Zobacz pełną wersję : Jazda na 98 oktanach
Pytanie: Od roku śmigam na benzynce 98 ultimate (tylko i wyłącznie). Czy w moim d15b.... w związku z tym warto było by przestawić zapłon, bo z tego co się orjentuję to standardowo wszytko ustawiane jest pod 95??? Ostatnio znajomek zapodał mi taki pomysł. Czy coś na tym zyskam?
Ja np... Wyczytalem gdzies w intrucki... Moge sie mylic. Ale moje D15B2 jest chyba przystosowane do benzyny 91 oktanowej... Nie wiem czy to prawda...
Moje D14 też ma w instrukcji 91...
Czym się w goóle różni 95 od 98 (teoretycznie... :P)??
ale jak gosc ma d15b czyli 130 koni w serii to ja tez bym je karmil 98 oktanami
czym sie rozni 98 od 95 - niektorzy nie czuja inni czuja roznice - ja czuje moze dlatego ze mam ponad 100 koni z litra
U nas oznacza to czystsze paliwo. Choc pewnie i tak w 99% 98 to 95 a 95 lepiej nie pytac. Kazdy jezdzi wg wlasnego uznania, ja smigam na 98
Wyczytalem gdzies w intrucki... Moge sie mylic. Ale moje D15B2 jest chyba przystosowane do benzyny 91
tak prawda, lecz u nas 95 jest taka jak 91 :evil:
VTi niby jest przystosowane do 95
odpornoscia na spalanie stukowe.
facet ma d15b ale 2 :)
napisal co napisal ja nie bede weszyc sensacji co ma czego nie ma
a co do stukowego to u mnie na 95 bylo non stop a na 98 tylko podczas palowania :D
a co do stukowego to u mnie na 95 bylo non stop a na 98 tylko podczas palowania
Ale ty nie masz seryjnego samochodu :)
na 98 to bym takiego d15b2 minimalnie na 18 stopni ustawił zapłon, chętnie wyżej (przecież są na 92 oktany te silniki), ale jak najpewniej wyczuć spalanie stukowe? czy metoda na 40 km/h czwarty bieg i pedał w podłogę jak zadzwoni coś w silniku to stukowe chyba się nie do końca się sprawdza w hondzie?
Testowałem ostatnio na 92 oktanach i jakoś nie zauważyłem żeby było coś nie tak i nie wiem czy lepiej chodzi auto niż na 95 czy 98. TAK MIAŁ PRAWO LEPIEJ CHODZIĆ- bo wyższa liczba oktanowa nie do końca musi oznaczać lepszą kaloryczność paliwa! Dodatki podnoszące oktanowość do 98 np mogą tę benzynę skutecznie "rozrzedzać"
Polecam poczytać:
paliwka 1 (http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/artykuly/art_72.htm)
paliwka 2 (http://www.put.poznan.pl/~rafal/technika/etylina.html)
www.vitesse.and.pl/paliwo.html+podwy%C5%BCszy%C4%87+liczb%C4%99+oktan ow%C4%85&hl=pl&lr=lang_pl]paliwka (http://66.249.93.104/search?q=cache:GbDARIRAnBQJ:[url) 3[/URL]
A może ktoś mi odpowie jak rozpoznać stukowe w aucie? Albo stawiając to pytanie od strony optymalnego ustawienia zapłonu- Jak Optymalnie Ustawić Zapłon (wiadomo przecież że producent ustawił dość bezpiecznie)?
A mam kolege ktory do D15B2 zatankowal Verve i mu auto stanelo... Slyszalem ze Verva rozpuszcza jakies uszczelki.. :/
a czy te wasze hondy maja czujnik spalania stukowego i same sobie wedle tego przestawiaja zaplon? niektore(nowsze) fury cos takiego maja i wtedy widac roznice pomiedzy 95-98(i złym a dobrym paliwem). a co jesli sie jezdzi na gazie? 110okt. to wtedy wrecz trzeba przestawic zaplon... tylko jakos nikt z gazownikow tego nie robi i o tym nie mowi bo to "ingerenca w ustawienia silnika" hehe, jakby instalka gazu nie byla ingerencja. :mrgreen:
I jeszcze cytat z innego forum:
"Zmiany liczby oktanowej i jakości paliwa najszybciej odczuwalne są w pojazdach wyposażonych w układ sterujący silnikiem z cnunikiem spalania stukowego. Otóż ECM wyprzedza zapłon maksymalnie aż do sygnału o spalaniu stukowym, po czym minimalnie cofa. Dzięki temu silnik uzyskuje zawsze maksimum mocy z tego paliwa które ma podane, a co za tym idzie spada zużycie, rośnie elastyczność, rośnie moc maksymalna. Są to różnice na tyle duże, że niektórzy taryfiarze (!) tankują 98, bo mimo wyższej ceny wychodzi im taniej bo mniej jej spalają (informacje otrzymane bezpośrednio).
Lanie tego do naszych silników wymagałoby po każdym tankowaniu dostrajania zapłonu i regulacji gaźników do tego co wlaliśmy żeby uzyskać tak znaczące róznice jak W/W tasówkarze.
Jeszce słówko o Nowoczesnych ECM: pewna pani z gdyni zalała do clio 1,2 16v na jakiejś popegeerowskiej stacji wyrób paliwopodobny i pojeździła na nim 2 dni. Później auto rzuciło palenie. Okazało się że ECM dostaosował do tego swoje nastawy, ale ponieważ paliwo było tak podłej jakości to nastawy te były tak kretyńskie, że po zmianie paliwa nie dało się jeździć. Ponieważ nie możnabyło oddać samochodu w tym stanie, skończyło się na wymianie ECM. A "paliwo" wlałem do siebie do grani, bo przecież V6 sprzed 20 lat przepali wszystko... i taki CH..!! Nie chciał zapalić, więc zapaliłem na gazie, a jak przełączyłem na benzynę... to szybko wróciłem na gaz i to co było w zbiorniku używałem długo do mycia części."
Ale ty nie masz seryjnego samochodu :)
wiem wiem turbo nitro podtlenek doladowanie kompresor wiecej paskow wiem wiem to juz nie seria :(
No wlasnie.. D14A3 w instrukcji ma, ze moze byc zasilane od 91 okt.. Smigam na 95, kusi mnie by przejsc na 98 i zobaczyc jak sie bedzie zachowywal silnik... Jest jakas obawa, ze nie wyjdzie silnikowi to na dobre???
Jest jakas obawa, ze nie wyjdzie silnikowi to na dobre???
silnikowi: wyjdzie to na dobre
portfelowi: wyjdzie na złe
Tobie: zalezy czy wierzysz w placebo... ;)
Jest jakas obawa, ze nie wyjdzie silnikowi to na dobre???
silnikowi: wyjdzie to na dobre
portfelowi: wyjdzie na złe
Tobie: zalezy czy wierzysz w placebo... ;)
hehe... Jedno przeczy drugiemu. Jesli placebo to sciema (podobnie jak np. magnetyzery czy cudowne srodki na porost włosów), ale napisales ze silnikowi na dobre... czyli jednak nie placebo. Wiec jak? :D hahahahah.....
Jeżdżąc na 95 nic sie nie stanie... Chcesz, to lej 98 (tak jak ja :D), ale jemu chodziłobardziej o to, że w Polsce ciężko trafić dobre 98, więc jest więcej strat niż zysków...
sprostowanie:
silnikowi wyjdzie na dobre bo bedzie dalej do stukowego niz na 95. a placebo to bardziej jesli chodzi o osiagi.
A tak wogóle:
Od roku śmigam na benzynce 98 ultimate (tylko i wyłącznie). Czy w moim d15b
jeśli to b2 to wtopiłeś od cholery kasy od roku :D
A Tym, którzy nie mają w silnikach knock sensora, nigdy nie przyspieszali zapłonu, zwiększali sprężania i nie mają turbo a w instrukcji do ich auta stoi w kwestii paliwa 91 czy 92 oktany, a leją 98 czy inne 99+ power cośtam powiem tak:
Sezon polowań na jelenie uważam za otwarty :D :lol: :D :lol: :D
oka no to się dowiedziałem :neutral: Lepiej późno niż wcale :smile:
Dzięki dla tych którzy trochę się wysilili by wyjaśnić temat a nie zajmowali tylko miejsce bełkotem iprzechwalaniem się :wink:
Może inni niewtajemniczeni zapoznają się z tym tematem i nie popełnią tego błędu.
"SEZON POLOWAŃ NA JELENIE" no i ten post uważam za ZAMKNIĘTY
odgrzebuje starucha....
wiec, tak, na wysokich obrotach >5tysRPM cos mi stukalo, dzwiek jakby zaworki,
ale po regulacji, bylo to samo,
zalalem 98 na Bp i teraz nic nie slychac, ideaqlnie wchodzi na obroty, czyli jednak cos to paliwo daje, aha no rozumiem ze wystepuje spalanie stukowe..
regulacja zaplony powinna pomoc?
Musisz troche... Cofnąć? Zapłon, żeby na 95 był dobrze. Minimalnie.
Czym się w goóle różni 95 od 98 (teoretycznie... )??
To może coś powiem:
Wyższa liczba oktanowa oznacza wyższy stopień sprężenia mieszanki zanim dojdzie do samozapłonu (spalanie stukowe).
Aby poczuć jakąś różnicę,(95 -> 98, 99+, itp) trzeba:
1 zalać paliwko na suchy lub prawie suchy zbiornik,
2 zresetować komputer
aby ten mógł poprawnie ustawić kont wyprzedzenia zapłonu.
Zaznaczę na koniec: aby poczuć różnicę, to trzeba mieć ze 160 kucy
I tyle jeśli chodzi o różnicę w paliwie.
P.S. polskie 95 to jakieś 92
E. IMO nie zmienisz stopnia sprężania nie modyfikując silnika, skok tłoka, planowanie głowicy czy coś. Nie znam się 8)
Zapomniałeś dodać, że żeby poczuć różnicę, trzeba mieć silnik z komputere, drugim warunkkiem jest czujnik spalania stukowego, bo to chyba on decyduje o tym jak jest ustawiony zapłon.
Natrualnie poprawcie mnie :)
"... wyższy stopień sprężenia mieszanki ..."
czyta waść dokładniej,
oczywiście potrzebny jest silnik sterowany kompen, inaczej lej co chcesz....
....chociaż kiedyś poczółem różnicę Polonkiem jak zalałem V-power, albo se ubzdurałem
nie wiem jakie paliwo mają w Warszawie ale pewnie niewielkie różnice i zależy jaka stacja-i powiem wam że nie mają nasze paliwka czesto nawet 80 oktan :) wiem to bo czasem dajemy znajomemu próbki z różnych stacji benz.(pracuje w laboratorium rafinerii Trzebinia tj.Orlen) i :shock: jaki syf
ps. V power racing wyszło 92 :roll: pozdrawiam
Aby poczuć jakąś różnicę,(95 n 98, 99+, itp) trzeba:
1 zalać paliwko na suchy lub prawie suchy zbiornik,
2 zresetować komputer
Nawet jakbys z pincet razy zresetował to nic to nie da, bo do tego potrzebny jest knock sensor(czujnik spalania stukowego).
W civicach d-serii nie wystepowal wcale, w jakichs tam BXXX bywały, ale nie wiem dokladnie w jakich. Pozatym nawet to, ze mialy knoc sensora nie znaczyło tego, ze sterownik przekroczyl jakies tam seryjne mapy zapłonow, co najwyzej gdy wystepowalo to cofal zaplon by nie zabic silnika(tu niech sie juz magicy od ecu wypowiedza)
Kolejna zecz to to ze wkieszosc silników serii D moze jezdzic normalnie na 91 oktanów( za wyjatkiem np d16z6/9 - na przykladzie 5 generacji/ w 6-genie dopiero Vti ma zalecana minimalna LO=95 oktanow)
LO nie onzacza mocy paliwa czyli, ze samochod pojedzie szybciej.
Oznacza temperature samozapłonu i predkosc spalania mieszanki. Uogulniajac odporność paliwa na spalanie detonacyjne/stukowe.
Lanie benzyny o wyzszej liczbie oktanowej (sporo wyzszej) niz zalecana jest wrecz niezdrowe dla silnika. Spalanie nastąpi wolniej, benzyna nie spali sie kompletnie, silnik bedzie generował mniejsza moc, bedzie wiecej syfu w silniku.
A odnosnie jakosci paliwa w polsce, ze 92=95, to jak ktos tankuje u henia za stodoła to pewnie jeszcze lepiej bedzie.
A jeszcze co do paliwa to jak juz, ktos chce lac cos lepszego to warto dolozyc kilka groszy do bezsiarkowej 95(suprema) na statoilu. NIe zawiera związków siarki, które działaja korozyjnie na silnik. Oraz zawiera dodatki :Inhibitory korozji, detergenty, emulgatory wody,nośniki smarne.
bo do tego potrzebny jest knock sensor(czujnik spalania stukowego).
W civicach d-serii nie wystepowal wcale, w jakichs tam BXXX bywały
i tu sie mylisz bo d15z7 mial na 100%, j niekture d16 tez mialy.
bo do tego potrzebny jest knock sensor(czujnik spalania stukowego).
W civicach d-serii nie wystepowal wcale, w jakichs tam BXXX bywały
i tu sie mylisz bo d15z7 mial na 100%, j niekture d16 tez mialy.
d15z7? a co to za silnik?
W 5genie w seri D nie bylo knock`a, na europe nawet w B16A2 nie bylo, dopiero od 6gena byl knock np. w D16Y8 czy B16A2
a czy ten czujnik wystepuje w d16y7? pzdr
d15z7? a co to za silnik?
to jest silnik z 4d VTI i wystepowal chyba tylko u ruskich(szukajac w google, najwiecej bylo stron z RU)
to jest *****isty silnik ma 125KM albo130 i trzy krzywki(2 stopniowy VTEC) i do tego nie duzo pali(cos jak D15B)
boze... :roll: ...ile bym dal za taki silnik... :506:
[ Dodano: Sob 06 Sty, 2007 ]
w 6-genie dopiero Vti ma zalecana minimalna LO=95 oktanow)
sory ale tu tez cie poprawie, bo nie jeden 6gen ma zalecane 95PB(np moj d15z8)
LO nie onzacza mocy paliwa czyli, ze samochod pojedzie szybciej.
Oznacza temperature samozapłonu i predkosc spalania mieszanki. Uogulniajac odporność paliwa na spalanie detonacyjne/stukowe.
tu sie mylisz, jesli silnik ma knock sensor to tak dobierze dawke paliwa zeby bylo wiecej mocy, czyli: da mniej paliwa, co podniesie temp spalania(wiecej mocy)(mniejsza dawka paliwa doprowadza do spalania stukowego chyba ze paliwo jest odporniejsze na stukowe, tak jak 98.)
nie wiem jak to sie przeklada na moc w hondach, ale chytalem kiedys ze w focusie st220 roznica pomiedzy paliwem 95 a 98 LO moze wynies nawet 25KM malo ;)
tu sie mylisz, jesli silnik ma knock sensor to tak dobierze dawke paliwa zeby bylo wiecej mocy, czyli: da mniej paliwa, co podniesie temp spalania(wiecej mocy)(mniejsza dawka paliwa doprowadza do spalania stukowego chyba ze paliwo jest odporniejsze na stukowe, tak jak 98.)
nie wiem jak to sie przeklada na moc w hondach, ale chytalem kiedys ze w focusie st220 roznica pomiedzy paliwem 95 a 98 LO moze wynies nawet 25KM malo
Tu sie nie myle. Po prostu jeden sterownik tak potrafi inny nie. To, ze jest knock sensor nie oznacza, ze silnik bedzie bardziej wyprzedzal zaplon, jesli nalejemy wiecej oktanów. Kwestia indywidualna sterownika w danym samochodzie. Takie numery to raczej w samochodach stricte sportowych.
Tu sie nie myle. Po prostu jeden sterownik tak potrafi inny nie. To, ze jest knock sensor nie oznacza, ze silnik bedzie bardziej wyprzedzal zaplon, jesli nalejemy wiecej oktanów. Kwestia indywidualna sterownika w danym samochodzie. Takie numery to raczej w samochodach stricte sportowych.
to po co by zakladali tekie czujniki :roll: zeby sie tylko pochwalic(skoro ma czujnik to moze wyprzedzac zaplon)
takie czujniki nie zaklada sie zeby zapobiec stukowemu, w momecie kiedy paliwo bedzie zlej jakosci, a raczej po to zeby moc wykozystac wszystkie cechy danego paliwa, dobrze mysle? wiec przelozyc sie to moze na mniejsze spalanie i wieksza moc.
nie wiem jakie paliwo mają w Warszawie ale pewnie niewielkie różnice i zależy jaka stacja-i powiem wam że nie mają nasze paliwka czesto nawet 80 oktan :) wiem to bo czasem dajemy znajomemu próbki z różnych stacji benz.(pracuje w laboratorium rafinerii Trzebinia tj.Orlen) i :shock: jaki syf
ps. V power racing wyszło 92 :roll: pozdrawiam
ale tragedia z tym paliwem... :?
Wychodzi na to, ze w Polsce jak ktos chce wlac PB95 to powinien i tak wlac PB98, albo cos lepszego nawet...
Na orlenie 98 pachnie rozpuszczalnikiem....
NO własnie szczegulnie po to by zapobiec spalaniu stukowemu jesli :
-Paliwo bedzie złej jakości
-Jesli ktos zaleje paliwo o mniejszej liczbie oktanowej niz zalecana(np w niemczech jest 91 oktanow- zalej to do jakies wysilonej jednostki, wiadomo co sie moze stac)
-Np w wyniku błednego ustawienia zapłonu
-Zwiekszeniu ulegnie stopnien sprezania, przez co latwo moze wystapic spalanie detonacyjne
itp,itd
Stacje paliw skontrolowane przez UOKiK (http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/wyniki_kontroli_jakosci_paliw/kontrola_stacji_paliw/)
Na dole strony plik do pobrania
ale tragedia z tym paliwem... Confused
Wychodzi na to, ze w Polsce jak ktos chce wlac PB95 to powinien i tak wlac PB98, albo cos lepszego nawet...
moj sposob na to to wyprobowanie stacji i lanie tylko na wybranych,w lodzi zalewam na orlenie i shellu. i to tylko na wybranych, stacja stacji nie rowna jak niektorych stacjach orlenu paliwko jest do dupy(trzeba porostu testowc). czesto spotkam sie z twierdzeniem ze paliwo BP jest dobrej jakosci, a ja w lodzi na 2 stacjach zalewalem i chodzil tragicznie(gasl na swiatlach h jak chcialem ruszyc, o spalaniu nie wspomne)
moge spokojnie powiedziec ze na BP to siki leca zamiast paliwa, za to najmniej zawiodlem sie na shellu(tylko drogo troche :cry: )
[ Dodano: Nie 07 Sty, 2007 ]
Np w wyniku błednego ustawienia zapłonu
no ale zaden producent nie bedzie zakladal ze mechanik ktory sie dotyka samochodu cos zle zrobi, oni chyba nie sa od poprawiania bledow mechanikow
Paliwo bedzie złej jakości
jak producent wykryje ze paliwo bylo zlej jakosci to tracisz gwarancje(przy nowych autach-a pozniej to juz twoj problem)
a po zatym cos przypomne: zauwaz ze knock sensory montowane sa nie we wszystkich silnikach hondy tylko w wybranych(mocniejszych) wiec chyba wiemy po co!!
wybranych(mocniejszych)
Twoj silnik nie jest nastawiony na moc tylko na ekonomie...
Ale jak wiadomo vtec-e potrafi spalac uboga mieszanke. A spalanie stukowe moze własnie wystapic szczegulnie przy ubogiej, dlatego własnie zastosowano taki czujnik.
A na spalanie stukowe ma wplyw 100 innych zeczy takich jak kształt komory spalania, nagary, umiejscownie/ jakosc swiecy, nawet układ dolotowy- który moze powodowac nierowne napełnianie cylindrów i wtedy jesli wystapi na jednym to silnik cofa zaplon dostosowujac sie do najslabszgo. I wiele innych zeczy.
