Zobacz pełną wersję : Remont Swap czy Mini Me
Witam wiem ze ten temat byl wielokrotnie walkowany i pewnie zaraz wszyscy powiedza ze trzeba uzyc opcji szukaj ale zaduzo jest zdawkowych informacji. Wiec chcialby to wszstko zebrac do kupy zeby to mialo zece i nogi. Sprawa wyglada tak padl mi silnik D15B2 i teraz stoje za rozdrozu czy remontowac czy swapowac czy moze remont+mini me co bedzie lepsze. Chcialbym zeby taka zabawa nie przekroczyla 3,5tys, co bys cie doradzili, zalezy mi na osiagach nie koniecznie na ekonomi. I chcilbym sie dowiedzie jakie koszty przy swapie na D16Z6 i jakie czesci sa potrzebne. I gdzie w okolichach Tychow mozna to zrobic. Chyba ze macie jakies inne pomysly jak podniesc moc inne konfiguracje .Z gory wielkie dzieki wszystkim ktorzy cos wniosa to tego posta
Misiekemeryt160
30-12-08, 22:48
Swap na Z6 najleoszym wyjściem jesli chcesz wydac około 3,5kółka
Remont d15 + minime to tez w granicach 3-3,5 tysia ... zalezy za ile wyrwiesz graty na minime .
Swap na z6 to juz moim zdaniem ciut wieksze koszta , sam swap to okolo 3 tysi ...a ktos musi to jeszcze wsadzic i przedewszystkim ogarnac elektryke . Chyba ze osprzet z d15 podejdzie pod d16 ... i wlasnie , w sumie skrzynia moze zostac z d15 ( krutsza ) .
Ja bym sie jeszcze zastanowil nad remontem b2 z przerobieniem na b7 + moze jakis wydech i hybryda skrzynia . Ewentualnie wziolbym wieksza pozyczke i zeswapowal B serie :)
Minime to od okolo 114-130 kucy ... chyba ze masz dobry dolot/wydech ... to potrafi dac wiecej . na oko 3500
z6 - 125 .. chyba ze jw. na oko 2,5-3,5
b7 - 100-105 .. jw. okolo 2,5
Bseria - 160 z b16 i 167 z b18 okolo 8tys
Nie będę rozważał kosztów zrobienia Mini i remontu ponieważ na pewno juz to liczyłeś ale powiem jedno:
Mini naprawdę daje rade... np. Dragi - już nie jedną Bserie pogonił swoim 1.5 :D
A jeśli chcesz zostać na serii to lepiej kupuj silnik z małym przebiegiem od Mackaxxxx.
Tomasz od kiedy to skrzynia od d15b2 jest krótsze od tej z z6? poza tym jak kupujesz swapa z6 to masz w nim wszystko, łącznie z całym osprzętem, więc nic nie trzeba przekładać. Elektryke fakt ktoś musi ogarnąć i wsadzić swapa. Myśle że swap zamknąłby sie w 4-4,5k z wsadzeniem a zostaje Ci jeszcze cały osprzęt od Twojego d15b2 więc jak coś posprzedajesz to może się uda zamknąć koszta w 3,5k.
Jakby co to mam na sprzedaż D15B2 (po wymianie pierścieni). Oddam w dobrej cenie bo mi został po swapie.
A mam pytanie czy idzie do D15B2 wsadzic jakis inny walek z innej wersji bo interesowalo bym mnie zeby uzyskac jakies 120pare koni o czywiscie napelnym wstrysku czy jest to mozliwe co jeszcze bym musial zzrobic aby uzyskac taki wynik
To jak panowie nikt nie robil takich kombinacji ?? No jakos mi sie nie chce wierzyc poszukajcie cos u siebie i dajcie znac bo do marca jeszcze troche a ja bym chcial juz w marcu wyjechac odmieniona Hania:) ehehe Wiec prosze o jakies wiadomosci. A mam jeszcze jedno pytanie czy pelem wtrysk moze byc od jakiego kolwiek modehu Hani czy np: sa lepsze czy jakies gorsze ??
czyli sie zdecydowałeś na MiniMe .... hmmmm ja bym brał D16Z6 bo jak pozniej bedziesz chciał robić turbo to tansze gratki sa do Z6. Zresztą po co poprawiać coś na 120KM skoro w seri mialbys 125 .... ??
+1
Koszt minime z montażem jakies 2800 o ile masz kogoś :)
A silnik ( bo chyba osprzęt podejdzie ) to 2k + jakaś tam robocizna :]
Hmm czy sie zdecydowalem to szczeze nie do konca bo nie wiem co bedzie lepsze. Jedni mowia ze wyremontowac i dolozyc pelny wtrysk bo swapowanie i mimi me na z6 to juz duza ingerecja i nie zawsze wychodzi. Zas jest inna kwestja ze inni podaja rozne ceny mimi me na z6 ze to ponad 3.5tys a inni twierdzo ze spokojnie sie zmieszcze i jeszcze zostanie :) a nie znam nikogo osobiscie kto zrobil takiego moda i smigal a pozatym nie wiem kto z okolic tychow robi takie zeczy bo sam nie ogarne takiego tematu. Wiec jak ktos zrobil cos takiego i jezdzi to niech napisze ile go to wyszlo i jake niespodzinki czekaj przy moda na z6
Mi septic mówil ( zanim zdecydowałem sie na B serie ) ze za 2800 ogarnie mi minime z remontem dołu i robocizna :)
i jake niespodzinki czekaj przy moda na z6 zadne zakladajac Z6..... kup calosc bez skrzyni i tez bedzie jezdzic - jak ma byc tanio.
Ojjj zreszta da sie wyrwac kompletna z6 w rozsadnych $$$ ... szukajcie a znajdziecie. Ile swapo robocizna .... 200-400
2,8 tys. nie sadze. U mnie przy mini me z d16y3 na d16z6 wyszlo tak:
1350 czesci (cala gora bez kol. wydechowego bo mialem sportowy juz zalozony, u siebie mozesz od razu wstawic jakis ebayowy)
600 robocizna czyli zlozenie wszystkiego z nowymi pierscieniami, uszczelniaczami itd.
Czyli 1950 + jakis kolektor....
w zaleznosci od tego czy trafisz po zlozeniu wszystkiego z ustawieniem rozrzadu to mozna doliczyc jeszcze ze 400 na regulowane kolko
apropos mi wyszlo cos kolo 3 k, ale nie oszczedzalem na uszczelkach itp
majac wszystkie graty zajelo nam tzn mojemu mechanikowi i mnie jakies 2 godziny ze zlozeniem wszystkiego, od wsadzania tlokow do odpalenia
2,8 tys. nie sadze. U mnie przy mini me z d16y3 na d16z6 wyszlo tak:
1350 czesci (cala gora bez kol. wydechowego bo mialem sportowy juz zalozony, u siebie mozesz od razu wstawic jakis ebayowy)
600 robocizna czyli zlozenie wszystkiego z nowymi pierscieniami, uszczelniaczami itd.
Czyli 1950 + jakis kolektor....
Pisałem że tyle z remontem dołu .. i obróbką tego co kupiłeś na minime ;)
Bylem u mechanika i mowi ze remont dolu zrobi mi za jakies 800 zl z robocizna ale twierdzi ze nie idzie zalozyc glowicy z z6 i nie mam komu oddac Hani a powiedzcie czy ssacy moze byc z innego modelu np z D15B7 ?? czy podejdzie
ja moge ci polecic mojego mechanika, ktory ci to ogarnie wszystko bez problemu, lacznie z zalozeniem czapki od z6. nie jest to moze okolica tychow, ale daleko nie masz. ma warsztat na wysokosci bramek autostrady od strony krakowa. do niedawna pracowal w serwisie hondy, teraz grzebie juz na wlasny rozrachunek i serwisuje wiekszosc krakowskich hond u siebie. ceny ok i pelen profesjonalizm. jezeli bedziesz zainteresowany to wal do mnie na pw
Panowie a ile moglo by byc kucy po takiej modyfikacji D15B2 z walkiem od Z2 i pelnym wtryskiem ??
norbas1987
21-02-09, 11:44
Sluchaj ja zrobilem MINI-ME na D15b2 glowica wtrysk kolektor ssacy od d16z6
warsztat ktory zrobi ci to w pelni profesjonalnie to www.ssgarage.pl
ja jeszcze wsadzilem sprzeglo przy Mini-Me i zaplacilem 2500PLN z tym ze mialem swoje graty a raczej wiekszosc brakowalo mi kabli oraz sondy lambda.
Efekt: chlopaki tak zestroili mi bryczke ze osiagniecie 200km/h na 4 biegu jak masz troche miejsca nie stanowi problemu...
ile mam konikow nie wiem,
ale ustawiajac sie z honda prelude z silniekiem 2.0i 140hp (fakt ze jest ciezsza ale ma tez wiecej kucy) moge sie pochwalic ze do 150 szlismy tak ze siedzialem mu na ogonie ale zapinajac 4 bieg wachal rure i zostawal w tyle...
Jestem bardzo zadowolony z minime ktore zrobilem (nie mam jeszcze skonczonego wydechu mam tylko przelot na seryjnych tlumikach od b2) Dolot to jakis OEM-owy stozek.
Wiem ze wielu osobom nie spodoba sie to co teraz pisze ale mam zamiar robic tam jeszcze najprostsze turbo TAK TAK przy bloku od B2 !!! chce by moja hania miala jakies 160 kucy czy jest to w moim zasiegu ? nie wiem, jestem zielony w dziedzinie ututbiania i musze sie jeszczze sporo dowiedziec ale chce miec to przy swoim silniku. (i tu wielu powie nie prosciej SWAP na b18c4 albo b16a2) ODP: NIE! moje 1.5 i 160 koni taki mam plan a SWAP jest dla tych bez pomyslu i leniwcow:) a no i tych co maja duza kase ja takiej nie mam ;)
Wiec jesli zastanawiaszz sie miedzy MINI a SWAP na D16 to SWAP bedzie duzo drozszy a osiagi beda zblizone do D16 a przy dobrym zestrojeniu mini mysle ze mozna nie jedna d16(seria) pogonic i podac tlumiczek do wylizania :)
a i jeszcze jedno, nie zastanawiaj sie nad wtryskiem od b7 walkiem od z2 jesli zdecydujesz sie na mini to tylko na podzespolach od z6 takie jest moje zdanie
Panowie a ile moglo by byc kucy po takiej modyfikacji D15B2 z walkiem od Z2 i pelnym wtryskiem ??
wróżenie z fusów sagi ekspresowej:
może zamiast zmiany walka cala głowice łyknij odrazu od z2/a6 ( są dokładnie takie same??) ponoć posiadają mocniejsze sprężynki i talerzyki, na dpi po zmianie koni dużo więcej nie będzie bo może 2-3 przy mpfi to tyle pewno co b7 + ok 3KM z walka +nieznany bonus
a i jeszcze jedno, nie zastanawiaj sie nad wtryskiem od b7 walkiem od z2 jesli zdecydujesz sie na mini to tylko na podzespolach od z6 takie jest moje zdanie
mocne d musi mieć vtec'a?? chyba nie ;)
nie mam jeszcze skonczonego wydechu mam tylko przelot na seryjnych tlumikach od b2
jak mozna miec przelot na seryjnych tlumikach? :confused:
OEM-owy stozek
:)
SWAP jest dla tych bez pomyslu i leniwcow a no i tych co maja duza kase ja takiej nie mam
turbo raczej taniej niz swap nie wyjdzie ;)
(i tu wielu powie nie prosciej SWAP na b18c4 albo b16a2) ODP: NIE! moje 1.5 i 160 koni taki mam plan a SWAP jest dla tych bez pomyslu i leniwcow:) a no i tych co maja duza kase ja takiej nie mam ;)
No chyba sobie żartujesz. Swap jest dla tych co chcą mieć bezawaryjne auto. Leniwiec i bez pomysłu to jesteś ty bo pojechałeś do firmy zamiast zrobić samemu. Ja tez się na mechanice nie znam a sam robie wszystko przy aucie w tym remont silnika/minime, remont skrzyni i zmiana przełożeń. Co do spraw finansowych to się moge założyć, że zrobie swap na B18C4 w tej samej kasie co ty te swoje przeróbki i pseudo turbo w firmie. Naucz się najpierw sam coś robić, żeby móc innych wyzywać od leni.
