Zobacz pełną wersję : poduchy, są? a może nie ma?
Jak sprawdzic czy auto posiada poduszki powietrzne, tam gdzie powinny byc, czy sa tam tylko zaslepki?
skolopendra
02-01-09, 12:57
jeśli by były same zaślepki komp sygnalizował by błąd srs
jeśli by były same zaślepki komp sygnalizował by błąd srs
Bzdura!
Jezeli ktos zalozylby oporniki w miejsce poduszek to bledow nie bedzie. Jezeli masz watpliwosci to jedyna opcja jest odpiecie poduch i podejrzenie czy to nie zaslepki.
chyba bedzie to najpewniejsza opcja...
skolopendra
02-01-09, 18:08
Bzdura!
nie bzdura ,w tym momencie już jest mowa o kombinacjach ,,a skoro już o nich mowa to zawsze możemy powiedzieć, ze jak ktoś już co namieszał ,to nawet jak podejrzymy zaślepki i zobaczymy już swoje upragnione poduchy
to i tak wcale one sprawne być nie muszą
ehh:cool:
czyli np. kupujac samochod, nie da sie tego na szybko, bez demontazu czegokolwiek, sprawdzic?
Obejrzeć przód czy był mocno bity. Jak był mocniej szturnięty to na 99% poduch nie ma, bo się nie opłaca wkładać.
Zaraz nie opłaca się wkładać. Nie trzeba od razu kupować nowych w serwisie. Używki się po kilkaset złoty dostanie.
Kupuj używki, szerokiej drogi. Większość dzwonionych samochodów wystawionych na sprzedaż ma wyglądać dobrze z zewnątrz, a nie mieć wszystko w środku... Smutna rzeczywistość.
Btw, ja bym używanej poduchy nie kupił, tak samo jak pasów :D
Spoko bo poducha ci się jakoś zużywa jak w aucie jeździ. Co za różnica czy kupisz używke która jeździła w aucie a taką samą poduche która była składowana przez tyle samo lat na magazynie producenta.
Wiesz, że po 10 latach powinno zakładać się nowe poduchy? xD Podobno starsze niż 10 lat mają prawo nie odpalić ;O Właśnie dlatego brałbym nówkę jeśli już. Na elementach dbających o bezpieczeństwo (opony, hamulce, SRS, pasy) nie powinno się oszczędzać.
No to jest taka teoria. A zobacz ile ludzi ma starymi autami wypadki i jakoś poduchy wystrzeliwują bezproblemowo. To, że producenci by chcieli, żeby zmieniać to jest wiadome bo to dla nich bardzo dobra kaska jest.
i nadal nie wiem jak to sprawdzic :|
diablo18423
02-01-09, 23:38
nie jest tak łatwo to sprawdzić owszem możesz rozebrać kierownice i sprawdzić czy jest i wszystkie miejsca gdzie są poduszki ale może być tak ze jak był walnięty to wymienili poduszki a nie wymienili komputera od poduszek odpowiednia przerobili instalacje i wszystko wygląda ok. robiłem kiedyś takie auto poduszki wymienione a komputer nie gościu przyjechał się zapytać czy kontrolka od poduszek może gasnąc razem z kontrolka od ciśnienia oleju i po rozebraniu licznika okazało się ze ze przewód od kontrolki SRS jest podłączony pod przewód od ciśnienia oleju. pod po dokładnym podłączeniu okazało się ze komputer jest do wymiany i po wymianie było ok. więc 100% pewność masz dopiero jak przejrzysz dokładnie wszystko co jest związane z SRS
skolopendra
03-01-09, 17:17
więc 100% pewność masz dopiero jak przejrzysz dokładnie wszystko co jest związane z SRS
niestety tak
w mojej budzie jak się weźmie latarkę i podświetli od spodu dechy,ze strony pasażera to poduchę widać czy jest
Nom,dokladnie,w EJ9 jak sie spojrzy pod spod od strony pasazera to widac poduszke powietrzna:)
Potwierdzam, przy otwartym schowku widać u góry jakieś cośtam z napisami SRS itp xD
no tak, zgadza sie to widac, taka metalowa puszka, ale jaka mam pewnosc czy w srodku faktyczniejest poducha?
no to jest poducha.widac taki nawet "worek"...a w kierownicy sciagniesz zaslepke z tylu i widac.z reszta kiera z poducha jest ciezka i to czuc bardzo dobrze
Narf,widziales kiedys jak wyglada material poduszki powietrznej?Tam pod schowkiem jest cala obudowa a w srodku powinien byc upchany naboj poduszki i widzisz ten material:)..
Adix84,mowisz o takim malym kwadraciku jesli chodzi o kiere,czy o czyms innym?To z checia sie upewnie czy mam:p
Narf,widziales kiedys jak wyglada material poduszki powietrznej?
z bliska tego nie widzialem i mam nadzieje ze sie nie przekonam jak to z bliska wyglada :]
Koledz mam ej9 i dzieje się tak jak napisał diablo zaraz po dopaleniu gaśnie mi kontrolka od srs czyli co? Nie działa?
