Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Czy Coś takiego może dodać mocy ??



CHOJNA
30-12-08, 11:21
Witam znalazłem cos takiego i zastanawiamy sie czy takie rolki moga dodać mocy?? napiszcie co o tym sądzicie ?

http://www.kidimports.com/engine/pulleys/aem-tru-power-pulley-kit-02-05-acura-rsx-except-type-s-23-7030-16887.asp?ref=frg

jero11
30-12-08, 11:38
stosując lżejsze koła pasowe albo zamachowe zmniejsza się masa wirująca przez co silnik szybciej się wkręca na obroty, tylko że przy takich kółkach raczej nie masz co liczyć na wyczuwalny przyrost mocy;)

Tomasz
30-12-08, 13:38
jw .. no i jakie bling bling pod maska ;)

mum666
30-12-08, 15:13
Szybciej sie wkręci, lepsza reakcja na gaz. Masz już lekki zamach?

CHOJNA
30-12-08, 19:31
jeszcze niemam lekkiego zamachu narazie kolektor po nowym roku zakładam a koło czerwca myslałem wałki na stage 1 ale wyjdzie w praniu :)

BRACIA
30-12-08, 20:26
Witam znalazłem cos takiego i zastanawiamy sie czy takie rolki moga dodać mocy?? napiszcie co o tym sądzicie ?

http://www.kidimports.com/engine/pulleys/aem-tru-power-pulley-kit-02-05-acura-rsx-except-type-s-23-7030-16887.asp?ref=frg
moze , 1-2KM

!markos
30-12-08, 23:01
to nie da mocy. lekkie kolo zamachowe tez nie daje mocy.

kenny
01-01-09, 23:26
na silniku nie, ale na kołach...

emg
05-01-09, 23:57
rzekłbym że to zmniejsza straty mocy na drodze silnik-koła, ale niewyczuwalnie

Arturvf500
06-01-09, 12:29
na silniku nie, ale na kołach...

a niby jak?
żadne odciążanie układu wirującego nie da mocy, choć byś zredukował i 99% masy; jedynie hamownia inercyjna pokaże więcej mocy ale to błąd pomiaru wynikający ze sposobu mierzenia; obciążeniowa pokaże tyle samo; jedyny efekt to szybsze wkręcanie się na obroty - ale to już jakiś plus;) za to na przykład redukcja masy tłoków i korb da mierzalne przyrosty mocy, lecz to już inna para kaloszy;)

pozdrawiam
Artur

kenny
06-01-09, 14:37
a niby jak?
żadne odciążanie układu wirującego nie da mocy, choć byś zredukował i 99% masy; jedynie hamownia inercyjna pokaże więcej mocy ale to błąd pomiaru wynikający ze sposobu mierzenia; obciążeniowa pokaże tyle samo; jedyny efekt to szybsze wkręcanie się na obroty - ale to już jakiś plus;) za to na przykład redukcja masy tłoków i korb da mierzalne przyrosty mocy, lecz to już inna para kaloszy;)

pozdrawiam
Artur

Ok, mocy w rozumieniu fizyki masz rację. Lecz poprzez zmniejszenie masy układu wirującego, szybsze jest wkręcanie się silnika, a więc poprawiają się osiągi. Tak samo jak ze zdejmowaniem masy z auta.

Arturvf500
07-01-09, 16:36
Ok, mocy w rozumieniu fizyki masz rację. Lecz poprzez zmniejszenie masy układu wirującego, szybsze jest wkręcanie się silnika, a więc poprawiają się osiągi. Tak samo jak ze zdejmowaniem masy z auta.

no nie do końca; zwróć uwagę, że gdy rozpędzasz masę wirującą silnika magazynuje ona energie, a w momencie zmiany biegu na wyższy jest ona oddawana - odczuwalne szarpniecie; oczywiście dość sporo energii jest traconej, ale na pewno efekty z odciążania okolic walu nie są porównywalne efektami z odciążaniem auta;
z tego względu stosowanie lekkiego zamachu nie wpływa zauważalnie na czasy przyspieszeń z sekwencyjną zmianą biegów (np 1/4 mili), ale np można już zauważyć różnicę, przy jeździe na torze, gdzie więcej operuję się obrotami w zakresie jednego przełożenia i często redukuje się biegi.

pozdrawiam
Artur

mum666
07-01-09, 19:08
ale na pewno efekty z odciążania okolic walu nie są porównywalne efektami z odciążaniem auta;


1kg z wału daje takie efekty jak 20kg z masy auta. Jak już teoretyzujesz, najpierw poczytaj.

Arturvf500
07-01-09, 23:20
1kg z wału daje takie efekty jak 20kg z masy auta. Jak już teoretyzujesz, najpierw poczytaj.

znaczy sie co? 5kg z zamachu to 100kg z masy? wez mi to rozpisz na wzorach, bo mi nie wychodzi...
no dobra, nie trudz sie - z takim zalozniem i tak nic Ci nie wyjdzie

pozdrawiam
Artur

Fawor
08-01-09, 17:33
1kg z wału daje takie efekty jak 20kg z masy auta. Jak już teoretyzujesz, najpierw poczytaj.
popłynąłeś i chyba ciut nie wiesz do kogo i o czym rozmawiasz ;) Na takiej samej zasadzie polecam obliczanie mocy silnika z dołożonym doładowaniem: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=61512&st=20&start=20

RDK
08-01-09, 20:31
1kg z wału daje takie efekty jak 20kg z masy auta. Jak już teoretyzujesz, najpierw poczytaj.
a takich przeliczników to nie stosuje się tylko do tej samej grupy elementów...? jakoś tak było ze 5kg z dachu to jak 15-17 z maski?:confused: