech od EK4 można nawet taniej dorwać

spychu
04-01-09, 18:54
Jak bym chciał zmieniać tłumiki na kwasówkę, to spokojnie jest w Łodzi spec od wydechów z kwasu. I on właśnie mi robił cały przelot na 2 tłumikach wszystko kwas. Tylko, że jaki super wydech na jakich tłumikach by nie był zawsze przelot będzie głośniejszy niż seria.

Sam końcowy wydech to wydatek rzędu 400zł. Zastanawiam się jeszcze czy nie dołożyć trzeciego tłumika w miejsce gdzie był kat, też by wyciszyło trochę cały układ.

Lcfr
04-01-09, 18:58
2 cale to możesz włozyc...
ale w Twoim przypadku (d14 - 111KM) to myśle ze nie ma sensu więcej, jezeli nie masz/nie planujesz B series...
czyli (wg mojej dyskusyjnej teorii) zostaje:
- wydech 2 cale + tylny komorowy jakiś sensowny (np. nielubiany dedykoany Ulter)
- albo nadal 2 cale + srodkowy + tylny np. twin loop na styl mugena (polecam bo założyłem i cichy jak seria prawie*)

* - prawie nie robi w tym przypadku wielkiej różnicy...


i na co Wam ta kwasówka??????
robicie auta na 15lat?
zwykłą nierdzewka dotrwa do waszego nastepne go projektu=5lat...................
jakaś mania u nas jest na kwasówkę... a atutem jest chyba tylko osprzedaż wydechu...

kenny
04-01-09, 19:07
i na co Wam ta kwasówka??????
robicie auta na 15lat?
zwykłą nierdzewka dotrwa do waszego nastepne go projektu=5lat...................
jakaś mania u nas jest na kwasówkę... a atutem jest chyba tylko osprzedaż wydechu...

Właśnie też zawsze się temu dziwiłem. Po za tym kwasówka jest twardsza i łatwiej pęknie przy ew uderzeniu

spychu
04-01-09, 19:19
2 cale to możesz włozyc...
ale w Twoim przypadku (d14 - 111KM) to myśle ze nie ma sensu więcej, jezeli nie masz/nie planujesz B series...
czyli (wg mojej dyskusyjnej teorii) zostaje:
- wydech 2 cale + tylny komorowy jakiś sensowny (np. nielubiany dedykoany Ulter)
- albo nadal 2 cale + srodkowy + tylny np. twin loop na styl mugena (polecam bo założyłem i cichy jak seria prawie*)

* - prawie nie robi w tym przypadku wielkiej różnicy...
Generalnie myślałem, żeby włożyć zamiast mojego 2" przelotu kompletny wydech z ITRa, bo skoro ma 2.25" średnicy zewnętrznej i dwa tłumiki komorowe to efekt powinien być podobny co na przelotowym 2". Tak mi się przynajmniej wydaje.

Jak wjedzie B-series to będzie przelot ale na jakiś super wielkich tłumikach, żeby była cisza.

kenny
04-01-09, 19:29
do d14 2,25" to juz za luźno będzie, a wydech od ITRa trzeba trochę porzeźbić by spasować do 6gen 3d

Lcfr
04-01-09, 19:33
spychu, nie zgadzaliśmy sie w sprawie hebli wiec i w sprawie wydechu moze sie nie spotkamy...:)
ale pozytywnie zycze Ci byś nie zkładał do d14 wiecej niz 2 cale
ewentualnie wyciszł to srodkowym (co wg mnie jest niekonieczne) a dobrym tylnym koniecznie komorowym...
genaralnie jakbyszałożył srodkowy +koncowy ulter dedykowany(lub twin loop) to bedzie głośniej niż w serii ale na pewno tak, że swobodnie trase przelecisz bez nerwa...
Eternity ma kata+tylny ulter dedykowany (srodka brak)... całość 2 cale(nawet 49mm po wewnętrznej) jest wystarczalna śmiało do 140KM a głośniej ryczy dolot simoty niż wydech...
i trasy robimy czesto....