"robiłem kiedyś takie auto poduszki wymienione a komputer nie gościu przyjechał się zapytać czy kontrolka od poduszek może gasnąc razem z kontrolka od ciśnienia oleju i po rozebraniu licznika okazało się ze ze przewód od kontrolki SRS jest podłączony pod przewód od ciśnienia oleju" Czy w ej9 czerwona kontrolka powinna się cały czas świecić?
Jeśli wszystko jest ok, to po uruchomieniu silnika kontrolka SRS powinna zgasnąć - tak, jak inne czerwone kontrolki.
Tzn,kontrolka powinna Ci zgasnac po jakims czasie,ale nie razem z inna kontrolka!Jezli gasnie rowno z inna kontrolka tzn ze moze byc porobione z opornikami cos..jesli gasnie niezaleznie od innych to ok
Oporniki to mogą być a kontrolka będzie dobrze gasła bo komputer srs po oporze ma informacje czy jest poduszka. A apropo tego niezależnego gaśnięcia to ci moge zrobić, że gaśnie osobno a z układu srs w aucie będzie tylko kontrolka i dodatkowo dorobiony układ także takie testowanie nie ma sensu. Najlepiej wyjąć schowek i wykręcić poduszke pasażera i ją obejrzeć czy jest ok, to samo zrobić z poduszką w kierownicy. Dalej wyjąć zegary i zobaczyć czy coś nie jest namieszane z kablami od kontrolki poduszek a najlepiej to sprawdzić jej przejście do wtyczki komputera srs.
Oporniki to mogą być a kontrolka będzie dobrze gasła bo komputer srs po oporze ma informacje czy jest poduszka. A apropo tego niezależnego gaśnięcia to ci moge zrobić, że gaśnie osobno a z układu srs w aucie będzie tylko kontrolka i dodatkowo dorobiony układ także takie testowanie nie ma sensu. Najlepiej wyjąć schowek i wykręcić poduszke pasażera i ją obejrzeć czy jest ok, to samo zrobić z poduszką w kierownicy. Dalej wyjąć zegary i zobaczyć czy coś nie jest namieszane z kablami od kontrolki poduszek a najlepiej to sprawdzić jej przejście do wtyczki komputera srs.
z tego wynika ze kupujac auto nie jestesmy w stanie tego sprawdzic...
No nie jesteśmy. Zawsze jest ryzyko jak się kupuje używane auto. Przy kupnie można obejrzeć blachy i ich łączenia, łby śrub i tyle bo raczej nikt nie da rozbierać samochodu przed kupnem. Ewentualnie można spróbować podłączyć srs pod komputer bo ma takie wyjście ale to nie odpowie na pytanie czy nie ma oporników.
skolopendra
04-01-09, 14:34
i mam nadzieje ze sie nie przekonam jak to z bliska wyglada :]
ja swojego czasu zobaczyłem z bliska
nie polecam :eek:
Heh,nie chodzilo mi o przytulenie sie do poduszki:p..chodzilo mi o widok wystrzelonej w jakims aucie po wypadku:)..eh,szkoda ze z tymi poduszkami taka niewiadoma..bo nie patrzac poza pasami to glowny element bezpieczenstwa:/..
skolopendra
04-01-09, 14:54
to glowny element bezpieczenstwa:/..
i niestety najdroższy
to glowny element bezpieczenstwa:/..
i dlatego wolalbym miec je sprawne :|
No to pozostaje nam wierzyc kontrolka poprawnie gasnacym,widokowi poduszki pasazera(jesli chodzi o 6tego geja:P) i ogledzinom zewnetrznym..
