Zobacz pełną wersję : xenony
Hejka,
Co myslicie o montowaniu zenonow;-) (xenonow) do 7 gen? szukam na allegro i nie moge trafic. O przerabianiu slyszalem bardzo zle opinie...
Pozdro
przekierujcie ten temacik na techniczny...
baranka w ściane proponuje na dzień dobry
tak ciężko zauważyć, gdzie jaki temat należy zaółożyć ?
przeniosłem z (Klubowe-Warszawa)
i zmien temat bo pozniej on nikomu nie pomoze!!!!!
baranka w ściane proponuje na dzień dobry
tak ciężko zauważyć, gdzie jaki temat należy zaółożyć ?
przeniosłem z (Klubowe-Warszawa)
łolaj boga... 5 postow a zaden nie na temat.
twoj za to jest na temat, forum jets po to zeby pomagac innym uzytkownikom a ty wpisales temat "Zenony" uwazasz ze rozgarniety czlwoiek szukajacy info o ksenonach wpisze w wyszukiwarce "Zenony" żal mi Cię
zmieniłem tytuł wątku. Pogadaj z Emg, on robił u siebie :)
twoj za to jest na temat, forum jets po to zeby pomagac innym uzytkownikom a ty wpisales temat "Zenony" uwazasz ze rozgarniety czlwoiek szukajacy info o ksenonach wpisze w wyszukiwarce "Zenony" żal mi Cię
podobno poczucie humoru to oznaka inteligencji
do ppm702: dziekuję, podpytam:-) zaczalem na watku warszawskim, poniewaz slyszalem o kims z wawy (tak btw)
Pozdrawiam,
No więc wszystko zależy od tego którego masz Civa...czy FL czy sprzed. Jeśli po to żaden kłopot bo wystarczy znaleźć oryginalne ksenonowe soczewki (ostatnio nawet na allegro) i wpakować tam instalkę typu przetwornice, żarniki czy co się tam jeszcze daje. Przeróbka jak do każdego auto tylko soczewy przystosowane więc będą świecić tylko tam gdzie trzeba a nie naokoło.
Jeśli jednak masz przed FL albo nie chcesz zmieniać swoich lamp to niestety pozostaje przeróbka allegro-stajl...Tobie będzie z nią super, tym jadącym przed Tobą lub z przeciwka niekoniecznie.
No więc wszystko zależy od tego którego masz Civa...czy FL czy sprzed. Jeśli po to żaden kłopot bo wystarczy znaleźć oryginalne ksenonowe soczewki (ostatnio nawet na allegro) i wpakować tam instalkę typu przetwornice, żarniki czy co się tam jeszcze daje. Przeróbka jak do każdego auto tylko soczewy przystosowane więc będą świecić tylko tam gdzie trzeba a nie naokoło.
Mam po FL. A co ze spryskiwaczami? no i gwarancja na lampy chyba pojdzie sie ...
Pzdr
Monogramus
05-01-06, 17:13
nie mozesz miec gwarancji na lampy ktore zmieniles :)
spryskiwacze musisz dokupic, nie ma z tym problemu, sa od cifa, moga tez byc od dowolnego auta.
w twoim przypadku taka konwersja to zaden problem, kupujesz soczewki (~400zl) do xnenonow, zarowki, przetwornice(~500-700), spryskiwacze(~100-300) i juz.
Sam jestem wlasnie w trakcie takiej roboty, nie dawno na allegro byly te soczewki od civica ale sie zmyly :( a mialem kupic.
Mysle ze skoncze za jakies 2 tyg to opisze wszystko na forum.
Mysle ze skoncze za jakies 2 tyg to opisze wszystko na forum.
Bedziesz sam robil, czy w jakiejs firmie?
Jeszcze teoretycznie powinien byc modul samopoziomujacy zdaje sie?
Pozdr
No już nie wariujmy. Jakoś w USA dopuszczalne są zenony bez spryskiwaczy i nikt nie płacze. A układ samopoziomujący to na polskich drogach fikcja. Nigdy nie nadąża za kolejnymi fluktuacjami (trudne słowo :mrgreen: ) terenu więc można sobie odpuścić. Najważniejsze żeby soczewki były odpowiednie.
jak mogę coś dodać od siebie to polecam przetwornice hermetyczne helli jednoczęściowe - są odporne na wilgoć i działają długo i bezawaryjnie. Te inne też będą działać pod warunkiem bardzo dobrego zabezpieczenia przed wilgocią inaczej prędzej czy później się wysypią.