na dniach zakłądałem twin loopa obex'a i w stosunku do seri (vs ITR) doszedł tylko lekki bas miedzy 2-4kprm
reszta jak seria
zdjecia:
http://img201.imageshack.us/img201/1084/d1wo9.th.jpg (http://img201.imageshack.us/my.php?image=d1wo9.jpg) http://img201.imageshack.us/img201/3406/d2ah1.th.jpg (http://img201.imageshack.us/my.php?image=d2ah1.jpg) http://img201.imageshack.us/img201/1572/d3ro4.th.jpg (http://img201.imageshack.us/my.php?image=d3ro4.jpg)
http://img201.imageshack.us/img201/8972/d4db2.th.jpg (http://img201.imageshack.us/my.php?image=d4db2.jpg) http://img201.imageshack.us/img201/6413/d5hh9.th.jpg (http://img201.imageshack.us/my.php?image=d5hh9.jpg)

link do tematu:
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=4768&postdays=0&postorder=asc&start=15

mleko
04-01-09, 21:19
Mam takiego samego OBXa i potwierdzam wrażenia Lcfr-a.

spychu
04-01-09, 21:40
Panowie ok. Ale jakiej średnicy jest ten OBX ?

Środkowy tłumik mam 2" przelot. I aby cokolwiek wyciszyć trzeba by było dołożyć kolejny coś ala środkowy w miejsce kata, którego nie ma.

Lcfr
04-01-09, 21:50
Panowie ok. Ale jakiej średnicy jest ten OBX ?

Środkowy tłumik mam 2" przelot. I aby cokolwiek wyciszyć trzeba by było dołożyć kolejny coś ala środkowy w miejsce kata, którego nie ma.
W związku z tym tematem samtylny OBX:
wlot (od strony wydechu)58-59mm- wylot 67-68mm

Fawor
04-01-09, 22:13
Ja nadal upierałbym się tylko i wyłącznie na zmianie tłumika końcowego. To on w głównej mierze jest odpowiedzialny za głośność układu. Albo twin loop, albo cos z PL ( SSG, eltec, whatever ). Dostaniesz do EK robione pod wymiar.

Lcfr
04-01-09, 22:18
Ja nadal upierałbym się tylko i wyłącznie na zmianie tłumika końcowego.
zgadzam sie w 99%
środkowe miałem, miałem rózne, wycianłem... (środkowy mo że pomóc)
a i tak najwiecej róznicy było w tylnym...

ciekawski80
05-01-09, 17:43
albo zajrzeć do srodka tych tłumików co ma i zobaczyć czy coś poza rurą perforowana mają w srodku. Bo jesli ktoś zrobił tłumiki bez wygłuszenia to kupa śmiechu a nie fachowiec

Kras
05-01-09, 18:02
Do glosnosci NAJWAZNIEJSZY jest koncowy. Mialem w CTR pelny przelot 60mm od silnika do konca, zero tlumikow, jedynie koncowy seryjny. I bylo calkiem cicho, a na pewno o wiele ciszej i bardziej komfortowo niz na lunetach "mjugen stajl" - nawet takich postawionych razem z dwoma srodkowymi.

ciekawski80
06-01-09, 11:36
bo chińczyki to tylko blacha i nic poza tym, ciekawe co tam ma tłumic spaliny chyba tylko nazwa

wiekszość firm niby producenckich sprowadza ten badziew za guziki, daje swoje logo, marża 300% i heja na allegro. Biorąc na prostą logikę, patrząc na ceny materiału można pomysleć na kosztem wykonania takiego mugen stajla.
materiał - ok 15zł
marża gościa z allegro ok 20-30zł
robota chińczyka - miska ryżu na 10 tłumików
zysk importera - bezcenne

a ludzie kupują, montują wkładki cofajace spaliny i są zadowoleni bo mają wydech z nierdzewki T304 która jest akurat najgorszym z możliwych typów stali na wydech - chodzi o właściwości termoplastyczne.
Jest oczywiście także plus - tanio jak w biedronce

jak chcecie zobaczyć po ile są takie wydechy mugenopodobne w Chinach wejdźcie na www.alibaba.com wpiszcie w wyszukiwarce mugen exhaust i wyskoczy milion pozycji, to samo na stronie www.madeinchina.com ceny bajka, koszt transportu to ok 1500$ za kontener morski 40 stopowy.