Ale kto kupuje samochód, żeby go rozbić? xD
niestety nie ma lekko ,trzeba sprawdzać po sznurku . po pierwsze jak handlarz to po poduchach na 90% kupił tanią bitą itd. inaczej by nie zarobił bo tam hondy drogie.spradzać czy śrubki nie obrobione a jeśli , co było kręcone.a i najlepiej zabrać z sobą mechanika i maniaka hondy.jak poduchy wywaliło to na pewno gość nie robił modułu(150 pln) i nie pchałby oporników bo nie mam po co .a poduszki tanie ju jak barszcz .( komplet do 6g to 350 pln-poduszka+poduszka+ modł )używane hm przecież to nie klocki ani mydło.jak ktoś chce nowe to prosze bardzo serwice te musi z czegoś żyć.(i tak wstawią używkę ha ha ha)
no co do poduch to ja sie wlasnie naciąłem i okazało sie po kupnie ze ich nie ma.... ale wyniosłem z tego jakies wnioski, jak sprawdzic czy sa:
1.Powinny pasowac kolorystycznie, jesli ine były wymieniane
2.Zaślepki sa twarde, nie wiem jak z kierownica ale u pasażera na 100% czuc czy jest czy nie jesli zaslepka jest miekka po srodku to powinna byc poducha
3. no i to co wyzej w 6 gen przy otwartym schowku widac czy poducha jest czy nie
Zakładanie kompletnego systemu bezpieczenstwa w ASO ( w przypadku 6 gen,poduchy, pasy itp ) to ogromny wydatek, juz dobrze nie pamietam ale rzędu 8 tys zl... CO do uzywek to mało ktory serwis chce je zakładac, wiec najlepiej przed kupnem dobrze sprawdzic czy sa:)
3. no i to co wyzej w 6 gen przy otwartym schowku widac czy poducha jest czy nie
nic nie widac, widac tylko te puszke co niby w niej ma byc poducha, mysle ze przed i po wybuchu ta puszka ma taki sam ksztalt, a czy w srodku cos jest czy nie ma poduchy, to raczej poprzez demontaz mozna tylko okreslic, bo inaczej sie nie da sprawdzic, nawet wsadzajac tam palce
to raczej dosc malo prawdopodobne ze nie było poduchy bo jesli jest puszka to zobacz tez zaslepke jesli jest miekka po srodku nie taka twarda laminatowa to 90% ta poduszka jest nie wtstrzelona ciezko dorwac taka org. zaslepke a jesli to nie pomoze to jest przeciez wiele innych sposobow na sprawdzenie czy auto bło bite czy nie-najlepiej jesli juz jestes zdecydowany było by wydac troche $ na przeglad w ASO i umuwic sie ze jesli wszystko bedzie ok to Ty placisz i bierzesz fure a jak nie to za przeglad placi sprzedajacy a Ty ine kupujesz:D:D btw bez poduch tez da sie jeździc - najlepiej było by z nich nie kotrzystac za bardzo:)
Narf,jak to,jak spojrzysz pod schowek to widzisz ten mechanizm poduchy i widac przez pare wyciec naboj(poduszke)spojrza dobrze widac tam material poduszki powietrznej...
Ale z tymi obudowami poduszek tez roznie bywa,qmpel w 5genie nie ma najmniejszego sladu wypadku,kierownice ma miekka,ale za to pasazera jest twarda, takze trzeba miec tez szczescia troche:)
diablo18423
09-01-09, 00:27
100% pewności mamy wtedy kiedy całą instalacje od SRS przejrzymy i wszystko co jest z tym związane. innego sposobu na 100% pewność nie ma
to moze lepiej nie zagladac tam? bo jak sie okaze ze nie ma to sie tylko zdenerwuje :D nie no, sprawdzalem i jakies fragmenty poduszki widac, jest to taki blekitny material
ja wierze kontrolce srs która gaśnie u mnie niezależnie od innych kontrolek xD
Pierwsze słyszę, że jeśli dotykam zaślepki poduszki pasażera w V genie to jeśli jest miękko to jest, jeśli twardo to nie ma. Całe życie słyszę opinie na odwrót, czyli TWARDO - JEST.
No to tez zalezy od auta,np jak w 6genie obudowe poduchy pasazera mam miekka,a qmpel w 5genie ma pasazera twarda..ale w kierownicy obie sa miekkie..
Pierwsze słyszę, że jeśli dotykam zaślepki poduszki pasażera w V genie to jeśli jest miękko to jest, jeśli twardo to nie ma. Całe życie słyszę opinie na odwrót, czyli TWARDO - JEST.
Jedno i drugie można wytłumaczyć tak, że poducha jest xD Twardo - poduszka siedzi tuż pod plastikiem i nie pozwala się ugiąć. Miękko, żeby poduszka mogła bezproblemowo wystrzeli :P U mnie w VI genie poduchy są i kiera oraz 'zaślepka' przed pasażerem są lekko uginające się.
pasażera można sprawdzić zaglądając przez schowek, ja np nie mam (zdemontowana cała) i pod zaślepką mam dużą dziurę. Niestety nie sprawdzisz w ten sposób czy poduszka która tam jednak jest nie była wystrzelona.
Proponuje dokładnie się przyjrzeć innym autom znajomym, które mają poduchy na 100%. Jak później podczas kupna będą zaślepki zamiast oryginalnych poduch to napewno zwrócisz na to uwagę - są inaczej wykonane, z innego materiału, innej twartości, nie mają załamania w miejscu przeznaczonym na rozerwanie itd, itp.
A co do twardo/miekko. Poducha pasażera nie jest bezpośrednio przy zaślepce, dlatego jak jest oryginał to można faktycznie ugiąć 1cm spokojnie, wyczuć też można miejsce do rozerwania, tylko za mocno nie ciśnijcie bo rozwalicie :D.
Zaślepki nieoryginalne są różnie wykonane także nie ma reguły, ale faktycznie jak jest z jakiegoś laminatu to będzie twarda.
a jaki problem jest kupic orginalna zaslepke?
a jaki problem jest kupic orginalna zaslepke?
powiem Ci ze spory, w sumie rzadko sie zdaza zeby ktos sprzedawał org. zaslepke bo z reguły sa albo wystrzelone albo zamontowane razem z poduszką...
a to już w ASO nie sprzedają?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.