Tu np opis na przykladzie Toyoty:
http://img389.imageshack.us/img389/82/knock4lb.jpg
Mysle, ze to na tyle?? :lol:
hmm. dobrze masz racje tyle tylko ze w moim silniku nie ma takiego czujnika, a spalane ubogiej mieszanki jest...(jak juz pisalem w D15 i knock sensory byly w D15z7)
A sory pomylilem sie. Chodzilo o ten silnik co pisales d15z7 wersja na RU.
Tam taki czujnik to naprawde jest potrzebny chyba(paliwo) :lol:
Tam taki czujnik to naprawde jest potrzebny chyba(paliwo) Laughing
hehe :lol:
No ale jednak w tym silniku sluzy do uzyskania mocy bo ma 130km
Na orlenie 98 pachnie rozpuszczalnikiem....
A na pewnej stacji na trasie Warszawa - Białystok wali ropą
Aby poczuć jakąś różnicę,(95 n 98, 99+, itp) trzeba:
1 zalać paliwko na suchy lub prawie suchy zbiornik,
2 zresetować komputer
Nawet jakbys z pincet razy zresetował to nic to nie da,
... mozna dla lepszego samopoczucia.
Ja zalewam pol zbiornika 95 i pol 98 albo samo 98- w zaleznosci jaki mam humor ;)
ano, bez przesady... takie mieszanie pol na pol to chyba wiekszego sensu nie ma :P
W byłym aucie mojego ojca a bylo to audi 80 CD z silnikiem 2.3ccm wtryskiem i 5 cylindrami z 84r wiec mowy o komputerze nie było a auto na 95 nie jechało i silnik masakrycznie dzwonił na 98 było ok a na V-power 99 i tej nowej 101 oktan poprostu *******zielało!! Różnica była ogromna. A autko wcale nie miało 160KM jak wyzej napisane było tylko 130KM. Nie ukrywam ze w moim maluchu tez czułem róznice na v-power.
Im paliwo ma wiecej oktan tym ma mniejszą tęperature spalania które jest łatwiejsze i mniej detonacyjne czyli lepsze. Pozatym paliwa typu v-pover sa mniej zasiarczone co rowniez wpływa na zywotnosc silnika.
Ja mam doswiadczenia z fiatem uno. silnik 0.9 wiec moc mizerna ale mimo to dalo sie odczuc lepsza prace silnika na 98. w takim aucie gdzie kazdy kon sie liczy po zatankowaniu na shellu 98 lepiej sie kulal i mniej palil. moze to tez kwestia jakosci paliwa, ze na innych stacjach byl syf?
Im paliwo ma wiecej oktan tym ma mniejszą tęperature spalania które jest łatwiejsze i mniej detonacyjne czyli lepsze
nie bardzo, bo moze sie nie spalac w calosci i wtedy spalanie wzrosnie
Im paliwo ma wiecej oktan tym ma mniejszą tęperature spalania które jest łatwiejsze i mniej detonacyjne czyli lepsze
nie bardzo, bo moze sie nie spalac w calosci i wtedy spalanie wzrosnie
skoro ma niższą temp. spalania, to daje się mocniej sprężyć
wniosek: nie wybucha samo tuż przed podaniem iskry
skutek: lepsza kultura pracy silnika, bo co do osiągów to ma to jednak znaczenie w mocnych silnikach
Bo GAWRON zle napisal... wiecej oktan to wyzsza temperatura przy ktorej wybucha mieszanka.
Bo GAWRON zle napisal... wiecej oktan to wyzsza temperatura przy ktorej wybucha mieszanka.
dokładnie tak
ponad to dodam że kiedyś mając 126p zalałem V-power, i poczułem różnicę,
ale czy auto jeździło lepiej ? raczej przyjemniej.
Hmm ja zawsze myslalem ze wiecej oktan to wiecej kalori ... taka sama objetosc dluzej sie spala dając wiecej energi dlatego zaplon jest wyprzedzony aby miala czas sie spalic cala.
Im paliwo ma wiecej oktan tym ma mniejszą tęperature spalania które jest łatwiejsze i mniej detonacyjne czyli lepsze.