sebaj_p
07-01-09, 17:26
To wydech od itr ma 2 cale tak jak w vti czy 2.25 bo różne wersje słyszałem a muszę do mojego b16a w coupe V gen kupić jakiś wydech oryginalny i nie wiem czy jest jakaś różnica pomiędzy vti a itr:confused:

kenny
08-01-09, 02:14
Zewnętrzne: Vti 51mm, ITR 57-58mm

Lcfr
08-01-09, 09:08
ITR 57-58mm

ale nie po całosci... jest kilka przewężeń niestety:rolleyes:
szczególnie podejscie do tylnego

sebaj_p
08-01-09, 10:14
A ten wydech od itr da coś więcej w silniku b16a niż oryginalny od b16a2. A może ktoś wie jaką średnice ma b18c4?

ciekawski80
08-01-09, 10:47
ale nie po całosci... jest kilka przewężeń niestety:rolleyes:
szczególnie podejscie do tylnego

przewężenia po drodze są niedobre, natomiast malejąca srednica po całości dająca efekt stożka jest wskazana dla zachowania prędkości spalin

kenny
08-01-09, 13:09
dla zachowania prędkości spalin
a nawet ich przyśpieszenia

skobel
08-01-09, 15:32
A w D16Z6 jaką średnicę ma wydech?

karas
08-01-09, 16:43
Panowie a czy srodkowy bosala z sedana vti 5gen podejdzie bez rzezby do sedana 6 gen ??

Lcfr
08-01-09, 17:14
Panowie a czy srodkowy bosala z sedana vti 5gen podejdzie bez rzezby do sedana 6 gen ??
podejdzie

spychu
27-01-09, 23:21
Panowie potrzebuje namiar gdzie mozna w PL kupic tego OBXa Twin Loop'a :)

To sa dedykowane np do EK4 ?

Lcfr
28-01-09, 08:18
Panowie potrzebuje namiar gdzie mozna w PL kupic tego OBXa Twin Loop'a :)

To sa dedykowane np do EK4 ?

ja swojego sciągnąłem z USA
w PL nie widziałem w ofercie
i tłumok jest w sumie uniwersalny (musisz dospawac podejscie i wieszaki)

blue_kos
28-01-09, 11:55
to jeszcze ja sie zapytam jak zamowil bym bosala od VTI srodkowy (sedan 50mm wew) i zniego rzeszte bosala dal od 1.6 Vtec coupe...
glosno nie bedzie napewno a jak z moca zamuli???
Albo nie kabinowac i calosc zamontowac z 1.6Vtec (COUPE) podpiac to do 4-2-1__2"....jak bedzie jezdzilo?

sebaj_p
28-01-09, 18:31
to jeszcze ja sie zapytam jak zamowil bym bosala od VTI srodkowy (sedan 50mm wew) i zniego rzeszte bosala dal od 1.6 Vtec coupe...

W takim wypadku lepiej dac ostatni od sedana vti. Pasuje do coupe i będzie taka sama średnica całego wydechu.

blue_kos
28-01-09, 21:59
W takim wypadku lepiej dac ostatni od sedana vti.

jesli tak zrobie czyli srodek i koncowy dam od VTI firmy BOSALA bo orginalow nigdzie nie mozna namierzyc
jak to bedzie jezdzilo czy taki koncowy komorowy nie zamuli auta na wyzszych obrotach???