Monogramus
05-01-06, 23:26
robie sam, przerabiam soczewki z ebaya, a przy okazji zmieniam ich ksztalt, dlatego to tyle potrwa. zalozenie jest takie, ze maja przechodzic kazdy przeglad bez jednego zajakniecia
spryskiwacze sa potrzebne zwlaszcza przy naszym klimacie, koszt zaden, a jest duzo bezpieczniej.
uklad samopoziomujacy nie ustawia swiatel do drogi tylko do obciazenia auta, masz cos takiego do ustawiania recznie zwyklych swiatel (takie pokretlo 1-2-3:) ), w nowych autach robi sie to automatycznie jak wieziesz 3 grube baby na tylnej kanapie :)
nie mozesz miec gwarancji na lampy ktore zmieniles :)
spryskiwacze musisz dokupic, nie ma z tym problemu, sa od cifa, moga tez byc od dowolnego auta.
BTW
Czy w 6 gen 3d w jakiejs wersji byly montowane spryskiwacze reflektorow? A jesli tak czy jest to do dokupienia i jaki +/i koszt ? Jak wyglada montaz czegos takiego? Płyn pobierany jest ze zbiornika od spryskiwaczy szyb?
do 3d montowalem z kolega spryskiwacze od accorda 96 plyn pobierany jest z tego samego zbiornika trzeba tylko pokombinowac z 2 silniczkiem chyba ze ktos nie ma zdolnisci manualnych to pozostaje uzycie silniczka seryjnego kosztem tylnego spryskiwacza
do 3d montowalem z kolega spryskiwacze od accorda 96 plyn pobierany jest z tego samego zbiornika trzeba tylko pokombinowac z 2 silniczkiem chyba ze ktos nie ma zdolnisci manualnych to pozostaje uzycie silniczka seryjnego kosztem tylnego spryskiwacza
Ooo, musze rozeznac temat...Z tyłu niepotrzebny mi spryskiwacz, mam usuniętą tylną wycieraczke... Moznaby wlansie pod wlacznik podlaczyc wlasnie spryskiwacze reflektorow.. Hmm...Trzeba pomyslec... :)
robie sam, przerabiam soczewki z ebaya, a przy okazji zmieniam ich ksztalt, dlatego to tyle potrwa. zalozenie jest takie, ze maja przechodzic kazdy przeglad bez jednego zajakniecia
spryskiwacze sa potrzebne zwlaszcza przy naszym klimacie, koszt zaden, a jest duzo bezpieczniej.
uklad samopoziomujacy nie ustawia swiatel do drogi tylko do obciazenia auta, masz cos takiego do ustawiania recznie zwyklych swiatel (takie pokretlo 1-2-3:) ), w nowych autach robi sie to automatycznie jak wieziesz 3 grube baby na tylnej kanapie :)
A masz gwarancje? jeszcze ponad 1,5 roku mi zostalo. Jak cos sie pogrzebie to zawsze moga powiedziec, ze to z powodu grzebania...
he he 3 grube baby... niezla perwersja;-))) nie mam takich sklonnosci;-)))
do emg <--- na ile bys wycenil taka przerobke (z przetwornicami o ktorych pisales)?
Witam.
Na rynku niemieckim w type-R były w opcjach przewidziane ksenony - tak donosił ktoś na forum Hondapl.org. Jeśli to jest prawda to może lepiej byłoby znaleźć taki oryginalny układ z DE (może z jakiegoś rozbitka) - minimum przeróbki maksimum oryginalności.
Podobno Honda Polska twierdzi, że takie Cify nie istnieją a w ASO robią wielkie oczy jak już widzą takiego na przeglądzie :)
Oczywiscie, ze sa civici z xenonami:-)
http://www.honda-rinnen.de/go.to/modix/2,1,1941062/gebrauchtwagen.html
Przegladam ogloszenia od dluzszego czasu i jeszcze nie znalazlem zadnych... raczej bedzie trudno znalesc skoro to taki rarytas;-)
Pozdrawiam
Nie wiesz czy reflektory są takie same w wersjach 3D i 5D? Jeśli tak to i sam chętnie bym kupił.
Dokladnie to samo:-)
Meczy mnie ta przerobka...