Wiec jesli zastanawiaszz sie miedzy MINI a SWAP na D16 to SWAP bedzie duzo drozszy a osiagi beda zblizone do D16 a przy dobrym zestrojeniu mini mysle ze mozna nie jedna d16(seria) pogonic i podac tlumiczek do wylizania :)
Swap na D16 nie będzie droższy, będą to porównywalne kwoty. Tylko, że średnio się opłaca zmieniać D serie na D serie. Ja miałem D15B7 teraz niby jest dużo szybsza po przeróbkach, ale i tak jak zrobie jeszcze pare innych rzeczy w aucie to robie swap na B lub K serie.
norbas1987
21-02-09, 20:15
No chyba sobie żartujesz. Swap jest dla tych co chcą mieć bezawaryjne auto. Leniwiec i bez pomysłu to jesteś ty bo pojechałeś do firmy zamiast zrobić samemu. Ja tez się na mechanice nie znam a sam robie wszystko przy aucie w tym remont silnika/minime, remont skrzyni i zmiana przełożeń. Co do spraw finansowych to się moge założyć, że zrobie swap na B18C4 w tej samej kasie co ty te swoje przeróbki i pseudo turbo w firmie. Naucz się najpierw sam coś robić, żeby móc innych wyzywać od leni.
Pomysl byl taki by zrobic minime i byc moze uturbic?
koszt b18 w pryblizeniu 5k nie ma szans by koszty byly zblizone.
tak jestem leniwcem i oddalem swoje auto w rece fachowcow bo nie mam mozliwosci samodzielnego dlubania (gdzie mam to niby zrobic przed blokiem bez miejsca i odpowiednich narzedzi ?) i tak wysoko rozwinietych zdolnosci manualnych jak Ty -pozazdroscic
dlaczego pseudo turbo? przeciez tego nie zrobilem taki mam pomysl nie wiem czy go zrealizuje wyraznie napisalem ze nie mam wiekszego pojecia o turbo. moze nie warto? naprawde nie wiem to tylko POMYSL
Swap na D16 nie będzie droższy, będą to porównywalne kwoty. Tylko, że średnio się opłaca zmieniać D serie na D serie.
ok zgoda :)
Ja miałem D15B7 teraz niby jest dużo szybsza po przeróbkach, ale i tak jak zrobie jeszcze pare innych rzeczy w aucie to robie swap na B lub K serie.
Dlaczego teraz robisz przerobki jak planujesz swap ?
Przepraszam za babole w stylu seryjnego tlumika i przelotu nie poprawnie sie wyslowilem -ARTEK0903
wlasnie po to sie na forum zapisalem by poglebiac swoja wiedze w dziedzinie upgredu Hond
prepraszam wszystkich ktorzy poczuli sie obrazeni za zwrot "LENIWIEC" nie chce nikogo wyzywac i obrazac. PORZEPRASZAM
Teraz to ja robie przeróbki ale nie silnika. Np. zakładam fotele i kanape z TypeR 8 gen. Właśnie skończyłem zawieszenie, jeszcze będę zwiększał hamulce, robił blacharke itp. A jak to pokończe to wskakuje nowy silnik oczywiście też najpierw wyremontowany i przerobiony. No i jeszcze poduszki musze w końcu też odpalić ;)
Najlepiej jak poczytasz najpierw to forum, troche zagranicznych to nabierzesz wiedzy. Ja też startowałem od zera. Czasem warto coś wiedzieć nawet po to, żeby nie dać się na czymś naciągnąć.
Co do kosztów swapa na B18C4 to liczyłem koszt obecnych przeróbek + turbo.