Tak i nie. Moze sie nie spalac calowicie w komorze i konczyc dopalac w wydechu.
nie wybucha samo tuż przed podaniem iskry
Taka sytuacja podczas normalnej pracy silnika nie powinna miec miejsca!!
Na kilku samochodach próbowałem róznych paliw i w sumie nigdy nie poczułem jakiejkolwiek róznicy między 95 a 98.(wszystkie samochody miały zalecana LO=91..95)
Do swojego jak go sprowadzałem z niemiec zalelm przez przypadek na stacji 91/2 oktanów(w niemczech taka maja) i tez nie czułem zadnej róznicy.
Na kilku samochodach próbowałem róznych paliw i w sumie nigdy nie poczułem jakiejkolwiek róznicy między 95 a 98.(wszystkie samochody miały zalecana LO=91..95)
Do swojego jak go sprowadzałem z niemiec zalelm przez przypadek na stacji 91/2 oktanów(w niemczech taka maja) i tez nie czułem zadnej róznicy.
ja chyba wiem dlaczego... wydaje mi sie (to tylko moje przypuszczenia) ze zalewajac dobrej ja kosci pliwo 95 i dorbej jakosci 98 na zwyklym silniku bez jakiego kolwiek sterowania wyprzedzeniem zaplonu, nie bedzie widac roznicy. A jak ktos zala l jakas lipna 95 a pozniej 98 (ktora zadko psuja na stacjach) to pozniej rozne krzaczki wychodza.
a po za tym chcialem przypomniec ze wiekszosc paliw 98(i np. Vpower 95 -shella) maja dodatki ktore moga poprawic jakosc spalania paliwa w komoze i czyscza uklad paliwowy(kazda marka stacji benzynowej ma rozny skalad takich dodatkow, co moze roznie dzialac na rozne auta) i z tad moga sie brac rozbieznosci w naszych odczuciach.
Moze i faktyczie.
Prawie zawsze tankuje paliwo na statoilu czasami na shelu.Nigdy na małych podejrzanych stacjach, marketowych i Orlenie.
Na statoilu zawsze leje 95 supreme(bezsiarkowa z jakimis dodatkami). Wiele razy zalewałem 98 na statoilu i v-powera na shelu i nigdy jakiejkolwiek roznicy nie poczułem.
Cytat:
nie wybucha samo tuż przed podaniem iskry
Taka sytuacja podczas normalnej pracy silnika nie powinna miec miejsca!!
spalanie stukowe
wydaje mi sie (to tylko moje przypuszczenia) ze zalewajac dobrej ja kosci pliwo 95 i dorbej jakosci 98 na zwyklym silniku bez jakiego kolwiek sterowania wyprzedzeniem zaplonu, nie bedzie widac roznicy
masz całkowitą rację
ja chyba wiem dlaczego... wydaje mi sie (to tylko moje przypuszczenia) ze zalewajac dobrej ja kosci pliwo 95 i dorbej jakosci 98 na zwyklym silniku bez jakiego kolwiek sterowania wyprzedzeniem zaplonu, nie bedzie widac roznicy. A jak ktos zala l jakas lipna 95 a pozniej 98 (ktora zadko psuja na stacjach) to pozniej rozne krzaczki wychodza.
I właśnie tutaj jest cały problem, że polskie paliwo jest jakie jest. I z tego wynikają różnice w silnikach bez knock sensora.
Był kiedyś artykuł w WRC na temat sensu lania paliwa 95/98/100 i ogolnie wniosek był taki (potwierdzony badaniami na punto), że jeśli samochód jest ustawiony na 95 to lanie zwykłej 98 jest bez sensu. Natomiast lanie V-powera 100 juz ma i moc jest troszke wyższa ale to głównie dzieki dodatkom zawartym w V-power a nie wyższej liczbie oktanowej... takze jak tankowac to na Schellu 100 oktanów.