Pozdrawiam,
Monogramus
10-01-06, 21:59
kupuje z tej aukcji ( http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81119444 ) xenony, sprzedawca ma wiecej takich zestawow, jesli kupimy grupowo to da jakis rabat, ktos chetny? Co myslicie o tym zestawie, wydaje sie calkiem solidny i chyba w nie zlej cenie, jest to soczewka bi xenonowa, stabilizator, przetwornice, zarowki. wszystko z bmw 1, czyli raczej nowe i solidne. Jesli cos przeoczylem to prosze mnie ostrzec :)
edit:
rzezby troche z tym jest na dlugie zimowe wieczory, ale jak sie umie trzymac klucz w reku, to da sie zrobic. Wombat wyslal mi kiedys fotki z soczewkami xenonowym wstawionym do lampy ze zwyklym odblysnikiem, a nie soczewka, i tez dobrze wygladalo i swicilo. Rozmiary sa na tej aukcji, jesli nie ma to sprzedawca wysyla na maila fotki i wymiary.
bardzo fajny zestaw i nei drogi - ja tez byl bym zainteresowany jesli cos ztargujecie
a jest od bmw 5 tylko ciekawe jak rozmiarowo pasuje, ja mam troche inna lampe.
kupuje z tej aukcji ( http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81119444 ) xenony, sprzedawca ma wiecej takich zestawow, jesli kupimy grupowo to da jakis rabat, ktos chetny? Co myslicie o tym zestawie, wydaje sie calkiem solidny i chyba w nie zlej cenie, jest to soczewka bi xenonowa, stabilizator, przetwornice, zarowki. wszystko z bmw 1, czyli raczej nowe i solidne. Jesli cos przeoczylem to prosze mnie ostrzec :)
Tylko jak to sie cholerstwo montuje? nie chcialbym rozwalic sobie reflektorow ...
Pozdrawiam,
montarz to babranina - albo zlecasz firmie przerabiajacej lampy albo robizs to sam jesli masz zrolnosci manualne ale napewno nie jest to proste.
poczytajcie troche www.hidtech.com - jest troche ciekawostek, a na honda-tech.com wystarczy wpisac w szukajce hid albo retrofit i jest porada jak zamontowac soczewki w lampach. nawet jest ze zdjęciami.
mega druciarstwo i festyn ... szczególnie jak jakiś mądrala słabo to wyważy i oślepia innych :evil:
Witaj,warto,koszty to oddzielny temat.
Jak zakładać Xenony to w soczewkach.Jak masz lampy przed LF to zmień na soczewkowe,
np na Alegro.
No i teraz trzeba znaleźć kogoś kto to zmontuje (a kombinacji jest dużo).
Postojówki LED zimne białe światło.
I jak masz p/mgielne to H11 zmienić na ala Xenon aby był taki sam odcień światła.Efekt super.Nowe auto.
Pozdr.
Ja w EM2 mam bixenon pod h4, pojechalem na ustawienie lamp, spryskiwacze mam fabryczne i jeszcze nikt mi nie zamrygał, jak wioze kogos z tylu to poprostu pokretlem obnizam wysokosc swiecenia lamp i juz.
Dokładnie. Dobre ustawienie i gra gitara. Warunek to reflektor z soczewką lub gładkim kloszem. Stare klosze niestety zawsze będą oślepiać.
Ostatnio trasa do Lublina z Jaqbem i jak jechałem przed nim to ani trochę mnie nie oślepiał w lusterku.
Witam
Powiedzcie mi ludki czy do takich lamp soczewkowych można zamontować xenony?
http://moto.allegro.pl/item362009174_reflektory_angel_ayes_black_honda_ci vic_95_99r.hml
W jakiejs gazetce chyba "motor" wyczytałem że w tego typu lampach (materiały z których wykonana jest soczewka nie są przystosowane do takich żarników) nie można zamontować takiego oświetlenia jak xenony ponieważ wytwarza się zbyt wysoka temperatura i po jakimś czasie takie lampy są do wyrzucenia. Było również napisane że prawdziwe xenony kosztują jak dobrze pamiętam od 3000 zł. a te zestawy po 300-400zł to tanie podróbki.
Mimo to co przeczytałem chciałbym dowiedzieć się jaki zestaw nadaje się do takich lamp jak wyżej podałem.
edit:
ajaj to nie ten dział w którym chciałem napisać :aloha:
podbijam ... jaka jest cena kompletnego zestawu xenon (nie zenon z allegro) i tez nie z ASO bo pytalem w aso to koles mi nawet nie powiedzial bo mowil ze szkoda slow do coupe 7 gen. spriyskiwacze juz mam :D. interesuje sie tym poniewaz nie do konca jestem zadowolny z jakosci przedniego oswietlenia. a moze wymiana zarowek na jakies inne jezeli tak to na jakie ?
jacor, mozesz w dwojaki sposob... Jak ksenon, to polecam tylko na soczewce, wyglad jest i odciecie ladne... Mozesz to zrobic na kilka sposobow.