Ja rozmyslam tak nad swoja hania, otoz mam silnik d16z6 jeszcze w aucie (anglik ;p) i sie zastanawiam czy brac silnik do siebie w calosci (d15b2 obecnie EG8) czy zrobic minime, d15 ma niby lepszy dol i moge liczyc na lepsze osiagi chyba.. no ale co caly silnik to caly silnik sam juz nie wiem... co byscie poradzili ziomy ?
ja bym przekładał cały silnik, koszta przekładki sinika będą podobne do tych z robienia minime, a dodatkowo odejdzie ci np wymiana uszczelki pod głowicą itp. No i najlepiej jak masz całego anglika to od razu skrzynie z z6 bym przełożył.
tyle ze skrzynia w angliku to automat :p po za tym wymiana glowicy to chwila a wsadzic caly silnik to chyba nie takie proste, glowice ogarne sam z ziomkiem, calego silnika juz nie bardzo ogolnie to mam mega dylemat :p
leszek kojder
17-03-09, 13:46
a mnie się wydaje że prościej jest wsadzić cały silnik, i napoewno mniej żeczy można po drodze spi......lić
A mam takie pytanie a jak bym wsadzil D16Y2 albo D16Y3 duzo jest dlubania przy wiazce ???
ja też uważam, że łatwiej jest wymienić cały silnik niż zmieniać głowice itd. FrAnCuZ zależy co masz teraz ale raczej sam nie ogarniesz tego
Poradźcie mi:)
Mialem pecha i silnik D15B2 nienadaje sie do niczego, Akurat mam napięte finanse i niemoge sobe pozwilic na swapa nawet na D16Z6;/ Mam w sumie dwie możliwośc:
1)Kupić D15B2 i wsadzic samemu(mam dostep do garazu, czesci i potrzebna pomoc)
2)kupić D15B2 + MPFI (ewentualnie cale D15B7 chociaz silnik bez roznicy) i zlecic komus monaz wszystkiego...
Szacowne koszty? Pomozcie.
leszek kojder
19-03-09, 07:01
d16y2 to bliźniak d16z6 czyli 126KM vtec
d16y3 to już silnik bez vteca no imoc o ile sie nie myle to 116KM
d16a6 to nievtec 110 hp z civica 4g. miales na mysli d16z6?
A co z wiazkami w tych dwoch silnikach D16Y2 i D16Y3 ja wiem ze nie ogarne mam goscia ktory by to ogarnol ale chodzi mi jak to technicznie wychodzi czy da sie podpiac te dwa silniki bez przerobek bo jesli nie to musze skolowac wiecej kasy bo za sciagniecie leski i przerobieni tez bedzie chcial a co wogole mozna podpiac pod wiazke D15B2 i zeby bylo lepsze
moze jakis poradnik z uzywania znaków interpunkcyjnych?
d15b2 to dwupunktowy wtrysk, każdy inny "lepszy" silnik który będziesz chciał włożyć będzie wymagał przeróbki wiązki lub jej wymiany niezależnie czy to będzie d16z6, d16y2 czy y3. Są to silniki z wielopunktowym wtryskiem i z lub bez vtec'a. nie podepniesz tego od tak plug & play i będzie śmigać, chyba, że włożysz silnik razem z wiązką silnika i wiązką komputera i kompem.
A jeszcze takie pytanie da rade zalozyc glowiece z D16Y2 na blok D15B2 A tak wogole macie kogos kto by mial wszystkie graty D16Z6 na swapa w rosadnej cenie bo mam juz mechanika ktory mi to ogarnie ale jak patrze na allegro to ceny ja z kosmosu. I jeszcze jedni czy jak bym wsadzal D16Z6 to tzreba wymienic poloski ??
I juz po sprawie padlo na remont i mini me na b7. Narazie auto ma pare chorob wieku dzieciecego ale wszystko idzie w dobra strone. :)) Jeszcze silnik dobrze sie nie dotarl a juz mysle o kolejnych modach :))
norbas1987
07-06-09, 21:23
I juz po sprawie padlo na remont i mini me na b7. Narazie auto ma pare chorob wieku dzieciecego ale wszystko idzie w dobra strone. :)) Jeszcze silnik dobrze sie nie dotarl a juz mysle o kolejnych modach :))
Francuz pamietasz pisalem Ci kiedys ze MINI-ME na z6 bedzie najlepszym wyjsciem ?
tak to dobre wyjscie moim zdaniem duzo lepsze niz b7....
natomiast...