W Crx D16a9 z 95BP zaczelm tankwoac 98ultimate.. efetk:
Spalanie w miescie spadlo znacznie bo o niecaly litr na 100km... efekt uboczny nie wiem czy zwiazanyny tylko ze zmiana paliwa ale "Ceerka" zaczela troche gorzej przyspieszac (sprawdzone podczas gonienia sie z kolegami)
zapodam taka ciekawostke. jakis czas temu, jeszcze za kadencji czarnej hani zalozylem sobie sportowy kolektor wydechowy a nastepnie pojechalem sie shamowac. na hamowni okazalo sie ze kolektor zabral mi 7KM (chyba, bo juz nie opamietam dokladnie) zalamany tym faktem postanowilem wyjezdzic do konca paliwo ze stacji Auchan (pb95) i zatankowac rekalamowana wowczas 98 z BP (nie pamietam nazwy, ale ponoc super paliwo) zalalem tego ze 20litrow,pojezdzilem kilkadziesiat km i znowu zawitalem na hamowni. efekt: KM i NM bez zmianw porownaiu z pb95. szybciutko oddalem kolektor, bo taka byla umowa ze w razie braku przyrostu zwracam towar.
zapodam taka ciekawostke. jakis czas temu, jeszcze za kadencji czarnej hani zalozylem sobie sportowy kolektor wydechowy a nastepnie pojechalem sie shamowac. na hamowni okazalo sie ze kolektor zabral mi 7KM (chyba, bo juz nie opamietam dokladnie) zalamany tym faktem postanowilem wyjezdzic do konca paliwo ze stacji Auchan (pb95) i zatankowac rekalamowana wowczas 98 z BP (nie pamietam nazwy, ale ponoc super paliwo) zalalem tego ze 20litrow,pojezdzilem kilkadziesiat km i znowu zawitalem na hamowni. efekt: KM i NM bez zmianw porownaiu z pb95. szybciutko oddalem kolektor, bo taka byla umowa ze w razie braku przyrostu zwracam towar.
A napisz prosze jaki to był kolektor? Jakis markowy,customowy,firmowy?
Był kiedyś artykuł w WRC na temat sensu lania paliwa 95/98/100 i ogolnie wniosek był taki (potwierdzony badaniami na punto), że jeśli samochód jest ustawiony na 95 to lanie zwykłej 98 jest bez sensu. Natomiast lanie V-powera 100 juz ma i moc jest troszke wyższa ale to głównie dzieki dodatkom zawartym w V-power a nie wyższej liczbie oktanowej... takze jak tankowac to na Schellu 100 oktanów.
byl tez artykul gdzie badano na Misiu Evo8. przyrost byl w granicach chyba 4 KM.
zapodam taka ciekawostke. jakis czas temu, jeszcze za kadencji czarnej hani zalozylem sobie sportowy kolektor wydechowy a nastepnie pojechalem sie shamowac. na hamowni okazalo sie ze kolektor zabral mi 7KM (chyba, bo juz nie opamietam dokladnie) zalamany tym faktem postanowilem wyjezdzic do konca paliwo ze stacji Auchan (pb95) i zatankowac rekalamowana wowczas 98 z BP (nie pamietam nazwy, ale ponoc super paliwo) zalalem tego ze 20litrow,pojezdzilem kilkadziesiat km i znowu zawitalem na hamowni. efekt: KM i NM bez zmianw porownaiu z pb95. szybciutko oddalem kolektor, bo taka byla umowa ze w razie braku przyrostu zwracam towar.
A napisz prosze jaki to był kolektor? Jakis markowy,customowy,firmowy?
kolektor customowy, robiony i obliczony przez Michael-tuning system. zle chlopaki go policzyli i okazala sie dupa, jednak wyszli z twarza ze sprawy i bezproblemowo go oddalem.
Jak to jest w VTi VIgen B16 i B18 mają knock sensora i wyprzedza zapłon?
W poprzedniej Hondzie (D16Y3) jak lałem 98 to samochód palił o ok 0,5-1l więcej!
Jak to jest w VTi VIgen B16 i B18 mają knock sensora i wyprzedza zapłon?
Z tego co tutaj czytam, to wszystki B mają :
honda-tech.com (http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1679001&postid=22846590)
--------
zastanawiam się nad Suprema 95 - co o niej sądzicie????
czy nie zaszkodzi autkowi (przebieg ok. 226 tyś km) :/
Zaszkodzic nie zaszkodzi na pewno. Niby to są bardziej ekologiczne paliwa (mniej tokstcznych zwiazkow siarki). Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.