Po pierwsze kupujesz shitowa lampe jak ja z ebaya i wymieniasz w niej soczewke na h7 europejska, wstawiasz zestaw HID i ladnie swieci, ale to nie bedzie prawdziwy xenon. Mozesz tez od razu kupic dobre lampy, np depo i tam wstawic xenon, ale to bedzie swiatlo bez odciecia europejskiego.
Po drugie mozesz oddac lampy do przerobki na bixenonowe. Koszt przerobki np w Bialymstoku to 1500zl, na forum moze bedzie taniej. Wtedy w ori lampe wstawiaja soczewke bixenonowa i zarniki typu d1s lub d2s, czyli prawdziwe xenony i wtedy to swieci jak trzeba..no i jest bixenon. W tej chwili troche zaluje, ze kupilem drugie lampy zamiast przerabiac oryginalne, ale tak to jest - czlowiek uczy sie na bledach. Przed kupnem nie wiedzialem, ze w soczewke h3 nie da sie wstawic hid, bo to za slaba soczewka i rozszczepia swiatlo.
ale w tym komplecie sa swiatla postojowe mijania i dlugie ?(bo kiedys gdzies czytalem ze jak przerabiaja na xenony to dostaja tylko mijania a do reszty trzeba doplacic i jakos to oddzielnie robic) i jeszcze sprawa halogenow - czy z nimi tez cos trzeba robic skoro swiatla przerobilo sie na xenon ?
Mam reflektory z odbłyśnikami czyli pod żarówki H4. Zamontowałem xenony i działa to dobrze. Montaż zajął mi godzinę z czego pół godziny myślałem gdzie powiesić przetwornice. Samochód przeszedł bez problemu standardowe badania techniczne. Jest wyraźna granica światło-cień i wymagana asymetria snopa światła. Jedyny mankament to gorszy odbiór radia, gdyż kable wysokiego napięcia sieją w paśmie radiowym. Myślę, że po wyekranowaniu tych kabli problem zniknie.
Robert
jacor? A wiesz jaka jest roznica miedzy bixenonem a xenonem? Oni przerabiajac lampe montuja juz bixenon, postojowka zostaje taka jaka masz, a z halogenami nic nie trzeba robic, bo nawet nie ma czego :) Xenon w halogenach jest zabroniony, a poza tym gorzej swieci halogen na xenonie niz bez niego.
podsumowujac:
Wstawiajac lampy z ebaya - przewaznie maja odzielna zarowke dla dlugich i mijania, wiec mozesz wstawic xenon(ale o niedogodnosciach pisalem wyzej)
Przerabiajac swoje lampy na soczewkowe - montuja Ci soczewke bixenonowa
Przerabiajac swoje bez soczewki, wstawiasz hid bixenon (bo z tego co rozumiem masz tam teraz h4)
skolopendra
11-11-08, 19:34
Myślę, że po wyekranowaniu tych kabli problem zniknie.
proponował bym raczej same dławiki odkłucające dać na zasilanie ,takie jak np do cb
Witam!Mam małe zapytanie odnosnie instalacji zestawu xenon do 7gen po lifcie. W soczewie siedzi zarówka H1 która jest wlozona w taki adapter ktorego przyciska drucik aby niewypadła zarówka, moje pytanie bedzie takie ze jezeli instaluje tam zarnik to niemoge juz zastosowac adaptera i jak będzie mocowany żarnik bo wydaje mi sie ze drucik niebędzie dociskał zarnika wystarczjąco, bo przecierz ten adapter ma swoją grubosc która ma chyba zapewniac pewne mocowanie żarówki w soczewce, jezeli ktos instalował taki zestawik to mógłby sie wypowiedziec na ten temat. A zestawik któey mnie interesuje to ten http://allegro.pl/item477128910_nowa_seria_xenony_h1_h3_h7_xenon_mon taz_warszawa.html
ja zakladalem do mojej te ktore sa na zdjeciu 6000k o drucik sie nie martw adapter nie bedzie potrzebny ja tez sie nad tym glowilem ale ja do zamocowania wykorzystalem te jakby "uszczelki" ktore sa przy xenonach nie wiem czy we wszystkich sa takie same ("uszczelki" ktore sa przy zarowkach xenonowych i trzymaja je w tych plastikowych obudowach) w moim przypadku pasuja idealnie i xenon siedzi mocno i stabilnie a drucik potem zalozysz bez problemu. Noi oczywiscie bedziesz musial przyciac delikatnie ta gume oslaniajaca lampe zeby wlozyc xenon taki kolniezyk trzeba sciac. Jak cos na gg moge Ci wytlumaczyc bo nie wiem czy zaczailes o co mi chodzi ja ze swoich jestem jak najbardziej zadowolony i jak narazie smigam 5 miesiecy i jest wszystko wporzo:)
http://img231.imageshack.us/img231/7595/img1195nn6.jpg
Dzięki za info wiem o co chodzi, a ty poprostu kupiłeś taki zestaw wsadziłes i to wszystko czy cos jeszcze robiłeś typu zmiana soczewki, czy jakies spriskiwacze stosowałeś. Jak wypada twoja linia odciecia swiatła i czy swiatło jest równomiernie rozprowadzone.
nie nie kombinowalem, jedynie co to jedna koncowke przerabialem ale juz nie pamietam czy od zarowki czy od lampy( z obu stron) sam zobaczysz ze Ci nie zgra bedziesz musial tylko zarobic jedna koncowke kwestia 5 minut a swiatlo rozprowadza sie bardzo ladnie, linia odciecia widoczna oczywiscie prawy reflektor ustawiony lekko wyzej takze nie zastanawiaj sie tylko montuj:) napewno bedziesz zadowolony. Jak bedziesz potrzebowal pomocy gdzie zamontowac przetwornice to moge Ci foto zrobic, glowilem sie troche nad tym, ale efekt pozytywny, przetwornice osadzone mocno takze nie ma mowy o jakim kolwiek poluzowaniu:)
jozek_marek
19-11-08, 23:22
Popieram Kolegę. nic trudnego. ;p tez mam taki zestaw hidowy tylko innej firmy i rowniez musialem tylko wymienic wsówki bodajże żeńskie w lampach. i wsio. cieżko było znaleźć w moim przypadko miejsce na lewa przetwornice ponieważ mam silnik diesla a miejsca pod macha BRAK. i kłopot jaki mam ale to związany z lampami (jakas drobna przeszłość auta) ze prawa soczewka tzn strumien z niej oswietla mi lewe pobocze. ale kwestia regulacji. musze podjechac na diagnostyke i ustawie wszystko. rowniez ani razu nikt mi nie mrygał. Xen wyniósł mnie 220złotych i od 2 miechów ładnie świeci.
Dzieki za podpowiedzi co do fotek to jezeli będe miał problem to sie zgłosze, a jeszcze jedno widziałem ze u ciebie są tez ładnie postojowki dobrane, i tez mysle o pożadnych postojach tylko powiedz co to są za postoje zwykłe ledy czy cos innego trzeba by wsadzić.
Fajnie wyglądają PHILIPSy BlueVision, postojowe jak i oświetlajace tablice rejestracyjną, W5W na allegro są po jakieś 10-12zł (zestaw 2 sztuki) efekt jest fajny, do xenonu idealne.
to sa zwykle diody, bylem w elektroniku i powiedzialem gosciowi ze chce najjasniejsze biale diody wzialem 2 rozne komplety, te byly najlepsze jak patrzysz na zywca to nie widac roznicy pomiedzy zenonem a postojowka. Cena diody z tego co pamietam 3zl sztuka:)
Witam,
Poczytalem sobie troche forum na temat montazu xenonow i mimo wszystko mam kilka pytan :)
Pomyslalem, ze skoro mam Cifa po FL i soczewki to nie bedzie wiekszego problemu z montazem xenonow.
Kluczowe sprawy to:
- nie razic innych
- polepszyc oswietlenie
Jesli chodzi o system samo-poziomujacy to olewam - zwykla regulacja mi wystarczy, spryski tez podaruje, ewentualnie zamontuje jakas atrape na potrzeby niebieskich.
Z tego co czytalem na forum, to nie ma sensu pchac sie w jakies mega drogie zestawy jak i tak prawdopodobnie wszystko jest robione przez te same male chinskie raczki. Ktos na forum pisal, ze smiga na najtanszym zestawie juz 2 lata i jest OK
Pomyslalem o czyms takim:
http://allegro.pl/zestaw-xenony-h1-6000k-hid-xenon-2x-led-gratis-i1401672550.html
albo podobnym zestawie, mozliwe ze z przetwornicami typu slim.