Bono
01-02-09, 11:46
Ale kombinujesz z tym wydechem... Zaloz caly od VTI, 5 czy 6 gen, wrzuc zamiast kata tlumik rozprezny i na koniec cos komorowego. Bedzie cicho i napewno nic nie stracisz....ja na takim setupie (lacznie z 4-2-1) zyskalem 12KM i kilka Nm....

ma1ster
19-05-14, 20:46
Potrzebuję kupić seryjny nowy wydech końcowy do ek4, ale nigdzie znaleźć w katalogach nie mogę... Wiecie gdzie mogę taki dostać???

Widzę, że ktoś o bosalu pisał, może ktoś taki zakładał???

Z góry dzięki za info...

Seba27
20-05-14, 06:38
Potrzebuję kupić seryjny nowy wydech końcowy do ek4, ale nigdzie znaleźć w katalogach nie mogę... Wiecie gdzie mogę taki dostać???

Widzę, że ktoś o bosalu pisał, może ktoś taki zakładał???

Z góry dzięki za info...

Zamow u Saiti-ego nowy OEM look PROEXA i po klopocie

spychu
20-05-14, 07:35
Ma1ster

Koncowy tlumik do EK4 to bardzo deficytowy towar, nie ma go w zadnych hurtowniach.
Ja bardzo dlugo szukalem i ostatecznie udalo mi sie upolowac na aledrogo u goscia z tej aukcji.

http://allegro.pl/honda-civic-iv-1-6-vti-16v-3-drzwi-tlumik-koncowy-i4172135246.html

Wyglada tak
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?9541-D14A4-Zielony-Sztrucel/page86

ma1ster
20-05-14, 20:26
Zamow u Saiti-ego nowy OEM look PROEXA i po klopocie tylko ile będzie on kosztował 500zł???

spychu - wielkie dzięki za info, bo już się bałem, że będę musiał sam zrobić tą puszkę...

Mam jeszcze pytanie odnośnie malowania, czy malowałeś ten tłumik, jeśli tak to czym???

spychu
21-05-14, 09:04
Jeszcze nie malowalem bo nie mam czasu ale w wolnej chwili bede malowal go na czarno farba zaroodporna

Dokladnie taka, ktora kupilem w sklepie w lodzi za 35zl.
http://allegro.pl/motip-farba-lakier-zaroodporny-400ml-czarny-i4232908234.html

Dodam tylko, ze tlumik ten wystarczy przykrecic i wspolgra bez problemow ze stabilizatorem i gleba, nic sie nie obija, nic nie przeszkadza, nic nie trzeba przerabiac.
Montaz to 5 minut roboty no i jest cichy jak to seria, zero darcia mordy :)

ma1ster
21-05-14, 20:55
i jest cichy jak to seria, zero darcia mordy

I bardzo dobrze... Co do malowania, to będę malował środkowy i końcowy, jedynie co to pewien starszy człowiek który pracował w przemyśle obronnym, poradził mi aby, oprócz żaroodporności mieć również anty korozję... A najlepszą farbą jaka jest żaroodporna i zapobiega korozji to coś co kiedyś nazywano srebrzanką...
Tym specyfikiem pomaluję, zobaczymy jak zda egzamin...

legend2211
03-06-14, 23:05
A tak sie zapytam ile kosztuje caly wydech do ej9? Mam d14a4 i wydech juz jest fe... 2" to chyba dobry wybor tylko pytanie ile to kosztuje?

chudypiter
09-06-14, 21:17
Legend zapraszam do tego tematu:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?152377-t%B3umik-ko%F1cowy-wydech-katalizator/page85

lozek
10-06-14, 21:26
A tak sie zapytam ile kosztuje caly wydech do ej9? Mam d14a4 i wydech juz jest fe... 2" to chyba dobry wybor tylko pytanie ile to kosztuje?

Do seryjnego nawet za dużo ;) Ile kosztuje? zależy z czego, na jakich tłumikach i gdzie wyspawasz.

karas
11-06-14, 21:48
do d14 laduj zamiennik asemta na fi 45 i bedzie ok. Modzenie d14 to rzeba w fekaliach. wlozysz sporo $$ a seryjne d16 objedzie cie jak bys stal w miejscu :)