I TAK I TAK SKONCZY SIE NA SWAPIE WLASNIE WKLADAM B18C4
w zwiazku teraz szkoda kasy wsadzonej w mini, mimo wszystko D15B2 z Vteciem bede wspominal *****iscie
Powiem tak auto sie juescze dobrze nie dotarlo a juz mysle zeby wycisnac wiecej koni. I zgadzam sie z Toba ze skonczy sie na B18C4 :))) ale trzeba poczekac na jakis przyplym $$$$
norbas1987
09-06-09, 09:38
Powodzenia w modach, nie rob mini odkladaj na SWAP, wiem po sobie:D
cobysciePanowie proponowali zrobic z D15Z6, NIE ROBIAC SWAPA. Czy mini me w tym przypadku da jakies sensowne efekty,czy lepiej bvyloby oprzec sie na dolociei zrobieniu wydechu na 2 lub2,5 " ???
przerabialem temat z kumpla silnikiem i ,,na poczatku lament,ze nic sie nie wykmini ale twardym trza byc:)hybrydowa skrzynia+exedy stage 1 i lekka Fidanza -odczujesz zdecydowana roznice,doszedl kolektor 4-2-1 z bandazem +Cai,wydech pelen przelot Supersprinta i?...no i moze sie ciac z D16z6:D
ciekawa propozycja ... tylko jakie sa jej koszty - zwlaszcza skrzyni ???
norbas1987
20-06-09, 14:53
Sunnboy pełna zgoda z tym ze mozna dymac z6;)
co fakt to fakt ... ale narazie czekam cierpliwie na rozszerzenie budzetu i wtedy mozna cos myslec konkretniej...
A ile moze wypluc takie cos : dol z D15B2 i glowica z z6 ? Bo slyszalem ze bedzie tyle samo co w D16Z6. Ale tez czytalem ze bedzie mnie ale ile mniej ??? Bo swap nie wchodzi w gre chce modzic na tym bloku co mam. Wiec co mi radzice co jeszcze do tego dlozyc zeby bylo wiecej :)
To co wyjdzie jest loterią , jeżeli zrobisz kompletny remont i parę modów osiągnięcie 130KM nie jest wyczynem.
Remont juz jest zrobiony czyli panewki, pierscienie tuleje i resza, splanowana glowica. Chcialbym objezdzac seryjne Z6 a jakie mody mozna zrobic jak macie jakies gotowe pomysly i sprawdzone to chetnie ich wyslucham. Bo wiadomosci jest tu wiele ale niektore wogole nie poparte zadnymi wykresami ami nie wypowiedzial sie nikt kto zna sie na tym i to robil ze taki czy taki mod ma sens i cos daje i nie chce bladzic na slepo i wydawac kase nie potrzebnie Wiec z gory dzieki za jakies sugestie :D
Tuleje czyli co? Były pomierzone ? Honowane? Czy tylko nowe pierścienie na tłoki wsadzone?
Tak jak pisalem wyzej , pierscienie, panewki, docieranie gniazd zaworowych, planowana glowica, uszczelniacze na zaworach i chyba cos jeszcze ale juz nie pamietam bo dosyc dawno bylo to robione. Wiec ubytkow oleju nie ma i silniczek juest suchy wiec zostalo to dobrze zrobione. Wiec dlatego nie chce zminiac bloku bo wiem co mam wiec jakie sa propozycje zeby mozna bylo objechac Z6 bez jakiegos problemu. Jakie graty mozna dolozyc i z czego aby auto nabralo wigoru i oddychalo pelna piersia :D
Mody po mine me to sztandarowo - dolot , wydech , u mnie zmieniłem jeszcze przepustnice na tą od h22
Można jeszcze kombinować z wałkiem ale to są duże koszta.
embargo a mierzyles ile auto ma teraz czy tylko na odczycia ze auto lepiej idzie ???
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.