W standardowej lampie sa 2 sztuki H1 dla swiatel mijania i drogowych. Osobiscie nie znalazlem zestawu H1 bi-xenon, czyli standardowe zarowki H1 zostana jako dlugie, te za soczewkami zostana zastapione xenonami.
Pytanie moze glupie ale.. czy te dugie w ogole beda mialy sens? Teoretycznie xenon ma wieksze natezenie swiatla, ale soczewki skupiaja mijania a drogowe daja sciane swiatla.
Jesli ktos widzial/znalazl zestaw H1 bixenon to moze sie skusze. Na H4 jest duzo, ale na H1 nie widzialem.
Kupno 2 zestawow na H1 tylko po to zeby miec dlugie xenon nie ma sensu, zreszta czas reakcji zarnikow nie pozwolilby na "mrugniecie" dlugimi moim zdaniem.
Kolejna sprawa - barwa swiatla. Osobiscie sklaniam sie ku 6000K, zalezy mi na widocznosci a nie na lansie, chyba ze 4300K daje jeszcze wiecej swiatla - prosze o opinie.
Jesli ktos ma doswiadczenia z montazem/uzytkowaniem xenonow w Cifie z lampa po lifcie z soczewka, z przyjemnoscia poczytam opinie.
Pozdrawiam,
Filip
Stary o ksenonie na forum jest wątków bez liku - nie wiem, czy jest sens zakładania kolejnego, bo wszystko zostało już powiedziane.
Xenon HID jest nielegalny choćbyś miał spryski i poziomowanie, bo standardowa lampa nie ma homologacji.
Barwa: 4300K świecą moim zdaniem idealnie, bo dają białe światło w nocy, a lekko żółtawe w dzień, natomiast miałem też 6000K w tych samych lampach i dają już niebieski odcień, zwłaszcza w nocy(choć widoczność przy nich trochę lepsza). Bardziej przyciągają wzrok na stacji diagnostycznej i przy policji, bo są już niebieksawe.
Podsumowując - ksenon nie jest wcale taki fajny - mam już 3 zestaw, średnio wystarczają na rok, może półtora, bo albo pada żarnik, albo przetwornica z którejś strony, a wtedy bardziej opłaca się wymienić cały zestaw. Miałem 4300K, zmieniłem na 6000K - fajniej wyglądała barwa, ale było za niebiesko i znowu wróciłem do 4300K.
Pytanie moze glupie ale.. czy te dugie w ogole beda mialy sens?
Co do bixenonu to jest tylko w żarniku h4. Jeżeli włożysz H1, to długie oczywiście musisz zostawić na żarówkach halogenowych, bo przecież światła mijania mają odcięcie po kilku-kilkunastu metrach przed samochodem, a światła drogowe biją dużo dalej. Ja tak mam - xenon na h3, a długie halogenowe i jak najbardziej długich trzeba na trasach używać.
No i wszystkie odpowiedzi w jednym poscie - dzieki! :)
a co sadzicie o czymś takim
http://moto.allegro.pl/bi-xenon-soczewki-angel-eyes-ringi-ccfl-h1-h7-h4-i1468367399.html
Panowie jest na forum kolega embargo z poznania ktory oferuje przerobke lamp na soczewkowe za 350 plno. to jest koszt soczewek i jego pracy. soczewki z tego co sie dowiadywalem pochodza od Helli lub Valeo z modeli audi q7 lub passata b6, zalezy co akurat jest dostępne. potem wystarczy tylko dokupic zarniki d2s/d4s wraz z przetwornicami i mamy eleganckie lampy z DOBRĄ! soczewką. potem jeszcze regulacj na stacji diagnostycznej i po sprawie.
Tutaj jakas jedna z ostatnich realizacji:
http://img233.imageshack.us/img233/8126/img6273j.jpg
skolopendra
22-02-11, 18:27
za 350 plno.
para czy sztuka?
zerknij:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?98787-Przer%F3bka-lamp-projector-retrofit-soczewki-!
z tego co wiem to komplet
skolopendra
22-02-11, 19:01
tak ,wygląda na komplet .ciekawa oferta .tylko jak tu zostawić auto pod blokiem bez lamp?
ja planuje pojechac do poznania w ktorys piatek autem zostawic auto u embargo, pomóc zdjac lampy i zostac u znajomych na weekend. Auto do odbioru w niedziele wieczorem.
