Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : modyfikacje silnika D14A7



noctyfer
02-01-09, 11:06
Witam
Na początek napiszę że jestem zielony w kwestii tematu przeróbek w silnikach więc proszę o trochę wyrozumiałości :mrgreen: , chodzi mi o silnik który posiadam czyli D14A7 czy są możliwe jakiekolwiek przeróbki które mogą podnieść moc czy sobie odpuścić i zastanowić się nad jakimś swapem, nie wiem czy dobrze rozumuję ale czy można by było np. przełożyć kilka gratów z silnika D16B2, bo z tego co wyczytałem ma podobną budowę do D14A7, z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam noctyfer

abarth81
02-01-09, 11:09
kolego mam taki sam motor i we własnym zakresie to oprócz odmulenia (wymiana zwęzki na ta z silnika D14a8) załozenia dolotu i filtów stozkowych wiecej nie zrobisz dalsze modyfikacje pociągna za soba koszty i lepiej chyba zainwestowac w gotowego swapa.

taif1991
02-01-09, 12:19
Czy ja wiem...

To nie jest tanie, ale:

- filtr srozkowy
- kolektor 4-2-1
- usunac katalizotor
- jakis przyzwoity wydech

Jesli masz wymieniona ta zwezke i odmulony na 90km. To po tych modach co Ci wymienilem to kolo tych dobrych 100km. powinno sie zrobic ;)

noctyfer
02-01-09, 12:30
hmmm w sumie o takich modach to już troszkę poczytałem mi chodzi tu raczej o konkretne zmiany np. kolektora ssącego, wtrysków paliwa itp., czy jest to wogóle możliwe i ewentualnie jeśli tak to z jakiego silnika i czy ktoś może już coś takiego przerabiał

noctyfer
17-09-10, 10:56
Nie chciałem zakładać nowego tematu żeby nie zaśmiecać. Po długich przemyśleniach podjąłem jednak decyzję że podejmę się modyfikacji D14A7. Mam już wszystkie potrzebne graty w postaci głowicy, ssaka, kompa itp. Moje pytanie brzmi czy przy wymianie głowicy na D16Y7 muszę założyć inny pasek rozrządu, aparat zapłonowy czy może pozostać z D14. Kolejne pytanie czy po wszystkich modyfikacjach mogę założyć kompa P06 i czy będzie to normalnie działało bo aktualnie mam immobiliser. Oczywiście z czasem mam zamiar kompa przerobić i jechać na strojenie, ale póki co musi to poczekać bo planuje jeszcze kilka rzeczy zmienić. Proszę o podpowiedź na co mam jeszcze zwrócić uwagę.

Lucas.FK2
17-09-10, 11:52
Ja planuję wywalić ten dziadowski katalizator i na lepsze brzmienie strumienica i kolektor 4-2-1 + stożek Simoty

noctyfer
17-09-10, 12:09
Katalizator wywalony już dawno, kolektor 4-2-1 założony, stożek Simoty założony. Chodziło mi o inne kwestie.

skolopendra
17-09-10, 16:55
Chodziło mi o inne kwestie.

wsadź hybrydę

noctyfer
17-09-10, 19:15
wsadź hybrydę

Ok może kiedyś to uczynię. A że tak zapytam bo jesteś biegły w tej kwestii, jak zakładałeś do siebie głowicę z D16Y7 wymieniałeś pasek rozrządu i aparat zapłonowy czy zostawiłeś z D14??

skolopendra
17-09-10, 19:49
aparat został stary

noctyfer
17-09-10, 20:48
O widzisz o taką odpowiedź mi chodziło bo wiem że pasek muszę kupić bo w D14 ma 103 zęby a w D16 104. A jak uważasz czy zakładanie seryjnego kompa P06 to dobry pomysł, czy zostać póki co przy swoim?.

czara
14-11-10, 11:19
Panowie pytanie czy ktoś stroił już D14? podobno tylko komp jest na płycie OBD2 a wiązka jest OBD1, czy to prawda? wystarczy zmienić tylko kompa?

kuster
14-11-10, 14:48
to chyba tylko nycofer wie :D
jak wiązka jest z obd1 to moznaby krokówkę z D16 podpiąć:D ale wtyczka i przewody się różnią... ;/

piroman
14-11-10, 15:22
nie wystarczy zmienic kompa bo chociaz wtyczki pasuja to w wiazce brakuje troche kabli i niektore sa pozamieniane miejscami itp.

czara
14-11-10, 15:36
skoro wtyczki podejdą to po samej zmianie kompa wystroić afr sie chyba da?

piroman
14-11-10, 15:44
nie da sie bo bez przerobki wiazki silnik nie zapali

kuster
14-11-10, 19:09
nie chcę nowego tematu zakładać a potrzebuje informację

gdzie dokładnie znajduje się wtyczka OBD2 z ECU MB2 D14A7 bo muszę się podpiąć a nie wiem gdzie jej szukać jedni mówią że pod schowkiem od str. pasażera inni że pod kierownicą a ja tam nigdzie nie widzę wtyczki przypominającej kształtem wtyki pod OBD2.... ;/

mafia35
16-11-10, 09:17
Za schowkiem po prawej stronie przy słupku. Masz 2 niebieskie wtyczki od ECU.

kuster
16-11-10, 10:45
Za schowkiem po prawej stronie przy słupku. Masz 2 niebieskie wtyczki od ECU.

ale to jest do diagnostyki a nie do ECU