Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Falujące obroty po raz 1000 500 100 900-ny



Cysiek
04-01-09, 12:22
Sprawa wygląda tak

pacjent D16A8

odpalam silnik wchodzą na ten tysiąckilkaset np 1500-1600 i jak nic nierobimy w aucie to w miarę nagrzewania stopniowo opadają do trochę niżej niż 1000 (czyli chyba ok)
ale muskamy delikatnie gaz tak żeby obroty podskoczyły o 50-100 i jak puścimy to spadają tak że zaczyna budą telepać (tak na oko obroty 400-600)
i jeśli auto nie zgaśnie (co się czasem zdaża) to mozolnie pną się w górę do właściwych dla danej temperatury.
Oczywiście podczas jazdy niema najmniejszego problemu normalnie jeździ, ale jak zrzucam na luz to znów obroty w dół i padaczka telepiąca budą

Po wyczyszczeniu krokowca, reset ecu, sprawdzone wężyki podciśnienia niestety nic. Po odpięciu MAP sensora silnik gaśnie, po odpięciu krokowego silnik gaśnie.

Normalnie łapie temperaturę, nic się nie przegrzewa

TERAZ PYTANIE ? CO TO MOŻE BYĆ ?

Mam małą nieszczelność w wydechu (ale to chyba nieistotne nie ?)

Cysiek
05-01-09, 12:29
Panowie help

Whiplash
05-01-09, 12:32
nieszczeknosc wydechu moze byc przyczyna, ale odpiecie krokowca nie powinno byc problemem zgasniecia auta ( oczywiscie jak jest cieple) ja bym stawial na ten krokowy, moze uda ci sie z kims podmienic na chwilke i zobaczysz ??

StefanS
05-01-09, 13:36
Jak zrobiłeś reset ECU ? Poprawnie to jest albo przez bezpiecznik albo przez odpięcie akumulatora na zimnym silniku i potem należy go odpalić i poczekać aż się nagrzeje. Ja kiedyś nie poczekałem i dodałem trochę gazu jak był jeszcze zimny i od tej pory miał bardzo niestabilne wolne obroty. Pomógł reset ECU jeszcze raz ale tym razem odczekałem te 10-15 minut aż się zagrzeje. I wszystko OK do dziś.

Po odpięciu krokowego i odpaleniu ciepłego silnika powinien chodzić na około 500 obr/min - reguluje się to przez śrubkę na przepustnicy.

kaktusr
05-01-09, 14:39
Ha ! mam identyko problem ! i też już nie wiem co to jest. Wymieniałem : krokowca, map sensora, nawet ominąłem czujnik odpowiadający za bezwzględne ciśnienie w ssacym i też nic nie pomogło. Widze tutaj że dziurawy wydech może być przyczyną i u mnie jest dziurawy cały środkowy tłumik hmm

Edit : Z tym że u mnie po odpięciu krokowca silnik nie gaśnie.

Cysiek
05-01-09, 16:06
no właśnie
reset zrobiony zgodnie z zasadami sztuki
na d15b2 po odpięciu krokowca silnik chodził a teraz nie :(
a co do wydechu to na spawie końcowy tłumik mi się rozwarstwia taka szczelina około 2-3 cm długości myślicie że to to ?

tgame
05-01-09, 17:46
a co ma tlumik do obrotow chyba w tych rocznikach lambda jest tylko na kolektorze, ale i przy okazji mam ten sam problem co Wy, jeszce jak jest zimny to po lekkim podaniu gazu to gasnie ;/

djboss666
05-01-09, 18:14
Przewody wymień i przeczyść aparat zapłonowy.

Cysiek
05-01-09, 22:36
przewody niemal nóweczki, aparat sprawdzę

zabor
13-01-09, 13:34
U mnie poszła sprężynka w aparacie zapłonowym i efekt był identyczny. Nie pomagała regulacja wolnych obrotów, krokowca, katalizator nie ma nic do rzeczy. Jedynym sposobem na pozbycie się tego było "sztuczne" wprawienie silnika w ruch linką gazu którą podciągnąłem do 1tys i jakoś jeżdżę ale to nie na dłuższą metę bo w końcu siądzie. Obecnie szukam nowego aparatu.

Cysiek
13-01-09, 15:23
hmmm ciekawe, a jakoś łatwo można sprawdzić czy ta sprężynka u mnie jest sprawna ? Pytam bo nie zabardzo ufam w swoje możliwości przy rozbieraniu aparatu

a nie pali Ci teraz auto trochę więcej ?

zabor
14-01-09, 00:11
hmmm ciekawe, a jakoś łatwo można sprawdzić czy ta sprężynka u mnie jest sprawna ? Pytam bo nie zabardzo ufam w swoje możliwości przy rozbieraniu aparatu

a nie pali Ci teraz auto trochę więcej ?

To jest diagnoza mechaników którzy podobnież go rozbierali, ja tam im wierzę bo są ślady w środku aparatu na śrubkach. Pomyślałem że będę sam mógł taką dosztukować jednak poszukiwania jej skończyłem tylko na plastikowej osłonie aparatu bo w środku było parę śrubek, jakaś łopatka od zapłonu, darowałem sobie jej bo bym pewnie tylko pogorszył sprawę. :D

Lepiej poszukaj używanego od 100zł się w ceny zaczynają w zależności od staniu, modelu no i źródła. Albo przełożyć ją z innego co oczywiście najlepiej robić w serwisie no chyba że wiesz co robisz :)

Nie zauważyłem zmiany. Pali do 7l w lato i 8,5l w zimę myślę że przy d13b2 to raczej norma ;)