Możecie spróbować rozwiązania takiego jak u cobry w em2:
http://images37.fotosik.pl/394/65e113e79f2231c9m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65e113e79f2231c9.html)
to zestaw z allegro, a montował sam. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?25627-EM2-D17A8-TURBO-by-cobra524&p=1175892&viewfull=1#post1175892
o! świetnie :) będe u Cobry najprawdopodobniej w sobote to chetnie zobacze jak to sie prezentuje na zywo :) a mam chęć na soczewke bo bardzo mi brakuje porzadnego światelka.
nie mniej jednak komplecik na d2s lepszy niż ten allegrowy. Jeżeli embargo robi full przeróbkę na oryginalny xenon typu nie chińskie przetwornice, startery itp to świetna cena, bo u mnie w mieście krzyczą za to 1400zł.
u embargo cena 350 plnow to jest soczewka + włożenie i umocowanie jej w lampie. Reszta lezy po stronie kupującego. Jak ktoś chce to wrzuci tam chinszczyzne ale zawsze pozostaje opcja wrzucenia tam np. przetwornic helli z innego auta i porzadnych zarnikow d2s. W brzezinach jest facet ktory od dawna przerabia lampy na soczewke i wszystko kosztuje cos w granicach 1500. Zestaw jest wtedy na nowych soczewkach od Helli, przetwornicach Hella i zarnikach d2s Osramu, wszystkie podzespoly nowe.
cobra a co ty masz za soczewki??
no i nikt nie odpisał mi co waszym zdaniem warte są soczewki które podałem w linku po wyżej :confused:
u embargo cena 350 plnow to jest soczewka + włożenie i umocowanie jej w lampie. Reszta lezy po stronie kupującego. Jak ktoś chce to wrzuci tam chinszczyzne ale zawsze pozostaje opcja wrzucenia tam np. przetwornic helli z innego auta i porzadnych zarnikow d2s. W brzezinach jest facet ktory od dawna przerabia lampy na soczewke i wszystko kosztuje cos w granicach 1500. Zestaw jest wtedy na nowych soczewkach od Helli, przetwornicach Hella i zarnikach d2s Osramu, wszystkie podzespoly nowe.
tam jeszcze dochodzi cena starterów chyba i czegoś tam jeszcze. Czyli 350zł to wychodzi cena podoba jak ten zestaw u Cobry, tylko u niego już z HIDami był, ale sam musiał wkladać.
Stara sowo ;) Ramzees z EM2 squadu zakupił takie, o które pytałeś. W sobotę ma montować, więc możesz do niego uderzyć w tej sprawie. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?85822-D17A8-Em2-Black-Obssesion-by-Ramzees/page13
no dzięki jak tak to już ogarnę temat ciekaw jestem jak to mu wyjdzie :)
A więc do tych co nie mają i chcą mieć, założyłem wczoraj zestaw xenon HID 4300 do EP2 na soczewce i co do jakości światła to na pewno jest lepsze od standardowej żarówki h-1, bielsze światło i optycznie hanka lepiej sie prezentuje i lepsze widoczność, ale .. w porównaniu żarówkami PHILIPS BlueVision H1 12V 55W P14,5S- Białe światło z niebieską poświatą - już nie wypada tak dobrze, wizualnie jest tak samo ale BlueVision ma wyraźniejsze białe światło i lepiej oświetla pole widzenia, przy HID jedynie białe linie na jezdni są lepiej widoczne ale nic poza tym. Wjeżdżając w drogę bez pasów to już dramat. Takie są moje spostrzeżenia,wasze mogą być inne ! Porównywałem oba produkty na zmianę wieczorową porą i w nocy i moim zdaniem szału niema jeśli chodzi HIDy, BlueVision wypadają lepiej
Ja również myślałem na xenonami, ale postanowiłem kupić Philips xtreme power +100% i faktycznie świecą jak HID.
kazdy plus ma swoje minusy,... mam zalozony HID w soczewkach i najgorzej nie jest, kwestia przyzwyczajenia,
jedno jest pewne, inni Cie lepiej widza na drodze szczegolnie w dzien, ogolnie mnniejszy pobor pradu/zuzycie paliwa, wieksza zywotnosc zarowek, mniej mecza oczy podczaj dluzszej jazdy, na minus male ilosci wydzielanej energi cieplnej czyli zamarzniete lampiony, koszt zarowki przy wymianie,
- no i postojowki wymien na LED bo zwykle zarowki, a nawet te niebieskie od Bluevision maja letko zolta barwe swiatla i nie wyglada to najlepiej w polaczeniu z xenonem.
Ja mam również wsadzony HID w soczewkę i uważam ze zwykle żarówki śpią, jeśli chodzi o jazdę przez 1h badz 2h to może i żarówki wysokiej klasy daje rade. Jednak przy całonocnej jeździe xenon tak nie meczy jak zwykle światło. W kazdym swoim autku miałem wsadzony HID bądź oryginalny xenon+spryskiwacz to juz wogule bajka:)
ale .. w porównaniu żarówkami PHILIPS BlueVision H1 12V 55W P14,5S- Białe światło z niebieską poświatą - już nie wypada tak dobrze, wizualnie jest tak samo ale BlueVision ma wyraźniejsze białe światło i lepiej oświetla pole widzenia, przy HID jedynie białe linie na jezdni są lepiej widoczne ale nic poza tym.
Tylko żarówki Philipsa padają po 3-4 miesiącach, koszt? 3xok.70zł=ok.210zł rocznie! Wniosek? Chyba lepiej zapłacić te 200zł za HID'y z przetwornicami slim i cieszyć się nie męczącym światłem... ;)
hehe, nie jest tak kolorowo ;] ja od 2007r mam już u siebie trzeci zestaw, bo cokolwiek trzaśnie, czy żarnik, czy przetwornica to lepiej zakupić od razu cały nowy, bo montaż wymaga czasami zdjęcia zderzaka, szczególnie jak chce się ładnie ukryć przetwornice przed diagnostą na stacji lub kontrolą policyjną.. U mnie raz padła przetwornica, a raz żarnik.
- u mnie rozsypal sie zarnik doslownie ekspolodowal czy cus, musialem zasysaczem usuwac ze srodka soczewki resztki szkla, byc moze stalo sie tak od wstrzasow i zlego mocowania, poniewaz jeden z tych drucikow mocujacych nie byl zapiety, ale i tak dzialal ze 24m. Koszt nowego na alledrogo ok 100pln, w sklepie ok 300 pln.
żarniki do zestawu HID 30pln w hurtowni w Nowym Sączu na ulicy Węgierskiej. Jeżeli żarnik miąłby kosztować 300 PLN to chyba wolałbym kupić cały nowy zestaw na allegro za 200PLN:) A Pana sprzedawce w sklepie zabiłbym śmiechem;)
nie wiem co to za zarnik za 30plni, ja pisze o Philips D2S 85122+, z ciekowosci zadzwonilem do ASO i tam dopiero cena mnie zszokowala, nie pamietam juz dokladnie bo kupowalem w lecie, ale uslyszalem cos ok 400, czy 480 pln, oczywiscie za sztuke.
No to ori palnik Osram Xenarc D2S montowany fabrycznie do EP3 kosztuje całkiem niezłe pieniądze:
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=osram+xenarc+d2s
Jeśli chodzi o przepisy to w naszym kraju są nieugięte. Mam u siebie xenony (takie EU7 już kupiłem) jakieś made in China bez żadnych udogodnień typu spryskiwacze, soczewki i samopoziom.
Byłem ostatnio na przeglądzie i normalnie diagnosta chciał mi zabrać dowód rejestracyjny. Ubłagałem go żeby tego nie robił, wymieniłem żarówki na zwykłe H4 i pojechałem na inną stację diagnostyczną. Tam z kolei koleś trochę marudził, że mam przetwornice i wszystko przygotowane pod montaż xenonów, ale ustawił mi światła na oryginalnych H4 (obnizył bo było trochę za wysoko) i podstęplował przegląd.
Teraz zastanawiam się co zrobić. Czy zrezygnować z xenonów, zdemontować wszystko i opchnąć na allegro, czy wstawić je z powrotem do auta i jeździć tak do następnego przeglądu. Nie zastanawiał bym się i pozbył się problemów z przeglądem, ale na xenonach jeżdżę od września i ani razu nikt mi nie mrugał że go oślepiam. Od wymiany żarówek na oryginalne praktycznie każdej nocy jak jadę przynajmniej jeden się trafi, któremu przeszkadzają moje światła. Za przeproszeniem wkur... mnie ta sytuacja, bo na "nielegalnym" oświetleniu nic innym kierowcom nie przeszkadzało a na standardowych żarówkach H4 jest jakiś problem.
...zaloz z powrotem xenony i unikaj policyjnych ekip techniki drogowej i ekologi, bo oni za spalona zarowke jesli nie da sie wymienic na mejscu kontroli zabieraja dowod rej. ew. schowaj przetwornice tak zeby ich nie bylo widac na pierwszy rzut galka, u mni jeszcze zaden diagnosta sie nie dop. ze cos jest zmenione, jak nie widza przetwornic to sie nie czepiaja.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.